Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 8. dec 2018, 20:30

Jeg synes også det gulv din mand har valgt er for gulligt - i hvert fald i forhold til jeres oprindelige gulvvalg :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 8. dec 2018, 20:33

Fræksak skrev:
Nu er det nok ikke helt til at regne med farvenuancerne på billeder (som du også selv nævner) men ud fra hvad man ser her, ville jeg klart gå efter det gulv til højre, som din mand er faldet for. Synes der er en fin varme i det, og "knasterne" gør egentlig bare, at det ser mere naturtro ud efter min mening. Og så tænker jeg, at I i forvejen kommer til at bo med virkelig meget lys - så gør det ikke noget, at der er lidt "bund" i gulvene.


Jeg tror du har helt ret. Jeg kan bare så godt lide lyse gulve. Og hvide møbler.. Jeg er generelt ret kedelig (lige pånær min turkise lænestol :genert: )
Jeg stejler heller ikke helt på det, for det er flot. Farven er ret godt gengivet på billedet faktisk.
Kan være det bare er min mand der skal bestemme gulvene, han valgte også fliser, så han burde måske bare forsætte stilen :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 8. dec 2018, 20:34

Daine skrev:
Det nederste gulv synes jeg er virkelig pænt! :) Stadig med et let knast-look, men over i den lyse nuance. Gulvet til højre synes jeg er for gulligt, for mig ville kontrasten mellem gulv/vægge/møbler blive for meget. Men jeg foretrækker så også personligt gulve der ikke “larmer” fordi jeg hellere vil arbejde med farve på væggene, så gulve (og lofter) skal helst være 100% neutrale :)


Jeg vil nemlig også helst have noget ret neutralt gulv. Jeg synes virkelig det er en stor beslutning når det skal over alt. Må afsted og se det nederste. Godt der er nogen på min side :D
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 8. dec 2018, 20:37

Jeg deler klart mest stil med din mand :-D Det nederste gulv kan jeg virkelig, virkelig ikke lide nuancen på :genert:. Så hellere noget helt neutralt hvidligt som det til venstre. I vil få svært ved at matche vægge og møbler med den mærkelige æggeskalsnuance, undskyld jeg siger det. Altså, selv hvid ser ikke kønt ud til det :genert:.
2
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 8. dec 2018, 21:25

Fræksak skrev:Jeg deler klart mest stil med din mand :-D Det nederste gulv kan jeg virkelig, virkelig ikke lide nuancen på :genert:. Så hellere noget helt neutralt hvidligt som det til venstre. I vil få svært ved at matche vægge og møbler med den mærkelige æggeskalsnuance, undskyld jeg siger det. Altså, selv hvid ser ikke kønt ud til det :genert:.


Den nederste er jeg på billedet heller ikke til, men synes især de lyse billeder har snydt virkeligt meget. Ih, jeg vil bare gerne have gulvet til venstre, bare i den store format. Mon de kan overtales til at producere det for min skyld. Forhandleren sagde der kom nye gulve i februar/marts i det nye år, og vores gulv bliver nok først lagt april/maj agtigt, men vi skal selvfølgelig beslutte os nu.. Mon man kan skrive til hovedkontoret og høre om de kan løfte sløret lidt for hvad der kommer.

Vil have lyst, klart gulv, uden grå og gule undertoner :D Er det for meget for langt.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 8. dec 2018, 21:27

Filipai skrev:
Fræksak skrev:Jeg deler klart mest stil med din mand :-D Det nederste gulv kan jeg virkelig, virkelig ikke lide nuancen på :genert:. Så hellere noget helt neutralt hvidligt som det til venstre. I vil få svært ved at matche vægge og møbler med den mærkelige æggeskalsnuance, undskyld jeg siger det. Altså, selv hvid ser ikke kønt ud til det :genert:.


Den nederste er jeg på billedet heller ikke til, men synes især de lyse billeder har snydt virkeligt meget. Ih, jeg vil bare gerne have gulvet til venstre, bare i den store format. Mon de kan overtales til at producere det for min skyld. Forhandleren sagde der kom nye gulve i februar/marts i det nye år, og vores gulv bliver nok først lagt april/maj agtigt, men vi skal selvfølgelig beslutte os nu.. Mon man kan skrive til hovedkontoret og høre om de kan løfte sløret lidt for hvad der kommer.

Vil have lyst, klart gulv, uden grå og gule undertoner :D Er det for meget for langt.


Bestemt, det manglede da bare! :-D

Jeg håber, I ender med at finde noget, I begge er tilfredse med! :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 11. dec 2018, 15:00

Vi ville lige forbi og se om de nu var kommet igang. Det kan man vidst svare ja til :D

A5B6CEF9-994A-4196-A3E4-70ED126ECE1C.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 14. dec 2018, 08:24

Jeg er simpelthen så træt af det hele lige nu. Vi var forbi grunden igår i mørke, og synes der manglede et træ vi havde fældet og markeret med bånd at det skulle blive. Der stod et utroligt smukt nåletræ, desværre stod det hvor huset skulle stå, og vi fik der derfor fældet for at kunne bruge de 3 meter høje stamme til noget.
Vi aftalte det telefonisk og jeg tog også ned på grunden og udpegede det.
Fandme om de så ikke har smidt det i containeren . Jeg er så sur og ked af det. Synes konstant der går noget galt, og det er jo ikke muligt at erstatte :( øv !
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2019, 18:51

Stadig intet nyt herfra. Andet end huset er fjernet. De "glemte" så lige en olietank, så der måtte vi kæmpe lidt for at få dem ned igen, men udover det er grunden pænt og ryddet.

