Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 18:05

Som nogen af jer der har fuldt med i min boligjæger tråd ved har min mand og jeg fået en fin lejlighed i Nordvest, som vi flytter ind i om 10 dage :8:
Eller jeg flytter med en luftmadras, lidt køkkengrej og tøj. Og så kommer vores længe ventede sofa vi bestilt for 3 måneder siden før vi vidste noget om københavnerplanerne, dagen efter jeg er flyttet ind.

Men årsagen til at jeg opretter tråden er, at jeg den her gang rent faktisk gerne vil nå at indrette lejligheden. Vores nuværende har vi boet i et år, men er aldrig nået færdig, fordi det tog 9 måneder at finde den rigtig sofa og 3 at få den leveret. Så jeg håber vi kan speede processen lidt mere op den her gang. Jeg har dog ikke en rigtig plantegning endnu, så lige nu leder jeg bare efter inspiration på mit største problem i den kommende lejlighed, at vi har et værelse mindre. Vores nuværende og kommende lejlighed er lige store, men hvor vi bor nu har vi 3 værelser, hvilket gør at min mands gamercomputer med alt udstyret stå på kontoret. Det skal nu enten stå i soveværelset eller det store køkkenalrum alt efter, hvilken løsning vi finder.

Det er her jeg har brug for jeres hjælp i første omgang. Findes der nogen god mod at gemme en gamercomputer på?
Lige nu tænker jeg omme bag en reol eller lave det inde i en skab, men har sgu ikke rigtig nogen ideer.
Og pinterest var ikke til meget hjælp. Udfordring er at min mand har to rimelig store skærme og det er der ikke plads til på nogle af de løsninger, der var realistisk og pæne på pinterest.

Edit: Problemet med gamercomputeren er løst, men der kommer løbende aldrig indretningsproblematikker i tråden.
Senest rettet af 1234 11. nov 2018, 17:59, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Hunkat » 21. okt 2018, 18:13

Først og fremmest: Ikke i soveværelset! Tro mig, det bliver man meget træt af rigtig hurtigt hvis den ene skal sove og den anden spiller.

Måske noget i retning af en gammeldags sekretær?
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 18:16

Hunkat skrev:Først og fremmest: Ikke i soveværelset! Tro mig, det bliver man meget træt af rigtig hurtigt hvis den ene skal sove og den anden spiller.

Måske noget i retning af en gammeldags sekretær?


En sekretær vil aldrig kunne bære en stationær computer med to skærme.
Det er desværre også meget den slags mere bærbar-egnet løsninger pinterest viser.

Vi har tidligere haft computer og seng i samme rum uden problemer.
Min mand larmer ikke rigtig, når han spiller og jeg kan falde i søvn til hvad som helst.
Og lige nu tror jeg, at jeg ville blive mere træt af at have ham til at spille i stuen mens jeg havde veninder på besøg fx.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Filipai » 21. okt 2018, 18:29

1234 skrev:
Hunkat skrev:Først og fremmest: Ikke i soveværelset! Tro mig, det bliver man meget træt af rigtig hurtigt hvis den ene skal sove og den anden spiller.

Måske noget i retning af en gammeldags sekretær?


En sekretær vil aldrig kunne bære en stationær computer med to skærme.
Det er desværre også meget den slags mere bærbar-egnet løsninger pinterest viser.

Vi har tidligere haft computer og seng i samme rum uden problemer.
Min mand larmer ikke rigtig, når han spiller og jeg kan falde i søvn til hvad som helst.
Og lige nu tror jeg, at jeg ville blive mere træt af at have ham til at spille i stuen mens jeg havde veninder på besøg fx.


Kan hans skærme evt blive vægmonteret. Til dem min mand kan man få noget smart vægophæng.

Jeg ville også være rimeligt ligeglad om det var det ene eller andet sted, kan også sove til hvad som helst.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Misantropen » 21. okt 2018, 18:33

1234 skrev:Vi har tidligere haft computer og seng i samme rum uden problemer.
Min mand larmer ikke rigtig, når han spiller og jeg kan falde i søvn til hvad som helst.
Og lige nu tror jeg, at jeg ville blive mere træt af at have ham til at spille i stuen mens jeg havde veninder på besøg fx.

