Husejeri for dummies

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Æble » 5. maj 2019, 16:49

Jeg synes de finerdøre er fine. Især hvis resten SF huset er halvfjerdser. Og så med de messing håndtag. Ej det ville være cool. Håndtagene koster sikkert mindre en nye døre ;)
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Lys » 5. maj 2019, 17:16

Æble skrev:Jeg synes de finerdøre er fine. Især hvis resten SF huset er halvfjerdser. Og så med de messing håndtag. Ej det ville være cool. Håndtagene koster sikkert mindre en nye døre ;)


Jeg er helt enig! Jeg ville være meget usikker på, om man kan få en ordentligt resultat med maling. Og med de superpæne farver, I har malet væggene og de håndtag du viser, ville jeg lade dem være.
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Fræksak » 5. maj 2019, 19:09

Jeg ville virkelig også lade dørene stå som de er, og så skifte håndtagene i stedet! Du må i gang med at overtale manden :-D.

Ingen tvivl om at det også ville være fint med dørene i en hvid (højglans evt), men jeg synes stilen er mere til at lade dem stå. Hvis det nu var tunge fyldningsdøre, var det noget andet. Men finérdøre i et 70'erhus skal ikke males, synes jeg - i hvert fald ikke når det ser så fint ud med farven i entréen som du viser her.
1
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 6. maj 2019, 05:46

Der er desværre en del af dørene der har skader efter boldspil og teenager-smækken-med-dørene, så selv hvis jeg kunne overtale manden til at beholde fineren, så duer det ikke. De skal spartles og males for at blive pæne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Stitch » 6. maj 2019, 10:55

Ej hvor bliver der bare fint. Er helt vild med farven i gangen. Og farven på gæstetoilettet vinder også ind.

Men ja - smadrede døre er bare ikke sagen, selvom de nu er fine til den flotte farve.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2019, 11:45

Godt så, så er der have-update. Først den pæne:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2019, 11:48

Så lidt kæreste-pral. Vi har nemlig endelig sat hegn op så katte og barn bliver inde. Og jeg synes sgu han har gjort det ret godt. Læg også mærke til hans højtelskede regnvandstønde.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2019, 11:52

Jeg har fået et par højbede til lidt grøntsager og bær. Og så har jeg fået nogle plantekasser på hjul hvori der er plantet klematis. Det er meningen, at der skal noget rionet i, som klematissen kan klatre op ad og så bliver det et lille lounge-agtige hjørne af terrassen når vi lige får købt nogle fine havemøbler. Der er eftermiddagssol, så det bliver rose-efter-arbejde-hjørnet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af JoyNips 2. jun 2019, 12:06, rettet i alt 1 gang.
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 2. jun 2019, 12:05

Og der er krig i whiskeybæltet. Det er ikke muldvarpe, der har storhedsvanvid, det her er bunker af mos! Tidligere ejer har ikke plejet plænen så godt, og den var fyldt med mos. Vi har ikke noget imod lidt mos, men der var nærmest 90 %...

De her bunker er endda efter anden omgang med vertikalskæreren, dvs at jeg HAR kørt én gang (på langs) og samlet alt sammen og kørt på genneren. Herefter har jeg kørt på tværs med lidt dybere skær og det her er resultatet...
For en halvanden måneds tid siden gav vi hele plænen en gang jernvitriol for at slå så meget mos ihjel som muligt og herefter har plænen fået kalk for at pleje den lidt.

Næste skridt er at så græs på de skaldede pletter.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Panton » 2. jun 2019, 18:37

^^ godt gået og vildt nok!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7369

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf Neenah » 2. jun 2019, 19:11

JoyNips skrev:Og der er krig i whiskeybæltet. Det er ikke muldvarpe, der har storhedsvanvid, det her er bunker af mos! Tidligere ejer har ikke plejet plænen så godt, og den var fyldt med mos. Vi har ikke noget imod lidt mos, men der var nærmest 90 %...

De her bunker er endda efter anden omgang med vertikalskæreren, dvs at jeg HAR kørt én gang (på langs) og samlet alt sammen og kørt på genneren. Herefter har jeg kørt på tværs med lidt dybere skær og det her er resultatet...
For en halvanden måneds tid siden gav vi hele plænen en gang jernvitriol for at slå så meget mos ihjel som muligt og herefter har plænen fået kalk for at pleje den lidt.

Næste skridt er at så græs på de skaldede pletter.


Yikes :tie: godt gået! Vi skal igennem samme kamp tror jeg.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf IrmaPigen » 2. jun 2019, 20:00

Jeg tror vi samlede et sted omkring 20 sække afrevet mos sidste år.

Desværre gjorde vi det lige i starten af den varme og tørre periode, så græsset vækstede stor set ikke bagefter. Derfor er der lige faktisk så meget mos i år.

Tror vi venter til august i år med at give kærestens plæne den store vertikalskærer tur.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 11. aug 2019, 14:04

Nå, det er vist tid til at opdatere. Lidt sker der da...

Mine højbede med rabarber, sukkerært, brombær, jordbær og gulerødder har givet godt selvom det er år 1. Brombærren skal dog flyttes, den breder sig allerede for meget. Heldigvis er den uden torne. Til gengæld vil jeg have flere rabarber!

Og så har vi sat lys op i kælderen efter at have malet. Stadig ikke sikker på lamperne, men til 99 kr i IKEA går de an for nu.

Vi laver raftehegn ned langs indkørslen sammen med naboen. De ville gerne have noget højere og lidt tættere efter at have bygget om og i processen fældet en del træer og buske, så deres have er blevet meget åben. Jeg forstår dem! Vi er høflige og kigger ikke ind, men min svigermor var fandme ved at få hold i nakken af at kigge da hun var her et par dage i ferien.

Vi har desuden fældet et par stammer i havens eneste træ. Og græsset begynder at se hæderligt ud igen efter at jeg gav den gas med vertikalskæreren.

Vi har lavet låger til rummet bag vores overdækkede terrasse. Før var det ene afsnit en tung front man skulle løfte af og det andet afsnit var lukket og man skulle kravle ind i det. Nu er det en dobbeltlåge til hvert afsnit og meget mere brugbart til opbevaring af brænde, havemøbler og legetøj.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 11. aug 2019, 14:14

Nå ja, mit rionet-espalier-projekt til blomsterkasserne skrider også frem. De skal lige have et lag mere i aften og så skrues i blomsterkasserne.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Husejeri for dummies

Indlægaf JoyNips » 24. aug 2019, 18:31

Så fik vi taget os sammen til at sætte espalier i mine kasser med klematis. Og vi har et lille egern der bor i vores fyrretræ :love:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje

Tilbage til "Bolig"