Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1740
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf Ondemand » 26. apr 2018, 06:34

Annione skrev:
Ondemand skrev:Hvis du vil lave noget tilsvarende som vist på Filipais billede så er alt over ½" totalt overkill. En meter ½ " vandrør er stift som en sømands xxx, og det kan bære en del kilo.

1/2” = udvendig diameter: 21,3 mm
3/4” = udvendig diameter: 26,9 mm
1” = udvendig diameter: 33,7 mm


Ha, nu datede jeg en gang en sømand, så måske 1,2” er okay?

Jeg skal have 4 eller 5 pærer på. Og jeg har ikke tænkt mig at svinge mig i den :-D


Har du ikke et stykke vandrør i lejligheden du kan sammenligne med .. tilsluttet en radiator eller under køkkenvasken måske? Det er nemmere at vurdere når man ser det irl.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 775
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1175

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf Brutus » 26. apr 2018, 06:35

1/2" er rigeligt til dit formål.
1
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 26. apr 2018, 06:44

Filipai skrev:Vi valgte 3/4” , 1/2” blev lidt for spinkelt i udtrykket, men vores stue er også enorm.


Enig. ½" kan holde til de fleste formål når man snakker lamper, garderobestativer m.m., men som du nævner så kan det komme til at se lidt spinkelt ud i udtrykket. Vi valgte 3/4" sort varmerør, fordi vi heller ville have sort fremfor galvaniseret. Der skal man så huske at vaske dem godt - i sær når det er til garderobe :D
2
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf Pax Romana » 26. apr 2018, 07:03

Bare man ikke vikler ledningen stramt rundt om vandrøret. Så kommer det til at virke som en spole og danner varme og man kan risikere at ledningerne smelter.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf Filipai » 26. apr 2018, 08:23

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Filipai skrev:Vi valgte 3/4” , 1/2” blev lidt for spinkelt i udtrykket, men vores stue er også enorm.


Enig. ½" kan holde til de fleste formål når man snakker lamper, garderobestativer m.m., men som du nævner så kan det komme til at se lidt spinkelt ud i udtrykket. Vi valgte 3/4" sort varmerør, fordi vi heller ville have sort fremfor galvaniseret. Der skal man så huske at vaske dem godt - i sær når det er til garderobe :D


Mine hænder var så mega sorte efter det projekt : D
2
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Er der en VVS'er/handyman tilstede?

Indlægaf Zonta » 11. jul 2018, 11:55

soeren1 skrev:Nogen gange kan det også betale sig at gøre det selv. I forhold til VVS arbejde, har jeg fået en helt masse gode råd fra min gode ven som også arbejde i VVS branchen. Jeg havde selv haft problemer med at ligge et nyt vandrør under vasken, og havde på daværende tidspunkt ikke tilstrækkelig økonomi til at hyre en VVS'er. Min gode kammerat som heldigvis også arbejder i VVS branchen, tilbød at hjælpe mig med mit problem og samtidig give mig kompetencerne til at udføre lignende arbejde, hvis det skulle blive nødvendigt - Derudover købte jeg materialerne hos Link fjernet af moderatorDet kan sgu godt betale sig ;)

Har du overhovedet læst startindlægget? :lol: Eller har du bare aktier i Billig VVS? :stoned:
2
J, juli 2018.

Tilbage til "Bolig"