Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 28. feb 2018, 08:09

Ficus skrev:Indsæt selv spartel, hvor jeg har skrevet spatel.

Brugte i øvrigt ikke en der var tiltænkt det formål. Den havde ikke et håndtag-håndtag, men var mere et kvadratisk blad, hvor man så kunne holde på den ene sidde, hvor der var noget plast. Og jeg stod på trappestige. Den havde vi i forvejen og kan bedst lide at arbejde i nogenlunde øjenhøjde, er ikke så gode til de der stang/skaft-ting


:-D jeg er selv i tvivl om det staves spatel eller spartel.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 28. feb 2018, 08:16

Krølle skrev:Trappestiger kan også leveres. Godt der ikke er bagsæder i bilen :-D


Hvor er du go'! :love:

Det kribler i mig efter at komme i gang. Jeg vågnede klokken 5.30 i morges - HALVANDEN time inden jeg skal op - og kommer alligevel for sent på arbejde, fordi jeg har hovedet fuld af planlægning. Jeg skal hente nøglerne i aften og kan slet ikke vente med at gå amok på lejligheden i morgen i ren rengøringsiver.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Daine » 28. feb 2018, 08:45

Husk at tage masser af før-billeder, undervejs-billeder og efter-billeder, gider du? Det er så spændende at følge med i sådan noget :genert:
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 28. feb 2018, 09:09

Hvis det drejer sig om flere vægge, hvor der skal fjernes tapet, er en tapet-stripper klart det bedste redskab. Dels kan man lægge mere kraft i skrabningen og dels slipper man for at kravle op og ned, i en uendelig af en trappestige.

Silvan har en til 269 kr. Den er ret god. https://www.silvan.dk/spekter-allway-ta ... 43-8561995

God fornøjelse (jeg hader selv at skrabe tapet ned) ;)

Billede

1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 28. feb 2018, 09:13

Daine skrev:(Lidt OT. Har I noget derovre der hedder Røverkøb? Eller er det ‘kælenavn’ for en af de store billigkæder? :genert: )


;)
Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 28. feb 2018, 09:19

I øvrigt, så er byens billigste sted at købe maling og alt muligt andet til brug for istandsættelse - JP-Lagersalg. Mig bekendt er der ingen andre forretninger, der kan matche deres priser. Jeg købte f.eks 10L væg/loftmaling for 299 kr. En virkelig god og dækkende maling. (Color 5)

Køber man for 1500 kr, leverer de gratis varerne til opgangsdøren.

http://www.malinglagersalg.dk/?gclid=EA ... gKZffD_BwE
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 28. feb 2018, 13:38

Daine skrev:Husk at tage masser af før-billeder, undervejs-billeder og efter-billeder, gider du? Det er så spændende at følge med i sådan noget :genert:


Jeg lover det! Jeg elsker også at se billeder :lun:
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 08:24

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:Trappestiger kan også leveres. Godt der ikke er bagsæder i bilen :-D


Hvor er du go'! :love:

Det kribler i mig efter at komme i gang. Jeg vågnede klokken 5.30 i morges - HALVANDEN time inden jeg skal op - og kommer alligevel for sent på arbejde, fordi jeg har hovedet fuld af planlægning. Jeg skal hente nøglerne i aften og kan slet ikke vente med at gå amok på lejligheden i morgen i ren rengøringsiver.


Iiiiii daaaag har Scrooge nøgler til leeeejlighed...

Hurra, hurra, HURRAAAAAAAAA!

Hun sikrer sig en tapetdampeeeeeer, som hun har ønsket siiiig i år, med uuuuuugrundet fiiiilt og stige til! :-D :pompom: :pompom:

TILLYKKE FOR DÆLEN! :banan:
9
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Pandesteg » 1. mar 2018, 08:29

paint skrev:Hvis det drejer sig om flere vægge, hvor der skal fjernes tapet, er en tapet-stripper klart det bedste redskab. Dels kan man lægge mere kraft i skrabningen og dels slipper man for at kravle op og ned, i en uendelig af en trappestige.

Silvan har en til 269 kr. Den er ret god. https://www.silvan.dk/spekter-allway-ta ... 43-8561995

God fornøjelse (jeg hader selv at skrabe tapet ned) ;)

Billede



Sådan nogle tapetskrabere har min mand også købt og de er gode. Kan dog fås noget billigere i Jem&Fix. https://www.jemogfix.dk/tapetskraber-10 ... 4/9040152/
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 1. mar 2018, 09:05

Jeg er en nærigfrans, så jeg ville tjekke status først. Sidde det ok løst, er almindelige brede spartler fine - er det helt horribelt, kører man ud og opgraderer våebnarsenalet. Man kan lynhurtigt kæbe sig fattig i unødvendige dimser :genert:
2
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf IrmaPigen » 1. mar 2018, 09:31

Jeg har lige set Tapetstripperen i Jem & Fix til 179 kr.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2018, 09:40

Krølle skrev:
Iiiiii daaaag har Scrooge nøgler til leeeejlighed...

Hurra, hurra, HURRAAAAAAAAA!

Hun sikrer sig en tapetdampeeeeeer, som hun har ønsket siiiig i år, med uuuuuugrundet fiiiilt og stige til! :-D :pompom: :pompom:

TILLYKKE FOR DÆLEN! :banan:



Jubiiiiiii!!! :-D :lol: :banan:

---

Faktisk fik jeg allerede nøglerne i går aftes og har været på første ekspedition OG taget første spadestik i nærheden af 2 dørkarme. Tapetet ligger i ét lag og kom umiddelbart nemt af dér, men det kan selvfølgelig være værre længere inde på væggene. Det vil vise sig! med det er jeg ret fortrøstningsfuld.

