Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Rapfisk » 16. sep 2018, 21:22

Jeg kender ingen, der er tllfredse med deres mægler. Når det er sagt, synes jeg bestemt også, I har ret til at være skuffede.

Huset synes jeg er dejligt. Det kunne godt være noget for os, hvis vi var interesserede i området. Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Den går vi som købere meget op i.

Den, og så liggetiden. Som en anden skiver om en lav pris kan vi også tænke om liggetiden. Hvilket kan være virkelig unfair, det kan jo være 1000 forhold, som ikke har med ejendommen at gøre.
0
Livslinjen: 70 201 201
Kedimifu
Indlæg: 312
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 21
Likede indlæg: 358

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 05:50

Rapfisk skrev:Jeg kender ingen, der er tllfredse med deres mægler. Når det er sagt, synes jeg bestemt også, I har ret til at være skuffede.

Huset synes jeg er dejligt. Det kunne godt være noget for os, hvis vi var interesserede i området. Hvordan ser tilstandsrapporten ud? Den går vi som købere meget op i.

Den, og så liggetiden. Som en anden skiver om en lav pris kan vi også tænke om liggetiden. Hvilket kan være virkelig unfair, det kan jo være 1000 forhold, som ikke har med ejendommen at gøre.


Tilstandsrapporten er ret flot. Selvfølgelig er der noget på. Eks synlige ledninger vi har løbende til vores lamper i køkkenet. Det er ikke noget alvorligt.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 518
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 708

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Elfenben » 17. sep 2018, 06:21

Jeg synes det er er rigtigt fint hus, men det første jeg tænkte da jeg så billederne, var at det ser mørkt ud indvendigt. Det første billede af stuen giver ikke et godt indtryk. Generelt er jeres indretning meget med sorte ting og det synes jeg ikke passer til huset og gør sig ikke godt på billederne.

Om det er nok grund til huset er solgt? Nej det tror jeg ikke. Men det var de tanker jeg gjorde mig, da jeg så det. Måske det kan afholde nogen fra at komme og se det.

Ift de mæglertricks du efterspørger - så plejer de at få tager snedige billeder, hvor rummene synes større og lysere. I mit område gøres der en del ud af annoncering på facebook - er jeres på der?

Hvordan ser det ud med fremvisninger? Kommer der nogen til dem?
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Tobywan » 17. sep 2018, 06:35

Kedimifu skrev:Selve prisen der tænker jeg at de lokale mæglere har styr på det.


Det tror jeg desværre du er nødt til at se en del mere kritisk på. Specielt hvis I kun har haft den ene mægler ude, så kan huset være prissat skævt.

Vi havde 3 mæglere ude, da vi på et tidspunkt skulle sælge en lejlighed. De 2 af dem lå ret ret ens, hvor den sidste var i hvert fald 30% over de 2 andre.. "for vi kunne vel godt bruge de ekstra penge". Lejligheden blev selvfølgelig sat til salg til en realtisktisk pris og også solgt indenfor en acceptabel tidshorisont. Havde vi jagtet pengene, ville den stadig være til salg her 8 år efter.

Ingen af os kender prisniveauet i dit område,og umiddelbart har du ikke så meget andet at skrue på en prisen, så den må simpelthen ligge for højt.
Huset ser pænt, præsentabelt og vedligeholdt ud, samt du siger tilstandsrapporten ikke skræmmer. Det og prisen er de parametre du har at skrue på.

Jeg ville kontakte minimum 2 andre mæglere i området og bedre om en realistisk salgspris/strategi. Personligt tror jeg du er nødt til at skrue på prisen før der sker noget.
4
Kedimifu
Indlæg: 312
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 21
Likede indlæg: 358

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 07:10

Vi har haft 3 mæglere ude. De lå ens.

Der har været 15 fremvisninger. Det er vildt mange. En har meldt ud at det er trappen . En vejen. Ellers er der ikke meldt noget ud om hvorfor ikke.

Mht Facebook. Så ved jeg ikke om Facebook er blevet brugt.
Der har samlet været over 10.000 visninger af boligen på nettet.
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1971

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Tobywan » 17. sep 2018, 07:23

Kedimifu skrev:Vi har haft 3 mæglere ude. De lå ens.

Der har været 15 fremvisninger. Det er vildt mange. En har meldt ud at det er trappen . En vejen. Ellers er der ikke meldt noget ud om hvorfor ikke.

