Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:18

Jeg skal have malet mit soveværelse. Den ene væg består nærmest udelukkende af et bredt vinduesparti og støder op til væggen der fører ud af soveværelset. Jeg har en fantasi om enten at male hele vinduespartiet inkl radiator(hele molevitten) i én farve, eller at gøre det OG inkludere væggen med døren (muligvis inkl dør, karme og paneler). Jeg er lidt fascineret af det monochrome, men ALT skal selvfølgelig ikke være samme farve, gulv, loft osv, det ville være sindssygt.

Men:jeg har simpelthen så svært ved at finde ud at hvilken farve det skal være og jeg er klar over at min fantasi af en eller anden grund er begrænset. Måske er jeg bare ikke vant til at indrette og se helheder for mig på den måde. Så jeg søger assistance.

Jeg er IKKE til beige eller sand. Ikke til støvet grønt eller grå. Ikke meget klare farver som fx postkasse og kobolt eller solgul. Ikke prinsessenusset.

Det må ALLERGERNEST se lækkert ud med planter foran, altså give en stemning af frodighed.

Stilmæssigt er jeg derudover både tiltalt af Atlantis Homes eklektiske indretning, både i farve- og mønstermix , og af den kølige, rene nordiske stemning.

Farven skal sætte en behagelig ramme om det rum jeg skal sove og dyrke sex i, og det bliver enkelt indrettet med seng, trægulve, grønne planter, måske en pelset løber.

Jeg tager lige et par billeder og lægger dem op. Håber på nogle forslag, gerne begrundede.

Og måske skal jeh lige nævne at jeg kun er på fra telefom herhjemme fra, så der farvevælgerværktøjer man jan bruge på forskellige sider ikke dur.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Santa » 11. maj 2018, 07:21

Første indskydelse:
Varm, støvet rosa.
Den giver huden et skønt skær (=man ser godt ud i spejlet!), er smuk til grønne planter og suger ikke alt lys.
Den ser godt sammen med hvid, med terracotta, med klar blå og med grøn.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2018, 07:22

Sådan inden jeg har set billeder så tænker jeg gul.

Ved godt det var en 90’er ting, men en varm gul farve kan virkelig gøre noget positivt synes jeg.

Ellers ville jeg mere være ovre i det grønne, evt lilla hvis jeg skulle gå lidt amok.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Santa » 11. maj 2018, 07:22

Santa skrev:Første indskydelse:
Varm, støvet rosa.
Den giver huden et skønt skær (=man ser godt ud i spejlet!), er smuk til grønne planter og suger ikke alt lys.
Den ser godt sammen med hvid, med terracotta, med klar blå og med grøn.

Og sætter du den sammen med fx koboltblå eller terracotta, er den efter min mening slet ikke prinsesset.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:28

Vægstykket til højre for vinduet tænker jeg at holde hvidt. De to andre billeder er udsigten fra der hvor sengen kommer til at stå, og altså det jeg skal se på morgen og aften.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:30

Santa skrev:
Santa skrev:Første indskydelse:
Varm, støvet rosa.
Den giver huden et skønt skær (=man ser godt ud i spejlet!), er smuk til grønne planter og suger ikke alt lys.
Den ser godt sammen med hvid, med terracotta, med klar blå og med grøn.

Og sætter du den sammen med fx koboltblå eller terracotta, er den efter min mening slet ikke prinsesset.


Jeg har selv fantaseret lidt ovre i en laksevariant, så det kunne måske godt være et godt bud. Vil du prøve at finde nogle billeder der viser hvad du ser for dig?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:33

Purple Haze skrev:Sådan inden jeg har set billeder så tænker jeg gul.

Ved godt det var en 90’er ting, men en varm gul farve kan virkelig gøre noget positivt synes jeg.

Ellers ville jeg mere være ovre i det grønne, evt lilla hvis jeg skulle gå lidt amok.


Varm gulver smukt, men kun på ydersiden af et hus :-D Lilla er faktisk måske den eneste farve jeg virkelig ikke kan med. Jeg bliver forvirret af den, af en eller anden grund. Men grøn elsker jeg! Vil du poste nogle billeder ned det du ser for dig, det er nemmere at tage stilling til. Grøn er jo en stor kategori :-D
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Santa » 11. maj 2018, 07:37

LaScrooge skrev:
Santa skrev:
Santa skrev:Første indskydelse:
Varm, støvet rosa.
Den giver huden et skønt skær (=man ser godt ud i spejlet!), er smuk til grønne planter og suger ikke alt lys.
Den ser godt sammen med hvid, med terracotta, med klar blå og med grøn.

