Akustisk gibsloft - kan det gøres pænt?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2853
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Akustisk gibsloft - kan det gøres pænt?

Indlægaf Torn » 19. dec 2018, 14:26

I mit hus drømte jeg om glatte, spartlede hvide gipslofter. Maleren fortæller, at vi vil få alvorlig problemer med akustikken, da vi har hårde trægulve. Men åh, jeg synes troldtekt, træloft og de der ... hullede, akustiske gipslofter er grimme (undskyld hvis jeg støder nogen). Men omvendt kan jeg også godt følge maleren i, at dårlig akustik giver et ærgerligt hjem. Hvad gør en klog? Huset er fra 1955 så stilen skal også gerne tilgodeses.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8766
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7219

Re: Akustisk gibsloft - kan det gøres pænt?

Indlægaf Artem » 19. dec 2018, 15:03

Akustikken er vigtigt, men tror også det afhænger af om det er et hus med højtlydende børn osv?
For har selv et 60'er hus, hvor jeg har sat glatte gipslofter op sammen med trægulve osv. Og synes faktisk ikke at det er et problem med akustikken.
Men jeg er så også bare en enlig mand, og når jeg har besøg er det normalt af få folk hvor støjniveauet er lavt. Hvorfor jeg aldrig har tænkt over at det skulle være et problem.
Man kan jo også gøre meget med at have absorberende materialer på vægge, og jo flere møbler, malerier, nips, bøger osv man har jo bedre er det.

Ellers er 60x60 cm aukustiklofter fra Rockfon og Ecophon også en mulighed.
Man kan evt bare lave det i felter. Med feks en 50 cm gips rundt langt vægge og så Ecophon i midten.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2853
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3495

Re: Akustisk gibsloft - kan det gøres pænt?

Indlægaf Torn » 20. dec 2018, 16:01

Det har du helt sikkert ret i. Vi er en stor og til tider ret larmende familie.

Jeg tror, løsningen bliver akustikloft i spisestuen, fordi møblerne jo her er hårde og samtalerne vil foregå over tallerkener, der måske larmer. Til gengæld bliver det almindelige glatte lofter i stuen, og i resten af huset, hvor jeg håber, at de bløde møbler kan gøre akustikken bedre.
0

Tilbage til "Bolig"