Vis mig dit køleskab

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Vis mig dit køleskab

Indlægaf Undtagelsen » 5. okt 2018, 17:49

Inspireret af en anden tråd, hvor en debattør nævner køleskabstetris, kunne jeg godt tænke mig at se og høre hvordan I opbevarer tingene i jeres køleskab?
Ligger der pålægspakker rundt omkring på forskellige hylder eller er de samlet i en bøtte? Grønt et sted og frugt et andet?

Vis og/eller beskriv hvordan du får dit køleskabstetris til at gå op. Jeg mangler inspiration til smarte opbevaringsløsninger.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Pjeps » 5. okt 2018, 18:37

Jeg har pillet grøntsagsskufferne ud og har købt nogle specielle tupperware til grønsager i forskellige størrelser. Så bunden er fyldt med de bøtter med div. Grønt, som er klargjort til brug. Resten af skabet er et stort rod.
0
:ninja:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Studsgaard » 5. okt 2018, 19:41

Jeg er ikke hjemme lige nu.

Mit køleskab har skuffer i bunden beregnet til at holde frugt og grønt frisk (ligesom nogle bøtter man køber) så det er selvfølgelig der.
Og så har pålæg- nogle er i en bøtte til det, andre på hylden ved siden af bøtten, rester, æg, mælke/yoghurt, diverse dressinger, andre drikkevare og madpakker deres bestemt sted i køleskabet.

Min familie ved godt jeg selv vil stille ting på plads. Også selvom det er manden der har handlet :D
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27069

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf ajnaM » 5. okt 2018, 20:43

Nederst er der to skuffer - en bliver brugt til løg og kartofler, en anden til 'friske grøntsager' som agurk, peberfrugter mv.

Dernæst en hylde til pålæg og den stores madpakkehalløj, herunder fiskefrikadeller, yoghurt-bægre, vindruepakker og alt hvad det ellers omfatter.

Så en mindre hylde med liggende mælk. Vi drikker omkring 10-12 liter mælk om ugen, så det hele kan ikke være i hylden i lågen.

Øverst er der to hylder - en med aftensmad, typisk kødpakker og æggebakker, og en med diverse dåser og tuber med alt fra mayo og ristede løg til karrysild og gåsefedt.

I lågen er der mælk, koldt vand, gær, fløde, medicin og en hulens masse neglelakker. :D

Vi kører madplaner og køber ind til en uge af gangen, så det fylder godt op i begyndelsen af ugen, hvorefter det langsomt tynder ud. Jeg putter ikke ting i bokse, bortset fra grøntboksene.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf JoyNips » 5. okt 2018, 20:45

Vi smider ind på må og få. Efter at vi er flyttet i hus har vi fået køleskab i fuld højde, så der er rigelig plads.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf superboa » 5. okt 2018, 21:48

Nederst i køleskabet er der en stor grønsagsskuffe, der opbevarer frugt og grønt.
På hylden lige over står uåbnede mælk, juice, æggebakker der ikke er taget hul på samt evt. kød til optøning.
Hylden derover indeholder liggende flasker med vand/sodavandm det er desuden dér evt. bær står (så de ikke bliver mast i grønsagsskuffen).
Herover er pålægshylden (ost, leverpostej, Kærgården, marmelade o.s.v.) - til venstre står det uåbnede, til højre de åbne ting.
Aller øverst opbevares ting som creme fraiche, revet ost, feta - ting der ikke lige passer ind på de andre hylder.
I døren står den åbne bakke med æg, den åbne mælkekarton, flasker med f.x. citronsaft/olier/saft, desuden har kattens vådfoder + lakseolie plads her :)
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf LadyFox » 6. okt 2018, 09:54

Jeg smider bare alt maden ind helt random.
0
...
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Rapfisk » 6. okt 2018, 15:05

Æv, jeg troede, det var en billedtråd.

Der er ikke nogen særlig orden i mit køleskab. I øjeblikket er det halvtomt, fordi vi bruger tiden på at pakke kærestens hus ned. Der er sågar colaer i grøntsagsskuffen :rulle:
2
Livslinjen: 70 201 201
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Undtagelsen » 6. okt 2018, 17:42

Jeg var imponeret over hvor meget I kan have, men så kom jeg i tanke om at mit køleskab er en smal model og det naturligvis giver lidt flere begrænsninger.

Hvis nogle har nogle guldtips til struktur og orden i køleskabet, så meld stadig gerne ind.
Og meget gerne med billeder!

