Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf LadyFox » 6. aug 2018, 11:42

1234 skrev:
JoyNips skrev:Shit mand, lamper er svære. Jeg synes virkelig, der er mange grimme. Og så kompliceres det yderligere af, at min kæreste ikke kan lide lamper. Overhovedet (seriøst, WTF?! :lol: )

Nå, men nu er der indkøbt to af disse til over køkkenbordet.

Lamper er vanvittigt svære. Der hjælper ikke engang rigtig at være villig til betale mere for dem synes jeg. Så vi har stadig sådan nogen grimme fra da vi var studerende :lol:


Lamper er rigtig svære. Jeg er 29 år og har stadig ikke fundet de helt rigtige, heller ikke selvom jeg kigger langt over mit budget. Og jeg er ellers ret vild med lamper.
0
...
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 6. aug 2018, 20:39

JumboJette skrev:Angående lamper, så er jeg helt enig med jer. Det er virkelig svært at finde de helt rigtige. Derfor køber vi hovedsageligt vores lamper i IKEA. De har et spændende design (nogle gange for spændende, dem går vi udenom :tie:), og så koster de ikke mere, end at vi kan skifte dem ud, hvis vi bliver trætte af dem. Det lyder lidt brug-og-smid-væk-agtigt, og det kunne det sagtens være, men vi ender altid med at blive glade for lamperne og beholde dem i årevis. :)

Men det er jo ikke sikkert, at IKEA-lamper lige er din stil, JoyNips?


Vi har intet imod IKEA :)
Har lige købt to væglamper til vores gang i IKEA og de er fine og diskrete. Men vi synes ikke lige at der er nogen loftslamper, der er helt rigtige til over spisebordet. Så lige nu hænger der en stor gammel PH-lampe i mangel af bedre.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Spjaerten » 6. aug 2018, 20:44

Jeg manglede en lampe til loftet i min entré. Længe. Fandt den først da jeg i andet ærinde var i en genbrug. Quoriosa på Nørrebro har vandvittig mange lamper.
For jeg synes virkelig også udbuddet af moderne lamper er tamt.
1
Tryk på * :slem:
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 18. aug 2018, 19:54

Nåmen, der sker da lidt hist og pist. Det går pænt langsomt med to fuldtidsjob og en lille nysgerrig størrelse. I dag så han sit snit til helt lynbørge at løbe ind og stikke hele den ene lille pote i en spand maling :rulle:

Vi har dog malet i gangen og det lille børneværelse. Og sat lamper op i gangen. Det skal jeg lige have taget et billede af i dagslys. Børneværelset mangler lige fejelister, men de er indkøbt og skal bare lige have lidt maling.

Vi har fået et tæppe under køkkenbordet, hvilket hjælper lidt på akustikken i køkkenet. Det er bare et IKEA-tæppe i polypropylen (praktisk med barn og katte!), men jeg synes faktisk det er helt pænt. Bord og stole skal skiftes ud, men vi lever med dem indtil videre.

Vi har til gengæld ikke fået sat lamper op over køkkenbordet endnu. Gamle udtag og sådan noget. Det gider vi egentlig ikke at bøvle med. Så vi skal have en elektriker ud og fikse udtag i nogle rum. Det bliver sgu meget fedt at få lys... :lol:

Vi skal også have sat billeder op. Det er på programmet og vi har styr på hvad der skal hænge hvor. Vi skal bare liiiige finde tiden.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. aug 2018, 20:51

held og lykke med lampe eventyret :D
Fik da lige øje på hvor dejligt praktisk det er at være alene om at bestemme :lol: :genert:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 19. aug 2018, 06:24

Madam Pomfrey skrev:held og lykke med lampe eventyret :D
Fik da lige øje på hvor dejligt praktisk det er at være alene om at bestemme :lol: :genert:


Det er helt sikkert mere praktisk! Jeg har også foreslået ham at jeg bare kan vælge alt til indretningen og så kan han se og evt veto’e inden jeg køber, men nej nej. Manden har en holdning og vil have en finger med i alt. *suk*
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 19. aug 2018, 08:38

Værelsesgang, nu med væg-lamper istedet for rædselsfuld loftslampe. Og en pelset linselus.
Jeg er ikke sikker på, at væglamperne er de helt rigtige, men til 99kr stykket i IKEA er de en fin og rimelig diskret løsning til vi måske finder de helt rigtige.

Og så skal dørene males og havene håndtag. Det står højt på prioritetslisten, jeg er ved at dø over de grimme finerdøre og deres plastikhåndtag. Og de indbyggede skabe skal opdateres med nyt fyld og hvide skydelåger.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Lulu » 19. aug 2018, 09:35

Ift tid, så har vi jo overtaget vores hus samtidig med jeres og står meget i samme situatuon, men denne weekend er ungerne på ferie hos bedsteforældre og så er man produktiv!
Vi har malet tagudhæng (næsten færdig mangler lige nogle få meter endnu), soveværelsesvæg der ikke skulle være hvid og så fået lavet nogle af alle de småting som man først opdager når man bor i huset (ex sømmet fejelister ordentligt fast).
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Elfenben » 23. aug 2018, 11:50

JoyNips skrev:Nåmen, der sker da lidt hist og pist. Det går pænt langsomt med to fuldtidsjob og en lille nysgerrig størrelse. I dag så han sit snit til helt lynbørge at løbe ind og stikke hele den ene lille pote i en spand maling :rulle:

Vi har dog malet i gangen og det lille børneværelse. Og sat lamper op i gangen. Det skal jeg lige have taget et billede af i dagslys. Børneværelset mangler lige fejelister, men de er indkøbt og skal bare lige have lidt maling.