Mht Facebook. Så ved jeg ikke om Facebook er blevet brugt.
Der har samlet været over 10.000 visninger af boligen på nettet.


Vejen og trappen er vel også på listen over ting det er svært eller umuligt at gøre noget ved. Så er vi tilbage til prisen.

Jov, du kan sætte et regulært støjhegn op, men så er det nok bedre at skrue prisen med de 100k+ i stedet.
0
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf heysamaysa » 17. sep 2018, 10:34

har I valgt at tage det af nu? jeg kan nemlig ikke få linket til at virke?
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Æble » 17. sep 2018, 10:41

Det er for sent nu, men måske kan det hjælpe hvis i skifter mægler eller hvis andre ser tråden

Få skrevet ind i kontrakten med mægler at de får en bonus ved hurtigt salg samt solgt eller gratis.

Vi havde skrevet ind at hvis de solgte inden 3 mdr til en aftalt pris så fik de 25% mere i salær. Solgt eller gratis efter 6 mdr. Huset blev solgt til den aftalte pris efter 1,5 mdr.
5
Kedimifu
Indlæg: 312
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 21
Likede indlæg: 358

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 10:58

Jeg talte med ejendomsmægleren og nævnte vores forvirrede tanket. Han var meget hurtig på, vi ta'r det af hent nøglen.
Så jeg føler det var det rigtige, når han var så 'opgivende' så brænder de i hvert fald ikke for det.

Så lige nu har vi ikke huset til salg hvilket jo er totalt dumt når vi gerne vil sælge.

Jeg for besøg af en anden mægler på torsdag. Han sagde at de var meget på Facebook mv med reklame.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Æble » 17. sep 2018, 11:13

Kedimifu skrev:Jeg talte med ejendomsmægleren og nævnte vores forvirrede tanket. Han var meget hurtig på, vi ta'r det af hent nøglen.
Så jeg føler det var det rigtige, når han var så 'opgivende' så brænder de i hvert fald ikke for det.

Så lige nu har vi ikke huset til salg hvilket jo er totalt dumt når vi gerne vil sælge.

Jeg for besøg af en anden mægler på torsdag. Han sagde at de var meget på Facebook mv med reklame.



God ide med ny mægler. Tænk ikke så meget på hvordan de reklamerer osv. Det et deres “problem”. Dit problem er at du vil have solgt huset snarest til en god pris. Det skal du også gøre til mæglers “problem” ved at lave en aftale hvor de er afhængige af at sælge hurtigt og til en god pris.
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Wizzze » 17. sep 2018, 12:06

Jeg tror jeres største problem er placeringen, Nykøbing Sjælland er bare ikke "hot" og selvom motorvejen er blevet forlænget, så er en time fra Rådhuspladsen optimistisk. Tror at folk tænker på området som sommerland, så helårshuse skal mest sælges til lokale, udefrakommende tænker mere i sommerhuse. Og så tror jeg området lider under mangel på større arbejdspladser, og nu at Lundbeck har meldt ud at de afvikler, sikker har sendt mange familier på salgs- og flyttekurs.

Havde det været Slagelse, Ringsted, Holbæk eller Roskilde, var det allerede blevet solgt, og til en del mere, men desværre er Nykøbing Sj. bare ikke så interessant for pendlere og udflyttere til/fra København.

Har i prøvet at se på hvad der er blevet solgt i jeres område, f.eks. via Boliga, og se hvilken ejendomsmægler der har solgt de boliger, det er en god indikator for hvem der har føling med markedet.
4
Do as I say! :whip:
Kedimifu
Indlæg: 312
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 21
Likede indlæg: 358

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Kedimifu » 17. sep 2018, 12:41

Wizzze skrev:Jeg tror jeres største problem er placeringen, Nykøbing Sjælland er bare ikke "hot" og selvom motorvejen er blevet forlænget, så er en time fra Rådhuspladsen optimistisk. Tror at folk tænker på området som sommerland, så helårshuse skal mest sælges til lokale, udefrakommende tænker mere i sommerhuse. Og så tror jeg området lider under mangel på større arbejdspladser, og nu at Lundbeck har meldt ud at de afvikler, sikker har sendt mange familier på salgs- og flyttekurs.

Havde det været Slagelse, Ringsted, Holbæk eller Roskilde, var det allerede blevet solgt, og til en del mere, men desværre er Nykøbing Sj. bare ikke så interessant for pendlere og udflyttere til/fra København.

