Vi har taget chancen - og købt hus!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. jul 2018, 20:46

Min kæreste og jeg har haft kigget på hus det sidste års tid. I Marts pressede jeg på for at tage ud og se på et nybyg i Manchester området - et område min kæreste ikke var vildt begejstret for. Vi steg ud af bilen og min kæreste kiggede misfornøjet på mig og ytrede ordene "I am only doing this to humor you". To uger senere havde vi underskrevet papirerne og overført depositum :fløjt: .

Nu har vi så ENDELIG fået nøglerne og vi er begge fuldkommen forelskede i vores nye hjem. Det er første gang min kæreste flytter hjemmefra og første gang jeg flytter ind i "mit eget" hus. Det er kun lige blevet bygget, så der er heldigvis intet der skal laves i det - der skal bare ligges gulv og så er vi klar til at flytte ind :banan: .

Jeg undskylder på forhånd for størrelsen af billederne :genert:

Det startede sådan her i begyndelsen af Marts

Billede

Så kom der lidt mere af det

Billede

Og eftersom vejret blev bedre nåede de også lidt længere (Jeg undskylder for retningen, min computer nægter at ændre det...).

Billede

Og nu er det så helt færdigt - hvilket jeg selvfølgelig har glemt at tage et billede af i al begejstringen :lol: .

Vores absolut fællesfavorit rum indtil videre er køkkenet. Vi valgte at opgradere fra standard køkkenskabe til en glossy hvid, med et mere sleek design af håndtag. Derudover tænkte vi lidt fremad og tilkøbte også soft close, i tilfælde af at der skulle ske en familieudvidelse på et tidspunkt. Køleskab, vaskemaskine og opvaskemaskine (den er nu installeret i hullet) er integreret og vi har valgt vinylgulv, der er i samme farveskala som vores køkkenbord, men en smule lysere. Det er dog ikke lagt ind endnu.

Billede

Vores master har ensuite og så godt naturligt lys (fra virkelig småt vindue!) at man skulle tro lyset derinde var tændt konstant.

Billede

Vi har også et family bathroom, som allerede har skabt lidt problemer. Vi havde valgt to forskellige slags fliser, hvor en så skulle være feature wall og den anden skulle gå hele vejen rundt i "halv væg". Det havde de så misforstået lidt, så i stedet for en feature wall havde de lavet halv væggen i den samme flise.
Min kæreste synes ikke særlig godt om det og det stressede ham at han skulle i gang med at bede dem om at ændre det. Jeg synes til gengæld at det nye design var helt vildt fedt og ville faktisk gerne beholde det. Det lod dog til at stresse min kæreste ud, så sagde at hvis han ville have det ændret, så gjorde vi det. Jo mere jeg tænkte over det, jo mindre ville jeg dog have det ændret. Så til sidst sagde jeg at jeg ville beholde det fordi jeg er helt vild med det look det giver - og så skal jeg nok gøre det rent, hvis det er det han er stresset over.
Vi valgte derfor at gå til byggefirmaet og foreslå at i stedet for at skulle rive fliserne af væggen og sætte nye op, så ville vi gerne beholde det hvis de kunne give os en form for kompensation. Nu får vi så en ekstra række fliser i haven og jeg må beholde mit badeværelse :love:

Billede

Der er fliser i samme farve, men i glat på væggen hvor apparaturet sidder. Det var meningen at de skulle gå hele vejen rundt. Jeg er dog helt vild med det nuværende :genert:

Nu hvor vi nøglerne, har vi fået målt op i forhold til sofaen, spisebord, seng og gardiner. Så på mandag skal vi i Next og John Lewis for at bestille med levering, for vi har begge små biler :lol: .
Gulvene ryger ind på onsdag og så flytter vi torsdag, hvor jeg også har første vagt som fysio hos den lokale professionelle fodboldklub. Det skal nok blive godt :lun:
23
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2018, 21:18

Tillykke med huset. :D Hvor bliver det spændende.

Jeg glæder mig til at se hvordan det ser ud når der er lagt gulve.
0
...
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. jul 2018, 21:24

LadyFox skrev:Tillykke med huset. :D Hvor bliver det spændende.

Jeg glæder mig til at se hvordan det ser ud når der er lagt gulve.


Tak - jeg synes også det er mega spændende :D .

Jeg kan slet ikke vente. Jeg tror især køkkenet bliver vildt fedt! Jeg valgte at gå på kompromis med min kæreste ang. gulvtæpper i soveværelserne, så dem er jeg ikke så spændt over :genert: . Badeværelserne og stueetagen though? Kan ikke vente med at se det færdige resultat :D
0
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Miss_no_More » 28. jul 2018, 21:46

Tillykke med hus og job :banan: FEDT hus! Hvor stort er det?
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. jul 2018, 22:33

Miss_no_More skrev:Tillykke med hus og job :banan: FEDT hus! Hvor stort er det?


Tak :blush2:
Omkring 80 kvm, hvilket ikke er sååå stort igen, men det føltes forholdsvis stort :D
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36809

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Daine » 28. jul 2018, 22:42

Tillykke med huset, det ser godt ud! Sad netop og læste i partråden og tænkte på at du da “burde” lave en hustråd :D :klap:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 20:37

Tak Daine :D . Har overvejet det flere gange i processen, men ventetiden virkede bare så lang :genert:

Nu har vi så fået bestilt både sofa (leveringstid 6-8 uger efter som det er special buy) fra John Lewis og spisebordssæt med bænke fra Next. Jeg er ikke så vild med bænke, så på et tidspunkt ryger den ene nok udenfor og så køber vi stole i stedet :fløjt:

Og så prøver jeg at finde nogle storage units til badeværelset. Indtil videre er jeg ret vild med wire units. Dem kan man også få billigt med ingen leveringstid fra Argos :lol:
Senest rettet af TakeAChanceOnMe 30. jul 2018, 10:26, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Artem » 29. jul 2018, 20:40

TakeAChanceOnMe skrev:
Miss_no_More skrev:Tillykke med hus og job :banan: FEDT hus! Hvor stort er det?


