Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 18. okt 2018, 20:26

Daybreak skrev:
Filipai skrev:
Daybreak skrev:Hvad ville merprisen mon være på en skydedør, der gik ind i væggen? Det havde vi, da jeg var teen - det var altså smart.


25.000 :tie:


Av. Not an option! Så hellere en skinne på væggen, hvis ikke den almindelige dør kan laves, så den åbner helt op.


Ja, synes de 6500 for den udvendige skydedør er slem nok. Der er meget forskel fra forskellige firmaer og hvor i landet man bygger. De billigeste jeg har hørt skulle give 5000 for indvendig, og vi er så de dyreste til 25.000

Til gengæld da vores rådgiver fortalte om edderkoppeskjulested, og problemet med rengøring i sådan en hul væg, så lokkede det ikke vildt meget, selvom mit pladsoptimeringsgen bedst kan lide det var i væggen.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2018, 22:54

For ikke at tale om den manglende lydisolering ved skjult skydedør. Pænt, ja, men ret upraktisk i forhold til flere ting.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11157
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12974

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 19. okt 2018, 09:19

Jeg ville vælge skydedøren, jeg får klaustrofobi med så amnge døre oveni hinanden, er opvokset et sted med små rum og ustyrligt mange døre (min første lejlighed var 1 værelset og havde 5 døre :D ). Når den netop kører ude på væggen inde i walk-in så ville det ikke gøre mig særlig meget :) Og lydisolering er vel lidt ligegyldig, jeg tænker der er jo en dør både til toilettet og soveværelset som jo er de rum der gerne må være lydisoleret fra :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 19. okt 2018, 12:53

godtnavn skrev:Jeg ville vælge skydedøren, jeg får klaustrofobi med så amnge døre oveni hinanden, er opvokset et sted med små rum og ustyrligt mange døre (min første lejlighed var 1 værelset og havde 5 døre :D ). Når den netop kører ude på væggen inde i walk-in så ville det ikke gøre mig særlig meget :) Og lydisolering er vel lidt ligegyldig, jeg tænker der er jo en dør både til toilettet og soveværelset som jo er de rum der gerne må være lydisoleret fra :)


Der er ikke problemer med lydisolering i en skydedør der kører ude på væggen :)

Vi kom faktisk lidt fra det til materialevalgsmøde, fordi det ikke var arkitekten vi havde møde med, jeg tror dog vi vurderede at hvis døren kan gå helt op, så er alt fint. Om ikke andet skal vi se hvad materialevalgene er løbet op i, før vi smider yderligere 6500 oveni :genert:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 19. okt 2018, 12:55

Materialevalgsmøde gik udover det imponerende stærkt, vi havde jo også gjort hjemmesarbejdet grundigt :engel:

2,5 time klarede vi faktisk det hele på, og så kommer der en ny plan til os i slut næste uge eller start igen efter.

El tilvalg valgte vi alt vi kunne tænke os (inden for rimelighedens grænser) så må vi se !
5
Indomie
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 23. okt 2018, 18:12

Havde I kig på et BWT system?
Vi overvejer at få en VVS mand ud og fortælle om det kan være i vores teknikskab, så ville bare høre hvad I bestemte jer for og om der er nogle fifs :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 23. okt 2018, 21:08

Indomie skrev:Havde I kig på et BWT system?
Vi overvejer at få en VVS mand ud og fortælle om det kan være i vores teknikskab, så ville bare høre hvad I bestemte jer for og om der er nogle fifs :)


Ja, vi har valgt det store BWT anlæg og få det lagt ind i enterprisen med det samme. Der skal være afløb under sådan en, så vi tænkte det var smartest bare at få det gjort så der ikke var noget bøvl, også selvom vi kender en vvs'er.

Vi valgte det store så det ikke slår over til normalt vand under rensecyklus. Og så har vi valgt at vores udendørshaner ikke er koblet på, så vi ikke "spilder" kalkfrit vand på havevanding.
0
Indomie
Indlæg: 208
Tilmeldt: 31. jul 2016, 18:44
Kort karma: 6
Likede indlæg: 166

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Indomie » 24. okt 2018, 18:23

Filipai skrev:
Indomie skrev:Havde I kig på et BWT system?
Vi overvejer at få en VVS mand ud og fortælle om det kan være i vores teknikskab, så ville bare høre hvad I bestemte jer for og om der er nogle fifs :)


Ja, vi har valgt det store BWT anlæg og få det lagt ind i enterprisen med det samme. Der skal være afløb under sådan en, så vi tænkte det var smartest bare at få det gjort så der ikke var noget bøvl, også selvom vi kender en vvs'er.

