Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 1. nov 2018, 06:27

Haha :D årh de beslutninger- beslutningskvalme siger jeg jer. Der er heldigvis et halvt års tid til at gennemtænke det :D
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf thomassneum » 1. nov 2018, 07:40

Filipai skrev:
Aquadorable skrev:Der er også denne (fås i flere farver):

https://moodings.com/products/toilet-pa ... nt=vc_ad_4


Den har jeg også luret på, og den er super fin, og de har også fine håndklædekroge.. så mangler jeg bare at finde en stang der kunne fungere til.

Ej okay, hvis alle får pip af de vandhaner kan det være vi skal genoverveje og bare nøjes med det på gæstetoilettet.. jeg eeeelsker seriøst bare på vandhanerne på job, og har jo været vandt til det fra studie, hvor man jo skal undgå at røre vandhanerne når hænderne er vasket.


Der er jo fordele og ulemper ved alt.
Personligt er jeg glad for en censorløsning. Og du kan jo få en som kan sættes på stand by ved rengøring osv. - jeg elsker bare at kunne kaste lapperne ind under hanen. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23375

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mani » 1. nov 2018, 09:20

Jeg spørger lige lidt dumt, ikk'å'?
De der vandhaner med censor - hvordan skifter man temperatur på vandet?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Sof » 1. nov 2018, 09:21

Mani skrev:Jeg spørger lige lidt dumt, ikk'å'?
De der vandhaner med censor - hvordan skifter man temperatur på vandet?


På mine forældres er der en lille switch på siden på den ene hane og på en anden sidder den bagpå
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23375

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Mani » 1. nov 2018, 09:23

Sof skrev:
Mani skrev:Jeg spørger lige lidt dumt, ikk'å'?
De der vandhaner med censor - hvordan skifter man temperatur på vandet?


På mine forældres er der en lille switch på siden på den ene hane og på en anden sidder den bagpå

Ok, tak :)
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 2. nov 2018, 14:21

Vi har fået miljørapport. Vi havde frygtet en masse bøvl.. Og så var det bare slet ikke særligt slemt :banan:

Vi tager ned og fjerne karme, døre, radiatorer og badeværelsesfliser, og så hedder den øvrige udgift på 6500 kr.. Det er skide fedt, for det er en af de poster der kan blive rigtig trælse, hvis huset er fyldt med asbest eller at ydervæggene er malet med giftigt maling.

Vi håber det går på samme måde med ekstra fundering, vi har valgt en lidt pessimistisk tilgang til det, og derfor sat en stor post penge af til fundering og jordbortkørsel, i forhold til hvad rapporten sagde, så hvis der kunne spares lidt penge ind på den post kunne det være fedt, så skal de nemlig bruges på have :D Ellers må vi køre den spartanske have stil i år, og så nyde den smukke natur omkring os i stedet.
7
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf twinkle » 2. nov 2018, 15:37

Mani skrev:Jeg spørger lige lidt dumt, ikk'å'?
De der vandhaner med censor - hvordan skifter man temperatur på vandet?


Vi har sådan en lille dims på siden, som vi drejer på. Vores på badeværelset er dobbelt, så om vinteren indstiller vi en til koldt og en til varmt vand. Den kolde til tandbørstning m.m., den varme til at vaske hænder i :lol:

Jeg elsker at have haner med censor, det føles sådan lidt luksus-agtigt, og så får man heller ikke smadret hanen til, hvis man har vildt beskidte fingre. Og små børn glemmer ikke at slukke for vandet.
1
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Zonta » 2. nov 2018, 17:25

Aquadorable skrev:Jeg ville også få pip af sensor-vandhaner - men det er jo smag og behag :)

Kunne en toiletrulleholder som denne være noget? Vi har den, og folk kommenterer den altid positivt :)

https://moodings.com/products/toilet-pa ... 5QQAvD_BwE

Den fås også i messing med lysere træ som “knop”.

