Oprydningstråden 2019

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Pandesteg » 7. nov 2019, 07:10

Daine skrev:Jeg springer lige ind i tråden. Jeg har ryddet op i mit bibliotek og indtil videre sorteret 18 kasser bøger fra. Der skulle gerne komme 2-4 kasser mere, når jeg når til de sidste to reoler. Jeg vil se om jeg måske kan få nogle af dem solgt, der er mange nyere bøger imellem, både krimier, romaner, biografier og fantasy.
Jeg har også en masse puslespil jeg vil forsøge at få solgt, jeg har lidt mistet interessen for at “pusle”.
Derudover skal jeg have ryddet op i det (klæde)skab der står i biblioteket, det er fyldt med alt muligt skrammel som er stoppet ind fordi jeg så ikke kunne se det :blush:

Og så har jeg virkelig(!) mange dvd’er, de fylder en bogreol i stuen + en i soveværelset. Dem vil jeg gerne have ‘indskrænket’ så de ikke fylder så meget, så planen er at købe en CD-Case kuffert, der kan indeholde 500 cd’er (eller dvd’er), hvor alle mine ‘single’ dvd’er kan komme i. Så ryger covers på loftet og kun tv-serier får hyldeplads i reolen.


Hvor har du købt sådan en kuffert henne? :) Det kunne jeg også godt bruge til gamle CD'er og DVD'er. Ser/hører dem aldrig så de står bare og fylder, men man nænner jo heller ikke at smide dem ud.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Daine » 7. nov 2019, 12:50

Pandesteg skrev:
Daine skrev:Jeg springer lige ind i tråden. Jeg har ryddet op i mit bibliotek og indtil videre sorteret 18 kasser bøger fra. Der skulle gerne komme 2-4 kasser mere, når jeg når til de sidste to reoler. Jeg vil se om jeg måske kan få nogle af dem solgt, der er mange nyere bøger imellem, både krimier, romaner, biografier og fantasy.
Jeg har også en masse puslespil jeg vil forsøge at få solgt, jeg har lidt mistet interessen for at “pusle”.
Derudover skal jeg have ryddet op i det (klæde)skab der står i biblioteket, det er fyldt med alt muligt skrammel som er stoppet ind fordi jeg så ikke kunne se det :blush:

Og så har jeg virkelig(!) mange dvd’er, de fylder en bogreol i stuen + en i soveværelset. Dem vil jeg gerne have ‘indskrænket’ så de ikke fylder så meget, så planen er at købe en CD-Case kuffert, der kan indeholde 500 cd’er (eller dvd’er), hvor alle mine ‘single’ dvd’er kan komme i. Så ryger covers på loftet og kun tv-serier får hyldeplads i reolen.


Hvor har du købt sådan en kuffert henne? :) Det kunne jeg også godt bruge til gamle CD'er og DVD'er. Ser/hører dem aldrig så de står bare og fylder, men man nænner jo heller ikke at smide dem ud.

Jeg fandt nogle cdmapper jeg ikke vidste jeg havde gemt ( :genert: ) så dem har jeg brugt i stedet - men det var denne kuffert jeg havde i kikkerten :) https://www.conradelektronik.dk/p/media ... s&vat=true
Firmaet har den i flere størrelser - dette er den største.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Daine » 7. nov 2019, 12:59

Det går nogenlunde okay fremad med mit oprydningsprojekt. Jeg har fået solgt en del puslespil (39 stk på 2 dage, det gik stærkt!) og omkring 6 kasser bøger. Jeg mangler stadig en stak puslespil + at jeg stadig har 15 kasser bøger stående. Jeg prøver at sætte sidstnævnte til salg på nabobyens salgsside, måske det giver lidt. Og derefter kontakte jeg den lokale Y’Mens for at høre om de ikke vil have resten. I forhold til det gamle l*ort de har stående på deres boghylder, kan de kan kun blive glade :lol:

Jeg har fået omkring 525 af mine dvd’er sat i mapper. Jeg havde glemt jeg havde flere mapper liggende ... sådan er det at rydde op ... så jeg sparede udgiften til en cd-kuffert. Nu har jeg 6 kasser med covers som skal på loftet. Jeg har fået frigjort rigtig meget reolplads, hvilket også betyder at jeg har 2 reoler + et glasskab jeg kan sige farvel til. Dejligt med mere luft i stue og bibliotek :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf godtnavn » 7. nov 2019, 20:45

Lidt har også ret, i dag er der yderlige røget i kasserne:

Stor Halfdan ABC (vi fik den i gave der ike kunne byttes, men datteren vælger altid den lille variant)
Kop
Papirsommerfugleophæng

+4 felamper har forladt hjemmet :banan:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Daine » 9. nov 2019, 15:59

FFS! Det der ‘bare’ skulle have været en oprydning i bøger og puslespil er blevet væsentlig mere omfattende. Jeg flytter rundt på reoler, tømmer reoler der skal gives væk, tager hylder ned ... og lige nu ligner mit hjem Jerusalems Ødelæggelse :lol:
Jeg håber jeg kan få lidt hjælp af min far (og hans trailer!), så jeg kan få de møbler kørt væk jeg ikke skal bruge mere. Og så skal jeg senest mandag op i vores genbrugsforretning med en kasse julepynt jeg sorterede fra sidste år og som bare har stået glemt i biblioteket, samt en sæk med frasorterede tasker og en kasse nips. Jeg vil lige høre min faster om hun måske vil åbne bagdøren til genbrugsbutikken (hun står får den) i morgen, så smækker jeg alt op i en trillebør og kører det derop.
Det er ikke så nemt at få tingene væk, når man ingen bil har! :D
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Daine » 9. nov 2019, 20:45

Uh, min far nævnte at jeg måske kan få en gratis bog-salgs-stand på det lokale julemarked om 14 dage. Han ville høre hende der står for det om det er muligt, der er også andre der står og sælger varer, så jeg krydser fingre :kryds:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf godtnavn » 28. nov 2019, 20:01

Jeg når ikke mit mål med 100 ting i november, der er pt 53 ting der har forladt lejligheden, og jeg kommer ikke forbi genbrug igen inden søndag. Men jeg har 52 ting der står og venter på at komme videre, enten sat til salg, skal bruges til gaver, pakkelegspakker eller bare skal ned i genbrug. Så jeg er godt tilfreds, fik ikke 100 ting ud af hjemmet, men har sorteret over 100 ting ud, og jeg er optimistist og satser på 50 ekstra ting i december, så 150 ting skal have forladt hjemmet inden nytår, hvoraf de første 53 er væk :) Jeg har været de fleste rum igennem, derfor er det ikke lige nu realistisk med 100 ting mere i december.
0
Muddi
Indlæg: 3432
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Muddi » 28. dec 2019, 12:54

Jeg vil gerne have ryddet op i det nye år. Fik en Bluetooth højtaler i julegave, og da jeg efterhånden mest hører musik over telefonen, vil jeg have flyttet mit lille anlæg ind i mit CD skab, hvor der så først skal ryddes op, og sorteres i mine cd’er, hvoraf jeg gerne vil have nogen af dem smidt ud, sammen med mine CD holdere.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41316

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf LaMariposa » 8. jan 2020, 08:43

Er der stemning for en 2020-tråd? :)
2
:lun: Be brave
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lulu » 8. jan 2020, 08:49

^ja.

Jeg har bare ikke de helt store oprydningsprojekter at byde ind med endnu. Derfoe har jeg ikke oprettet en.
0

Tilbage til "Bolig"