Unikke, sjove og skæve boliger

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 22:39

Der er en tråd til kiksede billeder fra salgsopstillinger og en tråd til boliger hvor man får noget for pengene, men er der en tråd for specielle og unikke boliger hvor det er akitekturen, mulighederne m.m. der er i fokus? Ellers er der en tråd til det her :D

Boligareal, udseende, pris, beliggenhed, omgivelser og funktioner er underordnet så længe boligerne er noget for sig, ikke er noget man ikke ser hver dag eller ikke forventes når man ser huset udvendigt.

Om billederne er fra boligannoncer eller ej er også underordnet.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Misantropen » 11. okt 2018, 22:46

Elementerne i bl.a bryggers og bad, inkl. spa, er ikke mig, men jeg er vild med hvor åbent det er. Det er ellers slet ikke den type hus der tiltaler mig, men det kan altså alligevel noget.. :love:

https://www.nybolig.dk/villa/7000/skull ... _24_sterby

Jeg forstår dog ikke helt det her store "hul" ved kælderen :gruble:
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Lurende Peber » 12. okt 2018, 04:37

Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Misantropen » 12. okt 2018, 23:54

Lurende Peber skrev:Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.

Altså der hvor træstubben er? Det kan der vel sagtens, men burde der så ikke være et gelænder/rækværk? Det står måske i tilstandsrapporten :D
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Tricolette » 21. dec 2018, 07:14

Denne ejendom må vist høre til her

http://www.lilienhoff.dk/liebhaver/Voss ... 00-Aalborg
2
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf KitKat » 21. dec 2018, 07:17

Tricolette skrev:Denne ejendom må vist høre til her

http://www.lilienhoff.dk/liebhaver/Voss ... 00-Aalborg


Wow :love:
... hvis jeg havde 15 mill i baglommen... :dåne:
1
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf 1234 » 21. dec 2018, 12:35

Misantropen skrev:
Lurende Peber skrev:Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.

Altså der hvor træstubben er? Det kan der vel sagtens, men burde der så ikke være et gelænder/rækværk? Det står måske i tilstandsrapporten :D

Hvorfor skulle der cyet gelænder? Vi havde så en nødudgang i mit barndomshjem og der var ikke noget gelænder.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2018, 12:36

1234 skrev:
Misantropen skrev:
Lurende Peber skrev:Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.

Altså der hvor træstubben er? Det kan der vel sagtens, men burde der så ikke være et gelænder/rækværk? Det står måske i tilstandsrapporten :D

Hvorfor skulle der cyet gelænder? Vi havde så en nødudgang i mit barndomshjem og der var ikke noget gelænder.

Pga. sikkerheden.

Bliver der ikke lagt vægt på det hvis det er indendørs? De der K'ere.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf 1234 » 21. dec 2018, 12:39

Misantropen skrev:
1234 skrev:
Misantropen skrev:
Lurende Peber skrev:Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.

Altså der hvor træstubben er? Det kan der vel sagtens, men burde der så ikke være et gelænder/rækværk? Det står måske i tilstandsrapporten :D

Hvorfor skulle der cyet gelænder? Vi havde så en nødudgang i mit barndomshjem og der var ikke noget gelænder.

Pga. sikkerheden.

Bliver der ikke lagt vægt på det hvis det er indendørs? De der K'er.


Jeg kan ikke rigtig se at det øger den væsentligt. Mine forældres hus var helt nybygget, da vi flyttede ind, så er ret sikker på det ikke var et krav dengang.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Unikke, sjove og skæve boliger

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2018, 12:47

1234 skrev:
Misantropen skrev:
1234 skrev:
Misantropen skrev:
Lurende Peber skrev:Kan der være en trappe, der ikke ses i billedets vinkel? Så det fungerer som nødudgang fra kælderen. Så giver det også mening, at gangstien når derhen.

Altså der hvor træstubben er? Det kan der vel sagtens, men burde der så ikke være et gelænder/rækværk? Det står måske i tilstandsrapporten :D

Hvorfor skulle der cyet gelænder? Vi havde så en nødudgang i mit barndomshjem og der var ikke noget gelænder.

Pga. sikkerheden.

Bliver der ikke lagt vægt på det hvis det er indendørs? De der K'er.


Jeg kan ikke rigtig se at det øger den væsentligt. Mine forældres hus var helt nybygget, da vi flyttede ind, så er ret sikker på det ikke var et krav dengang.

Jeg ved ikke hvornår dine forældres hus er bygget, men jeg er ret sikker på der er regler for den slags afskærmning, gelændere og værn i dag.
0

Tilbage til "Bolig"