Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2018, 16:36

Faceless skrev:
vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

... Men hvis de så også henviser til QI er det jo alligevel et fedt...


Jeg vil gerne lige have lov til at dykke ned i det....For når jeg kigger på betingelserne for ejerskifte så kan jeg se at det er Tryg betingelser og hos Tryg forsikringen tegnes.

Jeg tjekker også lige det der med om det er et krav at man samler sine forsikringer, for det er jeg ikke sikker på. Og så vender jeg tilbage.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 21. feb 2018, 16:38

vibbsen skrev:
Faceless skrev:
vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

Det kan jeg så se at IF også gør. Så dem skyder jeg også en hvid pil efter.


Jeg tjekker lige i morgen....Jeg synes at det lyder mystisk...For jeg ved da at vi behandler ejerskifteskader....

Jeg skal ikke kunne sige det. Men synes alligevel det er lidt vildt hvor mange der stadig henviser til at forsikre via Frida, som så er agent for QI, når det er kendt at de er økonomisk på gyngende grund.

Det gør det ikke lettere at gennemskue hvem/hvor man skal vælge og holde sig fra.
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf vibbsen » 21. feb 2018, 16:40

Faceless skrev:
vibbsen skrev:
Faceless skrev:
vibbsen skrev:Jeg kan iøvrigt se at tryg er nævnt som en af dem der henviser til Frida/Quodos....Det vil jeg gerne lige dykke lidt ned i...For jeg er da ret sikker på at vi tilbyder "direkte" ejerskifteforsikring...

Det kan jeg så se at IF også gør. Så dem skyder jeg også en hvid pil efter.


Jeg tjekker lige i morgen....Jeg synes at det lyder mystisk...For jeg ved da at vi behandler ejerskifteskader....

Jeg skal ikke kunne sige det. Men synes alligevel det er lidt vildt hvor mange der stadig henviser til at forsikre via Frida, som så er agent for QI, når det er kendt at de er økonomisk på gyngende grund.

Det gør det ikke lettere at gennemskue hvem/hvor man skal vælge og holde sig fra.


Enig. Jeg kan se a ALKA er holdt op med at henvise til dem nu.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf milisa » 21. feb 2018, 18:04

Vi tegnede i september og har direkte ved Frida? Det var det vores advokat og vores eget forsikringsselskab anbefalede. Er de holdt op med at tegne selv, eller?
0
Tally-ho
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf milisa » 21. feb 2018, 18:08

Frida får da også 8.0 i score på Trustpilot?
0
Tally-ho
Brugeravatar
Flix
Indlæg: 140
Tilmeldt: 22. aug 2016, 19:48
Kort karma: 19
Likede indlæg: 250

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Flix » 21. feb 2018, 18:11

Vi brugte Danske Forsikring, som hører under TopDanmark. Da vores skorsten viste sig at være totalt smadret, var der ingen problemer, de dækkede med det samme. Vi blev frarådet Frida, men jeg kan ikke huske hvorfor.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2018, 19:35

Faceless skrev:
Ficus skrev:Vi købte hus i sommers og havde først styr på det i sidste øjeblik, fordi vi synes det var svært at gennemskue hvor man reelt fik den bedste dækning og service.

Vi endte med (udvidet/10 år) ejerskifteforsikring hos Topdanmark. Indtil videre har vi været glade for dem.

Jeg er også lidt ude i sidste øjeblik... :genert: Overtager d. 1/3, men talte med sælgers mægler i dag, som siger jeg måske kan overtage allerede på mandag eller tirsdag. :panik:
Har dog sagt jeg ikke vil have nøgler, før forsikringen er tegnet.


Ejerskifteforsikringen dækker heller ikke, hvis ikke den er tegnet så den starter på overtagelsesdagen...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf didas » 21. feb 2018, 20:24

Faceless skrev:
Ficus skrev:Vi købte hus i sommers og havde først styr på det i sidste øjeblik, fordi vi synes det var svært at gennemskue hvor man reelt fik den bedste dækning og service.

Vi endte med (udvidet/10 år) ejerskifteforsikring hos Topdanmark. Indtil videre har vi været glade for dem.

Jeg er også lidt ude i sidste øjeblik... :genert: Overtager d. 1/3, men talte med sælgers mægler i dag, som siger jeg måske kan overtage allerede på mandag eller tirsdag. :panik:
Har dog sagt jeg ikke vil have nøgler, før forsikringen er tegnet.


Du må heller ikke få udleveret nøglerne, før der som minimum er tegnet brandforsikring og så ejerskifteforsikring, hvis man ønsker. Det er en del af standardvilkårerne for overdragelse i købsaftalen :)
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 10:37

Flix skrev:Vi brugte Danske Forsikring, som hører under TopDanmark. Da vores skorsten viste sig at være totalt smadret, var der ingen problemer, de dækkede med det samme. Vi blev frarådet Frida, men jeg kan ikke huske hvorfor.


Måske fordi Frida er et forsikringsagentur og ikke sit "eget" forsikringsselskab? Efter at have haft ejerskifteforsikring (og tabt en præmie på over 30.000 kr ved konkursen) hos Husejernes Forsikring skal jeg ikke have noget af at tegne forsikring ved et agentur igen, heller ikke selvom vores eget (ellers ret fornuftige) forsikringsselskab henviser til dem omkring ejerskifte.

