Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Indlægaf hotlips » 27. dec 2018, 16:46

Nu var der lige en anden tråd med sådan et billede , vi har en gang hvor vi har en del, det er mest små reproduktioner i postkort størrelse jeg har købt på museer i Italien, Frankrig og Holland, og jeg synes det fungerer fint, men vi skal have lavet køkken i løbet af et års tid og jeg vil gerne have det til at være en slags mini galleri for lidt sære historiske billeder, der ikke nødvendigvis behøver at være fra de største begivenheder, men det må de gerne være, der er ikke rigtig andre krav end at det skal være gamle fotos.

Jeg har selv været igennem en del af de der sider der kommer op med den slags, men der er jo så mange, så hvilke af den slags har gjort indtryk på jer, og man må gerne skrive lidt om hvorfor, men det er ikke noget krav, nogen billeder er jo heller ikke sådan at forklare hvorfor man synes de er noget særligt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Indlægaf hotlips » 27. dec 2018, 16:57

Jeg har en ting for de canadiske skovhuggere og de kæmpe redwood træer, de er så store at det er helt ufatteligt, men jeg synes også de fortæller om en tid hvor man slet ikke vidste at det kunne være et problem at fælde skoven, men også om at man troede at man kunne det hele, der ville blive ved med at være jord, muligheder, og plads til de der turde prøve.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Indlægaf hotlips » 27. dec 2018, 17:23

Dronning elizabeth i tjeneste under 2. verdenskrig og houdini. Hun er et meget godt billede på hvordan kvinder efter krigen nægtede at blive sendt tilbage til kødgryderne synes jeg,hun ser ud til at være ganske stolt af sig selv som hun står der foran sin store lastbil.
Han brugte de sidste mange år af sit liv på at afsløre såkaldt clairvoyante, folk der begav sig af med såkaldt cold reading og så videre. Det synes jeg er lidt trist han ikke er mere berømt for men jeg tænker det er sådan et billede der får folk til at spørge og så kan man jo fortælle dem det, og jeg synes det i høj grad har gjort han fortjener at blive husket.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Indlægaf Delfin » 27. dec 2018, 17:44

Jeg kan godt lide fotos af det gamle Danmark. Måske kunne det være sjovt at finde nogle fra jeres egen by, som I kan gå ud at finde i nutidig udseende

Billede

Billede
3
14 11 14
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Historiske fotos man godt kan lide men som man ikke vil have hængende over sofaen.

Indlægaf HerErJeg » 28. dec 2018, 09:34

Delfin skrev:Jeg kan godt lide fotos af det gamle Danmark. Måske kunne det være sjovt at finde nogle fra jeres egen by, som I kan gå ud at finde i nutidig udseende

Billede

Billede

Jeg elsker også fotos fra det gamle Danmark. Ikke så meget fra før 1900, men de der billedgallerier omkring juletid elle ferietid i gamle dag e er jeg helt tosset med.
1

Tilbage til "Bolig"