Oprydningstråden 2019

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Stitch » 24. feb 2019, 19:11

Jeg er også i fuld sving, da jeg alligevel skal flytte og pt. er en del hjemme. Så jeg har pakket 2 små flyttekasser, der skal til genbrug og har smidt 3-4 skraldesække ud.
Og jeg bor på kun 15kvm pt. :lol2: . Det er lidt vildt.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Bøtte » 24. feb 2019, 20:49

Jeg har ryddet op i mit tøj og undertøj. Jeg har tabt mig lidt, så for stort tøj er blevet pakket væk, regner med at melde mig som sælger til en genbrugsaften, når der er lidt mere. Og det tøj der nu passer, er fundet frem.

Min undetøjskasse bugnede. Selv om der var mange par trusser i synes jeg aldrig, at jeg kunne nogle. Det føles simpelthen så rart, nu hvor der kun ligger trusser, jeg faktisk gider bruge/kan passe. Resten er gemt væk eller kasseret.
2
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf StripesAddict » 25. feb 2019, 13:30

Flyttede sidste år og ryddede i den forbindelse en smule ud. Derudover gennemgik jeg hele min tidligere lejlighed + loft for to år siden. Alligevel har jeg i forbindelse med forestående flytning kunne sende 6 bæreposer til genbrug, smide 4 bæreposer ud og smidt en hel blå IKEA pose med gamle papirer ud. Bor på 20 kvm., der absolut ikke er proppede. Jeg fatter ikke, at jeg stadig kan have så meget skrammel i gemmerne.
1
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4227

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Fræksak » 25. feb 2019, 18:29

Nå. Jeg har som tidligere nævnt ordnet datterens værelse. Vi smed 4 poser (alm. poser, dog, ikke sorte skraldesække :-D) med div. dims, brugt papir, undertøj med huller i osv ud, pakkede to store poser med tøj til genbrug og har sat to store sække med legetøj i kælderen. Tanken er, at de kan komme i rotation, hvis min datter efterspørger det legetøj, der er i. Indtil videre har hun ikke opdaget, at det er væk.

Jeg glemte jo at tage før-billeder, men jeg vil alligevel gerne vise efter-billederne. Bare lige for at få ros for min indsats, I ved :-D. Man kan selvfølgelig ikke se, hvor meget vi rent faktisk har lavet, så I må bare stole på mit ord. Lige nu ligner det vist et helt almindeligt børneværelse og ikke engang et helt ryddet eller skrabet ét, så det siger lidt om, hvor meget der var til overs før, som bare stod og fyldte. Det blå med skyerne er i øvrigt en opslagstavle. Hun havde ønsket sig, at hele loftet blev malet som en himmel, men det magtede jeg altså ikke lige. Og samtidig havde hun ønsket sig en større opslagstavle, så vi slog to fluer med ét smæk.

Edit: jeg glemte at tage billeder ned i skufferne, men pt er der orden i ALLE skuffer både i skrivebordet og i den lilla kommode, som der er tøj i. Pænt foldet KonMari-style :engel:.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Fræksak 25. feb 2019, 19:16, rettet i alt 2 gange.
15
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4227

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Fræksak » 25. feb 2019, 18:30

.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Fræksak 25. feb 2019, 18:32, rettet i alt 1 gang.
12
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lulu » 25. feb 2019, 18:31

Lækkert værelse fræksak. Og er vild med jeres gulv :love:
0
Fræksak
Indlæg: 2492
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4227

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Fræksak » 25. feb 2019, 18:34

Lulu skrev:Lækkert værelse fræksak. Og er vild med jeres gulv :love:


Åh, tak! Vi tog lidt en chance, da vi flyttede ind, og valgte at de ikke blev ordnet med hvid lud og hvid sæbe (som vi ellers altid har brugt i vores andre hjem). Vi syntes det var så flot i natur, og alt andet i huset var så hvidt-hvidt-hvidt. Vi er stadig glade for farven, men det er besværligt at holde, fordi det på én eller anden måde ikke er blevet ordentligt mættet og derfor suger pletter til sig.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2019, 18:05

jeg har langt om længe fået flyttet alle bøger, fra en bogreol på trappeafsat til bogskab i mit soveværelse, hvor bøgerne er sat op i farveorden, det er altså lidt hyggeligt og pænt :lun:
Der røg også en masse ubrugelige bøger ud, massere af eksmands forældede it-bøger f.x. og nogle jeg bare ikke gider bruge mere. Det brugbare bliver læsset af i en genbrugsbutik imorgen, så er de ude af verden. Resten kom i vores papirskontainer, så skal jeg ikke tænker over de skal på genbrugspladsen.

