Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Bella
Indlæg: 320
Tilmeldt: 7. sep 2015, 14:41
Kort karma: 24
Likede indlæg: 91

Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf Bella » 10. sep 2018, 17:35

Købte nye madrasser og top madras sidste uge.
Prøver at ligge på fem i butikken, de føles fine.
Efter første nat med dem vågner jeg op og har det som om jeg har fået tæv med et boldtræ. Tænker at de lige skal have tid til at falde på plads.
Nu er der gået en uge og jeg er fuldstændig færdig i kroppen. Må nok bare erkende at jeg må få dem byttet.

Men jeg tænker lidt, min sidste madras.og top madras var hård. Så de nye er også valgt hårde. Men hvad skal jeg gøre? Vælge bløde?
Jeg ved godt jeg bare skal tage derind og snakke med dem, men synes bare det er sådan en jungle !

Hvordan valgte I? Var det bare perfekt fra første nat?
Har aldrig haft bøvl med en seng før, men ryggen føles godt nok som en på 67!!

Ved ikke helt hvad jeg vil, jeg er bare frustreret og træt....
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf RavenClaw » 10. sep 2018, 17:41

Lige nu har jeg en seng, hvor madrassen har en medium hårdhed, den skal dog udskiftes meget snart, da den er blevet for blød gennem årene. Min næste madras bliver hård. Jeg har en rygskade, og jeg har gennem erfaringer (når jeg er faldet i søvn på min fars pallesofa) fundet ud af, at den har det bedre af en hård madras. Min hovedpude er så tilpasset til madrassen, så min nakke ikke går i udu.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23139

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf Aragorn » 10. sep 2018, 18:34

Det er svært fordi man ligger godt i alting i 5 minutter, men 8 timer er en ganske anden sag. Jeg har selv en meget fast madras. Jeg får ondt i lænden og ryggen af bløde madrasser, og det er bare noget jeg har lært af erfaring ved af observere fastheden og tilsvarende ømhed på forskellige senge, madrasser og sofaer gennem mit liv.

Hvordan man skal vælge en madras der er god ud fra 5 - 20 minutter i en butik, det kan jeg slet ikke se.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf Sangius » 10. sep 2018, 18:50

Hvad vejer du?

Jeg vejer (når jeg ikke er højgravid som nu) omkring 70 kg. Jeg trives med en medium blød seng. Min mand på 110 kg har en hård.
Din pude skal også justeres efter om du sover mest på ryggen eller siden. Sover du på siden skal du have en høj pude, sover du på ryg/mave skal du have en lav :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Mahdor
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. okt 2015, 16:27
Kort karma: 1
Likede indlæg: 4

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf Mahdor » 10. sep 2018, 18:59

Fik du hjælp til at vælge en madras? Sælger burde kunne se ud fra din rygsøjle (når du ligger på siden) om madrassen passer eller ej.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf Rapfisk » 10. sep 2018, 21:04

Jeg havde det på samme måde som dig. Jeg kom fra en hård seng og fik på sælgeren opfordring én, der var meget blødere.

Den første uge sov jeg elendigt. De næste dage tog jeg tilløb til at få sengen returneret. Og så pludselig var den der. Jeg husker det som om, der gik 12-14 dage. I virkeligheden skulle jeg aflære at kompensere for den hårde madras, der ikke støttede min ryg.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Vælg af madras. Hvorfor så svært?

Indlægaf kidkomb » 10. sep 2018, 21:10

Vi var heldige at sove 10 dage i en lejet lejlighed, hvor vi begge sov skønt!
Vi mailede efterfølgende til hende vi havde lejet lejligheden af og spurgte hvor hun havde købt madrasserne.
-Det havde hun i Østrig (hvor lejligheden var) men ved hjælp af hjemmesiden fra forretningen kunne vi pejle os ind på at det var en fast madras med pocketfjedre og hvor mange dimser pr kvm der var (det er en hel videnskab)
Vi ledte efterfølgende efter den madras der lignede den mest muligt herhjemme og vi er lykkelige for den.
Jeg er for lille til at komfortzoner giver nogen som helst mening, så det passede os fint at det var lidt billigere uden.

Min pointe er: Det er for langt de fleste mennesker bedst at vælge en madras der passer til din vægt og rygsøjle, men der kan være undtagelser. Jeg har lidt issues med ryggen og selvom jeg vejer 75kg, så passer fast madras absolut bedst til mig. Min lænd hader mig, når jeg sover medium fasthed eller blød. Og ja, jeg har prøvet i flere måneder, fordi en eller anden sælger påstod at det i hvert var det der passede bedst til mig. -Det KAN også være fordi jeg kun er 160cm og derfor er comfortzoner, som er i langt de fleste box- og springmadrasser i dag, ikke særlig nyttigt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Bolig"