Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 28. nov 2018, 19:30

Filipai skrev:
godtnavn skrev:Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?


22 uger fra den dag de går igang.


Det var hurtigere end jeg troede! Tænk at næste jul sidder I i et lækkert hus :lun: Håber de kommer hurtigt igang så I også får det meste af sommeren derude :)
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. nov 2018, 19:32

godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?


22 uger fra den dag de går igang.


Det var hurtigere end jeg troede! Tænk at næste jul sidder I i et lækkert hus :lun: Håber de kommer hurtigt igang så I også får det meste af sommeren derude :)


Vi får det inden sommerferien, senest i juni, så det burde vi. At vi så kommer til at sidde i klapstole i en sandbunke er en anden side af sagen, men det bliver tilgengæld tæt på vandet og det bliver i vores helt egen have. Det bliver skønt !
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 28. nov 2018, 20:12

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?


22 uger fra den dag de går igang.


Det var hurtigere end jeg troede! Tænk at næste jul sidder I i et lækkert hus :lun: Håber de kommer hurtigt igang så I også får det meste af sommeren derude :)


Vi får det inden sommerferien, senest i juni, så det burde vi. At vi så kommer til at sidde i klapstole i en sandbunke er en anden side af sagen, men det bliver tilgengæld tæt på vandet og det bliver i vores helt egen have. Det bliver skønt !


Ellers krydser jeg fingre for en kold sommer så I bare vil sidde indenfor i huset :) Måske også lidt for min egen skyld da jeg har en nyfødt og derfor ikke helt kan overskue hedebølge...
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 29. nov 2018, 07:47

Filipai skrev:
godtnavn skrev:
Filipai skrev:
godtnavn skrev:Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?


22 uger fra den dag de går igang.


Det var hurtigere end jeg troede! Tænk at næste jul sidder I i et lækkert hus :lun: Håber de kommer hurtigt igang så I også får det meste af sommeren derude :)


Vi får det inden sommerferien, senest i juni, så det burde vi. At vi så kommer til at sidde i klapstole i en sandbunke er en anden side af sagen, men det bliver tilgengæld tæt på vandet og det bliver i vores helt egen have. Det bliver skønt !


Hey, så får I jeres helt egen strandbar, det er jo vældig moderne for tiden. :lol2:
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 1. dec 2018, 22:22

Vi var nede forbi huset idag, for at hapse noget gran til dekorationer før træerne ryger. Og de var sgu startet :D Huset er nu komplet rippet, ingen vinduer, gulve, lofter og inventar tilbage. Det var virkeligt fedt at se :banan:
Og så hapsede vi et par af de gamle aviser fra 1961 som var brugt til at isolere med, de har tydeligvis holdt Politiken. Tænker at vi måske kunne finde noget der kunne blive rammet ind, det er en sjov ting :)
9
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 7. dec 2018, 11:23

Jeg er mildest talt ikke imponeret af vores byggefirma lige for tiden. Pludselig gør de vrøvl over vores plantegning, på trods af at det før vi skrev under intet problem var. Heldigvis har jeg det på skrift, men desværre har begge vores rådgivere fri om fredagen, og vi skal derfor vente til mandag med at høre nærmere omkring det.
Kommunen fik jeg også fat i igår, og det var åbenbart fordi byggefirmaet har søgt om at hæve grunden så meget at det kræver dispensation, igen, noget vi ikke har bedt dem om, og som reelt set nok er en fejl.

Vi har fået nye billeder af facaden, med det store vindue, og med delte vinduesfelter.
Vinduet koster 5000 hvilket er meget fornuftigt, desværre kræver det en dyrere overligger, så samlet set koster det 14.000 ekstra at få 180 cm vindue mere. Jeg er stadig en smule i tvivl, i forhold til om det kan være problematisk at sætte en chaiselongsofa, men tror virkeligt at det ville være skønt med ekstra udgik til haven.

Screen Shot 2018-12-07 at 12.18.09.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf sigge » 7. dec 2018, 12:11

Jeg kan godt se, det er lidt dyrt for det ekstra vindue, men hvis det var mig, ville jeg vælge at få det. Jeg tror, I bliver så glade for det ekstra lys og udkig til haven. Det praktiske ift. sofa kan helt sikkert løses, hvis det bliver aktuelt. Hvis man trækker sofaen bare ½ meter væk fra vinduet og f.eks. har et lille sidebord imellem sofa og vindue, tror jeg, det kan se helt fint ud.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 7. dec 2018, 12:29

sigge skrev:Jeg kan godt se, det er lidt dyrt for det ekstra vindue, men hvis det var mig, ville jeg vælge at få det. Jeg tror, I bliver så glade for det ekstra lys og udkig til haven. Det praktiske ift. sofa kan helt sikkert løses, hvis det bliver aktuelt. Hvis man trækker sofaen bare ½ meter væk fra vinduet og f.eks. har et lille sidebord imellem sofa og vindue, tror jeg, det kan se helt fint ud.