Tak :blush2:
Omkring 80 kvm, hvilket ikke er sååå stort igen, men det føltes forholdsvis stort :D

Er det ikke 80 m2 i grundplan, med tilsvarende oven på? :gruble:
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 20:56

Artem skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
Miss_no_More skrev:Tillykke med hus og job :banan: FEDT hus! Hvor stort er det?


Tak :blush2:
Omkring 80 kvm, hvilket ikke er sååå stort igen, men det føltes forholdsvis stort :D

Er det ikke 80 m2 i grundplan, med tilsvarende oven på? :gruble:


Det er faktisk kun 60 m2 ved efterregning. Det er dog minus hall, trapper og landing.
Oh well. Det føltes noget større, men det er selvfølgelig også tomt lige pt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Artem » 29. jul 2018, 21:07

TakeAChanceOnMe skrev:Det er faktisk kun 60 m2 ved efterregning. Det er dog minus hall, trapper og landing.
Oh well. Det føltes noget større, men det er selvfølgelig også tomt lige pt.

Det lyder skørt, ser meget større ud på de billeder.
Men er da altid noget at du også oplever det større ;)

Har du ellers en grundplan så vi kan se indretningen?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jul 2018, 21:08

hvad der dog ikke sker for mænd, der bare vil behage deres kvinder lidt :lol:

Tillykke med den fine, og snart færdige bolig. Kan godt huske da du skrev i havde været ude og kigge, og han var overbevist.
Håber jeres nye bolig lever op til alle jeres drømme og ønsker, når i først er flyttet ind.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 21:24

Artem skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Det er faktisk kun 60 m2 ved efterregning. Det er dog minus hall, trapper og landing.
Oh well. Det føltes noget større, men det er selvfølgelig også tomt lige pt.

Det lyder skørt, ser meget større ud på de billeder.
Men er da altid noget at du også oplever det større ;)

Har du ellers en grundplan så vi kan se indretningen?


Det føltes meget større, helt bestemt. De havde ikke show home af den husmodel vi valgte, så første gang vi satte fod i det var vi positivt overraskede. Specielt over størrelsen på køkken og stue. En smule mere lunken over master bed, men det er nok mere fordi at en-suite sagtens kunne have været mindre uden at det havde gjort noget. Tror dog ikke der bliver nogle problemer med størrelsen, der er trods alt kun to af os :lol:

Stueetagen

Billede

Første sal

Billede
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Artem » 29. jul 2018, 21:39

TakeAChanceOnMe skrev:Det føltes meget større, helt bestemt. De havde ikke show home af den husmodel vi valgte, så første gang vi satte fod i det var vi positivt overraskede. Specielt over størrelsen på køkken og stue. En smule mere lunken over master bed, men det er nok mere fordi at en-suite sagtens kunne have været mindre uden at det havde gjort noget. Tror dog ikke der bliver nogle problemer med størrelsen, der er trods alt kun to af os :lol:

Aha tror nok jeg er med nu. Det er reelt et halvt dobbelthus i køber?

Men ellers virker det da som en fornuftig rumfordeling :gogo:
Med hensyn til de m2 så regner du nok i netto areal? Normalt når man taler om hvor stort et hus er, så er det udvendige mål med vægge osv.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jul 2018, 21:50

Artem skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Det føltes meget større, helt bestemt. De havde ikke show home af den husmodel vi valgte, så første gang vi satte fod i det var vi positivt overraskede. Specielt over størrelsen på køkken og stue. En smule mere lunken over master bed, men det er nok mere fordi at en-suite sagtens kunne have været mindre uden at det havde gjort noget. Tror dog ikke der bliver nogle problemer med størrelsen, der er trods alt kun to af os :lol:

Aha tror nok jeg er med nu. Det er reelt et halvt dobbelthus i køber?

Men ellers virker det da som en fornuftig rumfordeling :gogo:
Med hensyn til de m2 så regner du nok i netto areal? Normalt når man taler om hvor stort et hus er, så er det udvendige mål med vægge osv.


Jep. Englænderne er ret glade for deres semidetached. Jeg er mere til detached, men du får ikke særlig meget for pengene på husmarkedet herovre :forvirret2:

De mål der angivet på plantegningen er dem der er oplyst fra bygherrens side, så jeg ved faktisk ikke om de er udvendige eller indvendige.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Vi har taget chancen - og købt hus!

Indlægaf Artem » 29. jul 2018, 22:00

TakeAChanceOnMe skrev:Jep. Englænderne er ret glade for deres semidetached. Jeg er mere til detached, men du får ikke særlig meget for pengene på husmarkedet herovre :forvirret2:

De mål der angivet på plantegningen er dem der er oplyst fra bygherrens side, så jeg ved faktisk ikke om de er udvendige eller indvendige.

Ok nu bliver jeg nysgerrig, hvad koster sådan et nybygget dobbelthus? Ja altså hvis du vil ud med det her i tråden.

Er rimelig sikker på at de opgivne mål er selve rummene, og er på mange måde også mere reelt at oplyse den type af netto areal, end brutto areal som vi altid bruger her i landet.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Bolig"