Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Stitch » 12. nov 2018, 06:43

Filipai skrev:Vi er til gengæld i den mega trælse situation af hækken ind til vores ene nabo står 0,5 meter for langt inde på vores grund. Det er utroligt træls, og vi bygger i forvejen lige til grænsen af skel, så hvis den ikke bliver rykket op, så vil vi kun have 2 meters passagne fra for- til baghave.

Naboen er mildest talt ikke særlig rar, vi købte også grunden af dem, og de har generelt ikke været særligt imødekommende eller rare i denne process, og vi har slugt nogle kameler for at bevare naboskabet.

Vi informerer om at hækken skal fjernes, og at vi får nedriverne til at gøre det, og her knækker filmen så. Han bliver skide sur, kalder os egoister og siger at den hæk skal blive stående frem til byggeriet er færdigt, og at vi er meget egoistiske fordi vi vil tage den løsning bare fordi den er billigere. Og ja den er billigere, og det vægter klart, men hvad der vægter endnu mere er, at vi ikke kan have store maskiner inde på grunden når huset står der, og vi får lagt fliser i forhave og græs i baghave, hvilket vi gør inden huset står færdigt.

Jeg er simpelthen så træt. Hækken er gammel og smadret, fordi hans børn har rent ind og ud af vores have, og jeg kan sagtens forstå at han synes det er træls at skulle se ind på byggeriet, men han kommer ikke selv med løsningsforslag, og der kan på ingen måde være tale om at han vil betale difference, eller have maskiner ind på hans matrikel. Årh jeg bliver træt, og det slår fandme skår i glæden at vi skal have sådan en røvbanan til nabo (og det ville selvfølgelig være knap så slemt hvis det her var eneste stunt fra deres side) .

Jeg får helt ondt i maven over det.


Åh hvor ville jeg dog være træt af den nabo. HAN har lavet en fejl, og så brokker han sig over jer? Det er da tarveligt.

Stakkels jer! Men jeg krydser fingre for at det går! Og at I bliver gode naboer :)
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. nov 2018, 15:38

Maanii skrev:
Filipai skrev:Vi er til gengæld i den mega trælse situation af hækken ind til vores ene nabo står 0,5 meter for langt inde på vores grund. Det er utroligt træls, og vi bygger i forvejen lige til grænsen af skel, så hvis den ikke bliver rykket op, så vil vi kun have 2 meters passagne fra for- til baghave.

Naboen er mildest talt ikke særlig rar, vi købte også grunden af dem, og de har generelt ikke været særligt imødekommende eller rare i denne process, og vi har slugt nogle kameler for at bevare naboskabet.

Vi informerer om at hækken skal fjernes, og at vi får nedriverne til at gøre det, og her knækker filmen så. Han bliver skide sur, kalder os egoister og siger at den hæk skal blive stående frem til byggeriet er færdigt, og at vi er meget egoistiske fordi vi vil tage den løsning bare fordi den er billigere. Og ja den er billigere, og det vægter klart, men hvad der vægter endnu mere er, at vi ikke kan have store maskiner inde på grunden når huset står der, og vi får lagt fliser i forhave og græs i baghave, hvilket vi gør inden huset står færdigt.

Jeg er simpelthen så træt. Hækken er gammel og smadret, fordi hans børn har rent ind og ud af vores have, og jeg kan sagtens forstå at han synes det er træls at skulle se ind på byggeriet, men han kommer ikke selv med løsningsforslag, og der kan på ingen måde være tale om at han vil betale difference, eller have maskiner ind på hans matrikel. Årh jeg bliver træt, og det slår fandme skår i glæden at vi skal have sådan en røvbanan til nabo (og det ville selvfølgelig være knap så slemt hvis det her var eneste stunt fra deres side) .

Jeg får helt ondt i maven over det.


Kan I evt. betale for et hegn der kan stå imens byggeriet står på?

Vi havde et dårligt forhold til vores gamle nabo, og det tager virkelig af meget ved sit nye hjem hvis der skal være dårlig stemning hver gang man går ud af døren.


Vi har besluttet at lade hækken stå. Der kom pludselig nogle administrative ting op der gjorde vi ikke med sikkerhed havde ret til at tage hækken op, grundet nogle manglende skelpæle (som nabo som sælger skulle have haft sørget for)

Godt naboskab bliver det næppe, vi var dernede igår for at klare de sidste ting før nedrivning, og så har de været inde i vores carport og bruge den som byggeplads, og været så søde at efterlade byggeaffald, og åbnede ikke døren da vi bankede på for at tage en snak, trods de var hjemme . Håber de følger deres forrige mønster og flytter snart, de flytter ofte nemlig.
Resten af naboerne på vejen virker til gengæld til at være super fine (og bryder sig heller ikke om vores ene nabo)
Ironisk når hans forklaring på hvorfor de havde købt huset for selv at sælge videre, var at de ville kunne vælge deres egne naboer.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 12. nov 2018, 15:40

Xnaiv skrev:Jeg vil bare lige kort nævne at vi har amerikanerkøleskab og dermed fryser, is og koldt vand i køkkenet.

Vi vil aldrig undvære det igen og bruger det rigtig meget :love:


Ja, jeg tænker det er sådan noget jeg ikke mangler nu, fordi jeg ikke har det, men er overbevist om at jeg ville elske hvis vi havde det. Især med en sommer som denne!
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. nov 2018, 12:43

Nå, men det lader til at der alligevel kommer en løsning på hele nabo-hæk-situationen. Uden at turde jinxe det lader det til at huset skal sælges, og den ene ejer af huset er på vores side med at vi skal have udbedret det skel, så det er klaret inden salg.

