Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 15:24

Jeg sidder med to tilbud på en ejerskifteforsikring.

Det ene er fra Qudos Insurance (via Frida Forsikring, som er det mit forsikringsselskab henviser til). Det andet er fra Gjensidige Forsikring (via Nykredit Forsikring, som min købsrådgiver henviser til).

Det fra Qudos Insurance lyder på 11.984,63kr. med en selvrisiko på 5000kr. for en 5årig forsikring.
Det fra Gjensidige Forsikring lyder på 15.138kr. med en selvrisiko på 5.100kr. for en 5årig forsikring.

Men når jeg søger på Trustpilot, så bliver jeg mødt af en masse røde 1-stjerner hos begge selskaber. (Man laver jo som regel også kun anmeldelser, når man er utilfreds...)


Sælger af mit hus her (selvfølgelig) foreslået en forsikring hos Dansk Boligforsikring på 12.846kr. med en selvrisiko på 5000kr. for en 5årig forsikring.
Jeg har hørt rigeligt dårligt om Dansk Boligforsikring. Alle, inklusiv min købsrådgiver siger hold dig fra dem. Så jeg vil selvfølgelig ikke taget sælgers forslag.


Er der nogen som har anbefalinger eller erfaringer fra hvad du/I valgte? - Jeg er virkelig ude på herrens mark...
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2018, 15:45

Med fare for at lyde pænt partisk, så ville jeg måske overveje at få et tilbud fra Tryg og IF når du nu alligevel er i gang...Jeg er selv ansat i det første som skadesbehandler og har derfor hands-on erfaring med hvordan vi tackler skadessituationer. Og er kunde i det andet og har kun virkelig godt at sige. Gjensidige er iøvrigt også en god og seriøs operatør.

Dansk boligforsikring skal man holde sig langt fra...Det selskab er en skamplet og med til at give branchen for ejerskifte et rigtig trælst ry....Og jeg ville ALDRIG binde an med et selskab som Qudos hvor der tilsyneladende er rod i regnskaberne. Det sidste ejerskifteforsikringsselskab der gik på røven efterlod et kølvand af kunder som var på røven....

Generelt så anbefaler jeg at man er fræk og skider højt og flot på "Man må få 3 tilbud" og får fra alle de "seriøse" operatører. Og at man udover dækninger også kigger på hvad for forbehold de tager. Og hvordan afskrivningsreglerne er skruet sammen. Det er nemlig ikke helt ligemeget hvordan der afskrives for alder...

Du er meget velkommen til at kontakte mig på PB hvis du har nogen spørgsmål.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2018, 15:48

Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Wizzze » 21. feb 2018, 15:49

Ellers kig hos forsikringsankenævnet og se hvem der har mange sager og klager.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 15:52

Wizzze skrev:https://ugebrev.dk/finans/qudos-trecifret-milliontab-truer-skadesgarantifond/

https://ugebrev.dk/finans/alka-stopper- ... stemt-tid/

Tak for links. :gogo:
Selvom de artikler ligger et halvt år tilbage, er det nok dumt at løbe risikoen, når jeg skal binde mig for 5 år.

Så så er QI ude.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 15:57

Falstria skrev:Vælg en forsikring der er bakket op af garantifonden.
Hvis basisvilkår dækker dit behov, så vælg den billigste af dem.

Den som flest benytter sig af, vil nok også være den der har flest klager, så tag det med klagerne med et gran salt.

Skal det være en udviddet forsikring, så er det straks noget helt andet, der er vid forskel på hvad der dækkes af de forskellige udvidede forsikringer.
Derledes også priserne og man skal se sig rigtig godt for.

Min købsrådgiver siger at en 5årig er rigeligt.

