Køberrådgivning

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Køberrådgivning

Indlægaf gro71 » 21. jun 2018, 10:38

Nogle af de større ejendomsmæglerkæder tilbyder bl.a. køberrådgivning. Kæresten og jeg er midt i ret seriøse overvejelser om at sælge lejligheden og købe et hus, så mit spørgsmål er, om nogen har erfaring med køberrådgivning, og om det kan betale sig at investere i det?
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Køberrådgivning

Indlægaf Madam Pomfrey » 21. jun 2018, 10:59

Vi fik køber-rådgivning af den mægler vi solgte vores hus igennem, og det var super godt.
Hun var opmærksom på ting vi ikke selv var, - og fik forhandlet med sælger/mægler om div. småting.
Plus hun faktisk også havde komeptance til skødeskrivning osv.

Min eksmand brugte hende igen på samme måde da han købte sig et hus selv, og igen super god rådgivning med opmærksomhed på punkter han ikke selv havde tænkt over. F.x. en forhandling om noget jordvarme anlæg der ikke fungerede ordentligt, at det var fuldstændig tip top og med garanti for virkning i x antal år, førend handlen kunne godkendes.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Køberrådgivning

Indlægaf Sof » 21. jun 2018, 11:22

Vi fik også køberrådgivning af den mægler der solgte vores lejlighed. Ca et halvt år inden vi satte til salg havde hun været forbi til en vurdering og i den forbindelse havde hun vist nok nævnt noget om rådgivning ved køb. I hvert fald så ringede min kæreste til hende da vi havde set et hus vi gerne ville købe, for at få sat lejligheden til salg. I løbet af den snak spurgte hun om hun skulle kigge på nogle af papirerne på huset, vi sagde ja tak og hun kom med nogle gode pointer ift det bud vi endte med at give og i sidste ende fik vi en noget bedre handel, da de ting hun sagde var noget vi ikke selv havde tænkt på.


Nu aner jeg ikke hvad den service koster normalt, men i vores tilfælde kunne det godt have betalt sig at betale sig fra det, er jeg sikker på. Direkte har hun nok sparet os omkring 50.000 kr og overall endte vi med at give 100.000 mindre end vi selv havde snakket om at byde.
0

Tilbage til "Bolig"