Huset bliver revet ned i næste uge, og vi går stadig og venter på byggetilladelse. Åbenbart er personen der skal varetage vores sag på barsel, rimelig fedt :tie:

Byggefirmaet er også gået i radiotavshed, og vi har stadig ikke fået vores papirer fra materialevalg. De blev lovet for 2 uger siden. Udskudt til sidste uge, og så med lovning på at de kom i denne uge, nu må vi se.
Så ja intet nyt under solen andet end ventetid, og det er mild sagt en rigtig kedelig fase :D
1
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. nov 2018, 16:57

De nåede sgu at komme med det . Super fedt så vi kan få kigget det igennem. Der er nogle enkelte ting der ikke helt er afklaret i prisen endnu, men indtil nu har vi kun valgt ekstra for 1700 mere, og vi har sat 50.000 af, så det er bare super rart :banan:
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. nov 2018, 17:42

Vores evige problem er de åndsvage vinduer. Vores rådgiver satte et ekstra vindue i stuen, men har misforstået og kun sat et enkelt ind. Det synes vi ser helt forkert ud, samtidig frygter jeg at det kommer til at se dumt ud med det dobbeltvindue alligevel. Af den grund alene at rammerne på døren ikke er samme størrelse som vinduet. Jeg er dog meget i tvivl om det kan passe, fordi de på den anden terassedør ser ud til at have samme størrelse som vinduesrammen.

Hun nævnte under materialevalg at man kunne få dem i smal ramme, men så kunne man ikke få nøglelås på, og vi vil gerne gøre vores hus så træls at bryde ind i som muligt. Vi havde håbet vi kunne få kodelås på, men det kan vi ikke.. Må lige høre hende om de kommer til at matche eller ej.

Udover det skal vi vælge om vi vil have vinduer med eller uden midtersprosse, som på billede 1. Vi er ikke rigtigt til sprosser, men kan godt se det giver en hvis form for harmoni. Dem med sprosser er 180, og det største vi kan få i et vindue er 160.

Glæder mig til at det her beslutningsshow er ovre :genert:

Screen Shot 2018-11-16 at 18.42.31.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 16. nov 2018, 19:19

Jeg kan ikke se forskel på det øverste og nederste billede af huset :gruble:
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tiger » 16. nov 2018, 19:21

Tibbler skrev:Jeg kan ikke se forskel på det øverste og nederste billede af huset :gruble:


Kig igen. Der er hhv. 3 og 4 vinduer sammenhængende til højre :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 16. nov 2018, 19:32

Tiger skrev:
Tibbler skrev:Jeg kan ikke se forskel på det øverste og nederste billede af huset :gruble:


Kig igen. Der er hhv. 3 og 4 vinduer sammenhængende til højre :)


Jeg var vist for optaget af vinduerne med pile :D
4
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Tibbler » 16. nov 2018, 19:57

I må følge jeres mavefornemmelse - Hvis I gør det, så kan det ikke andet, end blive de rigtige valg for jer. Skråt op med harmoni, andres meninger osv. Hvis I er mest til vinduer uden sprosser, så er det jo sådan det skal være.

Jeg er mest til vinduerne med sprosser, og så dobbeltvinduet i stuen.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 16. nov 2018, 20:49

Altså det er jo også billigere med vinduespudser uden sprosser :P

Det der taler for dem med sprosser er at man kan lave et ene vinduesfelt fast, og på den måde have ting stående i vindueskarm fast, uden risiko for at en kat vælter dem ud af vinduet. Årh jeg synes det er svært :D
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 27. nov 2018, 21:41

Så tror jeg sgu der er ved at være en byggetilladelse til os :banan:
Der er i hvert fald lige tikket en regning ind for den.

Desværre har kommunen brillieret med at deres sagsbehandling på anvisning af affald, som skulle være på 14 dage, indtil videre har taget over 6 uger, og det betyder huset stadig står.

Og udover det er vi konstant røget nederst i bunken med at få færdiggjort vores materialevalg, fordi vi ikke havde en ansøgning, så ventetiden er mega mega træls. Vi væddede jo om at vi kunne have foretaget alle valg på 2 uger, med vores rådgiver, men synes ikke helt det tæller når vi har ventet 1 måned på sagsbehandling fra dem. Jeg håber byggetilladelsen får sparket dem igang, men tror løbet er ved at være kørt for at komme igang i år, og det er så træls :(
4
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf godtnavn » 27. nov 2018, 22:01

Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. nov 2018, 17:47

godtnavn skrev:Øv hvor surt med al den ventetid! Hvor lang tid tager byggeriet når først det starter?


22 uger fra den dag de går igang.
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Filipai hun bygger- kan hun klare det?

Indlægaf Filipai » 28. nov 2018, 17:51

Nå, anvisningen af affald kom idag, men stadig igen byggetilladelse, de havde selvfølgelig noget kursus idag, men fik fat at vide at den var i bunken og de ikke er nået til den endnu, måtte ringe igen i morgen for at få en forklaring på hvorfor der er sendt en regning på byggetilladelse når den ikke er lavet endnu.

Så nu satser vi på at nedriveren snart går igang, de skulle være startet sidste mandag, har sgu ondt af dem at de har mistet en uges arbejde fordi at kommunen overskrider deres svartid med en måned.
0

Tilbage til "Bolig"