Indretnings- og istandsættelsestråd!

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 13. apr 2018, 07:01

Hvordan går det nu? Sådan med lejligheden?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 14. apr 2018, 06:45

Annione skrev:Hvordan går det nu? Sådan med lejligheden?


Det går lidt sløjt. Jeg er havnet i en gænge, hvor jeg enten er træt efter arbejde eller hellere vil være ude hvis solen skinner. Jeg mangler at male soveværelset og lidt af den nye væg på køkkensiden, og jeg er STADIG i stå over farve i stuen. Jeg købte nogle farveprøver i sidste uge men de er før mørke. Jeg kan ikke beslutte mig!

Derudover skal jeg have fat i en elektriker der kan gå det hele igennem, men de er ikke bare sådan lige at finde.

Og så er min økonomi lidt uigennenskuelig, fordi jeg har holdt ferie og der er problemer med mine feriepenge, så jeg er bekymret over hvad jeg kan bruge af penge og hvad jeg har.

Men jeg kan mærke at det går ud over mit velvære at jeg ikke rykker så meget lige nu. Følelsen af stilstand er ikke god. Og fordi jeg også rammer et eller andet tungt følelsesmæssigt, isolerer jeg mig lidt for at give plads til at være lidt trist, men er måske ikke så godt.

Jeg har sørget meget over tingene den seneste uge. Været plaget af savn. Min ekskæreste holder fødselsdagsfest sammen med en af mine bedste venner i dag og alle er inviteret på nær mig. Jeg forstår selvfølgelig godt at han ikke vil have mig med, men det får mig til at føle mig ensom.

Så jeg er fanget lidt i mig selv lige nu. Min ven kommer i morgen og hjælper med at male og så kan jeg også få hældt vand ud af ørerne til en der kender og forstår situationen.
3
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 14. apr 2018, 06:58

LaScrooge skrev:
Annione skrev:Hvordan går det nu? Sådan med lejligheden?


Det går lidt sløjt. Jeg er havnet i en gænge, hvor jeg enten er træt efter arbejde eller hellere vil være ude hvis solen skinner. Jeg mangler at male soveværelset og lidt af den nye væg på køkkensiden, og jeg er STADIG i stå over farve i stuen. Jeg købte nogle farveprøver i sidste uge men de er før mørke. Jeg kan ikke beslutte mig!

Derudover skal jeg have fat i en elektriker der kan gå det hele igennem, men de er ikke bare sådan lige at finde.

Og så er min økonomi lidt uigennenskuelig, fordi jeg har holdt ferie og der er problemer med mine feriepenge, så jeg er bekymret over hvad jeg kan bruge af penge og hvad jeg har.

Men jeg kan mærke at det går ud over mit velvære at jeg ikke rykker så meget lige nu. Følelsen af stilstand er ikke god. Og fordi jeg også rammer et eller andet tungt følelsesmæssigt, isolerer jeg mig lidt for at give plads til at være lidt trist, men er måske ikke så godt.

Jeg har sørget meget over tingene den seneste uge. Været plaget af savn. Min ekskæreste holder fødselsdagsfest sammen med en af mine bedste venner i dag og alle er inviteret på nær mig. Jeg forstår selvfølgelig godt at han ikke vil have mig med, men det får mig til at føle mig ensom.

Så jeg er fanget lidt i mig selv lige nu. Min ven kommer i morgen og hjælper med at male og så kan jeg også få hældt vand ud af ørerne til en der kender og forstår situationen.



Okay. Hvis du kommer hjem til mig i aften, sammen med Krølle, og drikker bobler - så kommer jeg og hjælper dig med at male i morgen! Jeg skulle alligevel bare flytte - og det er udsat til om 14 dage.

Ja?
12
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 17. apr 2018, 20:48

... hvordan er status?

:ae:
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 20. apr 2018, 05:49

Annione skrev:... hvordan er status?

:ae:


Status er mest af alt en klagesang lige nu.