Jeg er nu ikke helt enig i at man bare skal tage den billigste. For hvis den billigste også er hos et selskab som så viser sig at være umulige at få penge ud af, når man får brug for dem, så er det sådan set ret ligegyldigt om jeg sparede et par tusinde kroner.
Så vil jeg hellere forsikres hos et selskab, som behandler deres kunder ordentligt, og så slippe den slat mere.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 16:06

vibbsen skrev:Med fare for at lyde pænt partisk, så ville jeg måske overveje at få et tilbud fra Tryg og IF når du nu alligevel er i gang...Jeg er selv ansat i det første som skadesbehandler og har derfor hands-on erfaring med hvordan vi tackler skadessituationer. Og er kunde i det andet og har kun virkelig godt at sige. Gjensidige er iøvrigt også en god og seriøs operatør.

Dansk boligforsikring skal man holde sig langt fra...Det selskab er en skamplet og med til at give branchen for ejerskifte et rigtig trælst ry....Og jeg ville ALDRIG binde an med et selskab som Qudos hvor der tilsyneladende er rod i regnskaberne. Det sidste ejerskifteforsikringsselskab der gik på røven efterlod et kølvand af kunder som var på røven....

Generelt så anbefaler jeg at man er fræk og skider højt og flot på "Man må få 3 tilbud" og får fra alle de "seriøse" operatører. Og at man udover dækninger også kigger på hvad for forbehold de tager. Og hvordan afskrivningsreglerne er skruet sammen. Det er nemlig ikke helt ligemeget hvordan der afskrives for alder...

Du er meget velkommen til at kontakte mig på PB hvis du har nogen spørgsmål.

Tak for anbefalingerne.
Hvis de er villige til at sælge kun ejerskifte. For i min research har jeg set flere som skriver at Tryg ikke ville tegne med dem, med mindre de samlede deres forsikringer hos dem. Og det er jeg ikke interesseret i, da jeg er glad og tilfreds med det forsikringsselskab jeg har i dag. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Ficus » 21. feb 2018, 16:07

Vi købte hus i sommers og havde først styr på det i sidste øjeblik, fordi vi synes det var svært at gennemskue hvor man reelt fik den bedste dækning og service.

Vi endte med (udvidet/10 år) ejerskifteforsikring hos Topdanmark. Indtil videre har vi været glade for dem.

Skiftede fra at have alt ved Tryg, til Topdanmark og så de resterende hos Alka
Senest rettet af Ficus 21. feb 2018, 16:09, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 16:07

vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

... Men hvis de så også henviser til QI er det jo alligevel et fedt...
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 16:11

Ficus skrev:Vi købte hus i sommers og havde først styr på det i sidste øjeblik, fordi vi synes det var svært at gennemskue hvor man reelt fik den bedste dækning og service.

Vi endte med (udvidet/10 år) ejerskifteforsikring hos Topdanmark. Indtil videre har vi været glade for dem.

Jeg er også lidt ude i sidste øjeblik... :genert: Overtager d. 1/3, men talte med sælgers mægler i dag, som siger jeg måske kan overtage allerede på mandag eller tirsdag. :panik:
Har dog sagt jeg ikke vil have nøgler, før forsikringen er tegnet.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Aesel82 » 21. feb 2018, 16:12

Vi har ejerskifte hos Tryg, og i forbindelse med, at vis skiftede, så fik vi et tilbud på vores øvrige forsikringer også, men det var ikke en betingelse for, at vi flyttede dem for at få ejerskifteforsikringen.
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 16:19

vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

Det kan jeg så se at IF også gør. Så dem skyder jeg også en hvid pil efter.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Ficus » 21. feb 2018, 16:26

Det virker egentlig lidt vildt at Dansk Boligforsikring kan blive ved med at leve, hver gang vi spurgte nogen, så svarede de, som du selv skriver “selvfølgelig vælger man ikke dem”
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2018, 16:31

Faceless skrev:
vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

Det kan jeg så se at IF også gør. Så dem skyder jeg også en hvid pil efter.


Jeg tjekker lige i morgen....Jeg synes at det lyder mystisk...For jeg ved da at vi behandler ejerskifteskader....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof

Tilbage til "Bolig"