En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Indlægaf thomassneum » 31. jul 2018, 13:09

Hej debatfolks

Jeg er på udkig efter en god høj elevationseng til min far (65 år). Han er desværre blevet opereret i maven og har fremover brug for en god høj seng, som også har elevation. Han vil have den i størrelsen 120x200 - og med fast madras. (Han er en slank, men høj mand)

Jeg er løbet lidt surt i det og kan ikke rigtig finde noget som passer. Han har ikke en max. pris, men jeg tænker selv et sted omkring de. 10.000,00 kr.

Er der mon nogen herinde som har en god anbefaling, eller ligefrem et godt forslag, så tages det imod med kyshånd. :kys:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Indlægaf thomassneum » 31. jul 2018, 13:37

Jeg møder hele nogle udfordringer ift. valget af seng.

Fx. denne:
Billede
https://www.bedrenaetter.dk/jupiter-ele ... segra.html

Den er jo dansk produceret, hvilket lyder som et kvalitetstempel, men den ser nu noget spinkel ud i det.
Den virker ikke høj nok - min far skal gerne kunne komme let ud og i seng.
Det ligner at madrassen bare ligger og kan flytte sig oven på sengen. Er det ikke noget rod?
Det ligner bare at kvaliteten ikke er særlig høj... :(
0
Med bov skal man mad lave, men...
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Indlægaf Sof » 31. jul 2018, 13:50

Selve madrassen tror jeg ikke rykker sig, tænker mere det vil være topmadrassen, noget man evt kunne modvirke med elastikbånd nemt. Der står også at den har noget antiskrid, det kunne vel godt være mellem madras og ramme et sted :gruble: (har ikke læst de store blokke af tekst, bare specs)

Ift højden. En alm sofa er typisk i midt 40’erne i sædehøjde, sengen her er 53 inkl topmadrassen, mon ikke det er højt nok? Eller er han meget høj? Alternativt kunne man måske få en tykkere topmadras på. Ellers kan benene måske udskiftes, bare man ikke får den gjort ustabil.

Jeg ved ikke rigtig så meget om elevationssenge, så det vil jeg undlade at kommentere på. Til gengæld købte vi vores senge hos bedre nætter og fik virkelig kompetent vejledning.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Indlægaf Zonta » 9. aug 2018, 06:13

Jeg vil bare lige sige, at ILVA har noget tilbud på Nocturne elevationssenge lige nu. Måske kunne det være noget. Vores er fra ILVA og vi har ikke noget at sætte en finger på.

Vores er ligesom en boxmadras med indbygget elevation. Min mor har en ligesom den på billedet og det er ikke noget problem med dem, hvor madrassen ligger i en "ramme". Hvis noget går i stykker i vores mekanik, skal vi udskifte hele sengen, hvorimod de andre slags bedre kan repareres.
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: En god elevationseng 120x200 - hvor køber man den?

Indlægaf DenBruneMunk » 9. aug 2018, 06:55

Min mor fik elevations seng, og jo, topmadras er den del som ikke sidder fast, selve madrassen ligger rimelig stabilt, der er støtte i enderne som stopper madras fra at glide.

Næste er lagen, det var hun heller ikke glad for, når sengen bukker, så krøller det, og retter sig dårligt ud , så ja, du skal have nogle elastikker til lagen som hjælper i enderne og holder for det meste på lagen.
Der er masser af elastik lagner, dog var disse alternativer ikke nogen min mor ville bruge :(

Silvan kan du købe forskellige ben hos, i mange højder, så du skal nok kun tænke økonomi, da hvert ben koster en 30-70kr ekstra afhængig af højde.
1

Tilbage til "Bolig"