Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Stars » 13. aug 2018, 11:38

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Ladysparrow skrev:Det lyder så hyggeligt, min kæreste vil også have høns og et par ænder. Men hvordan er det med rengøringen, hvor meget kræver det? Jeg er lidt irrationelt bange for de bevingede kræ og har indtil videre sagt at jeg ikke kommer til at gøre rent i hønsehuset.

Vi har i forvejen 3 katte og rejser en del, vores naboer er glade for kattene og tager sig altid godt af dem når vi er ude at rejse, men ved sgu ikke rigtigt om de har lyst til at hjælpe med et hønse/ande hold også....

Vi har ret meget plads til vores inde. Men vi muger måske to gange om måneden, nok mindre nu end om vinteren, fordi de er så meget ude. Det er jo specielt under pinden de skider, så det er et ret begrænset område der skal gøres rent, og hvis der ikke kommer alt for meget halm derhen, så tager det ikke ret lang tid.
Vores nabo elsker vores høns, og hun har med glæde passet dem 3 uger, mens vi har været udenlands. Hun har, så vidt jeg ved, ikke muget i den periode, og det var fint nok, da vi kom hjem. Det daglige arbejde er jo bare at tjekke de har vand og mad og har det fint, og så fylde op hvis de mangler. Vi tager gerne én overnatning ude uden hønsesitter, og hvis det ikke er så varmt som nu også gerne to. Selvom de har to vandbeholdere og jeg vist kun har oplevet de har væltet den ene én gang, vil jeg simpelthen ikke risikerer de går uden vand en hel dage i den hede.


Hvor meget plads har I indendørs? Vores hus er vist 4 kvm, men redekasser, vand og madautomat fylder jo også lidt på gulvet. Har læst et sted, at man vist beregner 3 høns pr. kvm og vi har jo 8 stykker, så det burde være fint.

Vi har en overnatning udenlands, hvor jeg tænker at spørge vores nabo, om de vil gå op og lukke hønselemmen til natten, men på længere sigt kunne jeg godt tænke mig sådan en automatisk hønselemslukke-fidus. Selvom det er hyggeligt lige at kikke til dem om aftenen, så synes jeg også det er lidt synd, at de sidder og lumrer derinde i flere timer om sommeren, hvor det er lyst, men vi jo ikke lige er stået op endnu .

(Så ikke et ord om at jeg står op 5:30 i weekenderne for at lukke dem ud :ninja: )


Jeg er med på en automatisk åbne-dims.
Men en automatisk lukke-dims ... kan du så ikke risikere, at en høne ikke er nået ind inden sengetid og bliver lukket ude? :gruble:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 13. aug 2018, 11:41

Stars skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Ladysparrow skrev:Det lyder så hyggeligt, min kæreste vil også have høns og et par ænder. Men hvordan er det med rengøringen, hvor meget kræver det? Jeg er lidt irrationelt bange for de bevingede kræ og har indtil videre sagt at jeg ikke kommer til at gøre rent i hønsehuset.

Vi har i forvejen 3 katte og rejser en del, vores naboer er glade for kattene og tager sig altid godt af dem når vi er ude at rejse, men ved sgu ikke rigtigt om de har lyst til at hjælpe med et hønse/ande hold også....

Vi har ret meget plads til vores inde. Men vi muger måske to gange om måneden, nok mindre nu end om vinteren, fordi de er så meget ude. Det er jo specielt under pinden de skider, så det er et ret begrænset område der skal gøres rent, og hvis der ikke kommer alt for meget halm derhen, så tager det ikke ret lang tid.
Vores nabo elsker vores høns, og hun har med glæde passet dem 3 uger, mens vi har været udenlands. Hun har, så vidt jeg ved, ikke muget i den periode, og det var fint nok, da vi kom hjem. Det daglige arbejde er jo bare at tjekke de har vand og mad og har det fint, og så fylde op hvis de mangler. Vi tager gerne én overnatning ude uden hønsesitter, og hvis det ikke er så varmt som nu også gerne to. Selvom de har to vandbeholdere og jeg vist kun har oplevet de har væltet den ene én gang, vil jeg simpelthen ikke risikerer de går uden vand en hel dage i den hede.


Hvor meget plads har I indendørs? Vores hus er vist 4 kvm, men redekasser, vand og madautomat fylder jo også lidt på gulvet. Har læst et sted, at man vist beregner 3 høns pr. kvm og vi har jo 8 stykker, så det burde være fint.

