Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 17. mar 2018, 21:17

Hej debat,

Jeg leder efter krukker/beholdere til madvarer, især tørvarer som f.eks. havregryn, o.l. Jeg har prøvet at google lidt og set på de mest gængse sider, men jeg kan ikke finde de helt rigtige.

Jeg kan godt lide den fra RC, men jeg er for nærig til at smide over 500 kr. for en enkelt krukke. Og så er den ikke gennemsigtig, hvilket også generer mig. Og jeg kan ikke lide den blå ring. Haha, ok, der var meget galt alligevel... :lol: Jeg kan godt lide denne lille krukke fra Mummi, men jeg har ikke andet i serien og ved ikke om den er lufttæt. Og den er måske også for lille. :gruble:
Det der kommer tættest på er serien fra Erik Kold, som vækker skønne barndomsminder og som jeg er lidt forelsket i. :dåne: ... De skal dog købes brugt og er gamle. Og min mand synes de er hæslige.

Så I kan nok se, at jeg har brug for debattens hjælp til at finde den rigtig rigtige opbevaring! Hvad har du, hvad kunne du tænke dig og er der noget, som du tænker kunne være noget for mig? :)

Erik Kold:
Billede

Mummi:
Billede

Hvid riflet:
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 21:20

Jeg har nogle glas fra Bodum med stållåg og i forskellige størrelser. De har efterhånden nogle år på bagen, så jeg ved ikke om de stadig findes. Ellers er der jo de klassiske patentlågskrukker. De fås også i mange størrelser.

Edit: Bodum krukkerne hedder Yohki og fås i dag med korklåg.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24626
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36775

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf Daine » 17. mar 2018, 21:26

Jeg kan godt lige denne fra Ikea, den er dog ikke i flere forskellige store størrelser: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80282072/
Billede

Og ... erhm ... disse. Fra seniorshoppen :genert: Men altså, jeg synes de ser mega praktiske ud og der er forskellige størrelser, det må være det vigtigste :D http://www.seniorshop.dk/product/Divers ... r-enhaands
Billede
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5415
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf RavenClaw » 17. mar 2018, 21:26

Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf computermus » 17. mar 2018, 21:28

For mig ville det helt rigtige være Mummi , hvis bare låget havde været gennemsigtigt. Men nu har jeg så også ret meget i Mummi .
Ellers kan jeg godt lide noget af det som IKEA har bl.a beholderene ved navn Eklatant, som jeg synes er ret fine .
1
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf Lys » 17. mar 2018, 21:31

Droppar fra IKEA er også gode, i øvrigt.
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf Flora » 17. mar 2018, 21:33

RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg har set dem i Netto :)
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5415
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf RavenClaw » 17. mar 2018, 21:34

RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg kan ikke lige finde dem. Det var muligvis føtex. De skriftede avis i går, så jeg kan ikke finde den gamle avis
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf Neverkont » 17. mar 2018, 21:35

RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg er også sikker på, at jeg lige har set dem i en eller anden tilbudsavis. Men selvom jeg lige hurtigt har kigget i dem jeg så i den anden dag, så lykkedes det mig ikke, at finde dem igen. Håber du har bedre held med dig.
1
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5415
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13961

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf RavenClaw » 17. mar 2018, 21:40

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg kan ikke lige finde dem. Det var muligvis føtex. De skriftede avis i går, så jeg kan ikke finde den gamle avis


Som Flora skriver, er Netto også et bud. De har også lige skiftet avis.
1
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. mar 2018, 05:15

Lys skrev:Jeg har nogle glas fra Bodum med stållåg og i forskellige størrelser. De har efterhånden nogle år på bagen, så jeg ved ikke om de stadig findes. Ellers er der jo de klassiske patentlågskrukker. De fås også i mange størrelser.

Edit: Bodum krukkerne hedder Yohki og fås i dag med korklåg.


Tak for svar! Dem fra Bodum synes jeg umiddelbart er lidt kedelige. :genert:
Billede

Patentglas var måske en mulighed... De er da dejligt billige i hvert fald! :banan:
Dem her fra Housedoctor, er da lidt skægge, f.eks.
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. mar 2018, 05:21

Daine skrev:Jeg kan godt lige denne fra Ikea, den er dog ikke i flere forskellige store størrelser: https://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/80282072/
Billede

Og ... erhm ... disse. Fra seniorshoppen :genert: Men altså, jeg synes de ser mega praktiske ud og der er forskellige størrelser, det må være det vigtigste :D http://www.seniorshop.dk/product/Divers ... r-enhaands
Billede


Jeg kan ikke lide bambus, så dem fra IKEA går desværre ikke... Men tak for forslaget. :gogo:

Dem fra Seniorshoppen ser alligevel interessante ud. Og så kan de åbnes med en hånd. Smart. Det må være en backup sammen med patentglasene. :-p
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. mar 2018, 05:25

RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:
RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg kan ikke lige finde dem. Det var muligvis føtex. De skriftede avis i går, så jeg kan ikke finde den gamle avis


Som Flora skriver, er Netto også et bud. De har også lige skiftet avis.


Wheeeeeee!!! Ai, så skal det da SÅ meget være dem!! :dåne: Jeg må på jagt... Åh, jeg håber jeg finder dem. :kryds: Så må manden overleve!
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. mar 2018, 05:26

Flora skrev:
RavenClaw skrev:Erik Kold er kommet på markedet igen, ellers er det en efterligning. Jeg kan ikke huske, hvilken tilbudsavis, jeg så dem i, men jeg leder lige.


Jeg har set dem i Netto :)


Netto? Der må jeg smutte forbi... Tak! :klap:
1
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3666
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12185

Re: Lufttæt beholder til madvarer - inspiration. :)

Indlægaf achillaxedprune » 18. mar 2018, 05:35

Eklatant Fra IKEA er desværre også med bambus, så det er ikke lige mig. :)
Billede

Droppar er da til gengæld virkelig smart! Og faktisk også fint. Nåh nej. Nu er jeg i tvivl. :genert:
Billede
Billede
Billede
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Bolig"