Hvis ikke det er et problem i forhold til larm og varme at have den i soveværelset ville jeg have den der, bl.a så du ikke skal føle dig forvist til soveværelset hvis han gerne vil spille.

Hvis du har gæster kan det vel også være rart for ham at få ro til at spille eller hvad han nu bruger computeren til.
2
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 18:44

Filipai skrev:Kan hans skærme evt blive vægmonteret. Til dem min mand kan man få noget smart vægophæng.

Jeg ville også være rimeligt ligeglad om det var det ene eller andet sted, kan også sove til hvad som helst.

Det kan de måske. De er rimelig store, så jeg vil tro de vil fylde alt for meget på en væg.
Han skal i så fald have skiftet den største af den ud, fordi den har en voldsom ramme, der fylder helt vildt meget ekstra.

Misantropen skrev:Hvis ikke det er et problem i forhold til larm og varme at have den i soveværelset ville jeg have den der, bl.a så du ikke skal føle dig forvist til soveværelset hvis han gerne vil spille.

Hvis du har gæster kan det vel også være rart for ham at få ro til at spille eller hvad han nu bruger computeren til.


Jeg tror ikke larm og varme vil være et problem. Jeg har dog aldrig tænkt over det med varme, men der bliver selvfølgelig ret varmt der hvor computeren står tændt længe. Jeg er dog ikke typen, der sveder når jeg sover, så vil tro det kun er et problem, når det er meget varmt om sommeren.

Jeg er lige nu primært fan af soveværelset af to årsager.
Hans kontor som det nu er virkelig grimt og selv hvis vi fik rettet meget op på det kunne jeg ikke forestille mig, at det var noget der ville pynte på stuen. Og som tidligere nævnt, at jeg ikke gider have ham til at spille i stuen, mens jeg har gæster.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Misantropen » 21. okt 2018, 18:58

Jeg aner ikke hvad man har brug for som gamer, men her er nogle "byg selv" forslag til inspiration.

https://computer.bazoom.com/dk/forum/ge ... bord-har-i :-D

https://www.w7forums.com/threads/show-o ... area.3067/ :-D

Hvis det er muligt at gemme udstyr i underskabe/skuffer fx.
Billede

Hvis det er muligt at dele rummet op
Billede

Inspiration til opbevaring. Det behøver ikke være lige så markant..
Billede
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:06

Misantropen skrev:Jeg aner ikke hvad man har brug for som gamer, men her er nogle "byg selv" forslag til inspiration.

https://computer.bazoom.com/dk/forum/ge ... bord-har-i :-D

https://www.w7forums.com/threads/show-o ... area.3067/ :-D

Hvis det er muligt at gemme udstyr i underskabe/skuffer fx.
Billede

Hvis det er muligt at dele rummet op
Billede

Inspiration til opbevaring. Det behøver ikke være lige så markant..
Billede



Sorry, men det er netop sådan nogen setup jeg gerne vil undgå :lol:
Min mands kontor ser cirka sådan ud tilføjet dvd´er og kæmpe special edition af alt muligt over det hele.

Mit hovedproblem er at jeg synes skærme er virkelig grimme, så vil gerne have gemt dem bag et eller andet en reol, i et skab eller noget helt tredje.
Men alt hvad jeg kan finde når jeg søger er sådan nogen fimsede løsninger, der slet ikke giver plads nok :lol:
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Muspel » 21. okt 2018, 19:14

Er soveværelset sådan, at man kan lave en slags opdeling? Så ville jeg fx sætte klædeskabene så langt ud i rummet, at der bag dem, er en ‘tarm’ hvor der er plads til skrivebord med computer? Lidt ligesom et walk in closet men til computeren?

Mådke noget i denne stil? ( og så bare med kommoder eller lign i stedet for væg)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Muspel 21. okt 2018, 19:20, rettet i alt 2 gange.
3
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:18

Muspel skrev:Er soveværelset sådan, at man kan lave en slags opdeling? Så ville jeg fx sætte klædeskabene så langt ud i rummet, at der bag dem, er en ‘tarm’ hvor der er plads til skrivebord med computer? Lidt ligesom et walk in closet men til computeren?

