Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 20. mar 2018, 07:26

...og altså. Der er en ekstra seng her, hvis det er. Vi har overnattende gæst fra i dag til... Bumbum. Torsdag tror jeg. Efter da er der er frit gæsteværelse - og indtil da en sofa, hvis det er. Alternativt hopper jeg op i det gamle soveværelse, så kan du få mit. Der er eget bad.
2
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Ficus » 20. mar 2018, 07:28

Hvis du ender med Jotun Minerals, så var der billigste sted jeg kunne finde Malgodt.dk. Det var med superhurtig og vist nok gratis levering, måske det var udfra mængde, købte i hvert fald to spande.

Når du kommer ud og kigge skal du være opmærksom på at der er relativ nye farver af både kabe og Jotun, som de måske ikke har vist på farveprøver. Af de 4-5 steder jeg var, havde ingen dem i hvert fald. Da jeg bestilte mine online, skrev jeg vist bare farven eller farvekoden
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 20. mar 2018, 07:36

...og hvor har du været vild, mens jeg glemte alt om at hjælpe dig med filt og havde hovedet oppe i min ponys røv (eller snarere øje)!

Desuden elsker jeg altså debatten. I er for vilde med at tilbyde hjælp og råd, når lortet ramler. Jeg ved, hvor jeg henvender mig, hvis jeg står i totalt kaos en dag :lun:
2
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Kalimsofie » 20. mar 2018, 07:42

Jeg kommer gerne og hjælper dig med at smide ting i kasser og slæbe dem ud i en bil, Scrooge. Du er også altid velkommen på gæstesenge, men kan se, at Krølle allerede har tilbudt :)
Den røvbanan af en eks - jeg har prøvet noget lignende engang, og i det mindste bekræfter det en i, at bruddet var det helt rigtige.
5
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Charly » 20. mar 2018, 08:13

Øv, hvor er det tarveligt af din eks!

Men hold nu op hvor er du sej - din lejlighed bliver så fin, og hvor er det bare skønt at læse om de fine tilbud, der strømmer ind - tag i mod dem, det er ok :kys: Jeg er helt sikker på, at du vil gøre det sammen for en anden, hvis det en dag bliver nødvendigt.
1
Neverkont
Indlæg: 1863
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 100
Likede indlæg: 2911

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Neverkont » 20. mar 2018, 08:31

Jeg følger med i din tråd, og tager virkelig hatten af for det store arbejde du har gang i. :gogo:

Men at blive smidt ud på røv og albuer var jo ikke lige det du havde brug for. :kys:
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Fræksak » 20. mar 2018, 11:51

Jeg bor ikke så langt fra Krølle og har fint plads til flyttekasser i kælderen, hvis du får behovet, Scrooge.
2
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Finidut » 20. mar 2018, 13:29

Åh, hvor er det altså en møgsituation, du står i lige nu, LaScrooge. Jeg kan virkelig godt forstå, at det hele virker uoverskueligt. Men du er sej, så du kommer igennem det! Og om godt en uge, så bestemmer du selv og er uafhængig og fri. Men jeg forstår godt, at det er svært at se en vej ud lige nu.

Jeg synes i øvrigt, at du skal sige fuck det til det vindue. Det kan du altid få lavet, når du får overskud til det. Der er mange ting, der kunne være fede at have, men det vigtigste er, at du ikke smatter dig selv helt ud. Pas godt på dig selv.

Hvor er det dejligt at se alle jer, der tilbyder jeres hjælp. Jeg synes, at det er så flot af jer. Og jeg stemmer også i koret, der synes, du skal tage imod hjælpen, LaScrooge.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 20. mar 2018, 21:31

LaScrooge skrev:Nu har jeg fået den fede idé at indsætte ruder øverst på væggen mellem værelset og køkkenet. Det ville give rigtig meget lys til begge rum og kan gøres rimelig OK billigt. Jeg kan bare ikke overskue at få det i stand, fordi jeg er helt smadret i dag. Arbejde, ekskæreste, lejlighed, dårlig søvn. Koordineringen af det, beslutningerne der skal træffes, frem og tilbage; det er klart sværere at overskue lige nu.


Er det sådan noget som denne såkaldte 'New Yorker-væg', du vil have sat op? Billedet er også mellem et soveværelse og et køkken.

Jeg følger lidt med på sidelinjen i dit projekt (jeg brugte selv noget i retning af et år på min egen lejlighed. Den er dog større. ;)

Billede

Eller er det mere noget i retning af dette:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Lalana » 21. mar 2018, 05:45

Øv hvor er han strid, men man bliver så glad at læse om alle dem der gerne vil hjælpe herinde, hvor er i skønne!