Økonomien er heldigvis til det, vi er stadig kun 10.000 i tilvalg, og vi har 50.000 i alt, så det er ikke så meget økonomien, som det er frygten for man ikke kan indrette, men tænker at hvis man gør som du siger at det kan se fint ud.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf JoyNips » 8. dec 2018, 19:43

Vi har sofa stående delvis foran et vindue og det er ikke noget, vi lægger mærke til.
3
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 8. dec 2018, 20:07

Jeg er næsten også overbevist, jeg krubler alligevel lidt over det.

I mellemtiden har vi ramt en ny beslutningskrise. Gulvkrisen. Vi troede egentligt vi havde valgt noget lækkert lyst gulv, men efter vi snakkede med forhandleren, fortalte han at gulv uden fas (altså med kant rundt om hvert bræt) ikke var særligt godt i et helt nybygget hus.
Det gulv vi gerne vil have kan godt fås i en udgave med fas, men desværre er hver planke kun 13*130 cm, så vi ville få mange synlige kanter, et look som vi ikke er udbredt til (billedet til venstre)

Vi skal vælge fra Haro, som også har nogle store planker som er med som standard, de er 24*220 cm. Hvis man kunne have fået de lyse gulve i den format havde jeg ikke været i tvivl, men det findes ikke. I mellemtiden har min mand forelsket sig i gulvet til højre. Jeg synes også det har en fin glød, men det har mange knaster (eller hvad man kalder det, det er jo laminat) og jeg synes også det er en tand for mørkt.

Da vi kom hjem fra udstillingen med gulve, opdager vi at der er kommet et nyt mærke fra Haro, og det troede vi var et mærke for sig selv, så dem kiggede vi slet ikke på, og de havde ellers et enkelt gulv der kunne være interessant(nederste billede), så vi må nok et smut afsted igen. Flere af dem vi havde kunne lide da vi så dem på nettet i den farve genre, så dog meget grå ud når man så dem i virkeligheden, så jeg bliver nok skuffet.

Screen Shot 2018-12-08 at 16.05.36.jpg


Screen Shot 2018-12-08 at 21.06.04.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 20:11

JoyNips skrev:Vi har sofa stående delvis foran et vindue og det er ikke noget, vi lægger mærke til.


Vi har et lille hjørne foran vores kæmpe vindue. Det ser også fint ud.

Jeg er godt nok glad for jeg ikke skal bygge noget. Jeg har seriøst ikke en holdning til, ret mange af de ting man skal tage stilling til.
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 8. dec 2018, 20:12

1234 skrev:
JoyNips skrev:Vi har sofa stående delvis foran et vindue og det er ikke noget, vi lægger mærke til.


Vi har et lille hjørne foran vores kæmpe vindue. Det ser også fint ud.

Jeg er godt nok glad for jeg ikke skal bygge noget. Jeg har seriøst ikke en holdning til, ret mange af de ting man skal tage stilling til.


Jamen så er det jo dejligt nemt, så er det bare at vælge et fra kataloget og sige go'. Der var mange ting jeg ikke troede jeg havde en holdning til, som man pludselig har fået undervejs fordi man netop har valget.
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf 1234 » 8. dec 2018, 20:13

Filipai skrev:
1234 skrev:
JoyNips skrev:Vi har sofa stående delvis foran et vindue og det er ikke noget, vi lægger mærke til.


Vi har et lille hjørne foran vores kæmpe vindue. Det ser også fint ud.

Jeg er godt nok glad for jeg ikke skal bygge noget. Jeg har seriøst ikke en holdning til, ret mange af de ting man skal tage stilling til.


Jamen så er det jo dejligt nemt, så er det bare at vælge et fra kataloget og sige go'. Der var mange ting jeg ikke troede jeg havde en holdning til, som man pludselig har fået undervejs fordi man netop har valget.


