Oprydningstråden 2018

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15156

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Zonta » 1. jul 2018, 05:54

LadyFox skrev:Nu er der 6 ugers sommerferie. Så nu skal der ske noget.
Jeg gider ikke føle jeg bruge hele dage på projektet, så jeg tager det lidt i etaper, et rum af gangen og en "afdeling" af rummet af gangen, jeg skal sætte tid af til mindst en afdeling i det rum jeg er i gang med om dagen, og også gerne flere.
I dag har jeg indtil videre fået ordet mit højskab med tørvare. Jeg har fået smidt flere poser ud af mad der enten var blevet for gammelt, ikke pakket godt nok ind eller som jeg ikke får spist, vasket det helt ned og fået sat de tilbageværende ting på deres rette hylde. Jeg er alt for god til bare at smide tingene ind på en random hylde efter brug, og så mistet jeg overblikket over hvad jeg egentlig har.
Det kunne jeg også tydeligt se da jeg rydede ud, der var alt for mange gengangere af ting det ikke giver mening for mig at have et lager af.

Senere eller i morgen er det hvidevarende der står for skud. Der er også meget i køleskabet der skal ud, og både køleskabet og ovnen kunne godt trænge til at blive vasket ordentligt.

"Heeey, 7 pakker flormelis! Det var da brugbart!" :lol: Kender godt til det!
3
J, juli 2018.
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf ina » 1. jul 2018, 06:48

Jeg har fået ryddet voldsomt op på børnenes legeværelse. Noget er blevet stillet væk til den mindste gider lege med det, meget er givet til genbrug, noget er sat til salg og lidt er givet til min nevø. Nu er der plads derinde og det er sorteret, så det er overskueligt og de gider lege derinde.

Vores repos er opbevaringssted for alt det vi ikke bruger, men som skal gemmes til vores yngste bliver stor nok til at bruge det. Og så står der en del der skal sælges, overvejer at booke en stand på et loppemarked her i løbet af sommeren.
0
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf missme » 10. jul 2018, 12:12

Jeg har sommerferie, og egentlig god tid til at få ryddet godt op i alle ender af huset. Men jeg kan bare slet ikke finde motivationen. Og mens jeg så sad her ved computeren og lavede overspringshandler (DET er jeg til gengæld god til), slog det mig: Jeg tror at mine manglende evner ud i at rydde op, handler om at jeg ikke sætter nok pris på et opryddet hjem. Altså, når jeg har fået ryddet op et sted, så er det ikke sådan at jeg så føler stor tilfredshed, jeg tænker mest at det jo bliver rodet om 10 min igen. For sådan er det lidt herhjemme, som at feje blade sammen i stormvejr!
Når jeg er ved andre som har det flot opryddet er jeg altså misundelig, men er jeg ved nogle som er rodehoveder som os selv, så tænker jeg aldrig over det, og der hygger jeg mig jo præcis lige så meget.
Hvordan har i det, jer som er gode til at holde hjemme opryddet? Er det fordi i bare elsker at det er ryddet op, er det bare en pligtopgave for jer også, eller er det medfødt (i så fald vil jeg klage til mine forældre :D )?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf LadyFox » 10. jul 2018, 12:25

missme skrev:Jeg har sommerferie, og egentlig god tid til at få ryddet godt op i alle ender af huset. Men jeg kan bare slet ikke finde motivationen. Og mens jeg så sad her ved computeren og lavede overspringshandler (DET er jeg til gengæld god til), slog det mig: Jeg tror at mine manglende evner ud i at rydde op, handler om at jeg ikke sætter nok pris på et opryddet hjem. Altså, når jeg har fået ryddet op et sted, så er det ikke sådan at jeg så føler stor tilfredshed, jeg tænker mest at det jo bliver rodet om 10 min igen. For sådan er det lidt herhjemme, som at feje blade sammen i stormvejr!
Når jeg er ved andre som har det flot opryddet er jeg altså misundelig, men er jeg ved nogle som er rodehoveder som os selv, så tænker jeg aldrig over det, og der hygger jeg mig jo præcis lige så meget.
Hvordan har i det, jer som er gode til at holde hjemme opryddet? Er det fordi i bare elsker at det er ryddet op, er det bare en pligtopgave for jer også, eller er det medfødt (i så fald vil jeg klage til mine forældre :D )?