Og så har jeg bare generelt fået ordnet mit soveværelset, rykket senge ud og støvsuget grundigt bag den og på den, fået fejet alt det skidt og skammel ud der var havnet under den, hvilket var ca. 6 børnbøger, anders and blade, legoklodser og 36 hårelastikker :tie:
Så mangler jeg bare de ting der står oven på klædeskabet. Det er ikke så længe siden selve skabet blev gennemgået og ordnet, og tøj sorteret fra, så det er pænt og ordentligt stadig :banan:

Jeg har en lang fordelingsgang imellem værelser, og enden har jeg fyldt op med alt jeg ikke liiiige ved hvor jeg skal gøre af.
Det skal også ha med grovfilen.

Har et par børneværelser der skal ha en grundig omgang, igen - jeg kan altså ikke følge med de unger.
Den yngstes værelse har jeg nogle gode ideer til hvordan skal være, så det håber jeg snart at føre ud i livet.

Energien er god p.t - så det skal udnyttes :)
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lulu » 17. mar 2019, 18:09

Jeg har ryddet op i vitrineskab og skænk i dag. Så spisestuen er rigtig pæn, ren og ordentlig nu :love:
Bogreolen nåede jeg ikke i weekenden, men den står også for tur inden længe.

Kælderen begynder vi vidst på i næste weekend. Det er mandens domæne, men der er meget skrammel som vi overtog da vi flyttede og nu vil manden gerne gøre noget ved det så han kan få sin mancave.

Mine forældre kommer også over med deres trailer i næste weekend som vi kan låne indtil påsken, så der skal ryddes godt ud i skur og så skal vi ordne haven lidt og have kørt haveaffald væk.

Det skal nok blive godt.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Persnikedy » 17. mar 2019, 18:10

Madam Pomfrey skrev:jeg har langt om længe fået flyttet alle bøger, fra en bogreol på trappeafsat til bogskab i mit soveværelse, hvor bøgerne er sat op i farveorden, det er altså lidt hyggeligt og pænt :lun:
klip


Mine står også i farveorden. Det giver en eller anden form for ryddelighed, også er det hyggeligt som du siger :lun:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. mar 2019, 18:13

Persnikedy skrev:
Madam Pomfrey skrev:jeg har langt om længe fået flyttet alle bøger, fra en bogreol på trappeafsat til bogskab i mit soveværelse, hvor bøgerne er sat op i farveorden, det er altså lidt hyggeligt og pænt :lun:
klip


Mine står også i farveorden. Det giver en eller anden form for ryddelighed, også er det hyggeligt som du siger :lun:


Ja det skaber noget visuelt ro...
Jeg har ikke vildt mange bøger mere, der er 4 hylder i alt, og de 2 er kun 2/3 fyldt op. En er helt fyldt op med mørke bøger fra sort til blå.
Og den nederste er så brugt til bogserier som Harry Potter og andre.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Maoam » 27. mar 2019, 21:35

Jeg har fyldt en IKEA pose med ting til genbrug. Bl.a. tøj, sko og køkkenting. Har også smidt mine slidte vinterstøvler ud.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. apr 2019, 21:26

Jeg melder mig ind her. Mit hjem trænger i den grad til at blive ryddet ordentlig op. Det har det gjort i mange år, og jeg har også været i gang i perioder, men er hver gang blevet afbrudt af diverse - livsbegivenheder.

Jeg er i det hele taget god til at stoppe midt i det hele og på den måde generere mere rod, så det tog jeg en snak med min psykolog om forleden. Hvis hun har ret, og det har hun ofte, står det nu klart for mig, hvorfor oprydningen hidtil ikke er lykkedes for mig. Jeg har haft (ubehandlet) stress ad flere omgange med markante kognitive vanskeligheder til følge og er for tiden ved at restituere efter to sygemeldinger med akut belastningsreaktion, og ifølge min psykolog er det derfor en nødvendighed at strukturere oprydningen som en masse små projekter, der hver især kan afsluttes, inden jeg igen taber overblikket og koncentrationen. Det skal virkelig være én hylde og (måske) én til, osv., og så giver det god mening, at det ikke har ville lykkes for mig hidtil, for jeg har tænkt i hele rum og ikke de her bittesmå enheder.

