Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 11. feb 2018, 19:50

Filipai skrev:
Fræksak skrev:Det ser fint ud! :) Hvad blev der af den træbordplade du insisterede på? :-D


Altså jeg ville jo sindsygt gerne have den, og min mand var endnu mere hooked end jeg var, og lovede at han ville passe og pleje den. Da han så trak det i land, og muligheden for en gratis laminatbordplade bød sig, så hapsede vi det.
Træbordpladen ville også næsten fordoble køkken budgettet :fløjt:


Det kan jeg sgu godt forstå! Den ser også fin ud, den I har valgt :)
1
Fræksak
Indlæg: 2493
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 470
Likede indlæg: 4232

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 11. feb 2018, 19:50

Vores bordplade kostede også nærmest det samme som resten af køkkenet i øvrigt :tie:
0
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 11. feb 2018, 19:58

Med på holdet hvor bordpladen svarede til halvdelen af køkkenets pris. Det er helt vildt så dyre de er.

Dog lavede vores sælger en regnefejl, så vi fik “desværre” vores ene bordplade gratis :dance:
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Ficus » 11. feb 2018, 20:00

Hvilke gulve skal I have i køkkenet? Eller hvad har I planer om? Tænker ikke det er helt på plads
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7829

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 11. feb 2018, 20:20

Ficus skrev:Hvilke gulve skal I have i køkkenet? Eller hvad har I planer om? Tænker ikke det er helt på plads


Nej ikke helt. Det bliver højst sandsynligt nogle lyse Pergo gulve. Altså træ/laminat gulve , og det bliver det også i køkkenet. Det bliver nogle af dem med “livstidsgaranti” vi har dyr, har planer om børn og har ofte gæster, så gulvene skal kunne holde til lidt af hvert.
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8739
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7205

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 11. feb 2018, 22:06

Filipai skrev:Nej ikke helt. Det bliver højst sandsynligt nogle lyse Pergo gulve. Altså træ/laminat gulve , og det bliver det også i køkkenet. Det bliver nogle af dem med “livstidsgaranti” vi har dyr, har planer om børn og har ofte gæster, så gulvene skal kunne holde til lidt af hvert.

Jeg ved godt Pergo er slidstærk og praktisk. Men det er også et hårdt "plastik" gulv.
Jeg er helt klart selv mest til trægulve, hvor lakerede klarer det meget godt, men når det begynder med at blive slidte skal de slibes og have en gang ny lak, som er der det går galt for en del, med at de lader gulvet blive slidt for langt ned, feks i køkkenområdet.

Men hvis det skal være et andet hårdt og slidstræk gulv ville jeg gå efter bambus. Som også er et naturligt gulv.

Til en børnefamilie som jer, ville jeg nok foretrække et af de nye kork vinylgulve. Som stadig er meget slidstræk som laminat, men meget mere blødt og varmt at gå på.
Senest rettet af Artem 13. feb 2018, 22:14, rettet i alt 1 gang.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Indomie
Indlæg: 209
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 11. feb 2018, 22:17

Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7829

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. feb 2018, 05:53

Artem skrev:
Filipai skrev:Nej ikke helt. Det bliver højst sandsynligt nogle lyse Pergo gulve. Altså træ/laminat gulve , og det bliver det også i køkkenet. Det bliver nogle af dem med “livstidsgaranti” vi har dyr, har planer om børn og har ofte gæster, så gulvene skal kunne holde til lidt af hvert.

Jeg ved godt Pergo er slidstærk og praktisk. Men det er også et hårdt "plastik" gulv.
Jeg er helt klart selv mest til trægulve, hvor lakerede klarer det meget godt, men det begynder med at blive slidte skal de slibes og have en gang ny lak, som er der det går galt for en del med at de lader gulvet blive slidt for langt ned, feks i køkkenområdet.

Men hvis det skal være et andet hårdt og slidstræk gulv ville jeg gå efter bambus. Som også er et naturligt gulv.

Til en børnefamilie som jer, ville jeg nok foretrække et af de nye kork vinylgulve. Som stadig er meget flidstræk som laminat, men meget mere blødt og varmt at gå på.