Vi har fået et tæppe under køkkenbordet, hvilket hjælper lidt på akustikken i køkkenet. Det er bare et IKEA-tæppe i polypropylen (praktisk med barn og katte!), men jeg synes faktisk det er helt pænt. Bord og stole skal skiftes ud, men vi lever med dem indtil videre.

Vi har til gengæld ikke fået sat lamper op over køkkenbordet endnu. Gamle udtag og sådan noget. Det gider vi egentlig ikke at bøvle med. Så vi skal have en elektriker ud og fikse udtag i nogle rum. Det bliver sgu meget fedt at få lys... :lol:

Vi skal også have sat billeder op. Det er på programmet og vi har styr på hvad der skal hænge hvor. Vi skal bare liiiige finde tiden.

Jeg synes også det ser smadderpænt ud med det gulvtæppe!! Vil du linke? Går ud fra det der materiale er noget som er lige til at tørre af? :)
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 23. aug 2018, 12:25

Elfenben skrev:
JoyNips skrev:Nåmen, der sker da lidt hist og pist. Det går pænt langsomt med to fuldtidsjob og en lille nysgerrig størrelse. I dag så han sit snit til helt lynbørge at løbe ind og stikke hele den ene lille pote i en spand maling :rulle:

Vi har dog malet i gangen og det lille børneværelse. Og sat lamper op i gangen. Det skal jeg lige have taget et billede af i dagslys. Børneværelset mangler lige fejelister, men de er indkøbt og skal bare lige have lidt maling.

Vi har fået et tæppe under køkkenbordet, hvilket hjælper lidt på akustikken i køkkenet. Det er bare et IKEA-tæppe i polypropylen (praktisk med barn og katte!), men jeg synes faktisk det er helt pænt. Bord og stole skal skiftes ud, men vi lever med dem indtil videre.

Vi har til gengæld ikke fået sat lamper op over køkkenbordet endnu. Gamle udtag og sådan noget. Det gider vi egentlig ikke at bøvle med. Så vi skal have en elektriker ud og fikse udtag i nogle rum. Det bliver sgu meget fedt at få lys... :lol:

Vi skal også have sat billeder op. Det er på programmet og vi har styr på hvad der skal hænge hvor. Vi skal bare liiiige finde tiden.

Jeg synes også det ser smadderpænt ud med det gulvtæppe!! Vil du linke? Går ud fra det der materiale er noget som er lige til at tørre af? :)


Det kan du tro, det er det her: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60320715/
(hvis du klikker ind under udendørstekstiler kan du se deres andre tæpper i samme materiale). Ja, det er faktisk et tæppe lavet af plastic, så det er nemt at holde rent. Det kan også bruges udendørs, da det jo kan holde til fugt. Drønsmart! Og jeg synes faktisk det er okay at gå på, jeg går altid med bare tæer og det føles ikke hårdt eller koldt.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Elfenben » 24. aug 2018, 14:05

Mange tak :D
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf alfe » 14. sep 2018, 17:58

Det er jo, med enkelte ændringer, mine bedsteforældres hus :love:
Ligegyldig bonusinfo - min bedstefars onkel er arkitekten bag Furesøhusene :D
1
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 14. okt 2018, 08:43

Der sker da lidt i ny og næ, selvom vi er udfordret af at det er temmelig besværligt at lave noget fornuftigt med afkommet vågent...

Jeg har sat lamper op over køkkenbordet - min kæreste opgav og ville have elektriker på, jeg insisterede på at jeg lige gav det et forsøg og... ja, så behøvede vi jo så ikke en elektriker. Det taler vi ikke så meget om...! :lol:

Derudover har vi klippet vores buskads helt ned og der kommer en fyr næste uge og rodfræser bedet, så det er klar til drivhus osv. Min bedre halvdel er netop nu ved at køre alle grene osv på genbrugspladsen - så er det fandme søndag i provinsen!

Og så har vi startet projekt pejseindsats. Held i uheld viser det sig at vores pejs har lidt dumme mål, så der er kun én indsats der passer i størrelsen. Det gør jo valget lidt nemmere. Og den er rimelig pæn og langt billigere end dem, jeg havde kigget på.
Jeg venter pt på at få et manipuleret billede af hvordan det vil komme til at se ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 16:20

Intet stort nyt her, men idag har vi fået sat nyt alarmsystem op. Og jeg kan virkelig anbefale at forhandle, for der er vildt meget at hente på prisen. Vi endte med (hold nu fast!) 270 kr for installation og 330 kr om måneden. De første 3 mdr får vi gratis. Startpris var 8000 for installation og 379 om måneden...
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 23. okt 2018, 16:29

Hov, noget er der da sket! Jeg har fået et manipuleret billede af pejsen med indsats. Jeg ved sgu ikke rigtig hvad jeg synes... jeg havde jo forestillet mig noget med nærmest kun glas, men det kan ikke lade sig gøre. Medmindre man bygger pejsen helt om og det gør vi ikke. Det har vi ikke selv evnerne til og vi har heller ikke pengene lige pt.

Det er selvfølgelig meget simpelt hvis der vitterligt kun ER den her mulighed...
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Bolig"