Stitch søger bolig

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf 1234 » 11. dec 2018, 18:06

Kattefjæs skrev:
Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.


ER det seriøst så vildt som folk gør det til? Jeg har hørt nogle historier men jeg kan slet ikke forstå det!

Jeg købte min lejlighed for ti år siden og da var det selvfølgelig slet ikke sådan. :nej:

Jeg skal desværre af med den nu, og alle fortæller mig at den ryger på fjorten dage og at jeg garanteret bliver tilbudt penge under bordet. Men jeg forstår det stadig ikke helt.

Min forening bestemmer prisen, så der er ikke rigtig noget at rafle om jo. Jeg venter stadig på salgsopstillingen så jeg ved ikke hvad for en pris de sætter.

Jeg har lagt mærke til at jeg ingen lejligheder kan finde til salg i min gade, men jeg tror bestemt ikke at det er fordi der ikke handles. Nogle lejligheder går nok til den interne liste, men jeg spekulerer på om resten så går til netværk så hurtigt at de aldrig rammer salgssiderne? :forvirret:

Jeg har på fornemmelsen at det er spild af penge at bruge mægler, selvom det måske er nemmere når man bor i udlandet, men det virker også lidt som overkill hvis markedet er så nemt at afsætte til.

Nå men hvis ikke min ryger på intern liste, så kan Stitch jo overveje den. Jeg vil i så fald undgå at bede om 100.000kr i kolde kontanter under bordet. Consider it a debattjeneste. :lol:


Altså da jeg panikt søgt bolig for en måned siden så jeg på en del andel, der blev solgt af venners venner på facebook.
Jeg antager næsten en bolig er uattraktiv som andel, hvis den er hos mægler.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 18:17

Hvor er det underligt.

Jeg tror jeg er for.... Lovlydig eller regelret eller hvad man skal sige, til at forstå hvordan man kan flå folk sådan som jeg har fået det beskrevet.

Min sjæl er bare ikke fordærvet nok.

Men det tjener jo nok bare til købers fordel. :P
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 18:18

Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!
0
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Daflo » 11. dec 2018, 20:27

Kattefjæs skrev:Hvor er det underligt.

Jeg tror jeg er for.... Lovlydig eller regelret eller hvad man skal sige, til at forstå hvordan man kan flå folk sådan som jeg har fået det beskrevet.

Min sjæl er bare ikke fordærvet nok.

Men det tjener jo nok bare til købers fordel. :P


Kattefjæs skrev:Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!


Der behøver jo ikke være penge under bordet, bare fordi andelene ikke sælges på det frie marked. Jeg har næsten lige solgt en andel helt efter reglerne. Den blev bare ikke udbudt offentligt til salg, fordi jeg som de fleste andre sælgere kendte en interesseret køber på forhånd. Sådan tror jeg det foregår for de fleste, trods alt.

Til gengæld får du næppe noget ud af at prøve at presse citronen som køber på andelsmarkedet.
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf 1234 » 11. dec 2018, 20:47

Daflo skrev:Der behøver jo ikke være penge under bordet, bare fordi andelene ikke sælges på det frie marked. Jeg har næsten lige solgt en andel helt efter reglerne. Den blev bare ikke udbudt offentligt til salg, fordi jeg som de fleste andre sælgere kendte en interesseret køber på forhånd. Sådan tror jeg det foregår for de fleste, trods alt.

Til gengæld får du næppe noget ud af at prøve at presse citronen som køber på andelsmarkedet.

Arh dengang det gik skidt på markedet kunne man godt presse prisen ned.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf JoyNips » 11. dec 2018, 22:42

Kattefjæs skrev:Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!


Andele bliver sjældent forhandlet i Kbh. Der er rift om dem, så de går til prisen.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf avdotja » 11. dec 2018, 22:54

JoyNips skrev:
Kattefjæs skrev:Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!


Andele bliver sjældent forhandlet i Kbh. Der er rift om dem, så de går til prisen.

Ja i dag. Men Kattefjæs (charmerende navn :D) købte sin andel for ~10 år siden, hvilket har været lige omkring finanskrisen, hvor markedet formentlig har set anderledes ud :).
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 11. dec 2018, 23:00

avdotja skrev:
JoyNips skrev:
Kattefjæs skrev:Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!


Andele bliver sjældent forhandlet i Kbh. Der er rift om dem, så de går til prisen.

Ja i dag. Men Kattefjæs (charmerende navn :D) købte sin andel for ~10 år siden, hvilket har været lige omkring finanskrisen, hvor markedet formentlig har set anderledes ud :).


Det så helt sikkert helt anderledes ud dengang, ja.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Wizzze » 12. dec 2018, 00:01

Kattefjæs skrev:
Wizzze skrev:Der er rigtig mange andele der aldrig kommer til salg "offentligt" de ryger så hurtigt til nogen der kender nogen, så det er virkelig om at udnytte sit netværk, ikke bare det nære, men venners venner og dem kollegaer kender osv.


ER det seriøst så vildt som folk gør det til? Jeg har hørt nogle historier men jeg kan slet ikke forstå det!

Jeg købte min lejlighed for ti år siden og da var det selvfølgelig slet ikke sådan. :nej:

Jeg skal desværre af med den nu, og alle fortæller mig at den ryger på fjorten dage og at jeg garanteret bliver tilbudt penge under bordet. Men jeg forstår det stadig ikke helt.

Min forening bestemmer prisen, så der er ikke rigtig noget at rafle om jo. Jeg venter stadig på salgsopstillingen så jeg ved ikke hvad for en pris de sætter.