Ringede til ham der står for vores ansøgning før jul, og spurgte hvordan det gik, han slog vores sag op, og sagde der havde været en fejl fra byggefirmaets side, men at den var blevet løst nu, og der derfor kun manglede stempel. Fedt sagde jeg, og spurgte om vi så havde den samme dag, men næææ nej, for selvom den bare manglede stempel så var den ikke øverst i bunken, og man SKULLE følge bunken. Suk!

Angående gulv er jeg stadig ikke helt forelsket i noget af det, men det ender med det mørke af de ovenstående, min mand er helt forelsket i det, og når jeg ikke er forelsket i nogle af de andre får han den. Jeg synes det er langt flottere i virkeligheden end det er på HAROs egne billeder, og vi har også set billeder fra andres huse, hvor det også ser ret pænt ud.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2019, 18:55

Lige nu sidder vi og bakser med akustiklofterne. Vi er lidt allergiske for at vores kommende spisebordslampe (med rødt) vil skulle sidde midt i et akustikfelt, men de kan ikke rykkes da de skal passe i forhold til dem der er i køkkenet (som er dem der i virkeligheden ikke kan rykkes)

Vi overvejer derfor at droppe akustikfelterne i køkkenet, og hvis det så mangler så eftermontere rockfon 60*60 felter mellem spotsene (med blåt)

Har den kloge debat nogle tanker :D ?
Det bør nok lige nævnes at køkkenet har flat loft, hvor der er loft til kip i stue/alrum delen

Screen Shot 2019-01-06 at 19.54.25.jpg

Screen Shot 2019-01-06 at 19.50.51.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 6. jan 2019, 19:11

Jeg har desværre ingen input til det med (akustik)lofterne, men jeg blev bare helt glad over at læse, at I har valgt de mørke gulve. Eller, mørke og mørke, men mørkeste :-D. Jeg tror, det bliver virkelig godt! :)
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 6. jan 2019, 19:24

Vi var ude og se det igår, hvor de havde væsentligt bedre lys, og så havde de pakker af det liggende ved siden af hinanden, så man kunne få en bedre fornemmelse.
Jeg prøvede at lokke manden til at købe en pakke med hjem, men det synes han alligevel var fjollet :D

Det andet billede er fra en udstilling med meget dunkelt lys, og der synes jeg det så lige vel mørkt ud, men jeg accepterer det, og så holder vi øje med om de kommer ud med drømmegulvet her om en uge, hvor de har annonceret der kommer nyheder.

560868D3-8F21-48B9-BFA4-EDA122969416.jpeg


F70839E3-7A50-4D87-AC72-3D60D452522A.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 10. jan 2019, 14:55

Igår kom byggetilladelsen. Og idag ringede byggefirmaet med beskeden, at hvis vi fik skrevet under på de sidste materialevalgsændringer, kunne de gå igang på mandag. Puha. Så fik vi travlt. Nu skal de sidste valg simpelthen træffes, også selvom det er angstprovokerende.

Af dårlige nyheder ringede vores nedriver, som nu skulle fjerne den sløjfede olietank, og fortalte at den ikke var tom, og da de begyndte at hive den op kom der hul i, hvilket betød at der kom olie ud af. TYPISK! Vi måtte det samme sige ja til at han måtte hive slamsuger ud, og at der bare skal fjernes alt det forurenede jord og laves nye prøver. Vi har dog i vores købskontrakt skrevet under på at vi har købt med sløjfet olietank, og det fortæller nedriveren at den ikke var. Endnu en irriterende ting vi nu skal bøvle med, i forhold til sælger.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 11. jan 2019, 21:21

Og nu er der så også en tjæreforurening som de første prøver ikke viste. Jeg bliver træt. Der er bare en bundløst hul af en pengesuger. Måtte direkte hjem og have en stor GT. Håber ikke projektet udmunder i alkoholisme.

Men på den positive side, så går vi i jorden på mandag :banan:
Hvis ellers olietanken (som skulle have været fjernet idag, men ikke blev det af ukendte årsager) er væk.
Senest rettet af Filipai 11. jan 2019, 22:21, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. jan 2019, 22:03

Filipai skrev:Hvis ellers olietanken (som skulle have været fjernet idag, men ikke blev det af ukendte årsager) er væk.

Jeg har hørt at kører man på genbrugen med en gammel olietank, og den ikke er vasket indvendig og er helt fri for olie, så modtages den ikke, så er den ikke ren og skal kun på genbrugen, så kan det måske også give problemer. Det er kun hvad andre har nævnt i andet sammenhæng med gammel tank som måtte vaskes og spules indvendig og flere times sæberens.

Måske klarer jeres mand dette, måske er i det rette sted, hvor ingen tænker over det :) Måske er det brugbar info, synes bare i skulle vide , det sker hvis den køres til genbrug.

Loftet ser ellers godt ud :fløjt:
1

Tilbage til "Bolig"