Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Lulu » 3. apr 2019, 18:37

^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Pandesteg » 3. apr 2019, 18:59

Jeg synes mørk/sort er pænest og hyggeligt. Men jeg er slet heller ikke til hvide køkkenelementer. Synes hurtigt det bliver meget upersonligt og “safe”.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 3. apr 2019, 19:01

Lulu skrev:^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?


Havde selvfølgelig glemt billedet af bryggerset. Desværre ikke, tekniknichen skal have en låge på specialmål, som monteres i loft og gulv. Og skabet fra Ikea har umiddelbart ikke plads til at få skydedørsløsningen fra Kvik/bauhaus, selvom det ville være fedt at den låge også gik fra gulv til loft.
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Lys » 3. apr 2019, 19:05

Filipai skrev:
Lulu skrev:^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?


Havde selvfølgelig glemt billedet af bryggerset. Desværre ikke, tekniknichen skal have en låge på specialmål, som monteres i loft og gulv. Og skabet fra Ikea har umiddelbart ikke plads til at få skydedørsløsningen fra Kvik/bauhaus, selvom det ville være fedt at den låge også gik fra gulv til loft.


Mit klædeskab består af skydelåger fra Bauhaus fra gulv til loft og så Pax-skabe (uden låger) fra IKEA bagved. Lågerne og skabene er monteret helt uafhængigt af hinanden. Det fungerer altså fint.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 3. apr 2019, 19:31

Lys skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?


Havde selvfølgelig glemt billedet af bryggerset. Desværre ikke, tekniknichen skal have en låge på specialmål, som monteres i loft og gulv. Og skabet fra Ikea har umiddelbart ikke plads til at få skydedørsløsningen fra Kvik/bauhaus, selvom det ville være fedt at den låge også gik fra gulv til loft.


Mit klædeskab består af skydelåger fra Bauhaus fra gulv til loft og så Pax-skabe (uden låger) fra IKEA bagved. Lågerne og skabene er monteret helt uafhængigt af hinanden. Det fungerer altså fint.


Jeg nævner ikke et ord om at det ikke vil fungere, det ved jeg det ville, har monteret samme løsning hjemme hos min mor :) Desværre hjælper det ikke meget hvis der ikke er plads :/
0
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Lys » 3. apr 2019, 19:33

Filipai skrev:
Lys skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?


Havde selvfølgelig glemt billedet af bryggerset. Desværre ikke, tekniknichen skal have en låge på specialmål, som monteres i loft og gulv. Og skabet fra Ikea har umiddelbart ikke plads til at få skydedørsløsningen fra Kvik/bauhaus, selvom det ville være fedt at den låge også gik fra gulv til loft.


Mit klædeskab består af skydelåger fra Bauhaus fra gulv til loft og så Pax-skabe (uden låger) fra IKEA bagved. Lågerne og skabene er monteret helt uafhængigt af hinanden. Det fungerer altså fint.


Jeg nævner ikke et ord om at det ikke vil fungere, det ved jeg det ville, har monteret samme løsning hjemme hos min mor :) Desværre hjælper det ikke meget hvis der ikke er plads :/


Bevares. Misforstod tydeligvis det, du skrev.
0
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Lulu » 3. apr 2019, 19:37

Lys skrev:
Filipai skrev:
Lulu skrev:^ I kan ikke få alle skydelåger fra Ikea?


Havde selvfølgelig glemt billedet af bryggerset. Desværre ikke, tekniknichen skal have en låge på specialmål, som monteres i loft og gulv. Og skabet fra Ikea har umiddelbart ikke plads til at få skydedørsløsningen fra Kvik/bauhaus, selvom det ville være fedt at den låge også gik fra gulv til loft.


Mit klædeskab består af skydelåger fra Bauhaus fra gulv til loft og så Pax-skabe (uden låger) fra IKEA bagved. Lågerne og skabene er monteret helt uafhængigt af hinanden. Det fungerer altså fint.


Hm, træls.

Er du sikker på at der vil være en farveforskel?