Vi har en overnatning udenlands, hvor jeg tænker at spørge vores nabo, om de vil gå op og lukke hønselemmen til natten, men på længere sigt kunne jeg godt tænke mig sådan en automatisk hønselemslukke-fidus. Selvom det er hyggeligt lige at kikke til dem om aftenen, så synes jeg også det er lidt synd, at de sidder og lumrer derinde i flere timer om sommeren, hvor det er lyst, men vi jo ikke lige er stået op endnu .

(Så ikke et ord om at jeg står op 5:30 i weekenderne for at lukke dem ud :ninja: )


Jeg er med på en automatisk åbne-dims.
Men en automatisk lukke-dims ... kan du så ikke risikere, at en høne ikke er nået ind inden sengetid og bliver lukket ude? :gruble:


Man kan indstille den til at åbne og lukke lemmen på et tidspunkt man selv vælger, men indtil videre er vores høns gået i seng inden kl. 20 og det er jo her i sommeren, hvor de burde være længe oppe og hvor det nærmest kun lige er begyndt at skumre. Så tænker ikke, at det er noget problem. Vi har i hvert fald ikke endnu oplevet, at de ikke gik ind af sig selv og hvis man sætter lemmen til at lukke kl. 22, så tror jeg man er på den sikre side. Hønsegården ligger så også udenfor vores stue- og soveværelsesvindue, så vi kan også hurtigt se, hvis noget ikke er som det skal være.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23203

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Mani » 13. aug 2018, 13:26

NejJegErIkkeAsiat skrev:Så er der bestilt pejseindsats. Det bliver SÅ fedt.
De kommer og måler op i morgen og derefter skal det der grimme røgfang bankes ned og murværket pudses op og males hvidt. Der var vist en leveringstid på ca. 1 måned, så jeg kender tidsfristen :D
Det vil få vores stue til at hænge meget bedre sammen, hvor vi lige nu har en brændeovn indenfor døren i en vinkelstue. En stor del af varmen fiser direkte ud af døren og udover det så kan vi slet ikke se brændeovnen fra sofaområdet.
Pejseindsatsen kommer til at være på væggen modsat vores sofaområde, så man kan se det bare ved at dreje hovedet. Og varmen vil blive koncentreret i den del af stuen hvor vi rent faktisk opholder os.

Pejs.jpg


Pejseindsats.jpg

Hvor er den fra?

Vi elsker vores pejseindsats, som er synlig når vi slapper af i stuen og giver en skøn varme.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf D.itsen » 13. aug 2018, 16:27

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Ladysparrow skrev:Det lyder så hyggeligt, min kæreste vil også have høns og et par ænder. Men hvordan er det med rengøringen, hvor meget kræver det? Jeg er lidt irrationelt bange for de bevingede kræ og har indtil videre sagt at jeg ikke kommer til at gøre rent i hønsehuset.

Vi har i forvejen 3 katte og rejser en del, vores naboer er glade for kattene og tager sig altid godt af dem når vi er ude at rejse, men ved sgu ikke rigtigt om de har lyst til at hjælpe med et hønse/ande hold også....

Vi har ret meget plads til vores inde. Men vi muger måske to gange om måneden, nok mindre nu end om vinteren, fordi de er så meget ude. Det er jo specielt under pinden de skider, så det er et ret begrænset område der skal gøres rent, og hvis der ikke kommer alt for meget halm derhen, så tager det ikke ret lang tid.
Vores nabo elsker vores høns, og hun har med glæde passet dem 3 uger, mens vi har været udenlands. Hun har, så vidt jeg ved, ikke muget i den periode, og det var fint nok, da vi kom hjem. Det daglige arbejde er jo bare at tjekke de har vand og mad og har det fint, og så fylde op hvis de mangler. Vi tager gerne én overnatning ude uden hønsesitter, og hvis det ikke er så varmt som nu også gerne to. Selvom de har to vandbeholdere og jeg vist kun har oplevet de har væltet den ene én gang, vil jeg simpelthen ikke risikerer de går uden vand en hel dage i den hede.


Hvor meget plads har I indendørs? Vores hus er vist 4 kvm, men redekasser, vand og madautomat fylder jo også lidt på gulvet. Har læst et sted, at man vist beregner 3 høns pr. kvm og vi har jo 8 stykker, så det burde være fint.

