Søborg?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Søborg?

Indlægaf JoyNips » 19. mar 2018, 09:12

Vi kigger lidt på et hus i Søborg. Umiddelbart ikke drømmeområdet for mig, men min kæreste er glad for at det er så tæt på byen. Jeg er ikke helt så overbevist...

Men måske der er nogen debattører, der kender til området? Huset vi kigger på ligger i kvarteret mellem Buddinge station og Gladsaxe skole.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27070

Re: Søborg?

Indlægaf ajnaM » 19. mar 2018, 09:22

Jeg har tidligere haft det på samme måde, men har været i Søborg en del gange i løbet af det seneste halve år, og der er overraskende hyggeligt. Og det er ganske rigtigt tæt på København!

Men det er ret meget knald eller fald. Nogle steder er der rigtig hyggeligt med små villaveje og lækre huse. Andre steder er ret industriagtige med store indfalds- og motorveje. Så jeg vil mene, det kommer an på det enkelte område. Min (sparsomme) erfaring siger mig, at der er hyggeligst ned mod Buddinge Station.

Skolerne er mig bekendt ganske udmærkede.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Søborg?

Indlægaf girl_beat » 19. mar 2018, 09:23

Jeg har kun andenhåndsindtryk, da vi har et vennepar boende i området. De er meget glade for det og fremhæver kort afstand til byen, rolige villa-/boligområder og gode institutioner og skoler. Priserne er umiddelbart også til at komme i nærheden af :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Søborg?

Indlægaf Ficus » 19. mar 2018, 09:35

Min mor er vokset op i det område og har haft en del familie der har boet der, samt en eks-kæreste på Hovedgaden og nu min kærestes fætter som bor i det område i kigger i.

Der er nogle hyggelige mindre veje og så er der nogle store, fx ville jeg ikke købe noget på Klausdalsbrovej. For meget trafik, larm og folk der bruger den til (hurtig) gennemkørsel, for at undgå myldretidskø på sammenfletningen der også ligger deromkring.

Det er fedt med den korte afstand til København, både med offentligt (station og bus S og A-busser), bil og cykel. Du har alle supermarkedskæder inden for rimelig afstand og Lyngby hvor man har det meste, er også tæt på.
Derudover er der ikke langt til skøn natur, enten mod Bagsværd eller Lyngby.

Ift skole kender jeg kun gymnasiet og privatskolen(ligger på Kvikmarken, tæt ved stationen), begge dele har jeg hørt godt om. Men bekendte har haft børn på folkeskolerne i byen og kender også en lærer på Buddinge Skole, har aldrig hørt noget særligt negativt ved dem.

Synes stationsområdet er lidt skummelt om aftenen, men det tror jeg at jeg synes de fleste er.

Derudover er Ismageriet jo åbnet på Hovedgaden :-D
1
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Søborg?

Indlægaf thomassneum » 19. mar 2018, 10:53

Jeg har have ved Klausdalsbrovej.
Jeg holder meget af kvarteret, som er roligt. Det bugner ikke af små butikker og cafeer osv. - men der er hvad man har brug for.
Man kommer hurtigt til byen, som reelt kan køres på cykel hvis man er lidt frisk -og man er tæt på dejlig skov og natur.

Man ligger ikke just lige ved stranden og det finder nogen et minus.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Søborg?

Indlægaf Aquadorable » 19. mar 2018, 11:11

Jeg synes også, Søborg er et ganske OK sted :) Det er jo bare vigtigt, at man gør sig klart, at det er et sted, folk bor, og i mindre grad et sted, hvor folk lever - forstået på den måde, at der ikke er samme byliv m.m. som i Lyngby, der dog ligger tæt på. Vi bor selv i Virum - boede før i Lyngby - og det har været lidt af en omvæltning, at vi lige pludselig boede et sted, hvor der ikke er det der byliv. Omvendt har vi kun et par minutter til Lyngby og kommer begge i centrum af København dagligt pga. arbejde, så det er ikke et voldsomt afsavn. Men jeg vil tro, at det for nogen vil være en stor ting.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Søborg?

Indlægaf catnip » 19. mar 2018, 11:39

Jeg har boet i Søborg i 10 år i en villalejlighed på en sidegade til Søborg Hovedgade. Jeg elskede det! Virkelig. Søborg Hovedgade er hyggelig med en masse specialforretninger, og jeg stornød at København var inde for cykelafstand. Derudover er mulighederne for offentlig transport god i det område. Det er meget centralt på den måde.

Men, som andre nævner er Søborg også områder der ikke nødvendigvis er idylliske villaveje.

EDIT: Men det område I kigger i er på ingen måder skidt. Jeg er vokset op med bedsteforældre på Ærtemarken. Det er ikke helt så idyllisk som villaområderne omkring Søborg Hovedgade, men det er helt sikkert hyggeligt.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Søborg?

Indlægaf paint » 20. mar 2018, 12:50

Én af mine venner, har sammen med kæresten købt hus i området for to år siden. De er meget glade for at bo der, og det kan jeg sådan set godt forstå.
Hyggelige villaveje, og afstanden til naturområder som f.eks Bagsværd sø, er ikke ret lang. Der er fantastisk hyggeligt ved Bagsværd Sø både sommer og vinter. Kanosejlads i de små hyggelige kanaler og turbådssejlture og badning, om sommeren. Kælkebakker og skøjteløb (når isen er til det) om vinteren....jeg synes pludselig jeg lyder som en ejendomsmægler...hm.. :genert: Men jeg blev som andre også overrasket over, at der ligger så fine områder tæt på Kbh, som ikke er oppe i vilde mio-beløb.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Søborg?

Indlægaf TomKah » 23. mar 2018, 17:54

Jeg synes også det er fint. Man kan også gå på BK hvis man ikke er til Gladsaxe skole.
Kender mange der er glade for Søborg, men antallet af bodegaer i området er desværre faldende.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Søborg?

Indlægaf Kattefjæs » 23. mar 2018, 18:49

Der har jeg kendt mange der boede - alle undtagen en enkelt i rigtig laekre omraader. Der er nogle fede huse! Og folk har flotte haver.

Den ene gut jeg kendte, som boede et lidt nederen sted, var i et stort, grimt, lugtende hoejhus. Men det er jo nok ikke det I er ude i.

Jeg ville vaere glad for at bo der, hvis jeg havde raad til hus med have. ^_^
0

Tilbage til "Bolig"