Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Undtagelsen » 20. jan 2019, 18:53

Det er simpelthen så hyggeligt at følge med i jeres (efterhånden ikke så) nye liv på landet.
Det stråler ud af jer, hvor godt I trives.
7
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 20. jan 2019, 18:59

Undtagelsen skrev:Det er simpelthen så hyggeligt at følge med i jeres (efterhånden ikke så) nye liv på landet.
Det stråler ud af jer, hvor godt I trives.


Tak, det gør vi nemlig, altså trives :love: vi har netop snakket om, at det lige om lidt er et år siden vi flyttede, vildt så hurtigt tiden er gået. Og vi har nået en masse, men har også stadig masser af projekter tilbage. Selvom vi knokler på næsten hver eneste dag, så er det fortsat lysten, der driver værket.

Jeg var også lidt spændt på hvordan sådan en storbyrotte som mig ville klare at komme SÅ langt ud på landet, men jeg elsker det virkelig. Lige nu kan jeg ikke overskue hvis vi en dag nødt til at flytte til storbyen igen :lol:
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 372
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Halldora » 2. mar 2019, 12:23

Sikke fredfyldt jeres omgivelser ser ud. Jeg er fan. :-)
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 3. mar 2019, 20:18

Vi er blevet færdig med at sætte filt op i vores kommende hobbyrum, walk-in og kontor. I kontoret var der små gipsplader i loftet som er blevet fuldspartlet inden vi satte filt op. Det var ikke helt så svært som vi frygtede.
Nu skal der males og lægges gulv inden walk-in bygges.

Og så har vi fået ny høne og hane. Pandesteg overraskede vores tidligere hane da han var i fuld gang med at hakke vores yndlingshøne i stykker under rododendronen. Så nu er Ernst skiftet ud med Viggo.
Viggo er erfaren og blid overfor damerne, men har allerede været i kamp da han flåede en fasanhane der var gået ind i hønsegården.

Og så er vildkatten Fluffy blevet tam at man endelig kan få ordentlige billeder af ham.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. mar 2019, 09:40

Nu er vores indlæg tit noget om landidyl og spændende renoveringsprojekter. Men at eje en gammel landejendom med stråtag og træpillefyr er ikke kun ren Morten Korch.
Den seneste uge har vi døjet med vores fyr, som op til flere gange er gået ud. Jeg fandt frem til at ekspansionsbeholderen var defekt og fik skiftet den i går aftes. Men her til morgen var fyret igen gået i alarm, fordi temperaturen på fyret var faldet til under 90 grader.
Min mistanke går på at der simpelthen ikke er koldt nok udenfor til at fyret kan køre. Men nu har jeg henvendt mig til eksperter og afventer svar. Vidste I i øvrigt at der findes et forum nærmest lige så stort som det her - men kun med debatter om stokerfyr og opvarmning :D Det er genialt.

Anyway, oven i et fyr der er gået på sommerferie så valgte vores stråtag over fyrrum og værksted også lige at gøre opmærksom på sig selv i går aftes kl. 22 da jeg lige skulle tjekke fyret en sidste gang.
Ikke mindre en 4 steder kom der vand ind af taget :cuss: Heldigvis var to af dem ved vindue og skorsten, så ikke direkte en del af stråtaget. Det betyder at jeg selv kan fikse det.
Og det må have været fordi vinden stod ind fra en bestemt vinkel, for her til morgen dryppede det ikke længere.

Men ja, man løber aldrig tør for arbejde i et hus som vores :sarkasme:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Ladysparrow » 13. mar 2019, 10:03

NejJegErIkkeAsiat skrev:Nu er vores indlæg tit noget om landidyl og spændende renoveringsprojekter. Men at eje en gammel landejendom med stråtag og træpillefyr er ikke kun ren Morten Korch.
Den seneste uge har vi døjet med vores fyr, som op til flere gange er gået ud. Jeg fandt frem til at ekspansionsbeholderen var defekt og fik skiftet den i går aftes. Men her til morgen var fyret igen gået i alarm, fordi temperaturen på fyret var faldet til under 90 grader.
Min mistanke går på at der simpelthen ikke er koldt nok udenfor til at fyret kan køre. Men nu har jeg henvendt mig til eksperter og afventer svar. Vidste I i øvrigt at der findes et forum nærmest lige så stort som det her - men kun med debatter om stokerfyr og opvarmning :D Det er genialt.

Anyway, oven i et fyr der er gået på sommerferie så valgte vores stråtag over fyrrum og værksted også lige at gøre opmærksom på sig selv i går aftes kl. 22 da jeg lige skulle tjekke fyret en sidste gang.
Ikke mindre en 4 steder kom der vand ind af taget :cuss: Heldigvis var to af dem ved vindue og skorsten, så ikke direkte en del af stråtaget. Det betyder at jeg selv kan fikse det.
Og det må have været fordi vinden stod ind fra en bestemt vinkel, for her til morgen dryppede det ikke længere.