Har i prøvet at se på hvad der er blevet solgt i jeres område, f.eks. via Boliga, og se hvilken ejendomsmægler der har solgt de boliger, det er en god indikator for hvem der har føling med markedet.


Du har helt ret i beskrivelsen af Nykøbing. Vi har heldigvis aldrig håbet eller satset på at få det gør huset som er muligt i de byer du nævner.

Der er taget kontakt til dem der sælger flest helårshuse her oppe.

Der var en ser nævnte en bonus ved hurtigt salg. Det lød som en gø idé.

Jeg vil dog bare lige sige at turen til Rådhuspladsen er taget på 1 time en del gange.
Det er klart at taler vi myldretid så er den nok 2 timer.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf JoyNips » 17. sep 2018, 13:22

Jeg tænker også, at placeringen er jeres største problem. Måske ikke så meget geografisk, men mere den dér vej... Den ville skræmme mig væk. Der er sikkert et marked for huse i Nykøbing S., men hvis de andre, der er til salg ligger federe... Når I vælger en ny mægler, så tænker jeg, at det måske er vigtigt at få flettet ind i teksten, at man ikke er generet af trafikstøj eller sådan noget.

Og så synes jeg, rummene virker lidt små, selvom der jo er rigeligt kvadratmeter. Bedre billeder kunne måske hjælpe lidt på det?
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Misantropen » 17. sep 2018, 13:34

Jeg nåede ikke at se boligannoncen, men overordnet vil jeg sige at billederne og planløsningen er altafgørende for mit førstehåndsindtryk.

Kort ridset op får du hvad der vækker min interesse og hvad der ikke gør.

1) Detaljebilleder er så uendeligt ligegyldigt for mig. Jeg er ligeglad med at se hvilke krydderurter der står i køkkenet eller hvilket nips der er i stuen.

2) Hvordan er lysindfaldet og omgivelserne? Er der udsigt, naboer tæt på der evt. kan kigge ind af vinduerne, trafikstøj m.m.

3) Hvad lyse og indbydende rum er er individuelt, men det er vigtigt at man kan se muligheder og sig selv bo der med ens egne møbler osv.

4) Fremhæv de unikke ting ved boligen om det så er en hyggelig krog, udsigten, udstuen, haven eller hvad der nu er som man ikke bare kan få eller skabe i andre boliger.

5) Er planløsningen god og pladsen godt udnyttet? En bolig på 200 m2 føles ikke nødvendigvis større end en på 150 m2.

6) Er der mulighed for ændringer og hvilke? Det kommer nok an på hvem boligen henvender sig til. Er det en børnefamilie, der har brug for mange værelser, eller et par hvor børnene er flyttet hjemmefra, og derfor hellere vil have få store rum.

7) Hvordan er området i forhold til indkøbsmuligheder, natur, offentlig transport, skole, naboskabet, lokalområdet, fritidsinteresser m.m. Hvis det fx er et lille lokalsamfund kan der være en forventning om at man deltager i forskellige arrangementer. Det tiltaler ikke alle så det kommer igen an på hvem huset umiddelbart henvender sig til. Det kan også være en idé at gøre opmærksom på hvilke hobby- og fritidsmuligheder der er.

Jeg ved ikke om det kan være en hjælp i forhold til markedsføringen, men held og lykke med salget :)
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Hussalg og tænker om ejendomsmægler

Indlægaf Ondemand » 17. sep 2018, 13:54

Umiddelbart ser jeres pris ud til at ligge i den høje ende .. beklager formatteringen :D

Senest solgte boliger på Rørvigvej:

Adresse Vær. m² Salgsdato Udbudspris Salgspris Forskel
Nr. 4A 4 93 m² 29-08-2018 - 555.000 kr. -
Nr. 93 3 80 m² 22-08-2018 795.000 kr. 725.000 kr. -9%
Nr. 141 6 160 m² 07-05-2018 1.295.000 kr. 1.295.000 kr. intet
Nr. 225 2 21 m² 19-03-2018 - 1.650.000 kr. -
Nr. 45 5 107 m² 06-03-2018 1.075.000 kr. 975.000 kr. -9%
Nr. 4F 2 66 m² 17-11-2017 650.000 kr. 600.000 kr. -8%
Nr. 31 5 142 m² 18-09-2017 - 950.000 kr. -
Nr. 61 4 98 m² 20-06-2017 - 400.000 kr. -
Nr. 59 6 172 m² 06-03-2017 1.145.000 kr. 1.045.000 kr. -9%
0
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler

Tilbage til "Bolig"