Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:40

godtnavn skrev:Nu hvor vi får 2 børn i en 3-værelset må vi også droppe mandens kontor til fordel for et børneværelse. Her er planen pt at han får enden af gangen og så et gardin fra gulv til loft der afskærmer, har lige tegnet det ind på en plantegning, det er en vejledende plantegning for alle lejligheder i afdelingne og hos os er stykket lidt længere (eller også ser det bare kortere ud på tegningen). Vi bruger kun døren gennem haven, så skal kun igennem "kontoret" når vi skal ud med skrald.
Men man kan jo ofte afskærme en del af lejligheden enten med reolvæg eller med et gardin.


Vi har ikke noget gang overhovedet, så der er ikke rigtig nogen ende man kan bruge.
Det har jeg ellers også set rigtig fine løsninger med før.

Muspel skrev:
Måske en gardinstang i loftet med gulv til loft gardiner - så kan du gemme rædslen væk ( altså computeren, ikke kæresten :lol: )


Gardin er nok nederst på min løsningsliste, fordi jeg aldrig rigtig synes det bliver godt.

Min drømmescenarium er at kunne lave et kontor i soveværelset bagved en reol eller et garderobeskab.

Problemet bliver bare, hvad vi så gør, når vi får et barn :lol:
Men det tør jeg faktisk ikke rigtig tænke på :ad!: :panik: :stoned:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf godtnavn » 21. okt 2018, 19:51

1234 skrev:
godtnavn skrev:Nu hvor vi får 2 børn i en 3-værelset må vi også droppe mandens kontor til fordel for et børneværelse. Her er planen pt at han får enden af gangen og så et gardin fra gulv til loft der afskærmer, har lige tegnet det ind på en plantegning, det er en vejledende plantegning for alle lejligheder i afdelingne og hos os er stykket lidt længere (eller også ser det bare kortere ud på tegningen). Vi bruger kun døren gennem haven, så skal kun igennem "kontoret" når vi skal ud med skrald.
Men man kan jo ofte afskærme en del af lejligheden enten med reolvæg eller med et gardin.


Vi har ikke noget gang overhovedet, så der er ikke rigtig nogen ende man kan bruge.
Det har jeg ellers også set rigtig fine løsninger med før.

Muspel skrev:
Måske en gardinstang i loftet med gulv til loft gardiner - så kan du gemme rædslen væk ( altså computeren, ikke kæresten :lol: )


Gardin er nok nederst på min løsningsliste, fordi jeg aldrig rigtig synes det bliver godt.

Min drømmescenarium er at kunne lave et kontor i soveværelset bagved en reol eller et garderobeskab.

Problemet bliver bare, hvad vi så gør, når vi får et barn :lol:
Men det tør jeg faktisk ikke rigtig tænke på :ad!: :panik: :stoned:


Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 21. okt 2018, 19:56

godtnavn skrev:
Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)


Altså det kan godt være jeg kan sove, når min mand gamer, men jeg har en ide om at det bliver en del svære for et barn.
Og de fleste af de 72 kvm er i køkkenalrummet, så jeg tror også det bliver lidt for trægt med gamerhjørne, garderobe, dobbeltseng og babyseng i samme rum. Så det er skam ikke, fordi jeg mener en baby behøver sit eget værelse. Jeg mener bare ikke det realistisk at have alt det i et rum.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Misantropen » 21. okt 2018, 20:48

1234 skrev:
Misantropen skrev:Jeg aner ikke hvad man har brug for som gamer, men her er nogle "byg selv" forslag til inspiration.

Sorry, men det er netop sådan nogen setup jeg gerne vil undgå :lol:
Min mands kontor ser cirka sådan ud tilføjet dvd´er og kæmpe special edition af alt muligt over det hele.

