Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Evapeva » 7. jan 2018, 00:21

Argh, sikke et skod-tabuemne, men altså. Vi har fået rotter i huset i løbet af december. tie: :puke: Eller rettere - de bor i skunken og i etageadskillelsen. Jeg er skide bange for, hvad de kræ laver af skade på inventaret og ikke mindst frygter jeg for børnenes og vores helbred, hvis nu et af de bæster skulle få held med at slippe ind i huset og lægge urinspor, som vi kommer i kontakt med. :whine:

Vi har haft rottefængeren på besøg for et par uger siden, og han anbefalede selvfølgelig en masse sikkerhedsforanstaltninger såsom aflukning af smuthuller osv., men tadaa - fordi vi er midt i en renovering med en ufærdig tilbygning, som støder direkte op til vores køkken pt., så er det ikke rigtigt muligt at lukke helt af derude. Der ER smuthul mellem den afblændede dør mellem køkkenet og de træbrædder, som vi har smækket op derpå i det, der skal blive bryggers, men som pt. er et åbent, opmuret areal uden tag. Eller selvfølgelig kan vi få lavet en stålplade og smække den op i stedet, men før vi sætter alt dette i værk (som nok både er dyrt og besværligt ift. at bryggerset vil stå færdigt til påske!), så står vi pt. mere i et dilemma omkring gift eller ej, som overskriften lyder. Vi fanger slet ikke nok af de små bæster vha. almindelige fælder - er det tid til gift, og hvad er jeres erfaring med dette? Jeg er nervøs for, om de æder giften og lægger sig til at krepere 117 forskellige steder i etageadskillelsen, således at vi så er nødt til at rive loftet ned pga. stank/smittefare osv.

Angående husforsikring, så ved jeg, at vi har en god én, men lige pt. mangler jeg info om dækning ved gnavere/skadedyr. Det skal jeg selvfølgelig sætte mig ind i ASAP.

Inputs? :blush:
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Annione » 7. jan 2018, 02:08

Åh nej altså. Hvor klamt!

Har I haft en rotte-hund inde og på jagt efter de bæster?
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2018, 05:10

Må man bruge gift inde i huse? Jeg synes i hvert fald jeg læste noget om at man ikke måtte. Vi har/havde rotter omkring hønsegården, har giftkasser oppe, men vi har taget virkelig mange i smækfælderne. Hønsegården er byttet så vi har det perfekte sted til smækfælderne uden stor risiko for at alt muligt andet går i dem
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Studsgaard » 7. jan 2018, 07:19

Hvad med sådan en dims der sender nogle lyde ud som mus og rotter og andre smågnavere ikke kan li.
Sådan en har holdt svigernes sommerhus fri for de bæster, selvom de er i/ved de omkringliggende sommerhuse.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Artem » 7. jan 2018, 07:29

For mig at se er det største problem ved at bruge gift, at de rotter vil komme til at ligge døde alle mulige mærkelige steder i jeres tagkonstruktion, hvor fra de så kan ligge og stinke uden at i kan fjerne dem. Så det er et No go i min verden.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Sophies-mor » 7. jan 2018, 08:33

Smækfælder.
Nogle putter Nutella i, andre spegepølse.
Jeg vil kun anbefale smækfælder.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf IrmaPigen » 7. jan 2018, 08:53

Vi havde engang en rotte i køkkenet, da jeg boede i villalejlighed på Frederiksberg med en ekskæreste.

I virkeligheden vidste underboen godt der var rotter i kælderen, han havde bare "glemt" at informere os, det fjols.

Anyway, rotten, der var kommet op i vores lejlighed på 1. Sal, blev fanget med en smækfælde vi lagde i skraldespanden om natten. Det tog vist en lille uges tid.
Senest rettet af IrmaPigen 9. jan 2018, 09:27, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Rottebekæmpelse - rottegift eller ej?

Indlægaf Evapeva » 7. jan 2018, 21:25

Artem skrev:For mig at se er det største problem ved at bruge gift, at de rotter vil komme til at ligge døde alle mulige mærkelige steder i jeres tagkonstruktion, hvor fra de så kan ligge og stinke uden at i kan fjerne dem. Så det er et No go i min verden.



Præcis, det er jeg også inde på i startindlægget. Søgte derfor erfaringer med gift. Men det er nok for stor en risiko at løbe alt i alt, er vi også kommet frem til.

Man kan få en fælde der giver stød, så rotten dør øjeblikkeligt lige i nærheden/i selve fælden. Den overvejer vi kraftigt. Jeg tror, jeg giver Rentokil-manden et kald i morgen og spørger til hans holdning til den type fælde.
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Bolig"