Jeg tror en af de ting, der virkelig irriterer mig, er alle de små ting, der fylder og roder. Måske jeg skal have samlet dem i en "madpakkekasse"; ostehaps, fiskehaps ( :puke: ), minisalamier osv.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Spjaerten » 6. okt 2018, 18:06

Jeg har kun 1/2 køleskab.

I lågen har jeg 2-3 hylder som har sennep, Mayo, ketchup mm. Alle i mini flasker :lol:

Mælk og sodavand forneden.

Har grøntskuffen. Som indeholder grønt og soya, terayake o lign.

Nederste hylde med kød og pålæg.
Hylden over med smør, æg og lign.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Studsgaard » 6. okt 2018, 21:09

Jeg er overrasket over hvor mange der har mælk og mælkeprodukter i toppen. Der er jo koldestebiõ nederst od derfor er det jo det mest opl
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Zonta » 6. okt 2018, 21:29

Studsgaard skrev:Jeg er overrasket over hvor mange der har mælk og mælkeprodukter i toppen. Der er jo koldestebiõ nederst od derfor er det jo det mest opl

Hvor fugl er du? :lol2:
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 01:49

Lathyrus skrev:Vi har to skuffer i bunden til grønt. Drn nederste er der kartofler, løg og gulerødder i. Altså hårde grøntsager. Den øverste skuffe er det tomater, agurk, salat osv i. Bløde grøntsager.
Næste hylde er der dåser fra Tyskland og pakker med kød.
Så kommer pålæg, smør, bokse med rester. Og evt frugt.
Den næste er der æg, ost, cremefraiche osv på.
Øverst er der mælk og A38 som er uåbnet.

I lågen er der åbnet mælk, gær, mayonnaise, remoulade, marmelade og den slags langtidsholdbare varer.

Frugt er primært i en stor frugtskål på køkkenbordet.


Kartofler og løg på køl? :gruble:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Sangius » 7. okt 2018, 07:54

Lathyrus skrev:
Sangius skrev:
Lathyrus skrev:Vi har to skuffer i bunden til grønt. Drn nederste er der kartofler, løg og gulerødder i. Altså hårde grøntsager. Den øverste skuffe er det tomater, agurk, salat osv i. Bløde grøntsager.
Næste hylde er der dåser fra Tyskland og pakker med kød.
Så kommer pålæg, smør, bokse med rester. Og evt frugt.
Den næste er der æg, ost, cremefraiche osv på.
Øverst er der mælk og A38 som er uåbnet.

I lågen er der åbnet mælk, gær, mayonnaise, remoulade, marmelade og den slags langtidsholdbare varer.

Frugt er primært i en stor frugtskål på køkkenbordet.


Kartofler og løg på køl? :gruble:


Ja, kartoflerne holder sig godt i kulde og mørke. Løgene er bare mest fordi så er de samme sted som resten.


Jeg mener at kulden ødelægger stivelsen i kartoflen og forringer smagen, og at løgene også tager skade af det. Og de må vist helst heller ikke opbevares sammen :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Vis mig dit køleskab

Indlægaf Flora » 7. okt 2018, 08:02

Sangius skrev:
Lathyrus skrev:
Sangius skrev:
Lathyrus skrev:Vi har to skuffer i bunden til grønt. Drn nederste er der kartofler, løg og gulerødder i. Altså hårde grøntsager. Den øverste skuffe er det tomater, agurk, salat osv i. Bløde grøntsager.
Næste hylde er der dåser fra Tyskland og pakker med kød.
Så kommer pålæg, smør, bokse med rester. Og evt frugt.
Den næste er der æg, ost, cremefraiche osv på.
Øverst er der mælk og A38 som er uåbnet.

I lågen er der åbnet mælk, gær, mayonnaise, remoulade, marmelade og den slags langtidsholdbare varer.

Frugt er primært i en stor frugtskål på køkkenbordet.


Kartofler og løg på køl? :gruble:


Ja, kartoflerne holder sig godt i kulde og mørke. Løgene er bare mest fordi så er de samme sted som resten.


Jeg mener at kulden ødelægger stivelsen i kartoflen og forringer smagen, og at løgene også tager skade af det. Og de må vist helst heller ikke opbevares sammen :)


Jeg opbevarer nu også kartofler og løg på køl og i samme skuffe. Jeg har ikke oplevet, at noget af det har taget skade :)
0

Tilbage til "Bolig"