Hvornår begynder man at kigge på hus?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Neenah » 20. okt 2018, 07:34

Min mand og jeg vil gerne købe hus inden for de næste to år. Vi skal have en udbetaling på 100-150K - det forventer vi at have indenfor et halvt til et helt år.

Vi har set et fedt hus, som lige er vores smag, men min mand synes det er dårlig stil at tage ud at kigge på det, hvis ikke vi har til udbetalingen og rent faktisk kan købe det. Har han ret? Hvornår begynder man at kigge?
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8940
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Mi55y » 20. okt 2018, 09:22

Tag ud og kig! Jo mere man ser, jo mere kan man spore sig ind på, hvad man vil og ikke vil.
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Artem » 20. okt 2018, 09:34

Man kigger på hus når man vil købe. Undskyld men kan ikke sætte mig ind i det andet.
4
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Miss_no_More » 20. okt 2018, 09:37

Jeg ville ikke turde kigge, hvis jeg ikke havde mulighed for at købe nu.
8
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Orchidea » 20. okt 2018, 10:07

Vi var 2,5 år om at finde vores hus!

Men, vi var dog klar til at slå til når vi fandt drømmehuset. Jeg ville kigge amok på boligannoncer, men ville nok vente med at være mere aktiv til jeg rent faktisk kunne købe.
3
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf lulu-p » 20. okt 2018, 10:10

Hvis I er uafkarede i forhold til hvilket hus eller beliggenhed I ønsker, så giver det fint mening at se så mange huse som muligt. Man finder ret hurtigt ud af hvad man kan affinde sig med og hvad man absolut ikke kan. Jeg troede fx godt jeg kunne acceptere bare lidt trafikstøj. Men det kan jeg så afgjort ikke, og det havde jeg nok ikke fundet ud af hvis jeg vi ikke havde stået i flere huse med mere eller mindre trafikerede beliggenhed.

Men I risikerer at I finder drømmehuset og ikke har mulighed for at købe det pga økonomi. Den risiko skal I kunne leve med. De færreste sælgere vil acceptere overtagelse 2 år frem i tiden.

Vi begyndte først at kigge da det var aktuelt for os at købe. Men processen kan jo være lang, også selvom man har økonomi til at slå ti med det samme.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf avdotja » 20. okt 2018, 12:36

Hvis der er åbent hus, skal man bare slå sig løs :).

Er det ikke er tilfældet, er jeg enig med din mand. En ting er at mægler skal bruge tid på at fremvise boligen, men sælger skal også have ryddet op/klargjort huset samt forføje sig fra hjemmet mens fremvisningen står på.

En ting er at man ikke er 100% sikker på om et hus er noget for en, men når man ligefrem er 100% sikker på at man IKKE vil købe huset, synes jeg sgu det er lidt for lemfældig omgang med andre menneskers tid.
22
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf girl_beat » 20. okt 2018, 12:42

avdotja skrev:Hvis der er åbent hus, skal man bare slå sig løs :).

Er det ikke er tilfældet, er jeg enig med din mand. En ting er at mægler skal bruge tid på at fremvise boligen, men sælger skal også have ryddet op/klargjort huset samt forføje sig fra hjemmet mens fremvisningen står på.

En ting er at man ikke er 100% sikker på om et hus er noget for en, men når man ligefrem er 100% sikker på at man IKKE vil købe huset, synes jeg sgu det er lidt lemfældig omgang med andre menneskers tid.

Jeg er med på denne :)

Det var i hvert fald den fremgangsmåde, vi valgte, da vi kiggede på bolig for en håndfuld år siden. Og til åbent hus har man ofte mulighed for at kigge lidt rundt selv - især hvis der også er andre - uden at have ejendomsmægleren oppe i nakken hele tiden.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Lulu » 20. okt 2018, 17:09

Vi var ude og kigge på en 5 huse ish til åbent hus, dengang der begyndte at være udsigter til at vi snart kunne købe. Mest for at give os ideer til hvordan huse så ud ift billeder på nettet, og få en fornemmelse af ting som man er i tvivl om og søger afklaring om. Eksempelvis var der i det ene område vi kiggede på højspændingsledninger, så vi så bl.a. på nogle huse derude for at afgøre indenfor hvilken distance vi kunne acceptere at bo i nærheden af dem.
Det gjorde, da vi begyndte at se på hus for alvor at vi kunne udelukke en del alene ud fra salgsannoncen, fordi vi havde et overblik over hvad der var must og No-go for os.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf billiebean » 20. okt 2018, 17:49

Synes der er enormt stor forskel på at se et hus i en annonce og se det i virkeligheden. Er blevet slemt skuffet mange gange. Så jeg vil sige se det.
3
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf godtnavn » 20. okt 2018, 18:07

Artem skrev:Man kigger på hus når man vil købe. Undskyld men kan ikke sætte mig ind i det andet.