Og sætter du den sammen med fx koboltblå eller terracotta, er den efter min mening slet ikke prinsesset.


Jeg har selv fantaseret lidt ovre i en laksevariant, så det kunne måske godt være et godt bud. Vil du prøve at finde nogle billeder der viser hvad du ser for dig?

Jeg er desværre på vej ud af døren, men hvis du søger på fx dusty pink interior eller noget i denretning, så er jeg sikker på at dukker en masse op.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Santa » 11. maj 2018, 07:39

Eller prøv: pink and blue interiors.

Og nu må jeg løbe! :wave:
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2018, 07:45

LaScrooge skrev:
Purple Haze skrev:Sådan inden jeg har set billeder så tænker jeg gul.

Ved godt det var en 90’er ting, men en varm gul farve kan virkelig gøre noget positivt synes jeg.

Ellers ville jeg mere være ovre i det grønne, evt lilla hvis jeg skulle gå lidt amok.


Varm gulver smukt, men kun på ydersiden af et hus :-D Lilla er faktisk måske den eneste farve jeg virkelig ikke kan med. Jeg bliver forvirret af den, af en eller anden grund. Men grøn elsker jeg! Vil du poste nogle billeder ned det du ser for dig, det er nemmere at tage stilling til. Grøn er jo en stor kategori :-D


Er virkelig ikke god til at sætte billeder ind herinde, men har fundet nogle link til forskellige farver.

Denne her kan jeg godt lide, men i en lidt lysere variant, så rummet ikke bliver for mørkt:
https://www.billigekostumer.dk/gron-papirdug.html
Den minder meget om en jeg selv havde engang, det blev en smule “huleagtigt”, fordi den er lidt mørk i det.

Og denne her er også rigtig fin (se bort fra mønstret, som dog også er ret yndigt):
https://www.baliquilt.dk/shop/qp-59-linear-7893p.html
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:52

Jeg kan faktisk rigtig godt lide ideen. Det ser smukt ud mod mørke planter, men det er MEGET feminint. Men det gør måske heller ikke noget. Jeg kunne måske godt dyrke det lidt i indretningen....
Men skulle det så være inkl. vinduesparti, altså radiator, rammer osv, eller bliver det for vildt, mon?

- det er her, jeg ofte går i stå. Tage skridtet fuldt ud eller male hvide karme og måske gøre det pussenusset derigennem og derfor ende med at droppe ideen....
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21849

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf Purple Haze » 11. maj 2018, 07:55

Fandt lige et par link til tapet som nspiration:

https://www.tapethuset.dk/tapet/blomste ... era-214762

https://www.colourbox.dk/vektor/soemloe ... or-6406271

https://www.colourbox.dk/billede/illust ... de-1867184

Der er nogle ret fine eksempler i linket her, kan bare ikke finde ud af at linke til de specifikke billeder, men teksten i sig selv er ret også underholdende:
https://gorbel.ru/da/color-design/the-i ... house.html
:P
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 07:56

0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf RavenClaw » 11. maj 2018, 08:04

Jeg ville nok holde vinduespartiet i kridhvid, for at lyset bliver ledt ind i værelset :)

Men måske en sådan grøn?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Farvesans- og forstand (og mod) søges til inspiration!

Indlægaf LaScrooge » 11. maj 2018, 08:04

Purple Haze skrev:Fandt lige et par link til tapet som nspiration:

https://www.tapethuset.dk/tapet/blomste ... era-214762

https://www.colourbox.dk/vektor/soemloe ... or-6406271

https://www.colourbox.dk/billede/illust ... de-1867184

Der er nogle ret fine eksempler i linket her, kan bare ikke finde ud af at linke til de specifikke billeder, men teksten i sig selv er ret også underholdende:
https://gorbel.ru/da/color-design/the-i ... house.html
:P


Hvad er nuancerne af salat? Funktioner ved brug af salat tapet i interiøret? :-D :lol: genialt! Hahaha

Jrg tror desværre det bliver for bøgeskov til mig :gruble: Jeg er mere ovre i blågrønne nuancer, hvis det skal være...
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"