Mit hovedproblem er at jeg synes skærme er virkelig grimme, så vil gerne have gemt dem bag et eller andet en reol, i et skab eller noget helt tredje.
Men alt hvad jeg kan finde når jeg søger er sådan nogen fimsede løsninger, der slet ikke giver plads nok :lol:

Jeg føler med dig :lol: :genert:

Det var som skrevet også bare forslag til inspiration hvis I evt. selv kan bygge noget eller har mulighed for at dele rummet op :D

PS. Ang. børn, hvis ikke du allerede er gravid kan det jo sagtens være I får andre behov eller prioriteringer, når det bliver aktuelt, eller I får mulighed for en anden bolig.
Senest rettet af Misantropen 21. okt 2018, 20:53, rettet i alt 1 gang.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf ajnaM » 21. okt 2018, 20:52

1234 skrev:
godtnavn skrev:
Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)


Altså det kan godt være jeg kan sove, når min mand gamer, men jeg har en ide om at det bliver en del svære for et barn.
Og de fleste af de 72 kvm er i køkkenalrummet, så jeg tror også det bliver lidt for trægt med gamerhjørne, garderobe, dobbeltseng og babyseng i samme rum. Så det er skam ikke, fordi jeg mener en baby behøver sit eget værelse. Jeg mener bare ikke det realistisk at have alt det i et rum.


Din mand får sandsynligvis mere behov for at sove, og mindre behov for at game, når I engang får børn. :genert: Ingen grund til at tage sorgerne på forskud, hehe.
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Pjeps » 21. okt 2018, 20:53

1234 skrev:
godtnavn skrev:
Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)


Altså det kan godt være jeg kan sove, når min mand gamer, men jeg har en ide om at det bliver en del svære for et barn.
Og de fleste af de 72 kvm er i køkkenalrummet, så jeg tror også det bliver lidt for trægt med gamerhjørne, garderobe, dobbeltseng og babyseng i samme rum. Så det er skam ikke, fordi jeg mener en baby behøver sit eget værelse. Jeg mener bare ikke det realistisk at have alt det i et rum.


Er der både et køkken alrum, en stue og et værelse?
0
:ninja:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Moxy-lady » 21. okt 2018, 21:38

Fed tråd! Jeg står med samme problem, med min kærestes skrivebord mv i stuen og jeg effing hader det, det er så grimt! Men indtil vi får noget andet/større at bo i, er der ikke så meget at gøre ved det. Men det er fedt med inspiration til hvad man kan gøre når det bliver aktuelt.
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Elfenben » 22. okt 2018, 00:17

Ikea har panelgardiner som også kan bruges som rumdeler uden at de fylder noget: https://m2.ikea.com/dk/da/p/foensterviv ... -50370503/

Det kan måske skærme for skrivebord og conputer i soveværelset :-)
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 22. okt 2018, 06:08

ajnaM skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:
Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)


Altså det kan godt være jeg kan sove, når min mand gamer, men jeg har en ide om at det bliver en del svære for et barn.
Og de fleste af de 72 kvm er i køkkenalrummet, så jeg tror også det bliver lidt for trægt med gamerhjørne, garderobe, dobbeltseng og babyseng i samme rum. Så det er skam ikke, fordi jeg mener en baby behøver sit eget værelse. Jeg mener bare ikke det realistisk at have alt det i et rum.


Din mand får sandsynligvis mere behov for at sove, og mindre behov for at game, når I engang får børn. :genert: Ingen grund til at tage sorgerne på forskud, hehe.