Vi har en overnatning udenlands, hvor jeg tænker at spørge vores nabo, om de vil gå op og lukke hønselemmen til natten, men på længere sigt kunne jeg godt tænke mig sådan en automatisk hønselemslukke-fidus. Selvom det er hyggeligt lige at kikke til dem om aftenen, så synes jeg også det er lidt synd, at de sidder og lumrer derinde i flere timer om sommeren, hvor det er lyst, men vi jo ikke lige er stået op endnu .

(Så ikke et ord om at jeg står op 5:30 i weekenderne for at lukke dem ud :ninja: )

Jeg tror vores er lidt større, der hvor de 5 voksne bor, og så har de 4 halvstore kyllinger under end 1. De bestemmer selv hvor de går ind, men de fleste nætter fordeler de sig sådan. Mad og vand står i hønsegården medmindre der er meget koldt, så kommer vandet ind.
Vores har altid adgang til hønsegården, det skal godt nok blive koldt, hvis jeg skal lukke ind til dem. Hønsegården har tag og er godt lukket til, så jeg er ikke bekymret for at Mikkel kan komme ind. Hvis vi ikke er hjemme bliver de ikke lukket i haven, og så klarer de fint sig selv. I går var den ene af hønsene fløjet over det lave havehegn vi bruger til at holde styr på dem i haven, og så kunne hun ikke finde ud af at komme i seng, så hun sad og puttede sig i et hjørne i regnvejret. Lille pus da.
Og i morges havde de så faktisk væltet den ene vand-dispenser. Og vi har en høne der er skruk, så de andre lægger æg alle mulige sære steder. Og unghønsene løber under lågen og er i hele haven, så snart de bliver lukket ud af hønsegården. Skøre dyr :D
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. aug 2018, 19:48

Mani skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Så er der bestilt pejseindsats. Det bliver SÅ fedt.
De kommer og måler op i morgen og derefter skal det der grimme røgfang bankes ned og murværket pudses op og males hvidt. Der var vist en leveringstid på ca. 1 måned, så jeg kender tidsfristen :D
Det vil få vores stue til at hænge meget bedre sammen, hvor vi lige nu har en brændeovn indenfor døren i en vinkelstue. En stor del af varmen fiser direkte ud af døren og udover det så kan vi slet ikke se brændeovnen fra sofaområdet.
Pejseindsatsen kommer til at være på væggen modsat vores sofaområde, så man kan se det bare ved at dreje hovedet. Og varmen vil blive koncentreret i den del af stuen hvor vi rent faktisk opholder os.

Pejs.jpg


Pejseindsats.jpg

Hvor er den fra?

Vi elsker vores pejseindsats, som er synlig når vi slapper af i stuen og giver en skøn varme.


Den hedder Jupiter 550XL fra Meteor. Bestilt hos Brændpunktet i Næstved.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Buller » 29. aug 2018, 11:45

Vi er begyndt at kigge på masseovne, de kan opvarme huset og levere pejseeffekten. Brændeovne og pejse er jo mest til hygge. :)

http://www.masseovn.net/
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 08:03

Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
24
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf girl_beat » 4. sep 2018, 09:26

Pandesteg skrev:Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.

Årh, hvor er de skønne! :love2:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 09:29

girl_beat skrev:
Pandesteg skrev:Stemningsbilleder fra de sidste par dage. Hønsene nyder at rende frit og vores to nye kattekillinger bliver mere og mere tamme for hver dag der går. Ja to... for den lille røde hankat, som vi fik tilløbende for en måned tid siden havde en mere sky søster boende inde bag nogle gamle døre.

Årh, hvor er de skønne! :love2:


De er total cute. Tror desværre pigemissen har haft en grim oplevelse før hun kom til os, hun bliver nemt skræmt, hvis man laver nogle bestemte bevægelser. Men hun skal nok blive tam med tiden. :gogo:
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. sep 2018, 10:46

nej hvor er kattepigen dog et fantastisk nydelig :lun:

Åh jeg gider egentligt godt ha kat - men er ikke sikker på sådan en eller to ville trives med delehund :gruble:
Og det er self også meget rart at være lidt uafhængig på den konto, at vi ikke skal ha (flere) dyr passet når vi ikke er hjemme
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 4. sep 2018, 10:53

Madam Pomfrey skrev:nej hvor er kattepigen dog et fantastisk nydelig :lun:

Åh jeg gider egentligt godt ha kat - men er ikke sikker på sådan en eller to ville trives med delehund :gruble:
Og det er self også meget rart at være lidt uafhængig på den konto, at vi ikke skal ha (flere) dyr passet når vi ikke er hjemme


