Sofa med kun få centimeter under

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf kidkomb » 30. aug 2018, 07:29

godtnavn skrev:
kidkomb skrev:Hvad er det for en sofa? Vil du linke?
De grå hedder fugestop/fugebund (de kaldes lidt forskelligt i folkemunde har jeg dog erfaret)
Ved du præcis hvor mange cm frirum der er?


Der er 4 cm fandt jeg frem til.
Det er intet fancyt, men Vimle sofaen fra Ikea, har sammebygget denne variant som vil passe perfekt i vores stue, hvis vi skal have mulighed for så stor en sofa skal der være opbevaring i den da vi vil skulle fjerne en kommode i stuen for at pladsen er der. Den her har opbevaring i både chaiselounge og puffen :)

Ja, ok, det kan jeg godt se bliver svært at skulle stoppe alle sider ud med fugestop.
Det er ikke en mulighed at gøre det hele vejen rundt, det vil give fugt, som en anden også siger.
Jeg kan ikke på stående fod huske hvordan Vimle er (jeg arbejder derude), men jeg ved at min svigermor med succes har sat ben fra Ikea på en Bilka sofa. Bare så du ved at det ikke nødvendigvis SKAL være Ikeas ben du putter på.
Er der noget jeg teknisk kan hjælpe med, så kigger jeg gerne på det i morgen når jeg kommer på arbejde.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf kidkomb » 30. aug 2018, 07:32

Hvis det var mig, så havde jeg nok lagt fugestop på hele forsiden og sørget for at den stod et stykke fra væggen. Jeg er klar over at der så vil kunne smides ting ned bagved, men der er nødt til at være luft.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2018, 07:47

Mon siddehøjden bliver for høj hvis benene er 10 cm i stedet for 4? For er der 10 under kan min robotstøvsuger jo komme ind hvis jeg husker ret :D Måske skal jeg forbi og lure hvordan benene sidder fast og om de bare kan skiftes til andre..
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf kidkomb » 30. aug 2018, 07:54

godtnavn skrev:Mon siddehøjden bliver for høj hvis benene er 10 cm i stedet for 4? For er der 10 under kan min robotstøvsuger jo komme ind hvis jeg husker ret :D Måske skal jeg forbi og lure hvordan benene sidder fast og om de bare kan skiftes til andre..

https://www.youtube.com/watch?v=2spgFjr ... e=youtu.be
Her kan du se hvordan man samler den. Benene er ret standard møbelskruer (med maskingevind) så det burde være en smal sag at sætte andre ben på.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Olaf
Indlæg: 493
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:08
Kort karma: 13
Likede indlæg: 380

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf Olaf » 30. aug 2018, 07:56

Hvor meget plads er der? Vi har en lav sofa og det er ret irriterende. Der tabes mange ting derind og det kræver plads at få den flyttet helt. Vi kan dog støvsuge nogenlunde under da vi har købt et meget flat mundstykke
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2018, 08:04

Olaf skrev:Hvor meget plads er der? Vi har en lav sofa og det er ret irriterende. Der tabes mange ting derind og det kræver plads at få den flyttet helt. Vi kan dog støvsuge nogenlunde under da vi har købt et meget flat mundstykke


Som skrevet 4 cm :) Så det bliver svært at komme under :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2018, 08:07

kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Mon siddehøjden bliver for høj hvis benene er 10 cm i stedet for 4? For er der 10 under kan min robotstøvsuger jo komme ind hvis jeg husker ret :D Måske skal jeg forbi og lure hvordan benene sidder fast og om de bare kan skiftes til andre..

https://www.youtube.com/watch?v=2spgFjr ... e=youtu.be
Her kan du se hvordan man samler den. Benene er ret standard møbelskruer (med maskingevind) så det burde være en smal sag at sætte andre ben på.


Tusind tak! Jeg tror jeg må afprøve om siddehøjden bliver for høj med 6 cm højere :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2018, 08:09

Men nørj hvormeget samlearbejde i en sofa!! Jeg har kun haft sofaer der kom i to stykker før som skulle klikkes sammen, det der er jo et helt projekt :lol:
Senest rettet af godtnavn 30. aug 2018, 08:17, rettet i alt 2 gange.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf kidkomb » 30. aug 2018, 08:09

godtnavn skrev:Men nørj hvormeget samlearbejde i en sofa!! Jeg har kun haft sofaer der kom i to stykker før som skulle klikkes sammen, det der er jo et helt projekt :lol:

Haha, velkommen til svenske møbler :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf godtnavn » 30. aug 2018, 08:20

kidkomb skrev:
godtnavn skrev:Men nørj hvormeget samlearbejde i en sofa!! Jeg har kun haft sofaer der kom i to stykker før som skulle klikkes sammen, det der er jo et helt projekt :lol:

Haha, velkommen til svenske møbler :lol:


Jeg skal finde mit strygejern før jeg køber sofa :P Men godt at være forberedt, så må vi lige sørge for at vores datter tager et par timers tur med bedstemor mens vi samler den ;)

Meeen det bliver nok først til foråret vi køber den :)
1
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf JoyNips » 30. aug 2018, 08:41

godtnavn skrev:I bekræfter min frygt :( Omvendt tænker jeg det er begrænset hvad der kan komme under en hvor der kun er 4 cm i forhold til nu hvor der er højt, i dag fejede jeg 40 boldbassinbolde ud, 5 Schleich dyr, 3 store legedimser med hjul, et sæt nøgler, min hårbørste og to bamser ud (hun er begyndt at stjæle ting herhjemme og gemme, jeg har ikke selv smidt nøgler og hårbørste under sofaen). Og det er vel og mærke kun 2 dage siden jeg sidst fejede legetøj ud :lol:

Jeg må på jagt efter en anden sofa, det er bare første gang jeg har fundet en sofa der ville passe størrelsesmæssigt i stuen, var pæn og som samtidig var rar at sidde i uden de der ubehagelige samlinger mange sofaer har... Og nårh ja, til at betale... Pis!


