Hjælp til indretning af væg

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Tante_tut » 14. okt 2018, 13:34

Vi er i gang med at forny vores stue og i går satte min kæreste skabe op (som ligner 6 små opvaskere) og fik lagt vores planke oven på. Vi er selv ret tilfredse med resultatet :)

Men nu mangler vi ligesom alt det andet.

Lampen skal skiftes! Den giver et virkeligt dårligt lys...
Jeg kunne godt tænke mig lamperne på billedet til at hænge i en klynge i den ene ende af planken. Måske 2 eller 3 styks, men skal lige se dem i virkeligheden, for at se hvilket lys de egentlig giver. Jeg fandt dem bare og syntes de var pæne :genert:

Højtalerne i hjørnerne bliver taget ned og erstattet af en soundbar.

Men ellers mangler vi jo også noget på væggene og noget til at stå på planken.
Vi har nogle Kay Bojesen dyr og nogle Kähler vaser og lyshuse - det er ikke nødvendigvis det der skal være..

I må meget gerne komme med input og inspiration :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Tante_tut 3. jan 2021, 21:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Dime » 14. okt 2018, 13:43

Drop lamper, aber og andet tingeltangel, og lav en slikbar a la den her :

slikbar.jpg


;) :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Santa » 14. okt 2018, 13:51

Du kan evt købe ugens Alt for damerne, der følger deres interiørmagasin med. De har artikler om både vægudsmykning og valg af lamper denne gang.
Det er lidt svært at bedømme jeres stil udfra de to billeder.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26585

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Santa » 14. okt 2018, 13:53

Ps: ang belysning, så ville jeg holde mig fra alt, hvor man kan se selve pæren.
Dels tror jeg at den trend snart dør, dels så giver de lamper IMO ALTID dårligt lys - enten så blænder de eller osse så er de for svage til at se ved.
Lamper skal have skærme, basta.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Sof » 14. okt 2018, 16:04

Jeg ville sætte en lille hylde eller 2 op, måske en String Pocket hylde, i en af siderne, længere oppe mod hjørnet. På hylderne ville jeg have en lille plante af en art og en der hænger udover. Og så noget små nips der ikke larmer for meget i udtrykket, hvis i tit sidder og kigger den vej (tænker jeg i gør, når fjernsynet er der). Der må gerne stå en lille bordlampe af en art og i modsat hjørne ville jeg så hænge en pendel, eller flere som du selv overvejer.

Ville så vidt muligt holde planken fri for for meget dims. Max 1 plante og 2-3 stykker nips (der passer sammen) i en lille klynge.
0
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Tante_tut » 16. okt 2018, 19:11

Tak for svar :)

Jeg skal på biblioteket med sønnike, så kan jeg måske se om de har Alt For Damerne.

Vores stil er hvad vi lige synes om. Vi har alt fra designer-ting til arvestykker og loppefund.

Mht. lamperne, så var det egentlig bare fordi de var pæne. De behøver ikke give noget vildt lys. Jeg regner med at vi skal have en lampe op ved modsatte væg,hvor sofaen skal stå.
Jeg ville elske at have en PH lampe stående, men økonomien siger nej :( Er også vild med Le Klint, det kan være jeg skal se hvad de har.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Tante_tut » 16. okt 2018, 19:13

Dime skrev:Drop lamper, aber og andet tingeltangel, og lav en slikbar a la den her :

slikbar.jpg


;) :D


:love2: :love2: :love2:
0
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Tante_tut » 14. nov 2018, 09:13

Jeg hiver lige den her frem igen.
Vi har sådan nogenlunde styr på hvad der skal være ved planken.. Vi sætter en hylde op og så drømmer jeg om at denne lampe https://www.casanovafurniture.dk/shop/l ... 5231p.html kommer til at stå der også - arbejder stadig på at få kæresten til at forstå det er verdens bedste idé :)


Men nu til det næste....
Vi har fået en ny sofa - og den er blå :nerve: vi er faktisk ret glade for farven, men vi kan ikke rigtig finde ud af hvilke puder vi skal have i den. Jeg havde tænkt om man kunne have nogle efterårsfarver (mørk grøn, karrygul, rustrød) og til foråret vil jeg skifte til forårsfarver (måske pastelfarver, grøn, lys blå, lyserød). Vil det være for underligt? Og hvor finder man et fint udvalg af puder? Har kigget lidt i Jysk og ellers må jeg ud i vores lokale møbelbutik og se hvad de har.

Vi skal også have en ny lampe. Vi overvejer en standerlampe, der hvor det lille bord står nu (det skal vi ikke beholde). Men synes godt nok det er svært at finde noget pænt der vil passe ind.