DOG.

(Og det er et stort dog)

Opdagede jeg, at der ikke er plads til både køleskab OG komfur i køkkenet, så nu tænker jeg, at jeg skal flytte skillevæggen mellem køkkenet og soveværelset ca 80 cm til køkkenets fordel. Jeg får et mindre soveværelse, men til gengæld får jeg mulighed for at udvide toilettet med en lille brusekabine OG jeg får et større køkken, og alternativerne er 1. køleskab på loftet (nej tak!) og 2. at bytte om på soveværelse og stue, så køkken og stue bliver ét rum, hvilket dels ikke ville være meget billigere, fordi der stadig fjernes væg, og dels ville være ærgerligt, fordi jeg har mere brug for plads i stuen end i soveværelset.
Jeg måler op i dag (soveværelset skal være mindst 2 meter i bredden, så sengen kan stå på tværs derinde) og ser om det er muligt, og hvis det er, henter jeg nogle tilbud.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2018, 09:46

Krølle skrev:Jeg er en nærigfrans, så jeg ville tjekke status først. Sidde det ok løst, er almindelige brede spartler fine - er det helt horribelt, kører man ud og opgraderer våebnarsenalet. Man kan lynhurtigt kæbe sig fattig i unødvendige dimser :genert:


Ja - det kan man sgu! især når det kribler efter at gå i gang. Bare tænk på hvor tæt jeg var på at købe filt for 2400 kroner, allerede INDEN jeg er nået dertil :-D

Har du apropos dét mulighed for at låne mig 6 spartler? (og kan de samme spartler bruges til spartling (også fuldspartling), eller er det nogle helt andre slags?) Lørdag kommer der nemlig 5 venner og donerer deres knofedt til projektet. Jeg er rimelig spændt på hvor meget arbejder der ligger i det tapet, eller om jeg allerede lørdag skal ud at købe redskaber til at spartle, vaske og male lofter med for at kunne holde dem beskæftiget. :D :deer:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf paint » 1. mar 2018, 09:58

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:
Iiiiii daaaag har Scrooge nøgler til leeeejlighed...

Hurra, hurra, HURRAAAAAAAAA!

Hun sikrer sig en tapetdampeeeeeer, som hun har ønsket siiiig i år, med uuuuuugrundet fiiiilt og stige til! :-D :pompom: :pompom:

TILLYKKE FOR DÆLEN! :banan:



Jubiiiiiii!!! :-D :lol: :banan:

---

Faktisk fik jeg allerede nøglerne i går aftes og har været på første ekspedition OG taget første spadestik i nærheden af 2 dørkarme. Tapetet ligger i ét lag og kom umiddelbart nemt af dér, men det kan selvfølgelig være værre længere inde på væggene. Det vil vise sig! med det er jeg ret fortrøstningsfuld.

DOG.

(Og det er et stort dog)

Opdagede jeg, at der ikke er plads til både køleskab OG komfur i køkkenet, så nu tænker jeg, at jeg skal flytte skillevæggen mellem køkkenet og soveværelset ca 80 cm til køkkenets fordel. Jeg får et mindre soveværelse, men til gengæld får jeg mulighed for at udvide toilettet med en lille brusekabine OG jeg får et større køkken, og alternativerne er 1. køleskab på loftet (nej tak!) og 2. at bytte om på soveværelse og stue, så køkken og stue bliver ét rum, hvilket dels ikke ville være meget billigere, fordi der stadig fjernes væg, og dels ville være ærgerligt, fordi jeg har mere brug for plads i stuen end i soveværelset.
Jeg måler op i dag (soveværelset skal være mindst 2 meter i bredden, så sengen kan stå på tværs derinde) og ser om det er muligt, og hvis det er, henter jeg nogle tilbud.


At flytte en hel væg for at få plads til et køleskab, bliver sgu et dyrt køleskab :shock: . Hvis man ikke har et større madlager, kunne et bord-køleskab, måske gøre det?

Dette er 84cm i højden og 49 i bredden og dybden. (det har også en lille dybfryser) https://www.computersalg.dk/i/1197123/z ... riceRunner

Fri fragt

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 1. mar 2018, 10:50

paint skrev:
At flytte en hel væg for at få plads til et køleskab, bliver sgu et dyrt køleskab :shock: . Hvis man ikke har et større madlager, kunne et bord-køleskab, måske gøre det?

Dette er 84cm i højden og 49 i bredden og dybden. (det har også en lille dybfryser) https://www.computersalg.dk/i/1197123/z ... riceRunner

Fri fragt

Billede


Køkkenet er lillebitte og på grund af vaskens placering (og dermed rørføringen = VVS-udgifter) er der hverken mulighed for at placere et køleskab oven på bordpladen eller fjerne et element og stille det under bordpladen. Udvidelsen af køkkenet vil komme hele lejligheden til gode, for de kvadratmetre er bedre brugt på at skabe et mere rummeligt og derved også mere funktionelt køkken, end på at have den samme plads inde i soveværelset. Desuden har jeg brug for et stort madlager - det er billigere i længden og klart sjovere, når jeg skal kokkerere :)
5
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"