Oprydningstråden 2019

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Stitch » 18. jan 2019, 10:13

Mani skrev:Teenagerne ryddede op på værelserne i weekenden. Det resulterede i 3 flyttekasser med legetøj, sportudstyr og gadgets som små droner etc. i går blev afleveret til et sted der hjælper flygtninge når de flytter ud fra centre til boliger i vores by.

Derudover røg der 1 ½ kasse på lossepladsen, da det var for slidt eller ikke virkede mere.


Min skærm skar dit indlæg lidt mærkeligt, så læste det som, at teenagerne blev afleveret et sted :lol2: :genert:

Sådan kan man jo også rydde op.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Persnikedy » 18. jan 2019, 10:15

Stitch skrev:
Mani skrev:Teenagerne ryddede op på værelserne i weekenden. Det resulterede i 3 flyttekasser med legetøj, sportudstyr og gadgets som små droner etc. i går blev afleveret til et sted der hjælper flygtninge når de flytter ud fra centre til boliger i vores by.

Derudover røg der 1 ½ kasse på lossepladsen, da det var for slidt eller ikke virkede mere.


Min skærm skar dit indlæg lidt mærkeligt, så læste det som, at teenagerne blev afleveret et sted :lol2: :genert:

Sådan kan man jo også rydde op.


Det er ikke en helt dårlig ide. De fylder og er dyre i drift, min mor snakkede tit om at aflevære min bror og jeg til storskrald da jeg var teen :lol:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Mani » 18. jan 2019, 16:45

Stitch skrev:
Mani skrev:Teenagerne ryddede op på værelserne i weekenden. Det resulterede i 3 flyttekasser med legetøj, sportudstyr og gadgets som små droner etc. i går blev afleveret til et sted der hjælper flygtninge når de flytter ud fra centre til boliger i vores by.

Derudover røg der 1 ½ kasse på lossepladsen, da det var for slidt eller ikke virkede mere.


Min skærm skar dit indlæg lidt mærkeligt, så læste det som, at teenagerne blev afleveret et sted :lol2: :genert:

Sådan kan man jo også rydde op.

Jo, men det gjorde de sådan set også :lol: Det var bare i søndags på de respektive efterskoler :-D
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23206

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Mani » 18. jan 2019, 16:47

Persnikedy skrev:
Stitch skrev:
Mani skrev:Teenagerne ryddede op på værelserne i weekenden. Det resulterede i 3 flyttekasser med legetøj, sportudstyr og gadgets som små droner etc. i går blev afleveret til et sted der hjælper flygtninge når de flytter ud fra centre til boliger i vores by.

Derudover røg der 1 ½ kasse på lossepladsen, da det var for slidt eller ikke virkede mere.


Min skærm skar dit indlæg lidt mærkeligt, så læste det som, at teenagerne blev afleveret et sted :lol2: :genert:

Sådan kan man jo også rydde op.

Det er ikke en helt dårlig ide. De fylder og er dyre i drift, min mor snakkede tit om at aflevære min bror og jeg til storskrald da jeg var teen :lol:

I så fald: Lad vær med at aflever dem på en efterskole! Det er væsentligt dyrere end det der spares på madbudgettet :tie: Også selvom det er teenage drenge :lol:
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Bøtte » 18. jan 2019, 17:04

Jeg har købt nyt sengetøj (som er virkelig fint :lun:) og i den anledning fik jeg ryddet ud i vores andet sengetøj. Vi har to sæt vi skifter mellem og et reserve, hvis en af børnene kaster op eller tisser i vores seng. Eller det troede jeg vi havde. Vi havde så 5 sæt med alm længe og 2 med ekstra længe som vi ikke bruger. Så nu er det skåret ned til 2 sæt med alm længe (til gæste-dyner) og 3 x 2 sæt med ekstra længde (hvor vi jo så skifter mellem 2 sæt). Derudover røg der også 4 lagner ud. Og fandt to sæt junior sengetøj, der kommer til mødrehjælpen.

Har også ryddet op i et køkkenskab og sat nogle skåle/fade til salg. De blev sjældent brugt og fyldte helt vildt, da de ikke kunne stables ordentligt. Selv om jeg synes det stadig er fint, måtte det altså videre.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 18. jan 2019, 18:18

Jeg tror, nyhederne følger med på debatten... Der har lige været et indslag om oprydning :D
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf sigge » 19. jan 2019, 13:37

Jeg så også “den eneste danske, certificerede Konmari-konsulent” i nyhederne forleden.

Nu har jeg afprøvet hendes teknik med at holde en ting og mærke efter, om den giver mig en “sprudlende glæde” på mit strygejern, strygebræt og tørrestativ, så de ryger ud. :-D

Ej, men helt ærligt kan jeg ikke huske, hvornår en ting nogensinde har fået mig til at føle sprudlende glæde. Det skulle da lige være min bil, da jeg hentede den splinterny hos forhandleren. Så mit hjem ville blive meget tomt, hvis jeg skulle bruge den model.

Jeg vil dog gerne blive bedre til at skille mig af med ting (og købe færre nye), så jeg har lige smidt 4 bøger væk. Og jeg har planer om at se på min nattøjsskuffe og evt. et køkkenskab i løbet af weekenden.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 19. jan 2019, 13:45

sigge skrev:Jeg så også “den eneste danske, certificerede Konmari-konsulent” i nyhederne forleden.