Vi har den også og den er virkelig pæn :)
0
J, juli 2018.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 2. nov 2018, 17:48

Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Jeg ville også få pip af sensor-vandhaner - men det er jo smag og behag :)

Kunne en toiletrulleholder som denne være noget? Vi har den, og folk kommenterer den altid positivt :)

https://moodings.com/products/toilet-pa ... 5QQAvD_BwE

Den fås også i messing med lysere træ som “knop”.

Vi har den også og den er virkelig pæn :)


Hvordan er den i øvrigt at skifte papir på? Jeg synes virkeligt den er fin, og tænker især den kunne passe perfekt til vores gæstetoilet.
0
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8534
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15170

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Zonta » 2. nov 2018, 18:11

Filipai skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Jeg ville også få pip af sensor-vandhaner - men det er jo smag og behag :)

Kunne en toiletrulleholder som denne være noget? Vi har den, og folk kommenterer den altid positivt :)

https://moodings.com/products/toilet-pa ... 5QQAvD_BwE

Den fås også i messing med lysere træ som “knop”.

Vi har den også og den er virkelig pæn :)


Hvordan er den i øvrigt at skifte papir på? Jeg synes virkeligt den er fin, og tænker især den kunne passe perfekt til vores gæstetoilet.

Den er fin. Man skal lige "vride" lidt i den, men man får hurtigt taget på den (som man siger..... :slem: )
1
J, juli 2018.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Aquadorable » 2. nov 2018, 18:41

Zonta skrev:
Filipai skrev:
Zonta skrev:
Aquadorable skrev:Jeg ville også få pip af sensor-vandhaner - men det er jo smag og behag :)

Kunne en toiletrulleholder som denne være noget? Vi har den, og folk kommenterer den altid positivt :)

https://moodings.com/products/toilet-pa ... 5QQAvD_BwE

Den fås også i messing med lysere træ som “knop”.

Vi har den også og den er virkelig pæn :)


Hvordan er den i øvrigt at skifte papir på? Jeg synes virkeligt den er fin, og tænker især den kunne passe perfekt til vores gæstetoilet.

Den er fin. Man skal lige "vride" lidt i den, men man får hurtigt taget på den (som man siger..... :slem: )


Det er intet problem - man kan lige åbne den ved at holde imod med den nye toiletrulle og skubbe den ind på plads - og holderen bevarer sin form trods denne procedure flere gange månedligt (vi har haft den i 2 1/2 år nu) :D
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. nov 2018, 18:53

Puha, man får laaange arme af sådan noget nedrivning. Oven i at det er min første dag på benene efter sygdom har det godt nok lidt til ustyrlig træthed :D

Vi klarede 4 personer på 4 timer at få pillet alle karme og paneler ned, fjerne samtlige radiatorer og alle vægfliserne på badeværelset. Det ser herrens ud dernede, og jeg har sådan lyst til at rydde op, men altså, resten bliver jo pillet ned om 2 uger, så det er spild i tid.
Det eneste vi mangler er gulvfliserne på badeværelset, men de sad alt for godt fast, så vi skal have fat i noget kraftigere værktøj end hvad vi havde til rådighed idag. Ellers må vi æde den og få nedrivningsfirmaet til at klare den, det går nok også :)

Vi går stadigvæk og venter på at høre noget om byggeansøgning (og trods gentagne rykkere ingen bekræftigelse modtaget fra vores byggefirma, selvom den eftersigende skulle være sent for flere uger siden) og vi mangler info om pris og endelig plan for materialevalg, hvilket vi også blev lovet i denne uge, men som hun ikke var startet på i torsdags. Jeg bliver træt. Ting må tage den tid det tager, men de skal ikke love ting de ikke kan holde, man får lidt følelsen af at når man har skrevet under, så kommer man ikke først længere. De havde jo lovet at vi ville være i jorden 1.12, men det begynder at se sort ud synes jeg.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. nov 2018, 19:32

Vi er til gengæld i den mega trælse situation af hækken ind til vores ene nabo står 0,5 meter for langt inde på vores grund. Det er utroligt træls, og vi bygger i forvejen lige til grænsen af skel, så hvis den ikke bliver rykket op, så vil vi kun have 2 meters passagne fra for- til baghave.

