En emhætte, hvad skal jeg vælge?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

En emhætte, hvad skal jeg vælge?

Indlægaf Giraffie » 18. feb 2018, 17:20

Min nuværende emhætte er noget være lort, der ikke suger. Jeg har ikke forstand på at købe en ny og kender heller ikke nogen der har forstand på det.
Hvad skal jeg går efter?
Jeg har elkomfur, den skal være til indbygning i skab (tror jeg at det hedder), den bliver koblet til udluftningskanal, den må max. koste 2000, helst kun 1500.
Også deler vi åbenbart luftkanaler med vores underboer og overboer, derfor kommer alt underboens cigeretrøg ud igennem min emhætte. Så det må gerne være en der lukker tæt, når den er slukket.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: En emhætte, hvad skal jeg vælge?

Indlægaf Neverkont » 18. feb 2018, 18:21

Jeg tror du skal finde ud af hvordan systemet i jeres opgang fungerer.

Det er ikke noget jeg har forstand på, men jeg har tidligere boet i en lejlighed hvor der var udsugning (bad og køkken), som var drevet af en motor der stod på lofts-etagen.
På et tidspunkt skulle em-hætterne skiftes, og viceværten bestilte nogen hjem, men disse kunne ikke bruges p.g.a. det eksisterende system.
Så der blev bestilt nogle nye hjem, som så blev monteret.

I disse lejligheder kunne man ikke slukke helt for em-hætterne, de stod altid og kørte en lille smule, også når der ikke var tændt på knapperne.

Hvis jeres fungerer på samme måde kan det måske være grunden til jeres problemer. :gruble:

Jeg håber der kommer nogen forbi, som ved mere end jeg.
2
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: En emhætte, hvad skal jeg vælge?

Indlægaf Giraffie » 18. feb 2018, 19:09

Det kunne godt være at jeg lige skulle spørge om det, men tror bare at der er hul uden nogen form for motor.

Her hvor jeg bor til leje er komfuret den eneste hvidevare beboelsen står for. Vi skal selv sørge for resten.
Når underboen tænder sin emhætte, for at ryge uder den, giver det et ordentligt sug i det hele, så mit emhætterør (sådan et hvidt plastik et) bevæger sig.
0
Neverkont
Indlæg: 1859
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2908

Re: En emhætte, hvad skal jeg vælge?

Indlægaf Neverkont » 18. feb 2018, 19:23

Giraffie skrev:Det kunne godt være at jeg lige skulle spørge om det, men tror bare at der er hul uden nogen form for motor.

Her hvor jeg bor til leje er komfuret den eneste hvidevare beboelsen står for. Vi skal selv sørge for resten.
Når underboen tænder sin emhætte, for at ryge uder den, giver det et ordentligt sug i det hele, så mit emhætterør (sådan et hvidt plastik et) bevæger sig.


Det kunne godt lyde som om det er en af de gamle bebyggelser, hvor der bare er et "hul" øverst på væggen.

Her hvor jeg bor nu er der slet ikke lavet nogen form for udsugning, nogen har så installeret em-hætte og udsugning i badeværelse senere, men der er så lavet et hul i væggen, hvor det føres ud igennem.Måske er det noget i den stil i bør få lavet.

Men som skrevet tidligere, så er min viden om dette så godt som ikke-eksisterende.
0

Tilbage til "Bolig"