Vi valgte det store så det ikke slår over til normalt vand under rensecyklus. Og så har vi valgt at vores udendørshaner ikke er koblet på, så vi ikke "spilder" kalkfrit vand på havevanding.


Vi har ikke mulighed for afløb, så det kommer til at være det lille system. Jeg gad godt vi havde vidst noget om det da vi byggede.
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. okt 2018, 15:35

Beslutninger her på falderebet... Jeg fik den anden dag en tanke omkring at smide et vindue ind ved siden af vores terrasse dør, så man kan nyde haven fra sofaen. Eneste aber dabei er at sofaen egentligt skulle stå op ad den væg, tanken går dog på at det måske kunne være helt fint hvis man bare havde lidt afstand fra vindue til sofa.

(ps. vinduerne kommer til at flugte i toppen med dørene, er bare for doven (læs: tømmermændsramt) til at ændre det lige nu

Så kære debatpanel, hvad mener i. Vil det blive rart med det ekstra vindue (der kommer jo i øvrigt overdækket terrasse i det område der) eller vil det se fjollet ud med kig ind i sofaen udefra?
Screen Shot 2018-10-28 at 16.33.44.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 28. okt 2018, 15:41

Filipai skrev:Beslutninger her på falderebet... Jeg fik den anden dag en tanke omkring at smide et vindue ind ved siden af vores terrasse dør, så man kan nyde haven fra sofaen. Eneste aber dabei er at sofaen egentligt skulle stå op ad den væg, tanken går dog på at det måske kunne være helt fint hvis man bare havde lidt afstand fra vindue til sofa.

(ps. vinduerne kommer til at flugte i toppen med dørene, er bare for doven (læs: tømmermændsramt) til at ændre det lige nu

Så kære debatpanel, hvad mener i. Vil det blive rart med det ekstra vindue (der kommer jo i øvrigt overdækket terrasse i det område der) eller vil det se fjollet ud med kig ind i sofaen udefra?
Screen Shot 2018-10-28 at 16.33.44.jpg


Det synes jeg virker som en rigtig god løsning. Jo mere lys, jo bedre! :)
6
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Hunkat » 28. okt 2018, 15:42

Jeg tænker det ville være lækkert visuelt, helt klart. Men personligt er jeg ikke så meget til møbler op af vinduer, det bliver hurtigt koldt synes jeg personligt. Så jeg ville aldrig sidde i den ende af sofaen hvis den stod op af et stort vindue på den måde. Kunne et "halvt" vindue være en løsning? Altså et 'almindeligt' vindue men mur under.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. okt 2018, 17:01

Det med kulden er næppe et problem. Jeg vælger altid enden ved vinduet i vores nuværende hjem, og det er dårlige ruder. I det nye vil det jo blive 3 lags termoruder. Så det er rent visuelt, om det ville være ok at have sofaen stående der, med lidt afstand.

Jeg havde også overvejet at lave halvt vindue, men jeg synes det ser lidt rodet ud når jeg propper det ind i programmet.

Screen Shot 2018-10-28 at 18.01.12.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 28. okt 2018, 17:06

Jo mere lys I kan få ind i rummet, jo bedre - især hvis det er overdækket foran vinduet/døren.
4
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf TomKah » 28. okt 2018, 17:17

Jeg ville klart vælge et til gulvet. Vi har en sofa stående foran vinduet og udefra ser det selvfølgelig ikke så pænt ud, men indefra er det ok. Man skal dog være lidt bevidst om hvilken sofa man vælger, da den ende der står ud mod ruden vil blive bleget meget.
5
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 28. okt 2018, 17:23

Synes bare ikke, det er et problem med sofaen, når den står et stykke fra vinduet? Det ser i min verden ikke dumt ud :)
3
K - 12.06.18 :love:

Tilbage til "Bolig"