Tiny hus på 20 m2

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 17:12

godtnavn skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men man kan jo ikke bare dividerer, for køkken og bad fylder nogen kvadrameter uanset om man er 1 eller 20 personer. Vi bor snart 4 mennesker på 85 kvm, det kan vi få til at fungerer (omend vi gerne vil have noget større på sigt) hvor at jeg synes det er trangt at bo én person på 20 kvm fordi det efterlader rigtig lidt plads til et rum da en stor procentdel af kvadratmeterene bruges på køkken/bad.


Helt enig.

Men det gør også en forskel, hvor mange man er. Det at have flere rum, man kan gå ind i og 'dele sig op' er ret essentielt for mig, når man bor flere sammen. Især når der også er børn. Jeg ville ikke kunne holde ud kun at have ét værelse. :shock:
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf godtnavn » 3. nov 2018, 17:41

ajnaM skrev:
godtnavn skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men man kan jo ikke bare dividerer, for køkken og bad fylder nogen kvadrameter uanset om man er 1 eller 20 personer. Vi bor snart 4 mennesker på 85 kvm, det kan vi få til at fungerer (omend vi gerne vil have noget større på sigt) hvor at jeg synes det er trangt at bo én person på 20 kvm fordi det efterlader rigtig lidt plads til et rum da en stor procentdel af kvadratmeterene bruges på køkken/bad.


Helt enig.

Men det gør også en forskel, hvor mange man er. Det at have flere rum, man kan gå ind i og 'dele sig op' er ret essentielt for mig, når man bor flere sammen. Især når der også er børn. Jeg ville ikke kunne holde ud kun at have ét værelse. :shock:


Det ville jeg ikke en gang kunne holde ud hvis vi kun var to :lol: Min bror og hans kæreste gjorde det i en periode (gør det faktisk også nu men det er med stort spisekøkken så de har jo hver deres rum hvis de har brug for det nu) jeg forstod slet ikke de kunne holde det ud!
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Kattefjæs » 3. nov 2018, 18:07

Jeg er helt vildt med containerhuse og hvor nemt de kan gøres beboelige. Det er totalt praktisk og en genial idé. Men kun fordi de jo netop indrettes godt nok til at man kan have et ordentligt køkken, badeværelse og plads nok til at leve et rimelig almindeligt liv.

Jeg har ikke brug for ret meget plads og jeg kunne snildt bo i et container/mikrohjem, men i og med at jeg jo bor med min mand nu, så skulle vi nok have en 60 kvadratmeter for at det skulle fungere. Men det er jo også til at opnå med containerhuse hvor man bare kan stable én mere ovenpå hvis man har brug for mere plads. :lol:

Hvis det bare var mig alene, så kunne jeg sagtens bo på mindre plads. Der er pladsmangel i byerne så jeg er totalt for praktiske løsninger med mikrohjem, så længe de laves ordentligt og indrettes godt.
1
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 19:26

godtnavn skrev:
ajnaM skrev:
godtnavn skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men man kan jo ikke bare dividerer, for køkken og bad fylder nogen kvadrameter uanset om man er 1 eller 20 personer. Vi bor snart 4 mennesker på 85 kvm, det kan vi få til at fungerer (omend vi gerne vil have noget større på sigt) hvor at jeg synes det er trangt at bo én person på 20 kvm fordi det efterlader rigtig lidt plads til et rum da en stor procentdel af kvadratmeterene bruges på køkken/bad.


Helt enig.

Men det gør også en forskel, hvor mange man er. Det at have flere rum, man kan gå ind i og 'dele sig op' er ret essentielt for mig, når man bor flere sammen. Især når der også er børn. Jeg ville ikke kunne holde ud kun at have ét værelse. :shock:


Det ville jeg ikke en gang kunne holde ud hvis vi kun var to :lol: Min bror og hans kæreste gjorde det i en periode (gør det faktisk også nu men det er med stort spisekøkken så de har jo hver deres rum hvis de har brug for det nu) jeg forstod slet ikke de kunne holde det ud!