Jeg prøver lige at finde et billede


Det er også min drøm! Jeg ved dog endnu ikke om det er realistisk i forhold til vinduerne, da min veninde der så lejligheden for os jo ikke ligefrem var så detaljeret i forhold til indretning :gruble:

Min drøm er dog noget i den her stil dog uden dør ligefrem :fløjt:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:22

Muspel skrev:Er soveværelset sådan, at man kan lave en slags opdeling? Så ville jeg fx sætte klædeskabene så langt ud i rummet, at der bag dem, er en ‘tarm’ hvor der er plads til skrivebord med computer? Lidt ligesom et walk in closet men til computeren?

Mådke noget i denne stil? ( og så bare med kommoder eller lign i stedet for væg)


Det ser virkelig lækkert ud, men jeg er lidt bange for det ikke kan lade sig gøre i forhold til, hvor vinduer og døren er.
Jeg glæder mig virkelig til jeg kan gå i gang med et målebånd!
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Muspel » 21. okt 2018, 19:28

1234 skrev:
Muspel skrev:Er soveværelset sådan, at man kan lave en slags opdeling? Så ville jeg fx sætte klædeskabene så langt ud i rummet, at der bag dem, er en ‘tarm’ hvor der er plads til skrivebord med computer? Lidt ligesom et walk in closet men til computeren?

Mådke noget i denne stil? ( og så bare med kommoder eller lign i stedet for væg)


Det ser virkelig lækkert ud, men jeg er lidt bange for det ikke kan lade sig gøre i forhold til, hvor vinduer og døren er.
Jeg glæder mig virkelig til jeg kan gå i gang med et målebånd!



Ellers kunne I også overveje børneværelse-versionen med skrivebord under en høj seng- lidt ligesom et skrivebord. Det havde min ekskæreste- det fungerede også fint.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:33

Muspel skrev:Ellers kunne I også overveje børneværelse-versionen med skrivebord under en høj seng- lidt ligesom et skrivebord. Det havde min ekskæreste- det fungerede også fint.


Det ville jeg virkelig ikke orke, når jeg skulle have sex :fløjt:
Og jeg kan også komme i tanke om en del favoritstillinger, der så ikke kunne lade sig gøre :gruble:

Og så tror jeg både min mand og jeg af forskellige årsager har lidt en aversion mod køjesenge-følelsen.
Hvis en "mur" i rummet løsningen ikke fungere, må vi i gang med se om vi kan lave computer i skab-løsningen, selvom den virker lidt urealistisk.
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Muspel » 21. okt 2018, 19:34

1234 skrev:
Muspel skrev:Ellers kunne I også overveje børneværelse-versionen med skrivebord under en høj seng- lidt ligesom et skrivebord. Det havde min ekskæreste- det fungerede også fint.


Det ville jeg virkelig ikke orke, når jeg skulle have sex :fløjt:
Og jeg kan også komme i tanke om en del favoritstillinger, der så ikke kunne lade sig gøre :gruble:

Og så tror jeg både min mand og jeg af forskellige årsager har lidt en aversion mod køjesenge-følelsen.
Hvis en "mur" i rummet løsningen ikke fungere, må vi i gang med se om vi kan lave computer i skab-løsningen, selvom den virker lidt urealistisk.



Måske en gardinstang i loftet med gulv til loft gardiner - så kan du gemme rædslen væk ( altså computeren, ikke kæresten :lol: )
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2018, 19:35

Nu hvor vi får 2 børn i en 3-værelset må vi også droppe mandens kontor til fordel for et børneværelse. Her er planen pt at han får enden af gangen og så et gardin fra gulv til loft der afskærmer, har lige tegnet det ind på en plantegning, det er en vejledende plantegning for alle lejligheder i afdelingne og hos os er stykket lidt længere (eller også ser det bare kortere ud på tegningen). Vi bruger kun døren gennem haven, så skal kun igennem "kontoret" når vi skal ud med skrald.
Men man kan jo ofte afskærme en del af lejligheden enten med reolvæg eller med et gardin.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0

Tilbage til "Bolig"