Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 24. mar 2018, 12:12

Alkaia skrev:.

Sorry, jeg havde opfattet det som en generel tråd! :genert: Min hjerne er vist kogt her en fredag aften.
Jeg smutter være igen. :genert:


Det er okay :)

Mal først. De pletter, der eventuelt landet på gulvet bliver taget når du sliber det.
0
And we both know: I will be delicious
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Finidut » 25. mar 2018, 16:14

Hvordan går det med dig, Scrooge? :kram:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 25. mar 2018, 19:55

Finidut skrev:Hvordan går det med dig, Scrooge? :kram:


Det går. Jeg trækker vejret og sætter den ene fod foran den anden.

Vi havde en meget fin afsked, som jeg synes var vores kærlighed værdig, og som får mig til at græde hver gang jeg tænker på den. Jeg savner ham inderligt. I går var jeg sammen med venner det meste af dagen og jeg skulle have været ude til en drink om aftenen med min veninde og hendes søster. Men da jeg blev alene begyndte jeg at græde og så hulkegræd jeg uafbrudt, sammenkrummet fordi det gjorde så ondt. Jeg endte med at ringe til min onkel og så tog jeg derhjem og sov. De lavede aftensmad og det var så rart og trygt. Det er når jeg er alene, at jeg mærker det stærkest, så jeg kan ikke lide at være alene. Men samtidig er jeg også nødt til at være i det, i smerten og følelserne. Jeg prøver ikke at tænke for meget på ham, for det gør alt for ondt. Hvad mon han laver lige nu? Er han også ked af det? Det gør forfærdeligt ondt.

Jeg synes jeg prøver at forholde mig til det samtidig med, at jeg gør de ting jeg er nødt til. Håndværkerne er stadig ikke færdige med væggen, hvilket begynder at blive irriterende, for det udskyder hvornår jeg kan klargøre soveværelset og dermed få mine ting leveret og hente dem, der er i hans kælder. Jeg vil helst gøre det samlet, så jeg ikke skal trække for meget på mine venner, som i forvejen hjælper mig virkelig meget.
Jeg håber de er færdige i morgen.

Jeg har købt den forkerte farve Kabe til stuen, har jeg indset, så nu skal jeg prøve at sælge det. Det er en meget smuk lys grå med lidt beige, men den passer ikke ind med de farver, jeg egentlig gerne vil have i gang og køkken og med mine møbler. Jeg håber jeg kan sælge det på fx dba til lidt under prisen.

I aften skal jeg sove her og det er jeg spændt på. Jeg kunne godt tage hjem til min veninde, hvis lejlighed jeg har lånt, men det føles lidt mere ensomt, fordi hun ikke er der. Jeg har lyst til at se noget på Netflix, men computeren var fælles og selvom jeg har den lige nu, minder den mig om ham og os, så jeg har ikke lyst til at bruge den. Prøver at læse en bog og falde tidligt i søvn.

Tak fordi du spørger :-*
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 26. mar 2018, 19:16

Væggen er ENDELIG færdig. Nu kan jeg begynde at klargøre køkkenet og soveværelset. Jeg skal i Silvan og købe uniflott spartelmasse i morgen, det skal på væggen inden armeringstape og almindelig finspartel. Så skal der slibes og grundes oven på spartelmassen og så kan jeg filte.

Det er blevet *så* nice. Hold kæft, jeg er glad for at jeg gjorde det, selvom det har forsinket alt. Jeg når nok ikke at flytte helt ind i denne uge, men det overlever jeg sandsynligvis. Køleskabets levering er udskudt til onsdag, måske kan jeg nå at filte inden, ellers må det stå et andet sted indtil da. Jeg skal også have en elektriker ud og fikse installationer, for de er vist ikke helt reglementerde alligevel. Og der skal sættes facader på stikkontakterne. Så hvis der er nogen, der kender en sådan én, der er god, så hører jeg gerne om det.

Lige nu sidder jeg i bussen på vej hjem til min veninde, som ikke er der, hvor planen er at lave aftensmad og se netflix og måske sove længe i morgen (hvis jeg kan). Starte med Silvan i morgen og derefter direkte hjem og gå i flæsket på næste etape. Måske kommer min ven og veninde, han har dog været syg nogle dage, så måske ikke.

