Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 21:09

Tilgengæld har vi endelig fået leveret vores sofa! Det tog så også 1 år at finde den og få en leveret, men den er bare så smuk i grågrøn :love:
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 21:30

Et hurtigt spørgsmål nogen som kender andre garderobeskabe end Ikeas pax, der er under 50 cm bred og med skydelåger?
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf MOGA » 4. nov 2018, 12:49

1234 skrev:Et hurtigt spørgsmål nogen som kender andre garderobeskabe end Ikeas pax, der er under 50 cm bred og med skydelåger?


Mener du dyb?

Så skal det være køkkenfirmaerne. De har også højskabe i halv dybde og med skydelåger.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 14:53

MOGA skrev:
1234 skrev:Et hurtigt spørgsmål nogen som kender andre garderobeskabe end Ikeas pax, der er under 50 cm bred og med skydelåger?


Mener du dyb?

Så skal det være køkkenfirmaerne. De har også højskabe i halv dybde og med skydelåger.

Ja dybde heddet det vidst rigtig :lol:

Men de findes ikke med bøjlestang gør de?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Filipai » 4. nov 2018, 17:50

Pax fået i 37 i dybde mener jeg det er, og der har man så bøjlestang den modsatte led.

Angående kvm er det helt korrekt, nybyg har 40-45 cm tykke vægge og man måler udvendige mål :) så ja en gammel lejlighed vil være større i grundplan end en ny.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 17:56

Filipai skrev:Pax fået i 37 i dybde mener jeg det er, og der har man så bøjlestang den modsatte led.

Angående kvm er det helt korrekt, nybyg har 40-45 cm tykke vægge og man måler udvendige mål :) så ja en gammel lejlighed vil være større i grundplan end en ny.

Okay godt nok :lol: Jeg kunne heller ikke se hvor kvadratmeterne ellers var forsvundet hen ;).

Ja jeg ved Pax opfylder kravene er bare ved at se om andre skabe gør.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Filipai » 4. nov 2018, 18:19

1234 skrev:
Filipai skrev:Pax fået i 37 i dybde mener jeg det er, og der har man så bøjlestang den modsatte led.

Angående kvm er det helt korrekt, nybyg har 40-45 cm tykke vægge og man måler udvendige mål :) så ja en gammel lejlighed vil være større i grundplan end en ny.

Okay godt nok :lol: Jeg kunne heller ikke se hvor kvadratmeterne ellers var forsvundet hen ;).

Ja jeg ved Pax opfylder kravene er bare ved at se om andre skabe gør.


Doh jeg er træt . Læste helt forkert :genert:
Nå, men jeg kan da bidrage med noget andet så :D ikea har fået en ny serie der hedder Plasta som er 40 dyb
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 18:22

Filipai skrev:
1234 skrev:
Filipai skrev:Pax fået i 37 i dybde mener jeg det er, og der har man så bøjlestang den modsatte led.

Angående kvm er det helt korrekt, nybyg har 40-45 cm tykke vægge og man måler udvendige mål :) så ja en gammel lejlighed vil være større i grundplan end en ny.

Okay godt nok :lol: Jeg kunne heller ikke se hvor kvadratmeterne ellers var forsvundet hen ;).

Ja jeg ved Pax opfylder kravene er bare ved at se om andre skabe gør.


Doh jeg er træt . Læste helt forkert :genert:
Nå, men jeg kan da bidrage med noget andet så :D ikea har fået en ny serie der hedder Plasta som er 40 dyb


Fedt :) den vil jeg kigge efter. Vi har nemlig et langt stykke i entreen, hvor der kan være skab. Det må bare max være 50 cm ellers går det udover døren.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 4. nov 2018, 21:59

Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?
0
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf StripesAddict » 5. nov 2018, 18:53

1234 skrev:Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?


Det synes jeg ikke. Så længe det bare ikke hænger i direkte sol :)
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 5. nov 2018, 19:25

StripesAddict skrev:
1234 skrev:Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?


Det synes jeg ikke. Så længe det bare ikke hænger i direkte sol :)


Det gør det umiddelbart ikke, da vinduet i rummet vender mod nord.
0
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14771

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf avdotja » 5. nov 2018, 23:55

Trappestige skrev:
1234 skrev:Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?