Jeg har lagt mærke til at jeg ingen lejligheder kan finde til salg i min gade, men jeg tror bestemt ikke at det er fordi der ikke handles. Nogle lejligheder går nok til den interne liste, men jeg spekulerer på om resten så går til netværk så hurtigt at de aldrig rammer salgssiderne? :forvirret:

Jeg har på fornemmelsen at det er spild af penge at bruge mægler, selvom det måske er nemmere når man bor i udlandet, men det virker også lidt som overkill hvis markedet er så nemt at afsætte til.

Nå men hvis ikke min ryger på intern liste, så kan Stitch jo overveje den. Jeg vil i så fald undgå at bede om 100.000kr i kolde kontanter under bordet. Consider it a debattjeneste. :lol:


Hos os ryger de på timer, ikke dage :nerve: Som du skriver, så er prisen jo fastsat via regnskabet, og selv om andelen er dyr, så er den månedlige ydelse lav, så samlet er det langt billigere end en ejerlejlighed i samme område, så alle har mere eller mindre allerede solgt på forhånd, ala "hvis du nogensinde vil sælge så vil jeg gerne købe..." Enten har man aftale med over/under- eller naboer så de kan sammenlægge til noget større, eller de går "i arv" i familien, der er altid en eller anden fjern fætter/kusine der skal studere eller som flytter til byen af en årsag. Og så er der altid virkelig mange opslag i opgangene på formlen "Vi er et ungt par på xxx der allerede er godkendt af banken, overvejer du at sælge så er vi klar til at købe her og nu ....." og så en riv-af del med navne, tlf-nr, og mail.
Tror det er mere end 2-3år siden vi sidst havde et salg via en mægler, det er som du siger bare spild af penge.
0
Do as I say! :whip:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf JoyNips » 12. dec 2018, 06:02

avdotja skrev:
JoyNips skrev:
Kattefjæs skrev:Når jeg tænker over det, så var jeg heller ikke ret 'hård' da jeg købte. Jeg forhandlede ikke rigtig. Prisen var god og jeg ville gerne have en hurtig handel og det faldt mit slet ikke ind at prøve at presse citronen. Godt jeg ikke er ejendomsmægler!


Andele bliver sjældent forhandlet i Kbh. Der er rift om dem, så de går til prisen.

Ja i dag. Men Kattefjæs (charmerende navn :D) købte sin andel for ~10 år siden, hvilket har været lige omkring finanskrisen, hvor markedet formentlig har set anderledes ud :).


Naturligvis så det anderledes ud for 10 år siden. Det kan TS bare ikke bruge til så meget i forhold til forhandlingsstrategi idag. Tværtimod vil hun nok miste en mulig andel hvis hun forsøger at handle den ned i pris...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 12. dec 2018, 06:56

Wizzze skrev:Hos os ryger de på timer, ikke dage :nerve: Som du skriver, så er prisen jo fastsat via regnskabet, og selv om andelen er dyr, så er den månedlige ydelse lav, så samlet er det langt billigere end en ejerlejlighed i samme område, så alle har mere eller mindre allerede solgt på forhånd, ala "hvis du nogensinde vil sælge så vil jeg gerne købe..." Enten har man aftale med over/under- eller naboer så de kan sammenlægge til noget større, eller de går "i arv" i familien, der er altid en eller anden fjern fætter/kusine der skal studere eller som flytter til byen af en årsag. Og så er der altid virkelig mange opslag i opgangene på formlen "Vi er et ungt par på xxx der allerede er godkendt af banken, overvejer du at sælge så er vi klar til at købe her og nu ....." og så en riv-af del med navne, tlf-nr, og mail.
Tror det er mere end 2-3år siden vi sidst havde et salg via en mægler, det er som du siger bare spild af penge.


Det lyder vildt. Min andel er ikke dyr og den månedlige ydelse er også lav, så det er selvfølgelig en populær kombination.

Jeg spurgte faktisk naboen om de ville slå vores lejligheder sammen, men de sprang over.

Da jeg var ved at tømme ud, sad der en gut på trappestenen og spurgte om jeg ville sælge. Han sad og ventede på en kammerat på femte sal og ville gerne købe i samme forening. :lol: Men det var for tidligt på det tidspunkt. Jeg lejede ud først inden jeg gik videre med salg så det er lidt tid siden.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Annione » 12. dec 2018, 07:01

JoyNips skrev:Det er næsten FOR oplagt :D
https://www.realmaeglerne.dk/bolig/156- ... de-4-1-207


Jeg kender den lejlighed. Den er fin :-D og der er en lille smule mere sol, end på min altan.

Jeg skulle også til at skrive, at du skal komme over i vores bygning.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Kattefjæs » 12. dec 2018, 07:10

Og jeg venter lige med at kontakte ham gutten til Stitch har set lejligheden. Jeg har fundet én som kan vise den frem på et tidspunkt inden jul - hun skal bare lige have styr på dagene. :gogo:
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 08:17

Kattefjæs skrev:Og jeg venter lige med at kontakte ham gutten til Stitch har set lejligheden. Jeg har fundet én som kan vise den frem på et tidspunkt inden jul - hun skal bare lige have styr på dagene. :gogo:


Jeg sætter virkelig meget pris på det. Og glæder mig til at se den :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Stitch søger bolig

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 09:01

Viskelæder skrev:
Jadajada skrev:
JoyNips skrev:Det er næsten FOR oplagt :D
https://www.realmaeglerne.dk/bolig/156- ... de-4-1-207


Debatghettoen :sol:


Jeg skulle LIGE til at skrive det.

Der er et par boliger til salg hos os (i Debathuset) :slem: :slem:


Jeg gider godt ghettoen <3
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Bolig"