Man sporer sig ind på hvad man vil have? Og man kan jo sagtens risikerer et hus er tilsalg ½ år, og til den tid har de jo udbetalingen og kan købe i fald det er drømmehuset de har set :)

EDIT: Jeg gik udfra der var tale om et åbent hus arrangement, ellers synes jeg som andre det er at spilde folks tid :)
Senest rettet af godtnavn 20. okt 2018, 18:09, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Shmartiesh » 20. okt 2018, 18:08

Se det

Jeg har kigget og kigger stadig på mange huse på boligsiden, og nogle af de huse der potentielt kunne være noget for os tager vi ud og kigger på. Ofte fordi det er huse jeg går og drømmer om og bliver nødt til at få ud af systemet, og ofte har de skuffet mig også kunne vi komme videre.

Vi er dog også endt med at falde for huse hvor tidspunktet ikke har passet og vores eget er ikke engang til salg endnu. Det er ikke uden risiko for at blive forelsket i huset.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Sof » 20. okt 2018, 18:27

Vi var til en del åbent hus arrangementer, både nogle hvor vi reelt tænkte det kunne være det og nogle hvor vi godt vidste at det slet ikke var et hus for os, det handlede måske om at se huse i interessante områder eller hvis det fx var rækkehuse eller områder med ens huse, hvor man kunne få en bedre ide om stand og muligheder ved at se andre huse.

Fremvisninger alene med mægler ventede vi med til huse vi var interesserede i at købe.




Den mægler vi endte med at købe af, var i øvrigt en vi mødte til et åbent hus, hvor hun tænkte hun havde været ude og vurdere noget, som hun regnede med at få aftale på ugen efter og mente at det matchede det vi var ude efter, men det lå 500 meter udenfor det område vi kiggede på. 2 uger senere havde vi købt det. Vi havde ikke fundet vores hus, hvis vi ikke havde mødt hende der
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf milisa » 21. okt 2018, 15:27

avdotja skrev:Hvis der er åbent hus, skal man bare slå sig løs :).

Er det ikke er tilfældet, er jeg enig med din mand. En ting er at mægler skal bruge tid på at fremvise boligen, men sælger skal også have ryddet op/klargjort huset samt forføje sig fra hjemmet mens fremvisningen står på.

En ting er at man ikke er 100% sikker på om et hus er noget for en, men når man ligefrem er 100% sikker på at man IKKE vil købe huset, synes jeg sgu det er lidt for lemfældig omgang med andre menneskers tid.


Helt enig her. Men det ville jeg så til gengæld også benytte mig voldsomt af. Min kæreste og jeg så på hus 3 år, før det på nogen som helst måde blev aktuelt, simpelthen fordi det hjalp os med at få strømlinet vores tanker, ideer, prioriteter og drømme. Vi lærte utrolig meget om hinanden og vores drømme og fik begge sat en masse ideer i perspektiv. Bare sådan en simpel ting som at se et hus i snevejr var en kæmpe lærdom - de havde nemlig en dybt åndssvag opkørsel til huset, som gjorde, at sneskovling ville være et helvede... Sådan noget havde jeg da aldrig nogensinde overvejet at tænke på, før vi fik set det i virkeligheden. Så jeg vil i den grad anbefale jer at tage ud at kigge på huse så snart som muligt og så mange som muligt - det er i øvrigt topmålet af hygge.

Men ovenstående gælder naturligvis kun for åbent hus arrangementer. Det er decideret uanstændigt at spilde andre menneskers tid - og give dem falske forhåbninger samtidig. Men som avdotja siger: Er der åbent hus, så afsti-afsted med jer!
4
Tally-ho
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Hvornår begynder man at kigge på hus?

Indlægaf Neenah » 21. okt 2018, 17:26

Åh, jamen jeg synes jo det giver god mening. Men vi vil jo gerne købe - bare først med overtagelse tidligst til sommer.

Det giver rigtig god mening om åbent hus, men der er bare en del udfordringer i det, som jeg synes er svære at se os ud af. Umiddelbart er der ikke åbent hus på alle dem, vi gerne vil se. Samtidig ligger byen vi gerne vil flytte til over halvanden times kørsel væk, og vi har en lille baby som skal med hver gang. Det giver god mening, jeg har lidt dårlig samvittighed over at se på huse, når vi først vil overtage til sommer, men og, hvor vil vi gerne se, jo!
0

Tilbage til "Bolig"