Mht hjertesmerte, så sørger jeg stadig, men aktiviteten giver pause fra det. Jeg tænker og mærker når dagen er slut, og dér savner jeg og er ked af det. Det vil tage tid uanset hvad og sådan er det. En nat bliver det sommer igen.
6
And we both know: I will be delicious
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Finidut » 26. mar 2018, 19:36

Det var dejligt at få en opdatering fra dig, Scrooge. Jeg er ked af den sorg, du går igennem, men jeg er glad for at høre, at du håndterer den på sådan en konstruktiv måde og ved, at det bliver bedre, på trods af, at du lige nu står lige midt i kaosset. Det kræver altså noget. Jeg synes, det lyder rigtigt godt med fremskridtene i lejligheden, og jeg tror også, at det er sundt, du har det lige nu, for man er også nødt til at have et fristed for tankerne, når man står i sådan en situation. Jeg synes stadig, du er sej. Virtuelt kram herfra.

Edit: Og så er jeg virkelig glad for at høre, at I fik en rigtig god afsked.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 29. mar 2018, 17:43

Fejlplaceret indlæg :genert:
Senest rettet af Krølle 29. mar 2018, 18:00, rettet i alt 4 gange.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 29. mar 2018, 17:58

For dælen. Lær at finde rundt i trådene :genert:
Jeg sletter lige mit ego-indlæg :blush:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 30. mar 2018, 08:56

Krølle skrev:For dælen. Lær at finde rundt i trådene :genert:
Jeg sletter lige mit ego-indlæg :blush:


Det er bare helt okay, Krøllemus, og jeg er vild med de fine plancher!

Her går det langsomt, men sikkert fremad. Jeg kan ikke oplade billeder lige nu, fordi jeg ikke gider finde ud af hvordan jeg gør dem mindre på telefonen :rulle: Men stuen er færdig, væggen er bygget og halvvejs filtet på køkkensiden, spartlet og grundet på begge sider og dermed klar til filtning. Soveværelset er vasket ned og spartlet på 3 ud af 4 vægge (den sidste er en problemvæg, hvor jeg skal have garderobeskabe, så den venter jeg lidt med) og er klar til filtning, når jeg kan købe mere i morgen. Hvis du er ledig, Krølle, er her din chance for at stifte bekendtskab med filtningens glæder og sorger :-D
Så kan jeg male søndag.

Jeg håber at kunne hente tingene i min ekskærestes kælder en af dagene, men det afhænger lidt af om der er en eller flere stærke m/k der kan give en hånd. Jeg har stukket en føler ud.

Jeg er VILD med mit køkken og lige nu gider jeg slet ikke overveje at bygge toilettet om til baderum. Det er så stort og åbent og lækkert, selv i ufærdig tilstand.

På hjertesorgerfronten går det okay. Jeg prøver ikke at tænke for meget på hvad han laver og hvordan han har det, for det gør mig bedrøvet. Men jeg tænker rigtig meget over vores forhold og forhold og relationer i det hele taget. På anbefaling af min psykolog har jeg købt 'Derfor forelsker du dig aldrig i den forkerte' af Jytte Vikkelsøe og den er virkelig god. Et rigtig godt redskab til refleksion over mig selv og os, vores konflikter og dynamikker. Jeg vil meget gerne forstå og jeg vil meget gerne arbejde med mig selv, så jeg kan finde ud af hvad der er et godt forhold for mig, og hvad kærlighed er for mig.

Så alt i alt går det. :)
10
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Krølle » 30. mar 2018, 09:32

Hvor er det skønt, at det går hurtigt!

Jeg er optaget i dag/morgen af klargøring til 3 ( :shock: ) fremvisninger i påsken + venindepåskefrokost lørdag, men søndag kunne være en option ift at blive undervist af Master Scrooge :-D
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 31. mar 2018, 16:21

Krølle skrev:Hvor er det skønt, at det går hurtigt!

