Boligjæger-tråden

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 20. sep 2018, 21:41

Som nogen af dem, der følger med i jobjæger tråden ved, har jeg søgt mit ultimative drømmejob i København. Og jeg fik det sgu! :banan: Men det betyder også vi skal finde et sted at bo i hovedstadsområdet :gisp: og samtidig forlade vores perfekte billige 3-værelseslejlighed i midtbyen. Og det er der jeg har brug for al det hjælp jeg kan få!

Jeg har fulgt med diverse tråde herinde gennem tiden og jeg har derfor gjort følgende:
- skrevet os op ved vores pensionselskaber, hvor vi allerede har fået det først tilbud dog som nr. 100 :lol:
- vi har 3 års anciennittet hos AAB i morgen får jeg os på deres fleksibel udlejningsliste.

Hvad andet skal vi gøre? Jeg tænker boligportalen eller lignede og selvfølgelig høre mig rundt ved venner og bekendte. Jeg har steder jeg ville kunne sove i starten, men hvis min mand hurtigt får job er det ikke særlig holdbart.

Fakta om os er, at vi gerne vil have minimum 2 værelser, 50 KVM til max 10.000 gerne inden for 10 km til min arbejdsplads på Østerbro, men vi er villige til at gå på kompromis med km'erne. Vi ved jo endnu ikke, hvor min mand vil få job.

Jeg tager imod alle råd med kys hånd. Vi har tænkt på andel, men ejer kommer ikke på tale.
Senest rettet af 1234 20. sep 2018, 21:54, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Misantropen » 20. sep 2018, 21:45

Søger I kun leje? Og med overtagelse hvornår?

Hvis det er ret meget akut tror jeg det kan være nødvendigt at tænke i alternative løsninger, studiestart her i september taget i betragtning.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Misantropen » 20. sep 2018, 21:47

Og hvordan med transport? Skal der være en s-togs eller en metrostation i nærheden og har I selv bil så der skal tages hensyn til parkering m.m.?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 20. sep 2018, 21:49

Misantropen skrev:Søger I kun leje? Og med overtagelse hvornår?

Hvis det er ret meget akut tror jeg det kan være nødvendigt at tænke i alternative løsninger, studiestart her i september taget i betragtning.

Jeg starter i november. Min mand skal lige finde job først.
Jeg har allerede to steder jeg kan sove midlertidigt, så det er ikke fordi vi var skal have noget fra første november, selvom det selvfølgelig ville være lækkert.

Som jeg skrev i startoplægget kunne vi overveje andel, men eje kommer ikke på tale og vi vil klart helst leje.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 20. sep 2018, 21:50

Misantropen skrev:Og hvordan med transport? Skal der være en s-togs eller en metrostation i nærheden og har I selv bil så der skal tages hensyn til parkering m.m.?

Vi har bil, men hvis vi ikke får brug for den, kan det være vi sælger den. Min kæreste vil gerne ud i en naturbørnehave at arbejde så sandsynligheden for en af os skal bruge bil er rimelig stor.

Min drøm er klart cykel eller cykel kombineret med tog efter 1 år med alt for meget pendler tid i bil!
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Misantropen » 20. sep 2018, 22:01

1234 skrev:
Misantropen skrev:Søger I kun leje? Og med overtagelse hvornår?

Hvis det er ret meget akut tror jeg det kan være nødvendigt at tænke i alternative løsninger, studiestart her i september taget i betragtning.

Jeg starter i november. Min mand skal lige finde job først.
Jeg har allerede to steder jeg kan sove midlertidigt, så det er ikke fordi vi var skal have noget fra første november, selvom det selvfølgelig ville være lækkert.

Som jeg skrev i startoplægget kunne vi overveje andel, men eje kommer ikke på tale og vi vil klart helst leje.

Okay, det har jeg overset.

Hvor bor I i dag?

Flere af dem jeg kender, der ikke har haft forbindelser med en mulig bolig, er først flyttet til København i hvad de har kunne få(om det så kun har været et værelse) fordi det er nemmere og hurtigere at rykke ud til interessante boliger hvis ikke de fx har skulle helt fra Jylland først. Også bare for at få en større/anden/bedre fornemmelse for områderne, transportmuligheder, cykelstier osv., hvis de ikke har været så stedkendte.

Edit: Det er selvfølgelig en smagssag om man er mest til sit eget eller gerne vil bo midlertidigt ved bekendte.
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Jedi » 21. sep 2018, 01:16

Er det en mulighed at bytte Jeres lejlighed til en i København?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 04:18

Misantropen skrev:
1234 skrev:
Misantropen skrev:Søger I kun leje? Og med overtagelse hvornår?

Hvis det er ret meget akut tror jeg det kan være nødvendigt at tænke i alternative løsninger, studiestart her i september taget i betragtning.