Ok :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7829

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. feb 2018, 05:55

Indomie skrev:Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane


Kan det holde til høje hæle uden mærker? Og hvordan med ridser? :) Lyder til gengæld ikke godt hvis det er mega glat. Jeg har nemlig giftet mig med en klumpe dumpe :D
0
Indomie
Indlæg: 209
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 12. feb 2018, 07:55

Filipai skrev:
Indomie skrev:Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane


Kan det holde til høje hæle uden mærker? Og hvordan med ridser? :) Lyder til gengæld ikke godt hvis det er mega glat. Jeg har nemlig giftet mig med en klumpe dumpe :D


Jeg har ingen erfaring med høje hæle og får det nok heller ikke :D
Men vi har pt ingen ridser og det på trods af skubben af møbler frem og tilbage osv. Min svoger prøvede at kaste en maler spatel ned i det (udstillingsmodel ikke vores) og der kom ikke et mærke selvom han ramte med det skarpe hjørne.
De fleste udstillingshuse har den type gulv, hvis I har nogen i nærheden
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8739
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7205

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 12. feb 2018, 22:14

Filipai skrev:
Indomie skrev:Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane


Kan det holde til høje hæle uden mærker? Og hvordan med ridser? :) Lyder til gengæld ikke godt hvis det er mega glat. Jeg har nemlig giftet mig med en klumpe dumpe :D

Jeg har forøvrigt ingen erfaring med de korkvinyl gulve, men har bare hørt meget godt om dem, hvor jeg synes det lyder meget godt hvis man ellers overvejet et "kunstig" gulv som Pergo.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7829

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. feb 2018, 22:16

Artem skrev:
Filipai skrev:
Indomie skrev:Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane


Kan det holde til høje hæle uden mærker? Og hvordan med ridser? :) Lyder til gengæld ikke godt hvis det er mega glat. Jeg har nemlig giftet mig med en klumpe dumpe :D

Jeg har forøvrigt ingen erfaring med de korkvinyl gulve, men har bare hørt meget godt om dem, hvor jeg synes det lyder meget godt hvis man ellers overvejet et "kunstig" gulv som Pergo.


Vi må få nogle prøver hjem. Vi har det billigeste Pergo i køkken og entre, og ægte trægulve i stue og soveværelse i vores nuværende lejlighed. Pergo gulvet tænker jeg ikke over er hårdt at gå på eller larmende, og det har ingen ridser. Trægulvet er rigtigt nok blødere, men det er ridset og duer bare ikke i vores situation.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8739
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7205

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 12. feb 2018, 22:44

Filipai skrev:
Artem skrev:
Filipai skrev:
Indomie skrev:Vi er lige flyttet i nybyg med akustik/korkvinyl laminat gulv og jeg elsker det fordi det er mega nemt at holde men det er glat som bare fa... Vi har 2 drenge på 5 og 9 og den mindste har altid været en klumpe dumpe men han falder for et godt ord på de nye gulve og den store elsker bare at han kan bruge det som skøjtebane


Kan det holde til høje hæle uden mærker? Og hvordan med ridser? :) Lyder til gengæld ikke godt hvis det er mega glat. Jeg har nemlig giftet mig med en klumpe dumpe :D

Jeg har forøvrigt ingen erfaring med de korkvinyl gulve, men har bare hørt meget godt om dem, hvor jeg synes det lyder meget godt hvis man ellers overvejet et "kunstig" gulv som Pergo.


Vi må få nogle prøver hjem. Vi har det billigeste Pergo i køkken og entre, og ægte trægulve i stue og soveværelse i vores nuværende lejlighed. Pergo gulvet tænker jeg ikke over er hårdt at gå på eller larmende, og det har ingen ridser. Trægulvet er rigtigt nok blødere, men det er ridset og duer bare ikke i vores situation.

Kender fint Pergo, som jeg selv har lagt i det meste af mine forældres hjem, og det ser stadig pænt ud her en ti år efter. Dog har vi skiftet det i køkken da de på et tidspunkt havde en mindre vandskade, og det fik Pergo gulvet til at stå op i samlingerne. Men det ville også være sket med et trægulv. Dog kan sådan et Pergo gulv åbenbart ikke holde til at man taber en frossen and på det, som har lavet et hak ned i mine forældres gulv.

Jeg er forøvrigt helt med på at sådan en børnfamilie med dyr er hårdt ved et trægulv, som jeg også kan se ved min ene søster hvor deres trægulv i køkkenområdet er ved at se helt elendigt ud efter snart 10 år. Ved reelt ikke hvad de laver? for det ser ud som om de ikke laver andet end at tabe store kokkeknive ned på gulvet. Hvor mine egne trægulve her efter 6½ år stadig nærmest ser ud som da de blev lagt, men jeg er jo også bare en enlig mand der ikke går rundt i sko på det, smider ting på gulvet osv.