Vi passer ind i mellem min mors hund og det går fint med kattene, så tror nu sagtens, at de kan på "delebasis". De kan i hvert fald sagtens huske hinanden selvom der går længe imellem at de ses :)

Men ja, jeg kan godt følge dig i pasningsproblematikken... Vi har jo allerede sat os hårdt i det med katte og høns og til næste år får vi hund. Vi har dog 2 muligheder. Vores naboer har tilbudt at gå op og fodre og tjekke hos dyrene, hvis vi er afsted i kortere tid. Og ellers har et par familiemeldlemmer budt ind, at de kan flytte ned og være hus-sittere, hvis vi skal på ferie i længere tid. Men indtil videre har det ikke været nødvendigt :) Overvejer dog at bede naboen gå op og lukke for hønsene når vi har en overnatning i Lübeck til jul, men strengt taget er det ikke nødvendigt... Og vi driver rovdrift nok på dem i forvejen (de er dyrlæger :genert:)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 04:55

Yndige katte.
Skal I have dem indfanget og neutraliseret?
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Ham kan jeg sagtens lige tage fat i og få fjernet flåter, burrer osv.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 06:17

TinaW skrev:Yndige katte.
Skal I have dem indfanget og neutraliseret?
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Ham kan jeg sagtens lige tage fat i og få fjernet flåter, burrer osv.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.


Ja vi skal - hankatten Harry har tid til at blivere steriliseret om 2 uger. Han fik chip, vaccination og behandling for øremider i går. Han var SÅ dygtig, sad og spandt og sagde ikke et kny, selv da han fik chip. Han er mere civiliseret end mine indekatte :lol:
Det er faktisk også lige præcis deres opførsel der gør, at jeg tror hun er en pige. Hun er meget mere reserveret end ham og mens han blev tam på 1 dag, så har vi været flere uger om at komme helt tæt på hende. I går var første aften, hvor hun gav helt slip og legede helt uden hæmninger med det legetøj vi havde med ud til dem. Og hun spiste også af hånden for første gang. Så det bliver spændende hvor tæt vi ender med at komme på hende.

Planen er, at vi sætter kattelem med chipdør ind til mit potteskur, det ligger op ad fyrrummet og vil være lunt om vinteren og så får de mad derinde og vi lægger deres tæpper derind. Og det er også i det rum vi opbevarer alt dyrefoderet i, så det vil være godt at have katte derude.

Jeg er møgtræt af at have mad stående frit fremme, fordi det netop lokker fremmede katte til. Så sent som i går gik en tydeligt MEGET drægtig mis rundt på vores gårdsplads og pev :(
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16081
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29899

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf TinaW » 5. sep 2018, 06:57

Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Yndige katte.
Skal I have dem indfanget og neutraliseret?
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Ham kan jeg sagtens lige tage fat i og få fjernet flåter, burrer osv.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.


Ja vi skal - hankatten Harry har tid til at blivere steriliseret om 2 uger. Han fik chip, vaccination og behandling for øremider i går. Han var SÅ dygtig, sad og spandt og sagde ikke et kny, selv da han fik chip. Han er mere civiliseret end mine indekatte :lol:
Det er faktisk også lige præcis deres opførsel der gør, at jeg tror hun er en pige. Hun er meget mere reserveret end ham og mens han blev tam på 1 dag, så har vi været flere uger om at komme helt tæt på hende. I går var første aften, hvor hun gav helt slip og legede helt uden hæmninger med det legetøj vi havde med ud til dem. Og hun spiste også af hånden for første gang. Så det bliver spændende hvor tæt vi ender med at komme på hende.

Planen er, at vi sætter kattelem med chipdør ind til mit potteskur, det ligger op ad fyrrummet og vil være lunt om vinteren og så får de mad derinde og vi lægger deres tæpper derind. Og det er også i det rum vi opbevarer alt dyrefoderet i, så det vil være godt at have katte derude.

