Invita VS. HTH

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Invita VS. HTH

Indlægaf Fru Himmelblå » 30. okt 2018, 15:06

Vi skal desværre ud og have nyt køkken og har nu fået et tilbud fra både Invita og HTH. Tilbudende minder utroligt meget om hinanden både i indhold og pris. Eneste store forskel er, at vi får ovn med i prisen hos HTH.
Vi kommer til at betale køkkenfirmaet for montering.

Har i nogle erfaringer med enten Invita eller HTH vil jeg meget gerne høre dem. Selvfølgelig både god og dårlig erfaring :)
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Invita VS. HTH

Indlægaf BlueBunny » 30. okt 2018, 16:48

Frøken Himmelblå skrev:Vi skal desværre ud og have nyt køkken og har nu fået et tilbud fra både Invita og HTH. Tilbudende minder utroligt meget om hinanden både i indhold og pris. Eneste store forskel er, at vi får ovn med i prisen hos HTH.
Vi kommer til at betale køkkenfirmaet for montering.

Har i nogle erfaringer med enten Invita eller HTH vil jeg meget gerne høre dem. Selvfølgelig både god og dårlig erfaring :)

Jeg har hørt godt om begge. Umiddelbart havde jeg troet HTH var de dyreste.

Vi fik engang lavet et HTH (14 år siden ca). Det var virkelig kvalitet. Detaljerne var gennemtænkte. Særlig sokkelskuffe og lignende syntes jeg var smart. Vi har lavet det om pga vi valgte totalrenovering/ombygning af vires hus. Flere af elementerne genbrugte vi i det nye køkken.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Invita VS. HTH

Indlægaf girl_beat » 30. okt 2018, 17:50

De bliver produceret på samme fabrik i Jylland, så tror ikke du skal regne med den store forskel :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Invita VS. HTH

Indlægaf Sof » 30. okt 2018, 19:34

Synes det er mærkeligt hvis Invita koster det samme som HTH og det kun er ovnen der er af nævneværdig forskel.

Som Girl Beat skriver, så bliver de lavet samme sted, men på de fleste af tingene er der forskel i materialerne der bruges. Der bliver vist nok også lavet noget Unoform samme sted, hvis jeg forstod hvad vores mand fra Nobia/fabrikken sagde, men de køkkener ville man jo sjældent putte i kategori med HTHs.

Vi fik selv tilbud begge steder fra (og Kvik og Svane) og der var stor forskel i pris, men også i materialerne, selvom vi gik efter samme look. Fx massivt træ hos Invita og finer hos HTH. Hvis i skal have laminat bordplader, er de så samme type laminat? Hvad med indmaden, er den det samme?


Vi endte selv med Invita. Der kunne vi bedst lide de forslag de kom med, service og de muligheder vi kunne vælge. Vi fik også nogle ret gode rabatter, men det var stadig dyrere end HTH tilbuddet.

Vi var super tilfredse med monteringen via dem, det fejlede ingenting og gik så hurtigt at det er imponerende. Det havde i hvert fald ikke været det værd at bøvle med det selv, for os. (Her tænker jeg at det nok er det samme hos HTH. Altså dem de hyrer sætter så mange køkkener op at de kunne gøre det i søvne)

Vi skal snart have et servicetjek og har kun et enkelt punkt, med et beslag i en skuffe, som vi er lidt trætte af.

Jeg stiller altid en milliard spørgsmål, når jeg skal købe sådan nogle her ting. Både fordi jeg er skide nysgerrig og fordi at jeg bebrejder mig selv efterfølgende, hvis jeg har en forventing om noget, som ikke opfyldes. Specielt om mere æstetiske ting, som andre/køkkensælgeren, nok synes er ligegyldige. Der var det klart mit indtryk at sælgerne i de dyrere butikker bedre kunne håndtere og svare på produkt/tekniske spørgsmål, end de andre. Det var også medvirkende til at HTH, og specielt Kvik, blev valgt fra. Det er ikke “dumme” spørgsmål, mere i stil med, “hvilken farve får den her ende-liste, for jeg kan se den er i et andet materiale end kabinettet”. Vil hellere være en irriterende kunde, end at blive skuffet.
0
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Invita VS. HTH

Indlægaf TomKah » 30. okt 2018, 19:59

Vi har et 14 år gammelt HTH køkken. Selve køkkenet er i fin kvalitet - der er intet at sætte på skufferne og indmaden. Men lågerne kan man jo få i mange prisgrupper hos hvert firma.
Vi har den allerbilligste front der hedder Glat hvid og den er blevet slidt i hjørnerne, så den vil jeg ikke anbefale.

Soklerne er noget dårligt malet krydsfiner - det er nok det ringeste ved køkkenet. Aner ikke om man kan få noget bedre. Det er ikke vildt morsomt at skifte soklen ud.
0

Tilbage til "Bolig"