Men ellers vil jeg faktisk mene at et ægte korkgulv er noget af det bedste man kan have i et køkken. Det er bare ikke så moderne for tiden, men er måske lidt ved at vende tilbage.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4151
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 999
Likede indlæg: 7829

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. feb 2018, 22:52

Artem skrev:
Kender fint Pergo, som jeg selv har lagt i det meste af mine forældres hjem, og det ser stadig pænt ud her en ti år efter. Dog har vi skiftet det i køkken da de på et tidspunkt havde en mindre vandskade, og det fik Pergo gulvet til at stå op i samlingerne. Men det ville også være sket med et trægulv. Dog kan sådan et Pergo gulv åbenbart ikke holde til at man taber en frossen and på det, som har lavet et hak ned i mine forældres gulv.

Jeg er forøvrigt helt med på at sådan en børnfamilie med dyr er hårdt ved et trægulv, som jeg også kan se ved min ene søster hvor deres trægulv i køkkenområdet er ved at se helt elendigt ud efter snart 10 år. Ved reelt ikke hvad de laver? for det ser ud som om de ikke laver andet end at tabe store kokkeknive ned på gulvet. Hvor mine egne trægulve her efter 6½ år stadig nærmest ser ud som da de blev lagt, men jeg er jo også bare en enlig mand der ikke går rundt i sko på det, smider ting på gulvet osv.

Men ellers vil jeg faktisk mene at et ægte korkgulv er noget af det bedste man kan have i et køkken. Det er bare ikke så moderne for tiden, men er måske lidt ved at vende tilbage.


Men hvis du fint kender Pergo og kan se det holder godt, hvad er det så der taler imod andet end hårdheden, virker lidt som om at trægulve er det eneste rigtige.. Udover kork som nu også er kommet ind i billeder, men det kommer så ikke indenfor i mit hjem, der kommer der altså noget æstetik fremfor funktion, men hvis der kunne komme en middelvej kunne det måske være vejen frem.

Min far har parketgulv, noget standard som er med i Huscompagniet huse, og her 2 år efter det blev lagt har det virkeligt mange skrammer, og de går allerede med tankerne om at skifte det.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8739
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7205

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Artem » 12. feb 2018, 23:15

Filipai skrev:
Artem skrev:
Kender fint Pergo, som jeg selv har lagt i det meste af mine forældres hjem, og det ser stadig pænt ud her en ti år efter. Dog har vi skiftet det i køkken da de på et tidspunkt havde en mindre vandskade, og det fik Pergo gulvet til at stå op i samlingerne. Men det ville også være sket med et trægulv. Dog kan sådan et Pergo gulv åbenbart ikke holde til at man taber en frossen and på det, som har lavet et hak ned i mine forældres gulv.

Jeg er forøvrigt helt med på at sådan en børnfamilie med dyr er hårdt ved et trægulv, som jeg også kan se ved min ene søster hvor deres trægulv i køkkenområdet er ved at se helt elendigt ud efter snart 10 år. Ved reelt ikke hvad de laver? for det ser ud som om de ikke laver andet end at tabe store kokkeknive ned på gulvet. Hvor mine egne trægulve her efter 6½ år stadig nærmest ser ud som da de blev lagt, men jeg er jo også bare en enlig mand der ikke går rundt i sko på det, smider ting på gulvet osv.

Men ellers vil jeg faktisk mene at et ægte korkgulv er noget af det bedste man kan have i et køkken. Det er bare ikke så moderne for tiden, men er måske lidt ved at vende tilbage.


Men hvis du fint kender Pergo og kan se det holder godt, hvad er det så der taler imod andet end hårdheden, virker lidt som om at trægulve er det eneste rigtige.. Udover kork som nu også er kommet ind i billeder, men det kommer så ikke indenfor i mit hjem, der kommer der altså noget æstetik fremfor funktion, men hvis der kunne komme en middelvej kunne det måske være vejen frem.

Min far har parketgulv, noget standard som er med i Huscompagniet huse, og her 2 år efter det blev lagt har det virkeligt mange skrammer, og de går allerede med tankerne om at skifte det.

Pergo og laminatbordplade i køkkenet er reelt det samme.
Hvor modstanden vil mest handler om at det er et "billigt" og kunstig materiale. Frem for naturlige materialer som træ, klinker, kork osv.
Der er vil både både lidt konservatisme og snob effekt, med at de gamle kendte materialer er "bedre".

Tilsvarende med feks. plastvinduer som mange ser som dårligt og billigt. Jeg har det selv, da jeg synes kvaliteten er ganske god, og med selve funktionen med isolering og nem vedligehold er det jo noget af det bedste. Men her nogle år efter kan jeg da godt fortryde at jeg ikke valgte at bruge 50% mere og havde fået træ/alu. Det virker på en måde bare mere eksklusivt.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Bolig"