Derudover har min veninde og hendes mand haft rigtig store problemer med Frida i forbindelse med en fejl i konstruktionen, som de først opdagede efter indflytning, og som ikke var oplyst i tilstandsrapporten. Det var et værre tovtrækkeri, og jeg ved faktisk ikke, hvordan det endte.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 10:52

Vi blev jo som sagt ramt af konkurs ved Husejernes og fik undtagelsesvis lov at tegne en ny ejerskifte hos Alm. Brand. De var noget tunge at danse med, da vi skulle tegne forsikringen, fordi de stiller krav om mindst tre hos dem, og det kan ikke være hvilke som helst forsikringer - det er egentlig rimeligt nok, men der var lidt bøvl frem og tilbage. Mit indtryk er dog, at deres dækning faktisk er helt okay (vi har heldigvis ikke haft brug for dem endnu).

Vores boligadvokat rådede os i øvrigt til at tage en tiårig, udvidet dækning for at være bedst muligt dækket i tilfælde af problemer, så det gjorde vi. Men vi bor også i et gammelt hus, hvor vi stod foran et par renoveringsopgaver, så for os gav det ret meget mening.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 22. feb 2018, 13:11

didas skrev:
Faceless skrev:
Ficus skrev:Vi købte hus i sommers og havde først styr på det i sidste øjeblik, fordi vi synes det var svært at gennemskue hvor man reelt fik den bedste dækning og service.

Vi endte med (udvidet/10 år) ejerskifteforsikring hos Topdanmark. Indtil videre har vi været glade for dem.

Jeg er også lidt ude i sidste øjeblik... :genert: Overtager d. 1/3, men talte med sælgers mægler i dag, som siger jeg måske kan overtage allerede på mandag eller tirsdag. :panik:
Har dog sagt jeg ikke vil have nøgler, før forsikringen er tegnet.


Du må heller ikke få udleveret nøglerne, før der som minimum er tegnet brandforsikring og så ejerskifteforsikring, hvis man ønsker. Det er en del af standardvilkårerne for overdragelse i købsaftalen :)

Går den ikke ind under en alm. husforsikring?
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 22. feb 2018, 13:12

LaMariposa skrev:Vi blev jo som sagt ramt af konkurs ved Husejernes og fik undtagelsesvis lov at tegne en ny ejerskifte hos Alm. Brand. De var noget tunge at danse med, da vi skulle tegne forsikringen, fordi de stiller krav om mindst tre hos dem, og det kan ikke være hvilke som helst forsikringer - det er egentlig rimeligt nok, men der var lidt bøvl frem og tilbage. Mit indtryk er dog, at deres dækning faktisk er helt okay (vi har heldigvis ikke haft brug for dem endnu).

Vores boligadvokat rådede os i øvrigt til at tage en tiårig, udvidet dækning for at være bedst muligt dækket i tilfælde af problemer, så det gjorde vi. Men vi bor også i et gammelt hus, hvor vi stod foran et par renoveringsopgaver, så for os gav det ret meget mening.

Huset er fra '85 og har nyt tag fra '12, og virker (...) derudover til at være i god stand. Så når min købsrådgiver siger at en 5årig er rigeligt, så vælger jeg at stole på det. :)
0
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf LaMariposa » 22. feb 2018, 13:21

Faceless skrev:
LaMariposa skrev:Vi blev jo som sagt ramt af konkurs ved Husejernes og fik undtagelsesvis lov at tegne en ny ejerskifte hos Alm. Brand. De var noget tunge at danse med, da vi skulle tegne forsikringen, fordi de stiller krav om mindst tre hos dem, og det kan ikke være hvilke som helst forsikringer - det er egentlig rimeligt nok, men der var lidt bøvl frem og tilbage. Mit indtryk er dog, at deres dækning faktisk er helt okay (vi har heldigvis ikke haft brug for dem endnu).

Vores boligadvokat rådede os i øvrigt til at tage en tiårig, udvidet dækning for at være bedst muligt dækket i tilfælde af problemer, så det gjorde vi. Men vi bor også i et gammelt hus, hvor vi stod foran et par renoveringsopgaver, så for os gav det ret meget mening.

Huset er fra '85 og har nyt tag fra '12, og virker (...) derudover til at være i god stand. Så når min købsrådgiver siger at en 5årig er rigeligt, så vælger jeg at stole på det. :)


Helt fair :) Tror måske også, at vores advokat tog alle tænkelige forbehold.

Vi gjorde som vi gjorde pga. alderen og fordi vi vidste, at vi skulle ud i noget renovering, hvor vi ikke rigtigt vidste, hvad der ventede os i den forbindelse.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf Faceless » 22. feb 2018, 13:40

LaMariposa skrev:Helt fair :) Tror måske også, at vores advokat tog alle tænkelige forbehold.

Vi gjorde som vi gjorde pga. alderen og fordi vi vidste, at vi skulle ud i noget renovering, hvor vi ikke rigtigt vidste, hvad der ventede os i den forbindelse.

Tror også jeg ville gå noget mere med livrem og seler hvis jeg havde købt noget ældre som jeg vidste skulle renoveres.
Jeg skal sådan set bare have malerpensler frem og så skal trægulvet i stuen og alrummet have behandling.
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Ejerskifteforsikring: Qudos Insurance ell. Gjensidige Forsikring?

Indlægaf NilleQ » 22. feb 2018, 13:44

Vi har Frida ejerskifte og vil slet ikke anbefale dem. Vi er/bliver behandlet virkelig dårligt der.
Vil gerne uddybe nærmere hvis det har interesse :)
0

Tilbage til "Bolig"