Hvordan bygger man et walk in closet?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40583

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Akehurst2 » 22. jan 2018, 10:08

Daybreak skrev:Jeg ville bruge PAX fra IKEA også.

I eksemplet her er der 2 vægge á 250 cm. Det ene skabsmodul har dybde på 60 og det andet på 38 cm. Jeg ville sætte spots, der lyste ind i skabene. På endevæggen ville jeg hænge et stort spejl, og i "hullet" mellem skab og vindue stille vasketøjskurv fx, eller en stol til at ligge fra på eller lignende.
Bagvæggen der vender ud mod rummet beklædes med en stor hvid plade, så det ligner en rigtig væg.


Jeg synes også, man skal droppe skab for enden, når der ikke er så meget plads at gøre godt med. Så heller bruge pladsen som du foreslår, eller evt. til nogle smalle hylder til smykker, en stumtjener eller den slags.
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Tricolette » 22. jan 2018, 10:13

Akehurst2 skrev:
Daybreak skrev:Jeg ville bruge PAX fra IKEA også.

I eksemplet her er der 2 vægge á 250 cm. Det ene skabsmodul har dybde på 60 og det andet på 38 cm. Jeg ville sætte spots, der lyste ind i skabene. På endevæggen ville jeg hænge et stort spejl, og i "hullet" mellem skab og vindue stille vasketøjskurv fx, eller en stol til at ligge fra på eller lignende.
Bagvæggen der vender ud mod rummet beklædes med en stor hvid plade, så det ligner en rigtig væg.


Jeg synes også, man skal droppe skab for enden, når der ikke er så meget plads at gøre godt med. Så heller bruge pladsen som du foreslår, eller evt. til nogle smalle hylder til smykker, en stumtjener eller den slags.


Eller skohylder :fløjt:
2
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 22. jan 2018, 10:16

Zonta skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg prøver lige at linke til mine billeder igen. Der er et ret tydeligt billede af vores "indhak".

viewtopic.php?f=4&t=3166&start=30#p412408

Det lille hak ved foldedøren, som man kan se både ude- og indefra, er faktisk der hvor soveværelsesdøren åbner ind i. På den måde fik vi et 1-2 kvm ekstra.

Nu kan jeg godt se det. Jeg tror jeg blev forvirret af den anden dør, der er i walk-in'et? :genert: :D


Ja, jeg overvejede godt nok at nævne den anden dør, som egentlig bare skulle have været blændet. men det har været rigtig skønt at have to døre. Den anden går ud til vores entre, og det er ret fedt hvis man lige har glemt et eller andet når man skal ud af døren.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 24. jan 2018, 10:28

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Zonta skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Jeg prøver lige at linke til mine billeder igen. Der er et ret tydeligt billede af vores "indhak".

viewtopic.php?f=4&t=3166&start=30#p412408

Det lille hak ved foldedøren, som man kan se både ude- og indefra, er faktisk der hvor soveværelsesdøren åbner ind i. På den måde fik vi et 1-2 kvm ekstra.

Nu kan jeg godt se det. Jeg tror jeg blev forvirret af den anden dør, der er i walk-in'et? :genert: :D


Ja, jeg overvejede godt nok at nævne den anden dør, som egentlig bare skulle have været blændet. men det har været rigtig skønt at have to døre. Den anden går ud til vores entre, og det er ret fedt hvis man lige har glemt et eller andet når man skal ud af døren.

Det hele giver så meget mere mening nu :lol: Tak!
1
J, juli 2018.
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 28. aug 2018, 12:53

Jeg tager lige denne her op igen. Vi har nemlig fået lavet skabet!

Vi fik en tømrer til at lave en skillevæg og så har vi fået vendt døren om. Så er der blevet filtet og malet og sat fodpaneler på.

Så har vi været i Ikea og købe indmaden. Vi har valgt at undvære låger i første omgang, men vi må se hvor støvet der bliver :lol:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
8
J, juli 2018.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Madam Pomfrey » 28. aug 2018, 13:03

Det ser skide godt ud :)

Jeg har længe haft 2 åbne skabe i mit soveværelse, og jeg oplever ikke at det bliver støvet. Ikke mere end med lukkede skabe :)
Nu har jeg fået gardin for, da jeg ikke rigtig har plads til låger. Men det er mest for det visuelle, at man slipper for at kigge ind i skabene, lave noget ro i rummet :)
Er det 3 x 1 meter skab i har på den lange side, eller er det et 50 cm modul i midten?
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Daybreak » 28. aug 2018, 14:51

Hvor ser det fint ud!
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf Zonta » 28. aug 2018, 14:57

Madam Pomfrey skrev:Det ser skide godt ud :)

Jeg har længe haft 2 åbne skabe i mit soveværelse, og jeg oplever ikke at det bliver støvet. Ikke mere end med lukkede skabe :)
Nu har jeg fået gardin for, da jeg ikke rigtig har plads til låger. Men det er mest for det visuelle, at man slipper for at kigge ind i skabene, lave noget ro i rummet :)
Er det 3 x 1 meter skab i har på den lange side, eller er det et 50 cm modul i midten?

Det er 2 x 1 meter og 1 x 75 cm. På den anden side er det ét 1 meter og 1 50 cm :)

Og tak :D
1
J, juli 2018.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvordan bygger man et walk in closet?

Indlægaf fisken80 » 28. aug 2018, 16:03

Madam Pomfrey skrev:Det ser skide godt ud :)

Jeg har længe haft 2 åbne skabe i mit soveværelse, og jeg oplever ikke at det bliver støvet. Ikke mere end med lukkede skabe :)
Nu har jeg fået gardin for, da jeg ikke rigtig har plads til låger. Men det er mest for det visuelle, at man slipper for at kigge ind i skabene, lave noget ro i rummet :)
Er det 3 x 1 meter skab i har på den lange side, eller er det et 50 cm modul i midten?


Jeg har den omvendte oplevelse. Sjældent har jeg set mere støv end i mine skabe før vi fik sat låger på. Det støver MEGET på et soveværelse.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Bolig"