Jeg har det præcis som dig. Og jeg synes tit hvis jeg brokker mig over at skulle bruge min dag på oprydning og rengøring så siger folk altid noget i stil med "du skal bare tænke hvor rart det er når du er færdigt og dit hjem er helt ryttet og rent" - men sådan har jeg det bare ikke, jeg slapper ikke mere af fordi der dufter rent, jeg føler ikke stor tilfredstillese af det. Det er da meget fedt ikke at behøve at tænke mere på det en kort stund, men mest af alt så tænker jeg på alle de fede ting jeg kunne have brugt tiden på i stedet for. Og der går jo som du siger virkelig kort tid før der trænger igen.
Jeg ville virkelig gerne finde den der tilfredshed ved at der er styr på tingene, for jeg har også svært ved at motiverer mig selv, og det ses tydeligt på mit hjem, og jeg ville gerne bo ordentligt i et hjem hvor jeg ikke behøvede sige "bare så du er advaret der rodder" når jeg tager folk med hjem.
1
...
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf missme » 11. jul 2018, 09:03

LadyFox skrev:
missme skrev:Jeg har sommerferie, og egentlig god tid til at få ryddet godt op i alle ender af huset. Men jeg kan bare slet ikke finde motivationen. Og mens jeg så sad her ved computeren og lavede overspringshandler (DET er jeg til gengæld god til), slog det mig: Jeg tror at mine manglende evner ud i at rydde op, handler om at jeg ikke sætter nok pris på et opryddet hjem. Altså, når jeg har fået ryddet op et sted, så er det ikke sådan at jeg så føler stor tilfredshed, jeg tænker mest at det jo bliver rodet om 10 min igen. For sådan er det lidt herhjemme, som at feje blade sammen i stormvejr!
Når jeg er ved andre som har det flot opryddet er jeg altså misundelig, men er jeg ved nogle som er rodehoveder som os selv, så tænker jeg aldrig over det, og der hygger jeg mig jo præcis lige så meget.
Hvordan har i det, jer som er gode til at holde hjemme opryddet? Er det fordi i bare elsker at det er ryddet op, er det bare en pligtopgave for jer også, eller er det medfødt (i så fald vil jeg klage til mine forældre :D )?

Jeg har det præcis som dig. Og jeg synes tit hvis jeg brokker mig over at skulle bruge min dag på oprydning og rengøring så siger folk altid noget i stil med "du skal bare tænke hvor rart det er når du er færdigt og dit hjem er helt ryttet og rent" - men sådan har jeg det bare ikke, jeg slapper ikke mere af fordi der dufter rent, jeg føler ikke stor tilfredstillese af det. Det er da meget fedt ikke at behøve at tænke mere på det en kort stund, men mest af alt så tænker jeg på alle de fede ting jeg kunne have brugt tiden på i stedet for. Og der går jo som du siger virkelig kort tid før der trænger igen.
Jeg ville virkelig gerne finde den der tilfredshed ved at der er styr på tingene, for jeg har også svært ved at motiverer mig selv, og det ses tydeligt på mit hjem, og jeg ville gerne bo ordentligt i et hjem hvor jeg ikke behøvede sige "bare så du er advaret der rodder" når jeg tager folk med hjem.


Ja, det lyder som mig. Jeg advarer også ind i mellem folk, hvis de uventet skal hjem til mig. Men jeg elsker egentlig spontant besøg, bortset fra at vi roder.
I dag vil jeg prøve at rydde lidt op i mine ting, færre ting må da gøre det nemmere! :gruble:
Og så vil jeg med tvang prøve at fremkalde en dyb følelse af tilfredsstillelse :lol:
2
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2823
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3451

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Torn » 12. jul 2018, 11:54

Jeg har nu en uges sommerferie, og den skal blandt andet bruges på at rydde ud i mine alt for mange ejendele. Jeg trives bedst, når jeg ikke ejer for meget ligegyldigt.

I dag har jeg afleveret 22 bøger til genbrug og to bæreposer tøj til H&M mod kuponer.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Oprydningstråden 2018

Indlægaf Mangoness » 12. jul 2018, 12:01

Min sommerferie bliver pt brugt på at rydde op i mine ting. Jeg er nemlig ved at flytte hjemmefra :panik:

Kryds fingre for at det går bedre end da jeg var 20 :kryds:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Bolig"