Og det sidste vi mangler er et nyt sofabord. Vil et hvidt rundt bord passe ind? Lidt ala dette https://www.luxoliving.dk/normann-tablo-sofabord-stor/


Jeg ejer virkelig ikke sans for indretning, så hjææææælp
Senest rettet af Tante_tut 3. jan 2021, 21:25, rettet i alt 1 gang.
0
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf gro71 » 14. nov 2018, 09:35

Hvorfor ikke bruge det lille bord som sofabord? Personligt er jeg ikke stor tilhænger af hvide møbler (det bliver alt for fersk, synes jeg), så den mørke bordplade på det lille bord kan jeg godt lide (er det træ eller laminat?).

IKEA har bunker af puder i alle mulige vanvittige farver og mønstre. De er til at betale, og man kan skifte dem ud med god samvittighed, når man bliver træt af dem. Jeg tror, jeg ville vælge puder med nogle mønstre til den fine sofa.
0
Tante_tut
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2016, 14:09
Kort karma: 3
Likede indlæg: 124

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf Tante_tut » 14. nov 2018, 09:42

gro71 skrev:Hvorfor ikke bruge det lille bord som sofabord? Personligt er jeg ikke stor tilhænger af hvide møbler (det bliver alt for fersk, synes jeg), så den mørke bordplade på det lille bord kan jeg godt lide (er det træ eller laminat?).

IKEA har bunker af puder i alle mulige vanvittige farver og mønstre. De er til at betale, og man kan skifte dem ud med god samvittighed, når man bliver træt af dem. Jeg tror, jeg ville vælge puder med nogle mønstre til den fine sofa.


Jeg ved ikke om det er træ eller laminat, men det er valnød og jeg synes det bliver for mørkt. Vil gerne have lysnet stuen op, det er også derfor vi har valgt en egeplanke og ben i eg til sofaen. Det bliver også for lille synes vi.

Jeg har kigget i IKEA men synes ikke de har noget jeg lige tænker “wow” om.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf TinaW » 14. nov 2018, 09:45

Jeg synes sagtens I kan have det hvide runde bord, det fås vel ikke helt i eg?
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf TinaW » 14. nov 2018, 09:48

TinaW skrev:Jeg synes sagtens I kan have det hvide runde bord, det fås vel ikke helt i eg?


Som f.eks det her https://ide.dk/dagligstue/borde/sofaborde/fano/bordplade-i-hvidolie-eg-finer/p-1036947-5640739329/

Jeg ville få pip af en hvid bordplade....
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf hotlips » 14. nov 2018, 09:51

Jeg synes da det er meget hyggeligt lampe og hvis du synes den er pæn kunne man jo godt beholde den og så bare få fat i nogle flere lamper der var mere praktiske, jeg er selv glad for at have mange mindre lamper og lys i stedet for de der ret stærke lyskilder.

Det lyder som om det godt kunne blive lidt katalogagtigt, så jeg ville nok se på om ikke jeg havde nogle arvestykker eller et par små billeder der betød noget særligt, eller måske sådan en kæmpe vase med et vildt mønster, for at få det gjort lidt mere personligt, og hvis ikke jeg var så dårlig til indendørs planter så ville jeg helt sikkert se på sådan et par hængende planter, airplants, eller hængende glasbowler hvor der er små sammenplantninger, hvis der er lys nok kunne man også have et par hængende potter med perlekædeplanter eller spansk mos.

For nogle år siden var små sættekasser med forskelligt papir i rummene meget moderne, det fik priserne på de brugte til at gå amok, men hvis man kunne finde sådan en af de små i nogle fine farver, medmindre du er kreativ nok til at lave en selv, så kunne det da også være godt, så kan man jo samle hvad man vil, jeg har selv en del miniaturer, men man kan jo også samle sten fra hver ferie, sære servietringe eller små ting man negle fra borddekorationer til særlige fester, krystaller, vættelys og forstenede søpindsvin og så videre.
0
MissB
Indlæg: 2338
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf MissB » 14. nov 2018, 10:39

Jeg synes at det lyder som nogle rigtig fine farver til puderne. Vores sofapuder er fra: IKEA, Kvickly, Netto, Magasin, Bahne og en lille interiørbutik i Jylland. Jeg synes at det er pænest når de ikke er ens, men alligevel passer sammen (vi har 3 råhvide i forskelligt mønster, 1 i mørkegrå og råhvid og så to i blågrønne farver, hvoraf én er i velour og 1 er i thaisilke (er det ikke dét det hedder?)). Jeg lægger gerne et billede ind hvis du vil se.
0
LidtLakrids
Indlæg: 304
Tilmeldt: 2. maj 2016, 07:58
Kort karma: 7
Likede indlæg: 202

Re: Hjælp til indretning af væg

Indlægaf LidtLakrids » 14. nov 2018, 13:24

Jeg synes at H&M har mange fine puder i deres webshop :)
0

Tilbage til "Bolig"