Jeg synes så det er svære, når man ikke rigtig har en holdning :lol: Det var i hvert fald min oplevelse, da vi planlagde bryllup.
0
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Fræksak » 8. dec 2018, 20:17

Filipai skrev:Jeg er næsten også overbevist, jeg krubler alligevel lidt over det.

I mellemtiden har vi ramt en ny beslutningskrise. Gulvkrisen. Vi troede egentligt vi havde valgt noget lækkert lyst gulv, men efter vi snakkede med forhandleren, fortalte han at gulv uden fas (altså med kant rundt om hvert bræt) ikke var særligt godt i et helt nybygget hus.
Det gulv vi gerne vil have kan godt fås i en udgave med fas, men desværre er hver planke kun 13*130 cm, så vi ville få mange synlige kanter, et look som vi ikke er udbredt til (billedet til venstre)

Vi skal vælge fra Haro, som også har nogle store planker som er med som standard, de er 24*220 cm. Hvis man kunne have fået de lyse gulve i den format havde jeg ikke været i tvivl, men det findes ikke. I mellemtiden har min mand forelsket sig i gulvet til højre. Jeg synes også det har en fin glød, men det har mange knaster (eller hvad man kalder det, det er jo laminat) og jeg synes også det er en tand for mørkt.

Da vi kom hjem fra udstillingen med gulve, opdager vi at der er kommet et nyt mærke fra Haro, og det troede vi var et mærke for sig selv, så dem kiggede vi slet ikke på, og de havde ellers et enkelt gulv der kunne være interessant(nederste billede), så vi må nok et smut afsted igen. Flere af dem vi havde kunne lide da vi så dem på nettet i den farve genre, så dog meget grå ud når man så dem i virkeligheden, så jeg bliver nok skuffet.

Screen Shot 2018-12-08 at 16.05.36.jpg


Screen Shot 2018-12-08 at 21.06.04.jpg


Nu er det nok ikke helt til at regne med farvenuancerne på billeder (som du også selv nævner) men ud fra hvad man ser her, ville jeg klart gå efter det gulv til højre, som din mand er faldet for. Synes der er en fin varme i det, og "knasterne" gør egentlig bare, at det ser mere naturtro ud efter min mening. Og så tænker jeg, at I i forvejen kommer til at bo med virkelig meget lys - så gør det ikke noget, at der er lidt "bund" i gulvene.
2
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Daine » 8. dec 2018, 20:27

Filipai skrev:Jeg er næsten også overbevist, jeg krubler alligevel lidt over det.

I mellemtiden har vi ramt en ny beslutningskrise. Gulvkrisen. Vi troede egentligt vi havde valgt noget lækkert lyst gulv, men efter vi snakkede med forhandleren, fortalte han at gulv uden fas (altså med kant rundt om hvert bræt) ikke var særligt godt i et helt nybygget hus.
Det gulv vi gerne vil have kan godt fås i en udgave med fas, men desværre er hver planke kun 13*130 cm, så vi ville få mange synlige kanter, et look som vi ikke er udbredt til (billedet til venstre)

Vi skal vælge fra Haro, som også har nogle store planker som er med som standard, de er 24*220 cm. Hvis man kunne have fået de lyse gulve i den format havde jeg ikke været i tvivl, men det findes ikke. I mellemtiden har min mand forelsket sig i gulvet til højre. Jeg synes også det har en fin glød, men det har mange knaster (eller hvad man kalder det, det er jo laminat) og jeg synes også det er en tand for mørkt.

Da vi kom hjem fra udstillingen med gulve, opdager vi at der er kommet et nyt mærke fra Haro, og det troede vi var et mærke for sig selv, så dem kiggede vi slet ikke på, og de havde ellers et enkelt gulv der kunne være interessant(nederste billede), så vi må nok et smut afsted igen. Flere af dem vi havde kunne lide da vi så dem på nettet i den farve genre, så dog meget grå ud når man så dem i virkeligheden, så jeg bliver nok skuffet.

Screen Shot 2018-12-08 at 16.05.36.jpg


Screen Shot 2018-12-08 at 21.06.04.jpg

Det nederste gulv synes jeg er virkelig pænt! :) Stadig med et let knast-look, men over i den lyse nuance. Gulvet til højre synes jeg er for gulligt, for mig ville kontrasten mellem gulv/vægge/møbler blive for meget. Men jeg foretrækker så også personligt gulve der ikke “larmer” fordi jeg hellere vil arbejde med farve på væggene, så gulve (og lofter) skal helst være 100% neutrale :)
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Bolig"