Jeg er spændt på at komme i gang og se, om den nye metode virker. Bare lidt.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25601

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. apr 2019, 22:00

DetSorteCirkus skrev:Det skal virkelig være én hylde og (måske) én til, osv., og så giver det god mening, at det ikke har ville lykkes for mig hidtil, for jeg har tænkt i hele rum og ikke de her bittesmå enheder.

Jeg er spændt på at komme i gang og se, om den nye metode virker. Bare lidt.


Det er en rigtig god tilgang...
Jeg har også ofte valgt at tage én skuffe / et skab / en hylde, og få ordnet det. Det er meget mere overskueligt, går nemt og hurtigt, og så er man nemt videre til næste sted. Og får sat en masse "flueben" fremfor at tænke at man da overhoved ikke nåede i mål med det samlede rum.


Jeg fik dog taget et helt rum sidste weekend.
Yngstens værelse, det var en dårlig samvittighed der havde hængt længe, og god energi skulle udnyttes. Og han blev så glad :lun:
Fik rokeret rundt, ryddet op og ud, så skønt. Det pyntede virkeligt. Der trænger dog til at blive malet, men det er nemt gjort at rykke møbler væk fra væggen, når jeg finder energi til det projekt :D

Og der røg igen massere ud. Fik også sorteret for småt tøj fra og smed en stor sæk i genbrugs containeren :ivrig:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Oprydningstråden 2019

Indlægaf Lulu » 7. apr 2019, 06:08

DetSorteCirkus skrev:Jeg melder mig ind her. Mit hjem trænger i den grad til at blive ryddet ordentlig op. Det har det gjort i mange år, og jeg har også været i gang i perioder, men er hver gang blevet afbrudt af diverse - livsbegivenheder.

Jeg er i det hele taget god til at stoppe midt i det hele og på den måde generere mere rod, så det tog jeg en snak med min psykolog om forleden. Hvis hun har ret, og det har hun ofte, står det nu klart for mig, hvorfor oprydningen hidtil ikke er lykkedes for mig. Jeg har haft (ubehandlet) stress ad flere omgange med markante kognitive vanskeligheder til følge og er for tiden ved at restituere efter to sygemeldinger med akut belastningsreaktion, og ifølge min psykolog er det derfor en nødvendighed at strukturere oprydningen som en masse små projekter, der hver især kan afsluttes, inden jeg igen taber overblikket og koncentrationen. Det skal virkelig være én hylde og (måske) én til, osv., og så giver det god mening, at det ikke har ville lykkes for mig hidtil, for jeg har tænkt i hele rum og ikke de her bittesmå enheder.

Jeg er spændt på at komme i gang og se, om den nye metode virker. Bare lidt.


Jeg bruger også meget små ting af gangen og ikke hele rum. Jeg laver kun mine oprydningsprojekter i weekenden, fordi jeg ved jeg mislykkedes hvis jeg gør det i hverdagen.
På den måde har jeg de sidste 3 weekenden fået ryddet (og rengjort ikke mindst!) vitrineskab, skænk og bogreol og dermed ser stue og spisestue faktisk pæne, ryddelige og rene ud.
Jeg laver forøvrigt weekendlister, så jeg føler jeg får noget ud af weekenden, førhen følte jeg aldrig jeg kom nogen vegne fordi jeg hurtigt glemte alle de småting jeg egentlig havde lavet.
I denne weekend så min liste således ud:
- se om bar kan komme op i et stykke fra kælderen (kælderen står snart for tur til oprydning, så er begyndt på nogle småting)
- se på vinduer online (nyt kældervindue)
- tur på lossepladsen
- demonstration lørdag kl 13
- i genbrug før demonstration
- havearbejde
- plante blomster om
- Rens afløb i badeværelse og køkken
- normal weekend rengøring (oprydning så hele hytten kan støvsuges, rengøring af badeværelse og gæstetoilet, tøjvask)

De lister har virkelig hjulpet, samt min alm weekend rengøring for så ser her nogenlunde pænt og overskueligt ud i hverdagen så jeg ikke er drænet for energi i weekenden.

Denne weekend for os står i havens tegn og mine potteplanter skal plantes om.
Jeg tæller det som oprydning også selvom det vidst ikke er det i egentlig forstand.
2

Tilbage til "Bolig"