Nu har næsten alle hans venner børn og jeg har ikke set deres computer forsvinde nogen steder hen, så tvivler :lol:
Jeg har heller aldrig opdaget at folk holdt op med at se fjernsyn, fordi de fik børn.
Senest rettet af 1234 3. nov 2018, 20:54, rettet i alt 1 gang.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 22. okt 2018, 06:09

Pjeps skrev:
1234 skrev:
godtnavn skrev:
Vi bor som nævnt i en 3-værelset, men hvor det ene værelse har været kontor/ekstra seng. Så reelt har vi levet i de 2 af dem :) Vores datter er 1½ og har bare sit legetøj i stuen, den eneste grund til hun allerede får eget værelse til foråret er at der kommer et barn emre, og to gange børnelegetøj i stuen bliver lige trangt nok, så de får et dele børneværelse. Så I kan sagtens have barn der de første par år selvom det er en toværelset med kontor/gamerrum i soveværelset :)


Altså det kan godt være jeg kan sove, når min mand gamer, men jeg har en ide om at det bliver en del svære for et barn.
Og de fleste af de 72 kvm er i køkkenalrummet, så jeg tror også det bliver lidt for trægt med gamerhjørne, garderobe, dobbeltseng og babyseng i samme rum. Så det er skam ikke, fordi jeg mener en baby behøver sit eget værelse. Jeg mener bare ikke det realistisk at have alt det i et rum.


Er der både et køkken alrum, en stue og et værelse?


Nej stuen og køkken alrummet er i et meget stort rum.
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf Buffy » 22. okt 2018, 08:07

Hvad med en løsning som denne?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 22. okt 2018, 17:06

Moxy-lady skrev:Fed tråd! Jeg står med samme problem, med min kærestes skrivebord mv i stuen og jeg effing hader det, det er så grimt! Men indtil vi får noget andet/større at bo i, er der ikke så meget at gøre ved det. Men det er fedt med inspiration til hvad man kan gøre når det bliver aktuelt.


Det er også en fantastisk luksus, vi har haft kun at have boet i 3-værelseslejligheder.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 22. okt 2018, 17:07

Buffy skrev:Hvad med en løsning som denne?

Jeg har bestemt overvejet noget i den stil. Jeg ved dog ikke om det er helt realistisk og bygge :lol: men det ser ret fedt ud i eksemplet.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 1. nov 2018, 17:57

Så har jeg fået nøglerne! Vores nye lejlighed er virkelig flot. Det eneste problem er at soveværelset er lidt lille 12,5 KVM så det bliver lidt småt til at have det hele. Vi er lige i gang med at se om vi kan have det hele derinde før vi begynder at indrette Køkkenalrum/stue/entré. Jeg synes dog ikke kvadratmeterne er brugt helt optimalt. Badeværelset er virkelig stort! Og der er så et hjørne ved entreen, der er større end nødvendigt, men tænker vi må få noget opbevaring ind.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Fra 3 værelses til 2 værelseslejlighed

Indlægaf 1234 » 3. nov 2018, 21:04

Lige lidt mere update. Vi er så småt ved at finde nogle forskellige løsninger, men har måtte sande at m2 i nybyg fra 2017 er mindre en m2 i en gammel lejlighed fra 60'er. Jeg gætter på det er, fordi det er udvendig mål og væggene i de nye lejligheder er tykkere. Er der nogen der ved om det evt. er rigtig? Jeg ved nemlig ikke hvordan man opgører kvadratmeter. Der er så også brugt en del kvadratmeter på badeværelset tror det dobbelt, så stort som vores nuværende, hvilket jeg synes er lidt spild af plads :lol: udover det virkelig lækkert med vaskemaskine :love:

Tilgengæld er jeg allerede dybt forelsket i gulvvarmen, vores kæmpe altan og hvor meget lysere vores nye lejlighed er. Plus der kun er 3 meter fra vores dør til fælles tagterrasse og så der affaldsskakt. Det troede jeg ellers ikke man brugt mere.

Løsningen på computeren bliver nok i soveværelset, hvor den kommer til at være bagved et skab eller en reol alt efter, hvilket opbevaringsbehov vi får, når de andre rum er indrettet. Jeg aner dog stadig ikke, hvor vi skulle have et evt. baby til at sove henne i lejligheden. Måske i barnevogn på altanen :lol:

Jeg kommer lige med plantegninger, skitser og billeder, næste gang jeg er ved computeren.
0

Tilbage til "Bolig"