Derudover vil jeg bare sige at du klarer det helt fantastisk, det der med at flytte og skulle koordinere fra 2 lejligheder, istandsættelse osv samtidigt, det ER bare sindssygt hårdt, også selvom man ikke har været igennem et brud - så jeg føler virkelig med dig, men det skal nok blive så fint til sidst, og meget snart er det værste overstået og du har fået din helt egen fine nye lejlighed.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2018, 06:36

Kære allesammen, tusind tak for al jeres støtte, hep og opbakning. Det gør det hele lidt nemmere<3

I går var en vild dag, selvom der ikke skete så meget. Jeg startede dagen med at tage til et vigtigt møde på mit arbejde om vores ISO-certificerings fremtid og den interne audit der skulle have været afholdt her i marts, men som pga sygdom hos den kvalitetsansvarlige, hvis ansvar skal overdrages til mig, ikke er blevet gennemført. Jeg får en uge til det + støtte fra en ekstern konsulent, og det skal ske primo maj. Spændende arbejde, nyt for mig, men endelig får jeg mulighed for at lave noget af det der tiltrak mig ved stillingen.
Videre derfra ud i lejligheden, hvor jeg opdagede, at jeg ikke bryder mig om helt hvide vægge. De to af væggene som endnu kun havde filt på, havde en smuk, gråblå tone, som gav meget mere liv til rummet. Så hvad så derfra? Det var meningen, at lofter og 2 vægge skulle have anden gang, men hvis væggene skal have en meget lys gråblå skal jeg ikke male to gange med hvid, men i stedet finde maling og kabe i de toner jeg vil have. Det udsætter arbejdet endnu engang og jeg ved ikke om jeg bare skulle male det hele 2 gange så det er klart. Men åbenbart vil jeg hellere have det rigtigt, så alt fik én gang.
Håndværkerne skal have 1500 ekstra inklusive moms for at montere vinduerne, så nu skal jeg bare skynde mig at finde nogle i de rigtige mål hos Genbyg. Max 50 i højden, samlet max 210-220 i bredden, så de kan bestilles hjem fra fjernlageret til afhentning torsdag. Håndværkeren skrev tilbuddet lidt sent i går, så jeg har ikke nået at lede endnu og derfor heller ikke at svare. Hvis jeg er effektiv og kan finde de rigtige, kan jeg få det som jeg ønsker og de kan montere den fredag på en lang arbejdsdag.

Jeg sov hos min veninde, mega træt og helt udmattet.

Min plan for dagene er således:

I dag: Finde og bestille vinduer og måske maling og kabe i dag. Klargøring af soveværelset og køkkenet til håndværkere.

I morgen: hente vinduer på fjernlageret. Pakke og flytte tingene oppe i lejligheden til mit loftsrum. Forsegle mellem stue og rummene de skal arbejde i.

Fredag: de arbejder

Lørdag: rengøring efter den. Leje industristøvsuger og vaske alt ned, lufte ud.

Søndag: nå så langt jeg kan med maling og KABE.

Næste uge: male færdigt, lufte mere ud så jeg kan sove der, flytte de ting jeg har i hans kælder.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2018, 06:40

Han mildnede i øvrigt sit krav i går, ved at spørge om det ville hjælpe at jeg var ude på fredag i stedet. Og at han ikke prøver at straffe mig, selvom han er vred og såret. Han prøver bare at passe på sig selv.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2018, 06:46

Krølle skrev:...og hvor har du været vild, mens jeg glemte alt om at hjælpe dig med filt og havde hovedet oppe i min ponys røv (eller snarere øje)!

Desuden elsker jeg altså debatten. I er for vilde med at tilbyde hjælp og råd, når lortet ramler. Jeg ved, hvor jeg henvender mig, hvis jeg står i totalt kaos en dag :lun:


Mit øje bedrager mig når jeg læser, at du skriver, at du burde have hjulpet mig MERE, gør det ikke? :-D

Hvor er det fedt at I har fremvisning allerede i dag! - og jeg er vild med bambusflyderen, den har jeg selv kik på. Super dejligt udtryk, meget venligt. Jeg krydser fingre for, at dem der kommer i dag forelsker sig hovedkulds.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2018, 06:48

paint skrev:
LaScrooge skrev:Nu har jeg fået den fede idé at indsætte ruder øverst på væggen mellem værelset og køkkenet. Det ville give rigtig meget lys til begge rum og kan gøres rimelig OK billigt. Jeg kan bare ikke overskue at få det i stand, fordi jeg er helt smadret i dag. Arbejde, ekskæreste, lejlighed, dårlig søvn. Koordineringen af det, beslutningerne der skal træffes, frem og tilbage; det er klart sværere at overskue lige nu.


Er det sådan noget som denne såkaldte 'New Yorker-væg', du vil have sat op? Billedet er også mellem et soveværelse og et køkken.

Jeg følger lidt med på sidelinjen i dit projekt (jeg brugte selv noget i retning af et år på min egen lejlighed. Den er dog større. ;)

Billede

Eller er det mere noget i retning af dette:

Billede


Det sidste. Der skal helst ikke være fuldt kig, bare lysgennenstrømning. De vinduer du poster der ville være perfekte.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 21. mar 2018, 06:59

Jeg har fundet to det kunne være. Der skal være to af den til salg.

Dette er meget pænt fra den ene side: https://www.genbyg.dk/view.php?template ... prod=79185

Nu kan jeg ikke finde det andet, leder lige
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"