Jeg starter i november. Min mand skal lige finde job først.
Jeg har allerede to steder jeg kan sove midlertidigt, så det er ikke fordi vi var skal have noget fra første november, selvom det selvfølgelig ville være lækkert.

Som jeg skrev i startoplægget kunne vi overveje andel, men eje kommer ikke på tale og vi vil klart helst leje.

Okay, det har jeg overset.

Hvor bor I i dag?

Flere af dem jeg kender, der ikke har haft forbindelser med en mulig bolig, er først flyttet til København i hvad de har kunne få(om det så kun har været et værelse) fordi det er nemmere og hurtigere at rykke ud til interessante boliger hvis ikke de fx har skulle helt fra Jylland først. Også bare for at få en større/anden/bedre fornemmelse for områderne, transportmuligheder, cykelstier osv., hvis de ikke har været så stedkendte.

Edit: Det er selvfølgelig en smagssag om man er mest til sit eget eller gerne vil bo midlertidigt ved bekendte.

Vi bor i Nordjylland.

Jeg er okay stedkendt dog ikke så meget som nogen der bor der selvfølgelig. Hos os bliver det klart modellen med at bo ved venner end til vi finder noget i hvert fald i starten. Min mand og vores ting kan jo nemt blive i vores nuværende lejlighed til vi finder noget. Og jeg har en del venner der allerede har tilbudt det bl.a. en med et nykøbt hus som ingen børn har endnu.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 04:20

Jedi skrev:Er det en mulighed at bytte Jeres lejlighed til en i København?

Nej desværre ikke vores boligselskab har kun boliger i Jylland.
0
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf MissB » 21. sep 2018, 06:19

Stort tillykke med drømmejobbet og velkommen til Kbh :D

De 3 år hos AAB får I nok desværre ikke så meget ud af. Jeg stod på fleksibel venteliste og med 26 års anciennitet før jeg fik min første lejlighed i København (1 værelses i Nordvest). Forhåbentlig er det anderledes nu, også hvis I ikke nødvendigvis vil bo i selve Kbh.

Der er vist en del på debatten som har fået lejligheder igennem et firma som giver boligbeviser ud hver den første hverdag i måneden. Jeg kan ikke huske hvad firmaet hedder, men kig trådene igennem her i bolig-debatten :)

Og prøv at lave et opslag på DBA om at I søger bolig. Det har jeg venner der har haft held med, frem for at de har kontaktet udlejer efter udlejer.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 06:24

MissB skrev:Stort tillykke med drømmejobbet og velkommen til Kbh :D

De 3 år hos AAB får I nok desværre ikke så meget ud af. Jeg stod på fleksibel venteliste og med 26 års anciennitet før jeg fik min første lejlighed i København (1 værelses i Nordvest). Forhåbentlig er det anderledes nu, også hvis I ikke nødvendigvis vil bo i selve Kbh.

Der er vist en del på debatten som har fået lejligheder igennem et firma som giver boligbeviser ud hver den første hverdag i måneden. Jeg kan ikke huske hvad firmaet hedder, men kig trådene igennem her i bolig-debatten :)

Og prøv at lave et opslag på DBA om at I søger bolig. Det har jeg venner der har haft held med, frem for at de har kontaktet udlejer efter udlejer.


Wow det var godt nok længe! Min veninde havde kun et halvt års anciennitet, da hun fik den fedest og billigst lejlighed på sydhavnen, så der åbenbart ret stor forskel. Vi behøver ikke at bo i København. Den bolig vi har fået tilbudt gennem min pensionskasse er i Gentofte.

Jeg vil prøve det med DBA. Jeg er dog lidt i tvivl om DBA, boligportalen osv. fordi man hører om så meget snyd og jeg er jo ikke i København til at tjekke op på tingene.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Misantropen » 21. sep 2018, 06:34

1234 skrev:
Misantropen skrev:
1234 skrev:
Misantropen skrev:Søger I kun leje? Og med overtagelse hvornår?

Hvis det er ret meget akut tror jeg det kan være nødvendigt at tænke i alternative løsninger, studiestart her i september taget i betragtning.

Jeg starter i november. Min mand skal lige finde job først.
Jeg har allerede to steder jeg kan sove midlertidigt, så det er ikke fordi vi var skal have noget fra første november, selvom det selvfølgelig ville være lækkert.

Som jeg skrev i startoplægget kunne vi overveje andel, men eje kommer ikke på tale og vi vil klart helst leje.

Okay, det har jeg overset.

Hvor bor I i dag?

Flere af dem jeg kender, der ikke har haft forbindelser med en mulig bolig, er først flyttet til København i hvad de har kunne få(om det så kun har været et værelse) fordi det er nemmere og hurtigere at rykke ud til interessante boliger hvis ikke de fx har skulle helt fra Jylland først. Også bare for at få en større/anden/bedre fornemmelse for områderne, transportmuligheder, cykelstier osv., hvis de ikke har været så stedkendte.