Skal det være med skydelåger? Jeg har lige købt IKEAS Metod højskabe, også til tøjopbevaring i en smal entré, med 37 cm. i dybde. De har dog låger, men der er helt sikkert også med skydelåger i samme serie. Nem og billig løsning. Jeg ville aldrig vælge at have tøjet fritlæggende mht. støv og lignende. Bare det hænger to dage på tørrestativet herhjemme uden at blive lagt sammen, bliver det så støvet at jeg får lyst til at vaske det igen. Og så er der sollys, krible-krable dyr osv. som jeg heller ikke gider have på mit tøj.

Mit tøj ligger/hænger frit fremme og jeg har godt nok aldrig bemærket at det skulle være mere støvet af den grund - og jeg har ovenikøbet hund. Altså jeg ville aldrig have åbne hylder i køkkenet, netop fordi ting bliver mere støvet, så det gør tøjet sikkert også, men tror nu ikke det vil være i en grad som vil bemærket af størstedelen af den danske befolkning :gruble: Til gengæld slipper man for at tøjet bagest i skabet kommer til at lugte hengemt :D

Det største problem med frithængende tøj er (i mine øjne) at det hurtigt kommer til at se rodet ud, medmindre man har et separat rum til det.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Stars » 6. nov 2018, 05:08

Jeg havde på et tidspunkt mit hængende fremme. Fordi jeg ikke brugte det særlig ofte (der kunne gå flere måneder mellem noget f det blev brugt), havde jeg skaffet en rulle store, tynde, gennemsigtige poser, jeg lavede dragtposer f.

Datteren har sit fremme, det bliver ikke støvet.
Jeg tænker, at det bliver støvet af, når hun "bladrer" i det. Krible-krable-dyr kommer også ind i skabene.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 6. nov 2018, 05:54

Trappestige skrev:
1234 skrev:Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?

Skal det være med skydelåger? Jeg har lige købt IKEAS Metod højskabe, også til tøjopbevaring i en smal entré, med 37 cm. i dybde. De har dog låger, men der er helt sikkert også med skydelåger i samme serie. Nem og billig løsning. Jeg ville aldrig vælge at have tøjet fritlæggende mht. støv og lignende. Bare det hænger to dage på tørrestativet herhjemme uden at blive lagt sammen, bliver det så støvet at jeg får lyst til at vaske det igen. Og så er der sollys, krible-krable dyr osv. som jeg heller ikke gider have på mit tøj.

Ja der skal være skydelåger ellers bliver det for træls. Hvis det er højskabe har de vel ikke bøjlestang. Det er ret vigtigt da skjorter, kjoler og blazer er en ret stor del af vores tøj. Jeg har virkelig aldrig lagt mærke til at vores tøj skulle blive støvet af at hænge til tørre og der nogle gange gået en uge før vi har taget os sammen :lol: og jeg har aldrig set dyr i mit soveværelse udover edderkopper og nu jeg bor på 4.sal ser jeg meget få af dem.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 6. nov 2018, 05:56

avdotja skrev:
Trappestige skrev:
1234 skrev:Jeg overvejer lidt en frithængende bøjlestang med en kommode under som løsning til opbevaring. Er det problematisk at have tøj til at hænge frit? Fx i forhold til støv eller lys?

Skal det være med skydelåger? Jeg har lige købt IKEAS Metod højskabe, også til tøjopbevaring i en smal entré, med 37 cm. i dybde. De har dog låger, men der er helt sikkert også med skydelåger i samme serie. Nem og billig løsning. Jeg ville aldrig vælge at have tøjet fritlæggende mht. støv og lignende. Bare det hænger to dage på tørrestativet herhjemme uden at blive lagt sammen, bliver det så støvet at jeg får lyst til at vaske det igen. Og så er der sollys, krible-krable dyr osv. som jeg heller ikke gider have på mit tøj.

Mit tøj ligger/hænger frit fremme og jeg har godt nok aldrig bemærket at det skulle være mere støvet af den grund - og jeg har ovenikøbet hund. Altså jeg ville aldrig have åbne hylder i køkkenet, netop fordi ting bliver mere støvet, så det gør tøjet sikkert også, men tror nu ikke det vil være i en grad som vil bemærket af størstedelen af den danske befolkning :gruble: Til gengæld slipper man for at tøjet bagest i skabet kommer til at lugte hengemt :D

Det største problem med frithængende tøj er (i mine øjne) at det hurtigt kommer til at se rodet ud, medmindre man har et separat rum til det.


Sjovt jeg synes netop frithængende tøj er så flot i forhold til et skab, forud jeg synes tøjet pynter meget mere.
0

Tilbage til "Bolig"