Jeg kender flere, der har to børn og to voksne på 2 værelser. Det ene par har endda også en hund og en kanin. :D For mig ville det overhovedet ikke fungere. Jeg vil have 'mit eget' værelse (okay, vil gerne dele med min kæreste), og ungerne skal have deres. Og så skal vi have et fælles køkken-alrum. Mindre end det ville jeg ikke kunne gøre det på.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf godtnavn » 3. nov 2018, 19:38

Vi kommer til at have 3 værelser og 2 børn, så børnene får et deleværelse, vi har et fælles soveværelse, en stue og mini spisekøkken (man kan lige sidde 4 derude, men så kan man ikke gå rundt i rummet)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 20:25

Vi har levet på 44 M2 uden problemer. De var så virkelig godt indrettet. Lige nu lever vi på 73 og flytter til 72. Den på 73 føles markant større pga. forskellige ting. Så indretning er essentiel.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf ajnaM » 3. nov 2018, 20:28

SurSødSovs skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men 20 m2... Bad, toilet og dør dertil tager alligevel en del m2. Og der må også gerne være plads til at lave mad... Det gad jeg simpelthen ikke.


Huset i eksemplet er jo også med hems. Så i praksis er der et soveværelse ovenpå og et køkken-alrum nedenfor. Men okay, meget småt.

Jeg ville uden problemer kunne bo der selv.
2
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 20:36

ajnaM skrev:
SurSødSovs skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men 20 m2... Bad, toilet og dør dertil tager alligevel en del m2. Og der må også gerne være plads til at lave mad... Det gad jeg simpelthen ikke.


Huset i eksemplet er jo også med hems. Så i praksis er der et soveværelse ovenpå og et køkken-alrum nedenfor. Men okay, meget småt.

Jeg ville uden problemer kunne bo der selv.


Det ville jeg også nemt! Jeg forstår ikke folk der bor alene i kæmpe lejligheder og huse. Det ville jeg ikke gide at gøre rent :lol:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Misantropen » 3. nov 2018, 21:40

..
Senest rettet af Misantropen 26. apr 2022, 14:19, rettet i alt 1 gang.
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 21:44

Misantropen skrev:
1234 skrev:Det ville jeg også nemt! Jeg forstår ikke folk der bor alene i kæmpe lejligheder og huse. Det ville jeg ikke gide at gøre rent :lol:
Det tænker jeg også. Og jeg ville slet ikke ane hvad jeg skulle bruge al den ekstra plads til. Jeg vil gerne have et spisekammer og et bryggers/vaskerum :-D Men det behøver jo ikke fylde alverden.

I teorien gad jeg godt have en spisestue fordi jeg synes det virker så hyggeligt når man har store selskaber, men sammenlignet med hvor ofte jeg reelt set har brug for en spisestue vil det være for åndssvagt at optage et helt rum kun til det :lol:

Jeg har også ønsket mig en hems i årevis, men p.t. har jeg soveværelse på 1. sal(næsten under taget) og der skal ikke være meget mere end 20 grader før det bliver stegende og ulidelig hedt.

Derudover er jeg også kommet i en alder hvor jeg ofte skal på toilettet om natten. Tænk lige hvor bøvlet det kan være med en hems :genert: Jeg synes det er slemt nok at der ikke er et toilet på samme etage som mit soveværelse :lol:


Jeg er også ret forelsket i at have hems, men den skulle have okay højt til loftet. Jeg gider virkelig ikke støde hovedet i under sex. Det har jeg prøvet nok, da vores seng var under en skråvæg.