Edit: Det er selvfølgelig en smagssag om man er mest til sit eget eller gerne vil bo midlertidigt ved bekendte.

Vi bor i Nordjylland.

Jeg er okay stedkendt dog ikke så meget som nogen der bor der selvfølgelig. Hos os bliver det klart modellen med at bo ved venner end til vi finder noget i hvert fald i starten. Min mand og vores ting kan jo nemt blive i vores nuværende lejlighed til vi finder noget. Og jeg har en del venner der allerede har tilbudt det bl.a. en med et nykøbt hus som ingen børn har endnu.

Det er jo fint så :)

Jeg har desværre ikke nogle smarte tricks, andet end at være så aktiv og opsøgende i jagten som mulig. Jeg ved godt det er træls at få at vide, men min erfaring er at det ofte handler om at være hurtig og held, især her omkring studiestart :wacko:

Hvilken type job er det du har fået? Er der håb for at der er nogle kollegaer der evt. selv har noget til salg/udleje eller kender nogle der har?
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 06:36

Misantropen skrev:til vi finder noget. Og jeg har en del venner der allerede har tilbudt det bl.a. en med et nykøbt hus som ingen børn har endnu.

Det er jo fint så :)

Jeg har desværre ikke nogle smarte tricks, andet end at være så aktiv og opsøgende i jagten som mulig. Jeg ved godt det er træls at få at vide, men min erfaring er at det ofte handler om at være hurtig og held, især her omkring studiestart :wacko:

Hvilken type job er det du har fået? Er der håb for at der er nogle kollegaer der evt. selv har noget til salg/udleje eller kender nogle der har?[/quote]
Jeg har fået job som politisk konsulent, men det er en meget ung arbejdsplads, så chancen er nok meget lille :)
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf Sof » 21. sep 2018, 06:39

Vil også tro i har bedre muligheder, ved at være åbne for at bo udenfor København.

Jeg kender folk i Lyngby, Gentofte, Hellerup og Charlottenlund, som hurtigt haf fundet lejebolig gennem boligselskabers fleksible lister og hos private udlejere. Man kan godt cykle til Østerbro, men alle de byer har os udmærket togforbindelse til. Jeg har dog hørt at det er nemmere at finde bolig i starten af året, fordi der i det tidlige efterår er sindssygt pres på med alle de nye studerende.


Og ang pensions- og forsikringsselskabslisterne, så har jeg hørt om folk der har været nummer 50+ som har fået dem alligevel, der er nok mange der er skrevet op som aktive uden reelt at være det.

På andelsmarkedet er det mig indtryk at man skal være herovre for at kunne rykke hurtigt, når der er noget man vil ha.

Hvis i har lidt netværk herovre, så kan i jo overveje at lave et søge opslag på facebook os.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Boligjæger-tråden

Indlægaf 1234 » 21. sep 2018, 06:45

Sof skrev:Vil også tro i har bedre muligheder, ved at være åbne for at bo udenfor København.

Jeg kender folk i Lyngby, Gentofte, Hellerup og Charlottenlund, som hurtigt haf fundet lejebolig gennem boligselskabers fleksible lister og hos private udlejere. Man kan godt cykle til Østerbro, men alle de byer har os udmærket togforbindelse til. Jeg har dog hørt at det er nemmere at finde bolig i starten af året, fordi der i det tidlige efterår er sindssygt pres på med alle de nye studerende.

Og ang pensions- og forsikringsselskabslisterne, så har jeg hørt om folk der har været nummer 50+ som har fået dem alligevel, der er nok mange der er skrevet op som aktive uden reelt at være det.

På andelsmarkedet er det mig indtryk at man skal være herovre for at kunne rykke hurtigt, når der er noget man vil ha.

Hvis i har lidt netværk herovre, så kan i jo overveje at lave et søge opslag på facebook os.


Vi er helt klart åbne for at bo lidt udenfor København. Primært fordi de stillinger min mand finder interessante er i Nordsjælland, der er åbenbart flest naturbørnehaver med 37 timers stillinger :) Og det er jo også den rigtig retning i forhold til mit job på Østerbro.

Det er også lidt det vi håber på, især fordi vi ved min kæreste pensionsselskab allerede er ned ved nr. 20-30 stykker, fordi de har lidt strammere opskrivningsregler.

VI kommer helt klart til at lave en facebookopslag. Jeg skal bare først have informeret familien og sagt mit job op, men jer er allerede ude med føleren ved diverse venner og bekendte.

Jeg har dog lidt svært ved overskue det private marked for at være ærligt. Vi har altid boet i almene boligselskaber.
0

Tilbage til "Bolig"