Nu har jeg afprøvet hendes teknik med at holde en ting og mærke efter, om den giver mig en “sprudlende glæde” på mit strygejern, strygebræt og tørrestativ, så de ryger ud. :-D

Ej, men helt ærligt kan jeg ikke huske, hvornår en ting nogensinde har fået mig til at føle sprudlende glæde. Det skulle da lige være min bil, da jeg hentede den splinterny hos forhandleren. Så mit hjem ville blive meget tomt, hvis jeg skulle bruge den model.

Jeg vil dog gerne blive bedre til at skille mig af med ting (og købe færre nye), så jeg har lige smidt 4 bøger væk. Og jeg har planer om at se på min nattøjsskuffe og evt. et køkkenskab i løbet af weekenden.

Jeg synes også, det er et plat råd. Nogle ting er vigtige, fordi de skal bruges. Ikke fordi de skal skabe følelsesmæssig værdi i vores liv :)

Men pyntegenstande synes jeg sagtens, man kan tage den følelsesmæssige tilgang med :)

Herhjemme står den stadig på brug op før du køber nyt. Det gælder også ting. Altså, selvom jeg godt kunne bruge en ny røreskål, når jeg bager i vildskab, så har jeg to og det må lige være nok nu :)
2
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf TomKah » 19. jan 2019, 14:50

Der var også en lang artikel om det i Berlingske i dag. Selvom KonMari har været populært i flere år, er det åbenbart først rigtig interessant når det kommer på Netflix.

Men den her KonMari ting kommer jo i kølvandet på mange andre bølger. Det er da efterhånden en del år siden det var vanvittigt populært at tæller hvor mange ting man havde. 100 ting eller 1000 ting eller et klædeskab med 33 dele.
Altså hvis man følger KonMari princippet til punkt og prikke, jamen så er det da en religion. Lige som minimalisme og veganisme og andre ting hvor man gør noget ja religiøst. Men det er jo hverken nyt eller særlig interessant, det er bare menneskeligt.

Jeg kan nu stadig godt lide denne tråd fordi det er hyggeligt at dele med andre. Oprydning er e n træls opgave så hvorfor ikke forsøge at gøre de lidt sjov.

Jeg har smidt nogle gamle lagner og se sengesæt ud i dag. Men ellers er jeg snart hele vejen rundt og skal starte forfra igen. Det tror jeg ikke jeg er motiveret for i år. (Lego er der ikke styr på)
2
Brugeravatar
Byggenørden
Indlæg: 86
Tilmeldt: 21. nov 2016, 20:43
Kort karma: 10
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 227

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Byggenørden » 19. jan 2019, 21:21

Efter inspiration af tråden her fik jeg i går ryddet op i en stor dele af mine skabe med papir, bøger og diverse. Endte med at fylde en stor sæk med papir og en sæk med nips, mapper osv, så nu har jeg tomme hylder i skabene og mangler, i modsætning til tidligere, overhovedet ikke opbevaringsplads :banan:
Senest rettet af Byggenørden 20. jan 2019, 08:44, rettet i alt 1 gang.
2
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lulu » 20. jan 2019, 09:39

Lulu skrev:Nå, her er mit 30 minimalist bidrag til tråden så:


Jeg synes faktisk det er rigtig svært at få fundet ting frem i en travl hverdag. Så kan se jeg arbejder med at indhente og på forskud i weekenderne.
Jeg forsøger stadig at færdiggøre det, men synes virkelig det er svært. Så den Challenge er vidst ikke noget for mig.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Persnikedy » 20. jan 2019, 10:13

Jeg er i gang med at lave stor oprydning i køkkenet. Der er ind til videre røget 2 skraldeposer og en stor plastkurv med ting (gamle pander som ikke duer, gamle bageting, gamle tallerkner som ikke har været i brug i et år)

Er jeg den eneste der opdager at de kan dække op til en hær uden at det er nødvendigt? Jeg har ikke engang et spisebord, men havde tallerkner til 12. Her er ikke plads til fler end 5. De 6 af dem havde endda en anden farve og de har ikke været i brug i over 3 år.
Nu de tallerkner er røget er der pludselig plads til det hele uden at jeg skal spille tetris for at få det ind :-D
3
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf godtnavn » 20. jan 2019, 23:21

Jeg er 99% færdig med at rydde op i skuffer og skabe i soveværelset! Og har leveret et bjerg ting til genbrug. Nu er vi i gang med at få hylder op i gangen til det nye kontor, og så skal kontoret ryddes. Der kommer et par ture til storskrald og genbrug forudser jeg. Og et par møbler til den blå avis. Det bliver så godt at få orden på hjemmet!
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf flicka » 21. jan 2019, 09:05

Jeg fik nok af at prøve på at skabe orden og overblik i vores køkken, som primært består af skuffer. Så nu har jeg købt en ordentlig røvfuld Rosti Mepal Modula køkkenopbevaringsbokse og glæder mig til de kommer hjem om nogle dage.

Billede

Vi har nogle i forvejen, men slet ikke nok (6 stk). Så nu er der købt 21 bokse. Jeg ved dog på forhånd at det ene af dem ikke kan være i skufferne pga. højden, men det var billigere at købe en pakke med 7 stk. blandede, istedet for at købe dem separat. Så må den enlige, der ikke passer, sælges eller hvad jeg nu finder på.
3
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Planten » 22. jan 2019, 11:49

Ovenpå mit skab i soveværelset har jeg sådan nogle opbevaringsposer. Deri er det ekstradyner, pudbetræk til puder i stuen, tæpper og alt muligt i den dur. Nu har jeg ikke haft dynerne fremme i godt et år, og de andre ting burde jeg kunne få plads til andre steder. Dagens opgave er at få dem væk :) eller minimeret til én.
0

Tilbage til "Bolig"