Jeg tror det eneste overflødige rum jeg drømmer om er et bibliotek :love:
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf hotlips » 3. nov 2018, 22:38

Jeg har haft en lejlighed der var lidt på samme måde, men der var der et rigtigt soveværelse der var relativt stort. Jeg var glad for den og det var en dejlig lille lejlighed da jeg var yngre og alene, jeg har ikke noget imod at at sove sammen med fidusen men det bliver vi jo ikke ved med at kunne og det bliver bare for surt med for lidt plads og børn, min dreng har et meget lille værelse og uanset hvad han leger med så er det noget med at skræve over hinanden når man skal ind med noget og det gider vi ikke i længden, det er meget fast at han bruger sit legetøj i stuen, og det er der de er når han har venner hjemme. Nu går jeg bare ud i køkkenet eller i haven men det må da hurtigt blive irriterende for alle parter at man ikke kan få lidt fred for hinanden.
0
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf annellaII » 4. nov 2018, 05:43

1234 skrev:
ajnaM skrev:
SurSødSovs skrev:
ajnaM skrev:Vi bor ret småt med to små børn, og jeg er generelt fan. Men selvom vi kun har tre værelser, har vi altså 75 m2. Og en tagterrasse.

Det giver ret beset mindre end 20m2 per person - men stadigvæk. Jeg gad ikke bo SÅ småt med børn. Men var jeg alene, var det helt sikkert fint! Jeg har ikke behov for meget plads og bryder mig eksempelvis ikke om at være alene i store huse, hvor jeg ikke kan overskue 'helheden'.


Men 20 m2... Bad, toilet og dør dertil tager alligevel en del m2. Og der må også gerne være plads til at lave mad... Det gad jeg simpelthen ikke.


Huset i eksemplet er jo også med hems. Så i praksis er der et soveværelse ovenpå og et køkken-alrum nedenfor. Men okay, meget småt.

Jeg ville uden problemer kunne bo der selv.


Det ville jeg også nemt! Jeg forstår ikke folk der bor alene i kæmpe lejligheder og huse. Det ville jeg ikke gide at gøre rent :lol:


Nu må jeg dog smile, for min mand og jeg og vores kat bor på over 300 m2, og DET er blevet for stort, så vi har besluttet at sælge huset og købe noget mindre, jeg gider nemlig heller ikke længere gøre rent særligt ikke i værelser, vi så godt som aldrig benytter.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Hewlett » 4. nov 2018, 07:09

Filipai skrev:Min anden lejlighed var 30 kvm, og var virkeligt godt udnyttet, men selv det bliver man altså træt af, især når man bor flere sammen. Man kan ikke være alene, og man har gæster oven i sit soveværelse..
Jeg elsker ting og jeg elsker at have plads til mine ting. Vi bygger 191 kvm om lidt, og jeg ville gerne have haft det større :genert:


Jeg er med på den her. Jeg elsker ting og jeg har meget af det. Makeup, tøj, parfumer, bøger, planter - jeg er ret materiel og ville savne at være omgivet af de ting jeg har anskaffet mig i løbet af mit liv.

Jeg tror at én af de afgørende faktorer for, om man kan leve småt er, at man er i stand til kun at omgive sig med det allermest nødvendige.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Mani » 4. nov 2018, 07:45

Nej, det ville have været fint i studietiden - ikke nu. Jeg elsker at have god plads i vores indretning. Vi har også ofte mange gæster (20+) - og det kræver både plads til gæsterne og plads i køkkenet til at forberede.

Vi har ikke som sådan mange ting - tøj, nips, møbler etc - men vi har mange bøger :genert: Dem ville jeg være ked af at undvære.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Tiny hus på 20 m2

Indlægaf Hunkat » 4. nov 2018, 07:55

20 m2 til to mennesker og en baby kunne jeg nok ikke. Som singel studerende ville det der jo være en fed luksushytte.

Generelt synes jeg det er fedt at der kommer fokus på smarterer løsninger og at man ikke behøver 200+ m2 for at bo 2-3-4 mennesker. Jeg har pt 48 m2 og hvis det var smartere indrettet kunne jeg sagtens se os (2 pers) bo her i mange år fremover + evt. en baby på et tidspunkt.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Bolig"