Naboen er mildest talt ikke særlig rar, vi købte også grunden af dem, og de har generelt ikke været særligt imødekommende eller rare i denne process, og vi har slugt nogle kameler for at bevare naboskabet.

Vi informerer om at hækken skal fjernes, og at vi får nedriverne til at gøre det, og her knækker filmen så. Han bliver skide sur, kalder os egoister og siger at den hæk skal blive stående frem til byggeriet er færdigt, og at vi er meget egoistiske fordi vi vil tage den løsning bare fordi den er billigere. Og ja den er billigere, og det vægter klart, men hvad der vægter endnu mere er, at vi ikke kan have store maskiner inde på grunden når huset står der, og vi får lagt fliser i forhave og græs i baghave, hvilket vi gør inden huset står færdigt.

Jeg er simpelthen så træt. Hækken er gammel og smadret, fordi hans børn har rent ind og ud af vores have, og jeg kan sagtens forstå at han synes det er træls at skulle se ind på byggeriet, men han kommer ikke selv med løsningsforslag, og der kan på ingen måde være tale om at han vil betale difference, eller have maskiner ind på hans matrikel. Årh jeg bliver træt, og det slår fandme skår i glæden at vi skal have sådan en røvbanan til nabo (og det ville selvfølgelig være knap så slemt hvis det her var eneste stunt fra deres side) .

Jeg får helt ondt i maven over det.
3
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4147
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7795

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 11. nov 2018, 19:07

Vores byggefirma er sløve. Og jeg er træt af det.. Vi fik af vide at vi ville få vores endelige tegninger+tilvalgspriser sidste uge, men nej, og heller intet i denne uge, nu håber vi at de rent faktisk når det til den kommende uge. Jeg vil virkeligt tusinde gange hellere have at de siger en lang ventetid, end at man bliver skuffet over de ikke når det.

Nå, det var et sidespor til mit reelle spørgsmål.

Vi skal have valgt hårdehvidevarer til huset, det er ikke lige i dette sekund, men i og med vi skal tage alle beslutninger om rør og el, så skal vi nu vide om vi skal have isterningmaskine eller ej. Vi vil have integreret fryseskab, og det eneste jeg kan finde er denne dyre fryser, med endnu dyrere matchende køleskab.

https://www.elgiganten.dk/product/hvide ... sign357620

Jeg tænker det er overkill, men samtidig vil jeg virkeligt gerne finde en god løsning til isterninger (som ikke er bakker eller poser)

Siemens har lavet noget der hedder icetwister, hvor man selv fylder vand på en beholder, og det er nok mere noget ala det vi jager, men kan ikke google mig til en integrerbar løsning.
Har I nogle gode pro-tips om isterninger. Jeg sidder og googler, og har fundet alt muligt, og tænker 340 for en icebreaker er dyrt, men samtidig er det jo væsentligt billigere at købe nogle stykker af dem, fremfor at opgradere vand og købe en virkelig dyr fryser.
https://www.coolstuff.dk/ICEBREAKER-Ist ... yXEALw_wcB
0
Xnaiv
Indlæg: 236
Tilmeldt: 9. okt 2015, 18:54
Kort karma: 32
Likede indlæg: 339

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Xnaiv » 12. nov 2018, 06:34

Jeg vil bare lige kort nævne at vi har amerikanerkøleskab og dermed fryser, is og koldt vand i køkkenet.

Vi vil aldrig undvære det igen og bruger det rigtig meget :love:
2

Tilbage til "Bolig"