Støvsuger?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Støvsuger?

Indlægaf flicka » 24. aug 2018, 12:16

Vores Nilfisk-støvsuger (model Power) valgte lige at dø helt uden forvarsel under støvsugningen for lidt siden.

Så vi skal have en ny - men jeg synes, det er en jungle og aner ikke hvad der er godt. Vi har ellers været fint tilfredse med vores Nilfisk, hvad det angik sugeevne og størrelse.

Vi bor i en lejlighed med hårde gulve (træ og fliser) med et enkelt kludetæppe i entreen. Men vi har hund, en korthåret Jack Russell Terrier. Og er aktive friluftsmennesker, så vi kan slæbe en del skidt med ind :genert:

Jeg tænker umiddelbart, at vi skal have en støvsuger, der har en kraftig sugeevne (til at fjerne hundehår i møbler osv. med), som er nem at komme rundt med i krogene med og ikke fylder helt vildt, da vi ikke har særlig meget opbevaringsplads her i lejligheden. Der må meget være div. mundstykker til møbler, paneler osv.

Hvad kan I anbefale?
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Støvsuger?

Indlægaf JoyNips » 24. aug 2018, 12:48

Jeg er helt vildt glad for min kabelløse Dyson og lurer på at købe en med ledning. Ingen konkret erfaring med dem, men hvis de er lige så gode som den uden kabel, så er de amazeballs.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Støvsuger?

Indlægaf Annione » 24. aug 2018, 13:44

Jeg er vild med min AEG, VX4, X efficiency.

Den er lille, fin, let og effektiv. Den kan være i et lille bitte skab.

Ledningen er dog ikke særligt lang, men min lejlighed er også meget lille, så intet problem der.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Støvsuger?

Indlægaf Misantropen » 24. aug 2018, 14:17

Jeg har en fra Miele(Complete C2 Ecoline hedder den vist)

Den fungerer upåklageligt, men den er lidt stor og tung at løfte(hvis I fx har trapper) Tidligere havde jeg en mindre model, men der boede jeg også i en mindre bolig så der havde jeg ikke samme behov for en effektiv støvsuger.

Støvsugerposerne er bare ret dyre, men de er store og holder længe. Desværre begynder de at lugte efter nogle gange, synes jeg :mellow:

Jeg vil anbefale at du tager i en butik og prøver nogle forskellige, på forskellige underlag, så du får en fornemmelse af hvor gode de er. Og evt. også om der findes tilbehør eller ekstra mundstykker til.
1
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Støvsuger?

Indlægaf PaleSeptember » 24. aug 2018, 15:14

Jeg skal have en Dyson V8 næste gang (med x antal semilanghårskatte i huset). Har kun hørt godt om dem. Vi har en almindelig Dyson nu, og den er også fantastisk, men vil gerne have en ledningsfri.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Støvsuger?

Indlægaf Panton » 24. aug 2018, 20:56

JoyNips skrev:Jeg er helt vildt glad for min kabelløse Dyson og lurer på at købe en med ledning. Ingen konkret erfaring med dem, men hvis de er lige så gode som den uden kabel, så er de amazeballs.


Jeg har en dyson allergy parkett, og den er outstanding. Den er 14 år om lidt og fungere som da den var ny. Jeg har trægulve og et langhåret tæppe, der er mundstykke med til begge udover de tre der sidder på maskinen, bla til møbler, lister og lign. Den har HEPA filter og det eneste man skal er at tømme den. Når den dør skal jeg have en dyson igen, for sure :lun:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Støvsuger?

Indlægaf Giraffie » 24. aug 2018, 21:01

https://www.skousen.dk/hus-have/stoevsu ... euo9green/

Jeg har denne her. Jeg har virkelig ikke forstand på støvsuger, så jeg tænkte en vinder af Tænk Bedst i Test nok var fin nok.
Og den er god og kan suge ret kratigt.
Jeg købte den på tilbud til 1000 kr.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Støvsuger?

Indlægaf DenBruneMunk » 24. aug 2018, 21:13

Jeg har selv Miele poseløs CX1 til cats&dogs :) , den har hidtil fungeret fint og er fin til mine tæpper, lædermøbler gør ikke en forskel, nok mere på tæpper.

I tests som jeg læste inden køb, var Dyson modellerne så alligevel lige en tand bedre på mundstykket, så sugestyrken er fin men mundstykket mente flere kunne forbedres på min CX1, jeg har dog valgt at leve med det og bemærker ikke problemet, så meget mel taber jeg ikke på gulv eller tæpperne.

Så Miele CX1 er da et forslag herfra.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20485
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43972

Re: Støvsuger?

Indlægaf paint » 24. aug 2018, 22:37

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3227

Re: Støvsuger?

Indlægaf flicka » 25. aug 2018, 09:54

Tak for jeres anbefalinger og tips. Vi kigger nærmere på dem :gogo:
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll

Tilbage til "Bolig"