Alternativt, kunne man så vælge en anden farve skydelåger på enten ikea eller teknik løsningen som en kontrast? Så er det ikke hvidt i hvidt, hvis I også vælger hvide låger og bordplader?
Ved min veninde havde et paxskab med frosted glas låger i midten og så sort i bund og top, så er det måske heller ikke så voldsomt med en kontrast farve, hvis den er brudt lidt.
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 3. apr 2019, 20:20

Ikke fordi jeg synes hele huset bare skal matche fra ende til anden, men især i helt nye huse synes jeg det er så påfaldende, når elementer og gulve er meget forskellige i farve og stil i de forskellige rum.
Så havde det været mig, havde jeg valgt hvidt bryggers, måske bordplade i kontrast, så det matcher stilen i køkkenet.
Jeg ville have det meget svært med uens skydelåger, men det er jo selvfølgelig ingen hjælp, hvis ikke I kan få dem ens.

Vi har selv hvide elementer med hvide bordplader, og selvom det ER meget safe, så kan man nu sagtens få masser af personlighed ind i det :)
0
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 3. apr 2019, 20:24

Filipai skrev:
Daybreak skrev:Hvor godt - nu sker der virkelig noget, hva?
Hvornår forventer I at kunne flytte ind?


Ja, det gør der virkeligt. Det er skønt.
Nogen gange går det dog liiige hurtigt nok for dem, og de har lavet et par fejl i forhold til tegningen.

Indflytningsdatoen hedder 10. juli +/- 10 dage :banan:


Nåede I at fange fejlene i tide?

Et nabohus herude, som netop er ved at være færdigbygget, fik muret til helt forkerte størrelser vinduer i hele huset. Det havde ingen håndværkere opdaget, før familien gjorde opmærksom på det, da de kom forbi efter de havde været på ferie. Så det gået virkelig for stærkt nogle gange.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. apr 2019, 05:48

Lulu skrev:
Hm, træls.

Er du sikker på at der vil være en farveforskel?

Alternativt, kunne man så vælge en anden farve skydelåger på enten ikea eller teknik løsningen som en kontrast? Så er det ikke hvidt i hvidt, hvis I også vælger hvide låger og bordplader?
Ved min veninde havde et paxskab med frosted glas låger i midten og så sort i bund og top, så er det måske heller ikke så voldsomt med en kontrast farve, hvis den er brudt lidt.

Ikke helt. Men tænker aldrig det kan matche helt med to forskellige fabrikater, derfor jeg lidt overvejer at købe to sæt hvide og så male dem i en eller anden farve, så det var sammenhængende på den måde.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 4. apr 2019, 05:53

Daybreak skrev:Ikke fordi jeg synes hele huset bare skal matche fra ende til anden, men især i helt nye huse synes jeg det er så påfaldende, når elementer og gulve er meget forskellige i farve og stil i de forskellige rum.
Så havde det været mig, havde jeg valgt hvidt bryggers, måske bordplade i kontrast, så det matcher stilen i køkkenet.
Jeg ville have det meget svært med uens skydelåger, men det er jo selvfølgelig ingen hjælp, hvis ikke I kan få dem ens.

Vi har selv hvide elementer med hvide bordplader, og selvom det ER meget safe, så kan man nu sagtens få masser af personlighed ind i det :)

Ja, jeg har det også en smule stramt med det. Der er en lille sandsynlighed for at det kan være der, men det kan jeg først endeligt måle når karmene er på. Så venter utålmodigt.

Ja, vi har opdaget alt meget tidligt. Problematikken er bare at firmaet ikke lytter, så trods at vi fortalte at en væg var forkert placeret da de havde sat første række elementer, og alligevel valgte de ufortrødent at forsætte, efter Vi havde givet dem besked, så de efterfølgende måtte lave en lidt dårlig løsning. Og sådan har det været flere steder.
Lige nu er der problematik om loftlemmen, det sted vi havde valgt, opdagede vi ikke ville være fysisk mulig, og skriver til dem at vi skal snakke om ny placering, og kommer med er forslag. Uden at gå i dialog med os har de så rykket den til et sted vi ikke har godkendt, og nu svarer de ikke. Det er jeg fandmer træt af.
Vi er dernede nærmest dagligt, og jeg havde “advaret” byggefirmaet om at jeg ville gå alt i sømmene, og alligevel er resultatet at en af vores vægge er endt 5 cm fra oprindelig placering og de må kompensere os for fejlplacering (som heldigvis er uden stor betydning)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 4. apr 2019, 07:46