Jeg er optaget i dag/morgen af klargøring til 3 ( :shock: ) fremvisninger i påsken + venindepåskefrokost lørdag, men søndag kunne være en option ift at blive undervist af Master Scrooge :-D


Jeg skal nok desværre filte det resterende i dag, så jeg kan male om et døgn (satans tørretider!), meeeeeeeeen der mangler stadig en lille vægdel i køkkenet, den skal jeg gerne holde åben til dig :-D der går alligevel noget tid inden jeg kan prioritere den.

Men. JEG KAN IKKE TAGE MIG SAMMEN. Åh, hvor jeg ikke gider lige nu :rulle:
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf FruKuk » 31. mar 2018, 17:22

LaScrooge skrev:
Krølle skrev:Hvor er det skønt, at det går hurtigt!

Jeg er optaget i dag/morgen af klargøring til 3 ( :shock: ) fremvisninger i påsken + venindepåskefrokost lørdag, men søndag kunne være en option ift at blive undervist af Master Scrooge :-D


Jeg skal nok desværre filte det resterende i dag, så jeg kan male om et døgn (satans tørretider!), meeeeeeeeen der mangler stadig en lille vægdel i køkkenet, den skal jeg gerne holde åben til dig :-D der går alligevel noget tid inden jeg kan prioritere den.

Men. JEG KAN IKKE TAGE MIG SAMMEN. Åh, hvor jeg ikke gider lige nu :rulle:


Jeg hepper på dig :banan:
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 31. mar 2018, 17:27

FruKuk skrev:
LaScrooge skrev:
Krølle skrev:Hvor er det skønt, at det går hurtigt!

Jeg er optaget i dag/morgen af klargøring til 3 ( :shock: ) fremvisninger i påsken + venindepåskefrokost lørdag, men søndag kunne være en option ift at blive undervist af Master Scrooge :-D


Jeg skal nok desværre filte det resterende i dag, så jeg kan male om et døgn (satans tørretider!), meeeeeeeeen der mangler stadig en lille vægdel i køkkenet, den skal jeg gerne holde åben til dig :-D der går alligevel noget tid inden jeg kan prioritere den.

Men. JEG KAN IKKE TAGE MIG SAMMEN. Åh, hvor jeg ikke gider lige nu :rulle:


Jeg hepper på dig :banan:


:lol2: Tak! Jeg forsøger mig lige med noget mad og ser om det ikke hjælper på motivationen. Og måske må jeg endda ende dagen på min venindes sofa, hvid jeg får lavet noget.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 31. mar 2018, 21:07

Jeg fik filtet resten af køkkenvæggen; det tog cirka tusind år pga vindue, dørkarme, stikkontakt og halve længder,, så Krølle, hvis du er game, skal der også filtes i morgen :sarkasme: ... Jeg gider simpelthen ikke mere i dag.

Min rare ven, som jeg har opdaget er min nabo, reagerede på mit nødkald og kom forbi og var støttegruppe; drak kakao og snakkede og holdt mig med selskab, det var dødhyggeligt. Og nu er køkkenet klar til at blive malet, når altså filten er tør om 24 timer... Ej, noget af det blev filtet i onsdags, så det kan godt males og så kan køleskabet komme på plads, det bliver great.
7
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11603
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf PaleSeptember » 6. apr 2018, 09:46

Hvordan går det?
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 6. apr 2018, 10:54

PaleSeptember skrev:Hvordan går det?


Det går okay. Lidt langsomt nu, fordi jeg startede på arbejde igen i tirsdags. Og jeg er gået i stå over hvilke farver, jeg skal have, jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

I.fht. min eks, så har jeg nogle angstfyldte øjeblikke hvor jeg tænker over (og mærker i hele kroppen), at jeg skal sige farvel og give slip. Det er så svært at blive konfronteret med noget som helst der kan indikere, at han er på vej videre og det er en anstrengende kamp at blive i mig selv, huske på, at det er det bedste, fordi det ikke kunne gå, som det var. Han har i dag sendt mig en mail om en efterregning på varme, som jeg vidste ville komme, men han afslutter helt uden anden hilsen end bare dit navn. Det føles så koldt, men hvis det er dét, han har brug for, er det sådan det er. Jeg kan ikke forvente noget af ham.
2
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Bolig"