- Jeg sover dårligt, vågner alt for tidligt og med stive muskler fordi jeg sover på en rigtig dårlig madras
- Jeg vågner nedtrykt og energiforladt og har svært ved at finde motivation til noget
- Jeg har en stor og vigtig arbejdsopgave foran mig (intern og ekstern audit, som auditør), som jeg deler med en kollega jeg har et meget dårligt samarbejde med. Og jeg har svært ved at finde motivationen til at tage ordentligt fat på den
- Jeg savner min ekskæreste meget og for 1 uge siden besluttede jeg mig for at skrive ham en mail, hvor jeg skrev om hvordan jeg arbejder med vores brud. Jeg forventede ikke svar, end ikke at han læste den, men han svarede nogle dage senere og vi har skrevet 3 mails til hinanden; dem sidste fra ham var så ekstremt grov og sårende. Jeg forstår at det kommer fra et meget såret og sårbart sted, men det gør stadig ondt. Og jeg tænker, at jeg måske ikke mødte hans sårbarhed godt nok. Og jeg føler at jeg på en måde har krænket ham ved at skrive til ham. Men det er bare pisse svært, fordi jeg jo ikke har forladt ham fordi jeg ikke elsker ham, men fordi jeg ikke følte, at jeg havde noget valg. Jeg er også bare et menneske med følelser der prøver at håndtere noget meget smertefuldt og svært. Det nytter ikke at tænke at det var en fejl at skrive til ham, for det er gjort og det blev gjort i den allerbedste mening. Jeg ønskede at formidle at jeg tager det hele alvorligt fordi det har været så betydningsfuldt for mig, fordi jeg tænkte, at det måske ville trøste ham at vide, at jeg bruger det til noget, at jeg ikke bare laller videre ud i verden og lader som ingenting.
- Jeg tænker meget på alle de gange hvor jeg ikke har været en god kæreste overfor ham. Hvor jeg ikke har forstået og rummet ham, hvor jeg kunne have mødt ham bedre fordi jeg ikke selv havde noget på spil, men hvor jeg ikke vidste, at det var en mulighed, og bebrejder mig selv.

På den gode side får jeg mere motion fordi jeg er begyndt at cykle på arbejde, og det er godt for mig. Jeg spiser også ok, det er på en måde nemmere, nu hvor jeg bor alene.

Alt i alt genkender jeg denne tilstand som depressiv: træt, modløs, manglende motivation. Jeg regner ikke med at det er permanent, men et udtryk for belastning, bare, og at det vil lette i takt med at jeg får taget de små skridt fremad. Men jeg føler mig tung og trist lige nu.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 20. apr 2018, 05:55

Det er virkelig svært og sært på den ene side at være fuldt bevidst om alle de meget gode årsager der er til, at han ikke er god for mig og vi ikke var gode sammen, og så alligevel have dette stærke træk i retning af ham. Jeg kæmper virkelig med det. Måske er det bare et udtryk for det samme mønster som i vores forhold: kamp-forløsning-kamp-forløsning. Nu kæmper vi hver især og giver ikke hinanden forløsning. Han kan ikke hjælpe mig og jeg kan ikke hjælpe ham. Det er essensen i et brud. Jeg føler mig som en idiot for at have kontaktet ham, men for fanden, jeg er ikke et supermenneske. Jeg begår også fejl, som jeg ikke opdager før det er for sent.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 20. apr 2018, 11:07

Øv, hvor er jeg ked af det på dine vegne.

Her slår jeg over i den praktiske gris. Jeg har en madras, du gerne må låne, hvis du ligger på en skodmadras.

Tager du vitaminpiller? Longo vital med ginseng er virkelig fantastisk! Og disse b-vitaminer elsker jeg så meget. Jeg tager dem på dage, hvor jeg kan mærke at kaffe ikke gør det godt nok https://www.matas.dk/berocca-performance-30-brusetabl

Lad være med at ærgre dig over ting, du ikke kan ændre. Prøv at tænke "Hvad godt gør det mig nu?" hver gang de der tanker kommer op.
-Det prøver jeg selv, fordi jeg også har kronisk dårlig samvittighed over alt. Over at jeg gik fra ham. Over at jeg ikke er der, når hans mor er syg og måske ligefrem snart dør. Over at jeg bad ham om penge (selvom han fik ALLE møblerne og alle mine gode krimier). Over at jeg ikke er der, når han kommer hjem og er ked af det, fordi jeg er væk. Over at han savner mig. Kors, jeg kan blive ved.

Vil du med ud til en havn/strand et sted, og kigge ud over vandet? Det har jeg altid syntes er beroligende.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 25. apr 2018, 20:26

Hvordan står det til? Sover du bedre? Skal du have hjælp?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2018, 05:09

Annione skrev:Hvordan står det til? Sover du bedre? Skal du have hjælp?


Det står fint til. Den nye madras hjælper på nattesøvnen, bestemt! Tak for den :kys:
Jeg får lavet lidt næsten hele tiden, så der er fremskridt. Næste skridt er at rense gulvet i soveværelset, det regner jeg med at begynde på i morgen. Derefter vil jeg gerne rense bagvæggen derinde, den er stadig fuld af gammelt puds. Det skal ned og så kan jeg mørtle op, eller hvad jeg nu skal, når jeg har tid til det.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 26. apr 2018, 05:36

LaScrooge skrev:
Annione skrev:Hvordan står det til? Sover du bedre? Skal du have hjælp?