Jeg er lidt med Lulu: Det helt hvide er rigtigt pænt, men hvis det ikke er muligt at få det til at ramme helt den samme hvide nuance, kunne I så overveje, om en eller begge skydelåger skal have en anden farve? F.eks. en mørk grå eller hvad der nu vil passe til gulvet og elementer i resten af huset. Jeg tror ikke, det vil blive trykket, hvis det kun er lågerne i den ene side af rummet, der er mørke og resten ellers er hvidt.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daybreak
Indlæg: 217
Tilmeldt: 13. jan 2016, 21:01
Kort karma: 10
Likede indlæg: 242

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daybreak » 5. apr 2019, 06:56

Filipai skrev:
Daybreak skrev:Ikke fordi jeg synes hele huset bare skal matche fra ende til anden, men især i helt nye huse synes jeg det er så påfaldende, når elementer og gulve er meget forskellige i farve og stil i de forskellige rum.
Så havde det været mig, havde jeg valgt hvidt bryggers, måske bordplade i kontrast, så det matcher stilen i køkkenet.
Jeg ville have det meget svært med uens skydelåger, men det er jo selvfølgelig ingen hjælp, hvis ikke I kan få dem ens.

Vi har selv hvide elementer med hvide bordplader, og selvom det ER meget safe, så kan man nu sagtens få masser af personlighed ind i det :)

Ja, jeg har det også en smule stramt med det. Der er en lille sandsynlighed for at det kan være der, men det kan jeg først endeligt måle når karmene er på. Så venter utålmodigt.

Ja, vi har opdaget alt meget tidligt. Problematikken er bare at firmaet ikke lytter, så trods at vi fortalte at en væg var forkert placeret da de havde sat første række elementer, og alligevel valgte de ufortrødent at forsætte, efter Vi havde givet dem besked, så de efterfølgende måtte lave en lidt dårlig løsning. Og sådan har det været flere steder.
Lige nu er der problematik om loftlemmen, det sted vi havde valgt, opdagede vi ikke ville være fysisk mulig, og skriver til dem at vi skal snakke om ny placering, og kommer med er forslag. Uden at gå i dialog med os har de så rykket den til et sted vi ikke har godkendt, og nu svarer de ikke. Det er jeg fandmer træt af.
Vi er dernede nærmest dagligt, og jeg havde “advaret” byggefirmaet om at jeg ville gå alt i sømmene, og alligevel er resultatet at en af vores vægge er endt 5 cm fra oprindelig placering og de må kompensere os for fejlplacering (som heldigvis er uden stor betydning)


Åh så irriterende altså - det er også sjovt at man som firma på den måde bare ignorerer, at der er fejl. Men det lyder jo ikke enestående, synes jeg hører samme historie mange steder.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 24. apr 2019, 16:32

Der er blevet lukket helt af nu. Det ser altså så pænt uden, men nu er det jo også os der har valgt, så det ville være ærgerligt hvis vi synes det modsatte :D
Alt vvs er lavet- uden en eneste fejl :P

2,5 måned tilbage, og det kan bare kun gå for langsomt, vi er mentalt meget parat til at flytte ind. Sådan på det praktiske plan, not at all. Je havde forestillet mig at rydde op og sortere i alle vores ting igennem endnu en gang, men alt er opmagasineret, og så får man ikke lige sorteret og ryddet ud. I vores nye område har de dog en fin genbrugsplads med åbent hver dag til 20, og vi bor 3 minutters gang fra en Danmission. Så jeg har en romantisk forestilling om at jeg sidder der i mit lækre nye hus, og helt roligt får kigget alt igennem. :D

Screen Shot 2019-04-24 at 18.27.24.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 26. maj 2019, 13:42

En hel måned siden update. Det har dog nærmest også stået stille. Huset har fået lov til at stå med affugtere og tørre. I mandags startede der dog 3 hold håndværkere op, flisemurer, murere og maler. De fleste rum er nu fuldspartlede, flisemureren har støbt gulv på badeværelse og murene rykker simpelthen så hurtigt at de nok er færdige i den kommende uge :D

Flisemureren har fået sin sag for, da vi skal have sildbensfliser på væggene i badeværelserne, så han har været igang med at øve sig :D

Screen Shot 2019-05-26 at 15.38.33.jpg
Screen Shot 2019-05-26 at 15.38.42.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13

Tilbage til "Bolig"