Hvordan gør i toilettet rent?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf ExCoastal » 15. aug 2018, 19:54

Det er noget, som vi betaler os fra :devil:
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: Hvordan gør i toilettet rent?

Indlægaf Neverkont » 16. aug 2018, 11:10

Jeg starter med, at hælde en halv spand vand i toilettet, for at få vandet ud. Derpå kommer jeg wc-rens op under kanten (og lidt nederst på kanten), og ned af siderne indvendig i wc-et.

Så gør jeg resten af badeværelset rent med ajax (sæbevand), bortset fra spejl og glashylden under spejlet.

Derpå vasker jeg wc'et af med ajax, alle udvendige flader og wc-bræt. På det wc jeg har nu er rimeligt nemt at komme rundt i kanter og hjørner.

Så tager jeg wc-børsten og "skrubber" wc-kummen, op under kanten og ned i bunden så godt jeg kan.

Til allersidst gør jeg spejlet og glashylden under spejlet rent med vindues-rens på et stykke papir, og med dette papir fjerner jeg også evt. vandstænk på wc'et inden jeg smider det i toilettet.

Når jeg, med lange mellemrum, har en grydesvamp (en af dem af skumgummi med et grønt lag) jeg vil kassere, så gør den lige en allersidste gavn ved, at jeg bruger den op under kanten på wc'et.
Forrest på wc'et er stikker jeg svampen op under kanten, kører den hele vejen rundt, og så vender jeg den om (så den grove/grønne side også tager den anden side) og kører rundt igen.
Jeg kan ikke huske, om det er en idé jeg selv fik, eller om jeg læste det som et godt råd, men første gang jeg gjorde det blev jeg meget overrasket over alt det skidt der kom med.
0

Tilbage til "Bolig"