Erfaring med Vola-armatur?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Fræksak » 4. nov 2018, 14:22

Vi har et gæstebadeværelse med 70'er-interiør, som jeg så småt er ved at opdatere. Indtil videre har jeg malet loft og vægge (over flisekanten, dvs fra ca. 1,7 meter og op) hvide (før var de gullige/cremede). Jeg har også malet fliserne (fra gulv til ca. 1,7 meter) og er endt med en farve, jeg ikke er helt tilfreds med, men jeg oooorker ikke flere farveprøver og ændringer, så nu bliver det sådan! (Den skulle have været sådan pudder med lidt støvet gammelrosa, men er blevet lige lovligt lyserød :skeptisk:).

Nå men det korte af det lange er, at den avocadogrønne håndvask skal skiftes ud med én i hvid, og så skal vi også have nyt armatur. Jeg synes det er svært at finde noget, jeg synes er flot, og jeg er landet på at det måske er sikrest at gå efter noget helt klassisk som fx Vola - dog formentlig i messing, fordi vi også har messing i køkkenet lige ved siden af. Det vil også stå fint til vægfarven.

Jeg havde Vola i min første lejlighed for 100 år siden og husker ikke, at jeg havde problemer med den, men til gengæld har vi haft det på toiletterne på mit arbejde i en årrække, og de blev altså irriterende de sidste år. Var svære at få "tappen" op og ned på, stod og dryppede, osv. Det forventer jeg egentlig ikke af noget i dén prisklasse. Måske var de bare blevet brugt af for mange mennesker i for mange år?

Er der nogen herinde, der har Vola i køkken eller badeværelse og vil fortælle om deres erfaringer? Jeg gider ikke smide (forholdsvist) mange penge efter noget, hvis det ender med at irritere mig. Vi har børn, som dog ikke er så små mere, at det burde være et problem, at "tappen" kan køre lidt stramt (altså den man løfter for at tænde vandet).

Et billede af den model, jeg har kig på:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf IrmaPigen » 4. nov 2018, 14:38

Har ingen erfaring med om Vola er de mange penge værd.

Men det er flot armatur.
1
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf TinaW » 4. nov 2018, 14:46

Vi har vola på badeværelset. Det må være +10 år gammelt.
Vi har lige haft et problem med at tappen på bruseren ligesom ikke kunne skubbes ordentligt på plads og brusehovedet derfor stod og dryppede. Min mand justerede på et eller andet og problemet er løst.
Tappen på den ved vasken er stram, nok fordi vi sjældent stiller på temperaturen på den.
EDIT: vores er bygget ind i væggen.
Som de her.
https://www.badstil.dk/shop/vola-111-et-grebs-haandvaskarmatur-til-vaegmontering-krom-452p.html?gclid=CjwKCAjwsfreBRB9EiwAikSUHQzNjH2t4tfuMenHLGuxnjNnnjfJLK6ZYlg4by9XMkCgzI1gDTSqixoClLwQAvD_BwE

https://www.vvs-shoppen.dk/vola/vola-1671-ht2-16-1671-ht2-16/?gclid=CjwKCAjwsfreBRB9EiwAikSUHXXW08KantEU-cCjGFdyDOPVbcT_h4eeB0zWrUdW22kB2se6ggUOZhoC9d0QAvD_BwE
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf girl_beat » 4. nov 2018, 16:01

Vi har Vola amaturer og min mor, der har været mange år i branchen, sværger til det. Ville klart mene at det er pengene værd :gogo:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Fræksak » 4. nov 2018, 16:32

Tak for svarene indtil videre! I virkeligheden er det jo ikke super dyrt - jo i forhold til armaturer fra Ikea, men ikke i forhold til så mange andre helt almindelige armaturer.
0
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Fru.skruk » 4. nov 2018, 16:50

Vi har Toni armaturer ( http://toni.dk ). Jeg synes, de er så sindssygt flotte. De er pisse dyre (ja, undskyld mit sprog). Og de drypper og kalker til og den der bundprop fungerer ikke ordentligt.

Bare lige et totalt ubrugeligt input, når du nu kigger på vola, som jeg kun har hørt godt om.
1
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf TomKah » 4. nov 2018, 17:05

Det er Hv1 modellen så vidt jeg kan se. Er den dyrere end så mange andre armaturer?

HV1 og KV1 modellerne bliver så vidt jeg ved lavet på nogle udenlandske fabrikker, men nogle af de sjældnere armaturer bliver lavet i Danmark. De er så også virkelig meget dyrere.

Vi har både KV1 og HV1. Tappen er ikke svær at bruge og jeg har aldrig været irriteret på det. HV1 armaturet er på vores gæstebadeværelse, så det er ikke meget brugt. KV1 armaturerne har vi i køkken og bryggers. Vi har skiftet det ene efter 9 år og det andet skal udskiftes snarest. Ved ikke hvad forventet levetid er på et armatur, men troede faktisk det var mere, så jeg har været skuffet. Køkkenarmaturer tærede igennem på bagsiden, bryggersarmaturet har givet så i samlingen så hele tuden hopper af hvis man skruer for meget op for vandtrykket.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf IrmaPigen » 4. nov 2018, 17:16

Fru.skruk skrev:Vi har Toni armaturer ( http://toni.dk ). Jeg synes, de er så sindssygt flotte. De er pisse dyre (ja, undskyld mit sprog). Og de drypper og kalker til og den der bundprop fungerer ikke ordentligt.

Bare lige et totalt ubrugeligt input, når du nu kigger på vola, som jeg kun har hørt godt om.


Jeg ville ikke gide at skulle skrue separat på kold og varmt vand.

Det ville være dagligt irritationsmoment for mig.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 5. nov 2018, 10:26

Som tidligere VVS'er og ejendomstekniker har jeg altid hadet Vola. Både fordi de kan være ret udfordrende at reparere, og fordi de forholdsvis ofte har div. problemer. Udover det synes jeg ikke de er videre behagelige at bruge.
Men f.eks HV1 kan man få til en ok pris, så det er jo ikke fordi det koster en bondegård. Personligt ville jeg bare aldrig købe Vola.
2
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Fræksak » 7. nov 2018, 13:49

Tak for jeres input. Jeg har fundet et andet armatur, der ligner Vola meget, men som har en større styrepind (det hedder det nok ikke, men altså :-D). Jeg tror den bliver nemmere for vores børn at betjene, og jeg synes faktisk også, at den er pænere. Win-win :gogo:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Fræksak » 7. nov 2018, 18:15

Maanii skrev:Vi har Vola og et meget tilfredse!
Jeg har tilgengæld engang haft den hjemme du viser billede af, og synes ikke den var flot IRL.

Den var større og mere klodset i udformningen end Vola og jeg endte med at sende den retur.


Argh, er det rigtigt? Ihh, det var det forkerte at sige :-D

Må lige undersøge, om man kan se dem i en butik et sted først. Tak for input :kys:
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Erfaring med Vola-armatur?

Indlægaf Ata » 8. nov 2018, 11:43

Vi har Vola i både køkken og bad og jeg er ikke super imponeret over det. Også fordi de er lavet sådan, at man ikke så godt selv (dvs. min mand!) kan skille dem ad. Så vi har været nødt til at få hjælp fra en håndværker til at få dem ordnet, da de begyndte at gå sejt. Vi har dog ikke problemer med, at de drypper. Men det bliver jo nemt dyrt, hvis man skal have professionelle til bare for at få renset filteret. Tror måske dog, at min mand nu har købt det nødvendige værktøj...
2

Tilbage til "Bolig"