Men ja, man løber aldrig tør for arbejde i et hus som vores :sarkasme:


Jamen vist er det fantastisk - vi bor i en gammel skånelænge med aner tilbage i slut 1700 tallet. Vi har samme sjove ting at bruge penge på som jer. :P Men ville sgu ikke bytte tilbage til lejlighed igen. Livet på landet. :lun:
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Stitch » 13. mar 2019, 10:07

Sådan et indlæg gør at jeg er glad for ikke at bo på landet :lol2: . Men hatten af for at I gør og at I tager det i stiv arm.
I er SÅ seje begge to!
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. apr 2019, 16:39

Vi har været i fuld gang i haven i påsken. Sidste weekend fik vi beskåret en masse træer og de seneste dage har Pandesteg lavet hegn - hun har allerede lavet over halvdelen de seneste måneder - og mangler vel ca. 1/3 af de 300-400 m.
Og jeg har været i gang med drivhus. Regner med at glassene først kommer i på lørdag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af NejJegErIkkeAsiat 21. apr 2019, 16:44, rettet i alt 1 gang.
11
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. apr 2019, 16:44

Kontor og hobbyrum er næsten færdige, men vi har prioriteret udendørsprojekterne her i påsken. Kontoret er faktisk helt færdigt. Mangler vist kun lamper.
Hobbyrum mangler fodlister og walk-in er vi ikke startet på endnu.
Men vi har pludselig fået ny indekat og det har presset et projekt ind som ellers ikke hastede så meget. Men vores tidligere gårdkat Fluffy er flyttet ind da han mistede sin bror Harry. Vi frygtede simpelthen at Fluffy var den næste vi skulle samle op på vejen.
Derfor vil vi bygge en kattevoliere så hurtigt som muligt, så alle katte kan komme ud og nyde sommeren.
Og ja, Fluffy er delvis barberet :D

Og så har vi fået ny solnedgangsplads i hønsehaven :) Det bliver fantastisk at sidde der på de smukke sommeraftner.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 28. apr 2019, 06:59

Og så står drivhuset færdigt. Det var lidt af en opgave hvis jeg skal være ærlig.
Monteringsvejledningen var skandaløs mangelfuld og langt det meste skulle man gætte sig til. Det gav desværre nogle ret store udfordringer da glasset skulle i, for hvis ikke drivhuset er samlet fuldstændigt korrekt så passer glasset ikke.
Men nu står det :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Wizzze » 28. apr 2019, 07:12

NejJegErIkkeAsiat skrev:Og så står drivhuset færdigt. Det var lidt af en opgave hvis jeg skal være ærlig.
Monteringsvejledningen var skandaløs mangelfuld og langt det meste skulle man gætte sig til. Det gav desværre nogle ret store udfordringer da glasset skulle i, for hvis ikke drivhuset er samlet fuldstændigt korrekt så passer glasset ikke.
Men nu står det :banan:


Hvad er planen med det flotte drivhus, skal der dyrkes i jorden direkte under, eller skal i have bede og kasser ind i drivhuset med mere eksotiske varianter?
Peberfrugter og jalapenos går godt til jeres mange æg ;)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 28. apr 2019, 08:50

Wizzze skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Og så står drivhuset færdigt. Det var lidt af en opgave hvis jeg skal være ærlig.
Monteringsvejledningen var skandaløs mangelfuld og langt det meste skulle man gætte sig til. Det gav desværre nogle ret store udfordringer da glasset skulle i, for hvis ikke drivhuset er samlet fuldstændigt korrekt så passer glasset ikke.
Men nu står det :banan:


Hvad er planen med det flotte drivhus, skal der dyrkes i jorden direkte under, eller skal i have bede og kasser ind i drivhuset med mere eksotiske varianter?
Peberfrugter og jalapenos går godt til jeres mange æg ;)


I år dyrker vi direkte i plantesække da vi ikke kan nå at forbedre jorden... til efteråret skal græstørven høvles af og der skal køres hestemøg og kompost derind, så vi kan dyrke direkte i jorden næste år.

Foreløbig har vi tomater (MANGE tomater!), agurk og chili der venter på at komme derud og mon ikke der ryger lidt andet med derind i løbet af sæsonen. Basilikum skal vi i hvert fald også have derinde :)
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 3. maj 2019, 20:39

Naturen er ret vild på den her tid af året.
De japanske kirsebærtræer pryder indkørslen og rapsmarkerne giver den flotteste udsigt fra køkkenvinduet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
26
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 17. maj 2019, 15:47

Der regnede i dag så jeg endte med at arbejde videre på walk-in. Det begynder at ligne lidt nu.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. jun 2019, 18:27

Så blev vi færdige med kattevolieren og misserne kom på græs i dag. Det var første gang de 3 af dem oplevede græs, mens den sidste er vores tidligere gårdkat som vi tog ind for nogle måneder siden da hans bror blev kørt ned ude på vejen.
Det var et kæmpe hit at få dem ud, og de havde virkelig en fest :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17

Tilbage til "Bolig"