Jeg er møgtræt af at have mad stående frit fremme, fordi det netop lokker fremmede katte til. Så sent som i går gik en tydeligt MEGET drægtig mis rundt på vores gårdsplads og pev :(


Lyder som en god plan.
Vi har også et par strejfere der aflægger besøg af og til. Pt. kommer den ene (hankat) ret fast ca. hver anden dag. Han er tam, men jeg opmuntrer ham ikke, da han så begynder at jage mine. Han har dog en skål stående lidt afsides, som han så får mad i når han kommer. Når han kommer, så holder den anden (også hankat) sig væk.
Vi har bare desværre ikke rigtigt mulighed for en kattelem, da det så skulle være ude i min mands værksted og der er altså for mange dimser de kan komme galt af sted med.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Pandesteg og Ikke-Asiaten flytter på landet

Indlægaf Pandesteg » 5. sep 2018, 07:06

TinaW skrev:
Pandesteg skrev:
TinaW skrev:Yndige katte.
Skal I have dem indfanget og neutraliseret?
Vores hunkat er også langt mere sky end sin bror. Han er sådan en, der smider sig for fødderne og vil nusses, mens hun kun kommer til mig og jeg kan ikke tage fat i hende, for f.eks at fjerne en flåt, for så skrider hun og der går dage, før hun igen er til at komme helt til.
Ham kan jeg sagtens lige tage fat i og få fjernet flåter, burrer osv.
Vi har haft dem halvandet år. De var ca 10 mdr da vi fik dem, men de har vist heller ikke været meget rundt mennesker, inden de endte på internatet.


Ja vi skal - hankatten Harry har tid til at blivere steriliseret om 2 uger. Han fik chip, vaccination og behandling for øremider i går. Han var SÅ dygtig, sad og spandt og sagde ikke et kny, selv da han fik chip. Han er mere civiliseret end mine indekatte :lol:
Det er faktisk også lige præcis deres opførsel der gør, at jeg tror hun er en pige. Hun er meget mere reserveret end ham og mens han blev tam på 1 dag, så har vi været flere uger om at komme helt tæt på hende. I går var første aften, hvor hun gav helt slip og legede helt uden hæmninger med det legetøj vi havde med ud til dem. Og hun spiste også af hånden for første gang. Så det bliver spændende hvor tæt vi ender med at komme på hende.

Planen er, at vi sætter kattelem med chipdør ind til mit potteskur, det ligger op ad fyrrummet og vil være lunt om vinteren og så får de mad derinde og vi lægger deres tæpper derind. Og det er også i det rum vi opbevarer alt dyrefoderet i, så det vil være godt at have katte derude.

Jeg er møgtræt af at have mad stående frit fremme, fordi det netop lokker fremmede katte til. Så sent som i går gik en tydeligt MEGET drægtig mis rundt på vores gårdsplads og pev :(


Lyder som en god plan.
Vi har også et par strejfere der aflægger besøg af og til. Pt. kommer den ene (hankat) ret fast ca. hver anden dag. Han er tam, men jeg opmuntrer ham ikke, da han så begynder at jage mine. Han har dog en skål stående lidt afsides, som han så får mad i når han kommer. Når han kommer, så holder den anden (også hankat) sig væk.
Vi har bare desværre ikke rigtigt mulighed for en kattelem, da det så skulle være ude i min mands værksted og der er altså for mange dimser de kan komme galt af sted med.


Nej værkstedet ville være et farligt sted for vores også. Halleluja for at vi har et hus med en masse mærkelige rum :lol:

Vi har jo også 2 andre vildkatte, et søskendepar, boende, man glemmer dem nogle gange, fordi vi nærmest aldrig ser dem. Især hankatten kan der gå måneder mellem at vi ser. Vi havde håbet at de to ville formå at holde fremmede katte borte. Men de er rehabiliteringskatte fra et kattehjem. De er blevet sparket og skudt efter, så de er selvsagt ikke rigtig fan af mennesker. Og det er ganske umuligt at komme i nærheden af dem. De går simpelthen i panik, hvis de ser et menneske. Hunkatten er noget så sød når man betragter hende på afstand, men hun er simpelthen bange for ALT. Selv de to killinger, som hun ellers er meget større end. Hun flygter når hun ser dem (de prøver at lege med hende, men det forstår hun ikke). Jeg opdagede, at hun gik ind i hønsegården og spiste hønsenes foder, simpelthen fordi hun ikke tør gå ind i traktorskuret til kattemaden længere pga. killingerne. :s så nu får hun mad inde i et bagrum til vores garage, som hun også har en soveplads inde i. Ville bare gerne undgå at stille mad derind, da det netop skulle være hendes "safe place" og det er det ikke, hvis fremmede katte går derind og spiser.
Har overvejet simpelthen at lave et "spisevindue", hvor jeg stiller mad ud i haven fra kl. 18-20 f.eks. og så må hun komme og spise dér. Det lærer hun sikkert hurtigt.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Bolig"