Her hos os lander der også pænt meget under køleskabet og der er kun et par cm luft under jo... jeg ville klart vælge enten høje ben så det er nemt eller en ramme under, så der slet ikke er luft. Synes det er pissebesværligt at skulle fiske ting ud under køleskabet fordi der er så lavt og man ikke bare kan få en arm eller støvsugeren ind under, men skal bruge en pind eller andet...
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf Undtagelsen » 30. aug 2018, 08:45

JoyNips skrev:
godtnavn skrev:I bekræfter min frygt :( Omvendt tænker jeg det er begrænset hvad der kan komme under en hvor der kun er 4 cm i forhold til nu hvor der er højt, i dag fejede jeg 40 boldbassinbolde ud, 5 Schleich dyr, 3 store legedimser med hjul, et sæt nøgler, min hårbørste og to bamser ud (hun er begyndt at stjæle ting herhjemme og gemme, jeg har ikke selv smidt nøgler og hårbørste under sofaen). Og det er vel og mærke kun 2 dage siden jeg sidst fejede legetøj ud :lol:

Jeg må på jagt efter en anden sofa, det er bare første gang jeg har fundet en sofa der ville passe størrelsesmæssigt i stuen, var pæn og som samtidig var rar at sidde i uden de der ubehagelige samlinger mange sofaer har... Og nårh ja, til at betale... Pis!


Her hos os lander der også pænt meget under køleskabet og der er kun et par cm luft under jo... jeg ville klart vælge enten høje ben så det er nemt eller en ramme under, så der slet ikke er luft. Synes det er pissebesværligt at skulle fiske ting ud under køleskabet fordi der er så lavt og man ikke bare kan få en arm eller støvsugeren ind under, men skal bruge en pind eller andet...


Jeg kan anbefale et af de lange skohorn fra IKEA :deer:
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf Misantropen » 30. aug 2018, 08:49

godtnavn skrev:Men nørj hvormeget samlearbejde i en sofa!! Jeg har kun haft sofaer der kom i to stykker før som skulle klikkes sammen, det der er jo et helt projekt :lol:

Min nuværende sofa er også fra Ikea, dog bare en 3-personers sofa uden chaiselong. Jeg anede ikke at en sofa kunne komme i så mange dele :lol: Men den var overraskende nem og hurtig at samle. Det var heller ikke et problem at få betrækket på sofa og hynder.

Jeg har tidligere haft en lænestol derfra med aftageligt betræk. Hold kæft et helvede at få det på igen :gisp: Det kom aldrig til at sidde ordentligt igen efter en vask så jeg frygtede det var det samme med sofaen også.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf Madam Pomfrey » 30. aug 2018, 18:03

Jeg tror de der isoleringsstykker på de åbne sider uadtil kan tage rigtig meget af det skidt der kommer ind under en sofa.
Bare et gulvtæppe der ligger ind under sofaen tager en god del af det synes jeg.

Jeg har en sofa med 4-5 cm luft under, har børn der sidder i sofaen og spiser, har en hund der fælder.
Jeg skubber måske sofaen ud med 1-2 måneders mellemrum. De par måneder vi ikke havde gulvtæppe under, der var det slemt, nu er det ikke så galt igen. Ud over at flytte sofaen, så bruger jeg støvsugerrør eller det smalle mundstykke, så jeg lige får fjernet det værste.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Sofa med kun få centimeter under

Indlægaf Neverkont » 31. aug 2018, 08:31

Undtagelsen skrev:
JoyNips skrev:
godtnavn skrev:I bekræfter min frygt :( Omvendt tænker jeg det er begrænset hvad der kan komme under en hvor der kun er 4 cm i forhold til nu hvor der er højt, i dag fejede jeg 40 boldbassinbolde ud, 5 Schleich dyr, 3 store legedimser med hjul, et sæt nøgler, min hårbørste og to bamser ud (hun er begyndt at stjæle ting herhjemme og gemme, jeg har ikke selv smidt nøgler og hårbørste under sofaen). Og det er vel og mærke kun 2 dage siden jeg sidst fejede legetøj ud :lol:

Jeg må på jagt efter en anden sofa, det er bare første gang jeg har fundet en sofa der ville passe størrelsesmæssigt i stuen, var pæn og som samtidig var rar at sidde i uden de der ubehagelige samlinger mange sofaer har... Og nårh ja, til at betale... Pis!


Her hos os lander der også pænt meget under køleskabet og der er kun et par cm luft under jo... jeg ville klart vælge enten høje ben så det er nemt eller en ramme under, så der slet ikke er luft. Synes det er pissebesværligt at skulle fiske ting ud under køleskabet fordi der er så lavt og man ikke bare kan få en arm eller støvsugeren ind under, men skal bruge en pind eller andet...


Jeg kan anbefale et af de lange skohorn fra IKEA :deer:


En tommestok er rigtig god til den slags opgaver. ;)
0

Tilbage til "Bolig"