Det står fint til. Den nye madras hjælper på nattesøvnen, bestemt! Tak for den :kys:
Jeg får lavet lidt næsten hele tiden, så der er fremskridt. Næste skridt er at rense gulvet i soveværelset, det regner jeg med at begynde på i morgen. Derefter vil jeg gerne rense bagvæggen derinde, den er stadig fuld af gammelt puds. Det skal ned og så kan jeg mørtle op, eller hvad jeg nu skal, når jeg har tid til det.


Anytime! Jeg er glad for at kunne hjælpe.
Jeg har en halv dag i weekenden - nok søndag. Skal du have hjælp med noget?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 26. apr 2018, 05:57

Annione skrev:
LaScrooge skrev:
Annione skrev:Hvordan står det til? Sover du bedre? Skal du have hjælp?


Det står fint til. Den nye madras hjælper på nattesøvnen, bestemt! Tak for den :kys:
Jeg får lavet lidt næsten hele tiden, så der er fremskridt. Næste skridt er at rense gulvet i soveværelset, det regner jeg med at begynde på i morgen. Derefter vil jeg gerne rense bagvæggen derinde, den er stadig fuld af gammelt puds. Det skal ned og så kan jeg mørtle op, eller hvad jeg nu skal, når jeg har tid til det.


Anytime! Jeg er glad for at kunne hjælpe.
Jeg har en halv dag i weekenden - nok søndag. Skal du have hjælp med noget?


Tjoh, det kunne da snildt være! Selskab er i al fald aldrig at kimse ad, jeg får ofte lavet mere når der er nogen, der kigger på :) Jeg har ikke helt overblik over min weekend pt, mik telefon døde og med den min aftalekalender, så vi kan måske holde den åben og tales ved lørdag? Og så booker du selvfølgelig bare din egen tid, hvis noget hyggeligt byder sig inden jeg har overblik over mit.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Annione » 26. apr 2018, 06:25

LaScrooge skrev:
Tjoh, det kunne da snildt være! Selskab er i al fald aldrig at kimse ad, jeg får ofte lavet mere når der er nogen, der kigger på :) Jeg har ikke helt overblik over min weekend pt, mik telefon døde og med den min aftalekalender, så vi kan måske holde den åben og tales ved lørdag? Og så booker du selvfølgelig bare din egen tid, hvis noget hyggeligt byder sig inden jeg har overblik over mit.


Det er en aftale. Så finder vi ud af det i løbet af weekenden.
1
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 4. maj 2018, 05:01

Scrooge - hvordan står det til både på den ene og anden front? Jeg tænker meget på dig, selvom jeg ikke kender dig (og bor langt væk).
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24645

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf LaScrooge » 4. maj 2018, 06:00

Halldora skrev:Scrooge - hvordan står det til både på den ene og anden front? Jeg tænker meget på dig, selvom jeg ikke kender dig (og bor langt væk).


Hvor er du sød :lun:

Det okay godt. Mere afbalanceret efterhånden, på det følelsesmæssige plan. Jeg savner ham ikke så meget mere og er begyndt at drømme om at jeg møder ham og egentlig ikke helt kan se hvad jeg var forelsket i. Det anser jeg som et godt tegn på at adskillelsen er blevet mere fundamental og at jeg har det fint med den.

På arbejdet, som også gar stresset mig, har jeg fået nogle mere klare rammer og det hjælper også.

I lejligheden er det små skridt. Jeg får ikke lavet det store ryk men det der mangler i de to rum er til at håndtere. Min plan er at bestille flytning den sidste uge i maj.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Halldora
Indlæg: 373
Tilmeldt: 25. jan 2016, 11:40
Kort karma: 25
Geografisk sted: 5000
Likede indlæg: 593

Re: Indretnings- og istandsættelsestråd!

Indlægaf Halldora » 4. maj 2018, 12:34

Det virker til, som du også selv skriver, at gå fremad lige så stille og roligt i et tempo, hvor du selv kan følge med. <3 Det er så absolut det vigtigste, at du kan følge med.

Dejligt med mere tydelige rammer på arbejdet. Det gør det unægtelig nemmere at vurdere til og fra. Yaay

Hvad angår lejligheden lyder flytning i slutningen af måneden jo til, at der er sket så meget, at det helt store rykind er muligt. Kanon måde at gå sommeren (og her tror jeg vi alle beder til, at vi rent faktisk FÅR sommer her i DK i år i sommermånederne vel at mærke) i møde på.
2

Tilbage til "Bolig"